Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
motoreis
Postitusi: 251
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 46 korda

Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Ma pole varasemalt ümberehituste ja arvele saamiste teemadesse süvenenud, kuid alati jäänud mulje, et see on tupik ja pole mõtet sellega oma aega, raha ja närve kulutada.

Kui raske oleks sellist ümberehitust seaduslikuks saada? Honda CRF 250 raam ja võimsam mootor?
https://www.adventurebikerider.com/arti ... 00l-build/

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas will111 »

äge build. kõige lihtsam on ikka nii, et ehitad valmis ja sõidad. miks üldse minna seda "seaduslikuks saama", annab see mingeid eeliseid?

Teema algataja
motoreis
Postitusi: 251
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Annab.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7308
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1944 korda
Tänatud: 554 korda

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

► Näita Spoilerit
Alusta siit https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-umberehitus
Lisaks saab ka ise sõidukit ehitada. Kasutades nõetele vastavaid tehase sõidukite detaile ja sõlmesid, saab selle ka arvele. Nimetusega "Omavalmistatud" muidugi, mitte Honda
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

► Näita Spoilerit
Aga milleks? Osta CRF 450R või kui tahad tulede ja viledega pilli, siis on neid ka piisavalt valikus.

morse
Postitusi: 1436
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 225 korda

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas morse »

► Näita Spoilerit
Need 500se mootoriga CRFi ehitused on mega popid. ADVrideris nad nummerdavad neid ja projekte on valminud juba päris palju. Hullult kiidavad, et hea matkaratas... Ma usun, sellise kere ja kaaluga kahepütane võib tegelt üsna äge olla... Aga ise ka pigem ostaks tehasepilli.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Seal ju jääb CRF-ist sisuliselt järele ainult raam ja ma väha kahtlen, kas see odava ratta raam on nii hea, et kogu seda jama ette võtta.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7387
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1087 korda
Tänatud: 1093 korda
Kontakt:

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Eestis on mitmeid ümberehitajaid, kes teevad vähem või rohkem muudatusi. Kõik nad suudavad oma tsiklid legaalseks saada. Mõnest masinast ei jää sisuliselt muud järgi, kui raamiosa roolikannu ja mootorikinnitustega. Ja ikka saadakse registrisse. Esimene nimi, mis foorumist meelde tuleb on @red buell. Aga võid jalutada ka näiteks Renardi ja nedne käest küsida. Neil ei jää tihtipeale originaalselst masinast suurt miskit järgi. Seadus ütleb, et sul peavad olema alljärgnevad tingimused täidetud üksikorras ehitatava sõiduki puhul:
Üksikkorras valmistatud L kategooria sõiduki pidurisüsteem peab olema tehases seeriaviisiliselt valmistatud sõidukilt. Vähemalt järgmised osad ja seadmed peavad olema EÜ- või E-tüübikinnitatud:
1) rehvid;
2) valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Teema algataja
motoreis
Postitusi: 251
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas motoreis »

mx77 kirjutas: 18 Veebr 2022, 12:09
► Näita Spoilerit
Aga milleks? Osta CRF 450R või kui tahad tulede ja viledega pilli, siis on neid ka piisavalt valikus.
CRF 450 hooldevälp on lühike. 500se mootori hooldevälp on 12 000km, hea rahulik matkaratas. Ma ei teagi väga rattaid, mis oleks kuni 150kg, pika hooldevälbaga, kahesilindrilised.
Kui leiaks tehaseratta, mis nendele tingimustele vastaks, ei kaaluks erilahendust
  • Under 150kgs
  • Long maintenance schedules
  • Smooth and reliable engine, powerful enough for long distance road riding
  • Repairable anywhere in the world
  • Rider comfort and protection
  • Capable of carrying luggage for extended trips
  • Fuel efficient – best range with minimal fuel capacity
  • Fun to ride on any surface
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sul jookseb siit vastuolu sisse - sa soovid ratast, mis oleks piisavalt kerge ja võimas, ma teen sellest järelduse, et siis ka enamus kasutusest ei tule mitte asfaldikilomeetrite nühkimisest? Kui ja, siis ei peaks hooldevälp eriline probeleem olema. Ei saagi aru sellest hooldevälba hirmu jutust. Kas on raske õlifilter (ca 5 EUR) ja ja ca 1 liiter õli (ca 12 eur) vahetada? Sellel CB mootoril pead kah õli vahetama mitte 12000 tagant vaid vähemalt kord aastas.

morse
Postitusi: 1436
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 225 korda

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas morse »

@mx77 ma ei taha teise eest vastata aga projektikirjeldused, mida ma olen lugenud, viitavad ADV sõidule. Noh näiteks TETi sõitmine. Eestlane Romet sõitis KTMI 450sega (või oli see 500ne) TETi lõpuni (ühe jutiga Tallinnast läks). Enne kui ta Aafrikasse läks, lasi Hispaanias mootori lahti võtta. Midagi hullu seal ei olnud aga 500ne kahepütane on selle kilometraaži juures jõudnud lihtsalt kolmanda õlivahetuseni :D

Muidugi mu oma 690 on sarnase otstarbega masin ja olgugi, et õlivälp on ette nähtud 10K, siis ma reaalselt vahetan u. iga 2K tagant. Päriselt ka - see käib nii kähku ja mina ei viitsi mingi süldiga mootorit kuumaks ajada.

Ja noh siis veel see pisiasi, et ma pole päris kindel, et ma ise ehitatud masinaga tahaks Aafrikasse minna :D

Teema algataja
motoreis
Postitusi: 251
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas motoreis »

mx77 kirjutas: 18 Veebr 2022, 13:53
Sul jookseb siit vastuolu sisse - sa soovid ratast, mis oleks piisavalt kerge ja võimas, ma teen sellest järelduse, et siis ka enamus kasutusest ei tule mitte asfaldikilomeetrite nühkimisest? Kui ja, siis ei peaks hooldevälp eriline probeleem olema. Ei saagi aru sellest hooldevälba hirmu jutust. Kas on raske õlifilter (ca 5 EUR) ja ja ca 1 liiter õli (ca 12 eur) vahetada? Sellel CB mootoril pead kah õli vahetama mitte 12000 tagant vaid vähemalt kord aastas.
Kas sa seda postitust lugesid, mis ma jagasin? Seal on projekti eesmärgid ilusti paigas, mis minul kattuvad.
Olen ka aastas mitu korda õli vahetanud, sest 12000km saab täis sõidetud. Oman hetkel sama mootoriga ratast, seda 500st.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

OK, kui eesmärgid on samad ja nõudmised rattale nii spetsiifilised siis palju jõudu selle ehitamiseks.

Teema algataja
motoreis
Postitusi: 251
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas motoreis »

mx77 kirjutas: 18 Veebr 2022, 14:26
OK, kui eesmärgid on samad ja nõudmised rattale nii spetsiifilised siis palju jõudu selle ehitamiseks.
Sa võid seni neid teisi rattaid soovitada, mida pidi palju valikus olema nende nõudmistega :D

EDIT: Sest muretu oleks tõesti tehasepill osta matkadeks.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8414
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 327 korda
Tänatud: 431 korda
Kontakt:

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

► Näita Spoilerit
No kui pikk välp oluline siis esimeseka pakuks kohe Teneret, 690 Enduro R näiteks.

Aga kui ise peaks selliseks otstarbeks hakkama ratast ehitama, siis ilmselt võtaks aluseks TTR600

Teema algataja
motoreis
Postitusi: 251
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas motoreis »

TTR600 on hea pakkumine, mis aluseks võtta.

Tenere sellest projektirattast rohkem kui 55kg raskem.

KTM 690 Enduro R on ligilähedane nõudmistele, aga sel omad puudused, mis rohkem maitse asi, kuid võib silma kinni pigistada. (võimsust rohkem, kui tarvis, üks silinder, jne). Hetkel siiski soosik.

morse
Postitusi: 1436
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 225 korda

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas morse »

Ma 2019 690ga u. 20K sõitnud ja ma kahtlen, et see 500se ehitamine kokkuvõttes otseselt parema tulemuse annaks (võibolla mingites kitsastes aspektides). Kõik need amordivahetused ja värgid, mida tehakse. Kurja! Mul on tehasest WP Explor all - sõites annab ikka tunda, et eelarve ei ole mitte TFT ekraanidesse pandud vaid sõiduomadustesse.

Maanteel on suht suvakas. Aga ma pole kindel, kui hea see enduuroka raamil 500negi oleks…

Ja ma räägin ainult 2019+ versioonist, sest vanem on nati teistsugune masin.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 671
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 203 korda
Kontakt:

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas randel »

Olles olnud KTMi arendusosakonna palgal, siis minu jaoks on suurem küsimus mitte kuidas ümberehitus seaduslikuks saada, vaid kas selline aretis ka hea sõita on, piisavalt turvaline ja vastupidav ja millised on sõiduomadused? Isetegemiserõõm on üks ja minu jaoks ka väga arvestatav argument, aga hakata konkureerima tehase inseneridega, lootes et minu tehtud ratas on parem kui terve majatäie inseneride ja testijate tehtu? Märksa odavam oleks ilmselt mingi tehase loodud tooriku parendamine uute amortide, tuuleklaaside jms abil. 690 Enduro on kindlasti tugev alus, Honda 500 ilmselt ka, ka 500 enduurokas pakiraamiga on sobiv omas elemendis, aga ristata sisuliselt säästuenduuroka raam 2x võimsama ja raskema mootoriga ei tundu pikas perspektiivis küll mõistlik kombo olema. Kerge kindlasti, aga purunev ja deformeeruv raam peale 10000km on minu arvates pigem tõenäolisem tulemus, kui pikaajaline muretu sõiduròõm. Ilmselt ei ole ka korraliku sôiduriista erinevatest tükkidest loomine odav lõbu nagu igasugune arendustegecvus.
Ma heameelega eksiks muidugi ja näeks siin ühte põnevat tsikliarendust tekkimas :)
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7387
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1087 korda
Tänatud: 1093 korda
Kontakt:

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Siin uks mees tegi KTM exc 500 ümber adventure rattaks. Mastaapset ümberehitust ette ei võtnud aga olulised kompnendid vahetas ära ja lisas mõned juurde. https://therollinghobo.com/500exc

ja siin veel üks
https://rtwpaul.com/2019/12/12/adventur ... tw-riding/

Ja üks tegi ümbermaailmareisi (140 000 km)
https://www.brake-magazine.com/spotligh ... m-500-exc/
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Teema algataja
motoreis
Postitusi: 251
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas motoreis »

@randel
Väga head tähelepanekud välja toodud, nõustun igati. Ma pigem eelistangi tehaserattaid, aga kuna ideaalset ükssarvikut pole leidnud, olen aasta jooksul erinevate projektide kohta lugemas, nii mõnigi tuttav mida @Macintosh mainis oma postituses. Hetkel sain oma küsimustele vastused! :)
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7387
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1087 korda
Tänatud: 1093 korda
Kontakt:

Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

See artikkel sobib täpselt teema juurde.

"Here's What Makes KTM 500 EXC-F One Of The Best Dual Sport Motorcycles"

https://www.hotcars.com/heres-what-make ... torcycles/
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”