Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 251
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 141 korda
- Tänatud: 46 korda
Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
Ma pole varasemalt ümberehituste ja arvele saamiste teemadesse süvenenud, kuid alati jäänud mulje, et see on tupik ja pole mõtet sellega oma aega, raha ja närve kulutada.
Kui raske oleks sellist ümberehitust seaduslikuks saada? Honda CRF 250 raam ja võimsam mootor?
https://www.adventurebikerider.com/arti ... 00l-build/
Kui raske oleks sellist ümberehitust seaduslikuks saada? Honda CRF 250 raam ja võimsam mootor?
https://www.adventurebikerider.com/arti ... 00l-build/
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
äge build. kõige lihtsam on ikka nii, et ehitad valmis ja sõidad. miks üldse minna seda "seaduslikuks saama", annab see mingeid eeliseid?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1944 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
► Näita Spoilerit
Lisaks saab ka ise sõidukit ehitada. Kasutades nõetele vastavaid tehase sõidukite detaile ja sõlmesid, saab selle ka arvele. Nimetusega "Omavalmistatud" muidugi, mitte Honda
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 8414
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
► Näita Spoilerit
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
► Näita Spoilerit
-
- Postitusi: 8414
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
Seal ju jääb CRF-ist sisuliselt järele ainult raam ja ma väha kahtlen, kas see odava ratta raam on nii hea, et kogu seda jama ette võtta.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7387
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1087 korda
- Tänatud: 1093 korda
- Kontakt:
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
Eestis on mitmeid ümberehitajaid, kes teevad vähem või rohkem muudatusi. Kõik nad suudavad oma tsiklid legaalseks saada. Mõnest masinast ei jää sisuliselt muud järgi, kui raamiosa roolikannu ja mootorikinnitustega. Ja ikka saadakse registrisse. Esimene nimi, mis foorumist meelde tuleb on @red buell. Aga võid jalutada ka näiteks Renardi ja nedne käest küsida. Neil ei jää tihtipeale originaalselst masinast suurt miskit järgi. Seadus ütleb, et sul peavad olema alljärgnevad tingimused täidetud üksikorras ehitatava sõiduki puhul:
Üksikkorras valmistatud L kategooria sõiduki pidurisüsteem peab olema tehases seeriaviisiliselt valmistatud sõidukilt. Vähemalt järgmised osad ja seadmed peavad olema EÜ- või E-tüübikinnitatud:
1) rehvid;
2) valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed.
-
Teema algataja - Postitusi: 251
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 141 korda
- Tänatud: 46 korda
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
CRF 450 hooldevälp on lühike. 500se mootori hooldevälp on 12 000km, hea rahulik matkaratas. Ma ei teagi väga rattaid, mis oleks kuni 150kg, pika hooldevälbaga, kahesilindrilised.
Kui leiaks tehaseratta, mis nendele tingimustele vastaks, ei kaaluks erilahendust
- Under 150kgs
- Long maintenance schedules
- Smooth and reliable engine, powerful enough for long distance road riding
- Repairable anywhere in the world
- Rider comfort and protection
- Capable of carrying luggage for extended trips
- Fuel efficient – best range with minimal fuel capacity
- Fun to ride on any surface
-
- Postitusi: 8414
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
Sul jookseb siit vastuolu sisse - sa soovid ratast, mis oleks piisavalt kerge ja võimas, ma teen sellest järelduse, et siis ka enamus kasutusest ei tule mitte asfaldikilomeetrite nühkimisest? Kui ja, siis ei peaks hooldevälp eriline probeleem olema. Ei saagi aru sellest hooldevälba hirmu jutust. Kas on raske õlifilter (ca 5 EUR) ja ja ca 1 liiter õli (ca 12 eur) vahetada? Sellel CB mootoril pead kah õli vahetama mitte 12000 tagant vaid vähemalt kord aastas.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
@mx77 ma ei taha teise eest vastata aga projektikirjeldused, mida ma olen lugenud, viitavad ADV sõidule. Noh näiteks TETi sõitmine. Eestlane Romet sõitis KTMI 450sega (või oli see 500ne) TETi lõpuni (ühe jutiga Tallinnast läks). Enne kui ta Aafrikasse läks, lasi Hispaanias mootori lahti võtta. Midagi hullu seal ei olnud aga 500ne kahepütane on selle kilometraaži juures jõudnud lihtsalt kolmanda õlivahetuseni
Muidugi mu oma 690 on sarnase otstarbega masin ja olgugi, et õlivälp on ette nähtud 10K, siis ma reaalselt vahetan u. iga 2K tagant. Päriselt ka - see käib nii kähku ja mina ei viitsi mingi süldiga mootorit kuumaks ajada.
Ja noh siis veel see pisiasi, et ma pole päris kindel, et ma ise ehitatud masinaga tahaks Aafrikasse minna
Muidugi mu oma 690 on sarnase otstarbega masin ja olgugi, et õlivälp on ette nähtud 10K, siis ma reaalselt vahetan u. iga 2K tagant. Päriselt ka - see käib nii kähku ja mina ei viitsi mingi süldiga mootorit kuumaks ajada.
Ja noh siis veel see pisiasi, et ma pole päris kindel, et ma ise ehitatud masinaga tahaks Aafrikasse minna
-
Teema algataja - Postitusi: 251
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 141 korda
- Tänatud: 46 korda
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
Kas sa seda postitust lugesid, mis ma jagasin? Seal on projekti eesmärgid ilusti paigas, mis minul kattuvad.mx77 kirjutas: ↑18 Veebr 2022, 13:53Sul jookseb siit vastuolu sisse - sa soovid ratast, mis oleks piisavalt kerge ja võimas, ma teen sellest järelduse, et siis ka enamus kasutusest ei tule mitte asfaldikilomeetrite nühkimisest? Kui ja, siis ei peaks hooldevälp eriline probeleem olema. Ei saagi aru sellest hooldevälba hirmu jutust. Kas on raske õlifilter (ca 5 EUR) ja ja ca 1 liiter õli (ca 12 eur) vahetada? Sellel CB mootoril pead kah õli vahetama mitte 12000 tagant vaid vähemalt kord aastas.
Olen ka aastas mitu korda õli vahetanud, sest 12000km saab täis sõidetud. Oman hetkel sama mootoriga ratast, seda 500st.
-
- Postitusi: 8414
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
OK, kui eesmärgid on samad ja nõudmised rattale nii spetsiifilised siis palju jõudu selle ehitamiseks.
-
Teema algataja - Postitusi: 251
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 141 korda
- Tänatud: 46 korda
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
Sa võid seni neid teisi rattaid soovitada, mida pidi palju valikus olema nende nõudmistega
EDIT: Sest muretu oleks tõesti tehasepill osta matkadeks.
-
- Postitusi: 8414
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 327 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
► Näita Spoilerit
Aga kui ise peaks selliseks otstarbeks hakkama ratast ehitama, siis ilmselt võtaks aluseks TTR600
-
Teema algataja - Postitusi: 251
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 141 korda
- Tänatud: 46 korda
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
TTR600 on hea pakkumine, mis aluseks võtta.
Tenere sellest projektirattast rohkem kui 55kg raskem.
KTM 690 Enduro R on ligilähedane nõudmistele, aga sel omad puudused, mis rohkem maitse asi, kuid võib silma kinni pigistada. (võimsust rohkem, kui tarvis, üks silinder, jne). Hetkel siiski soosik.
Tenere sellest projektirattast rohkem kui 55kg raskem.
KTM 690 Enduro R on ligilähedane nõudmistele, aga sel omad puudused, mis rohkem maitse asi, kuid võib silma kinni pigistada. (võimsust rohkem, kui tarvis, üks silinder, jne). Hetkel siiski soosik.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
Ma 2019 690ga u. 20K sõitnud ja ma kahtlen, et see 500se ehitamine kokkuvõttes otseselt parema tulemuse annaks (võibolla mingites kitsastes aspektides). Kõik need amordivahetused ja värgid, mida tehakse. Kurja! Mul on tehasest WP Explor all - sõites annab ikka tunda, et eelarve ei ole mitte TFT ekraanidesse pandud vaid sõiduomadustesse.
Maanteel on suht suvakas. Aga ma pole kindel, kui hea see enduuroka raamil 500negi oleks…
Ja ma räägin ainult 2019+ versioonist, sest vanem on nati teistsugune masin.
Maanteel on suht suvakas. Aga ma pole kindel, kui hea see enduuroka raamil 500negi oleks…
Ja ma räägin ainult 2019+ versioonist, sest vanem on nati teistsugune masin.
-
- Postitusi: 671
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 203 korda
- Kontakt:
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
Olles olnud KTMi arendusosakonna palgal, siis minu jaoks on suurem küsimus mitte kuidas ümberehitus seaduslikuks saada, vaid kas selline aretis ka hea sõita on, piisavalt turvaline ja vastupidav ja millised on sõiduomadused? Isetegemiserõõm on üks ja minu jaoks ka väga arvestatav argument, aga hakata konkureerima tehase inseneridega, lootes et minu tehtud ratas on parem kui terve majatäie inseneride ja testijate tehtu? Märksa odavam oleks ilmselt mingi tehase loodud tooriku parendamine uute amortide, tuuleklaaside jms abil. 690 Enduro on kindlasti tugev alus, Honda 500 ilmselt ka, ka 500 enduurokas pakiraamiga on sobiv omas elemendis, aga ristata sisuliselt säästuenduuroka raam 2x võimsama ja raskema mootoriga ei tundu pikas perspektiivis küll mõistlik kombo olema. Kerge kindlasti, aga purunev ja deformeeruv raam peale 10000km on minu arvates pigem tõenäolisem tulemus, kui pikaajaline muretu sõiduròõm. Ilmselt ei ole ka korraliku sôiduriista erinevatest tükkidest loomine odav lõbu nagu igasugune arendustegecvus.
Ma heameelega eksiks muidugi ja näeks siin ühte põnevat tsikliarendust tekkimas
Ma heameelega eksiks muidugi ja näeks siin ühte põnevat tsikliarendust tekkimas
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7387
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1087 korda
- Tänatud: 1093 korda
- Kontakt:
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
Siin uks mees tegi KTM exc 500 ümber adventure rattaks. Mastaapset ümberehitust ette ei võtnud aga olulised kompnendid vahetas ära ja lisas mõned juurde. https://therollinghobo.com/500exc
ja siin veel üks
https://rtwpaul.com/2019/12/12/adventur ... tw-riding/
Ja üks tegi ümbermaailmareisi (140 000 km)
https://www.brake-magazine.com/spotligh ... m-500-exc/
ja siin veel üks
https://rtwpaul.com/2019/12/12/adventur ... tw-riding/
Ja üks tegi ümbermaailmareisi (140 000 km)
https://www.brake-magazine.com/spotligh ... m-500-exc/
-
Teema algataja - Postitusi: 251
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 141 korda
- Tänatud: 46 korda
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
@randel
Väga head tähelepanekud välja toodud, nõustun igati. Ma pigem eelistangi tehaserattaid, aga kuna ideaalset ükssarvikut pole leidnud, olen aasta jooksul erinevate projektide kohta lugemas, nii mõnigi tuttav mida @Macintosh mainis oma postituses. Hetkel sain oma küsimustele vastused!
Väga head tähelepanekud välja toodud, nõustun igati. Ma pigem eelistangi tehaserattaid, aga kuna ideaalset ükssarvikut pole leidnud, olen aasta jooksul erinevate projektide kohta lugemas, nii mõnigi tuttav mida @Macintosh mainis oma postituses. Hetkel sain oma küsimustele vastused!
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7387
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1087 korda
- Tänatud: 1093 korda
- Kontakt:
Re: Kui raske on ümberehitust seaduslikuks saada?
See artikkel sobib täpselt teema juurde.
"Here's What Makes KTM 500 EXC-F One Of The Best Dual Sport Motorcycles"
https://www.hotcars.com/heres-what-make ... torcycles/
"Here's What Makes KTM 500 EXC-F One Of The Best Dual Sport Motorcycles"
https://www.hotcars.com/heres-what-make ... torcycles/
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.