Roostetäpid amordi pinnal
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Roostetäpid amordi pinnal
Sooviks väheke abi roostetäppide eemaldamisel ja rooste eemale hoidmisel tulevikus.
Nimelt on aastate jooksul tekkinud roostetäpid amordi kroompinnale, tööpind on korralik, kuid prillide vahele jääv osa on täppe täis. Kuna tegemist on enduurokaga, siis visuaalselt need päris hästi näha. Esialgu üritasin lahja karukeele ja veega täppe maha nühkida, kuid kuna enamus neist on juba veidi sügavamad, siis erilist vilja see ei kandnud, küünega üle tõmmates on roostekohti hästi tunda. Maha lihvimine variant ei tundu kuna peaks üsna isuga materjali maha lihvima, et need augud tasa saada.
Siiani olen kaalunud, et lasta soodapritsiga augud puhtaks, kuid kardan, et rooste tekiks sellisele pinnale kiirelt tagasi. Samuti pole kindel, kas sellist pinda kannatab lakkida, sile pind mida ette karestada ei saaks, ning clearcoat läheks otse metallile.
Mis arvate?
Netist leitud pilt sarnasest olukorrast:
Nimelt on aastate jooksul tekkinud roostetäpid amordi kroompinnale, tööpind on korralik, kuid prillide vahele jääv osa on täppe täis. Kuna tegemist on enduurokaga, siis visuaalselt need päris hästi näha. Esialgu üritasin lahja karukeele ja veega täppe maha nühkida, kuid kuna enamus neist on juba veidi sügavamad, siis erilist vilja see ei kandnud, küünega üle tõmmates on roostekohti hästi tunda. Maha lihvimine variant ei tundu kuna peaks üsna isuga materjali maha lihvima, et need augud tasa saada.
Siiani olen kaalunud, et lasta soodapritsiga augud puhtaks, kuid kardan, et rooste tekiks sellisele pinnale kiirelt tagasi. Samuti pole kindel, kas sellist pinda kannatab lakkida, sile pind mida ette karestada ei saaks, ning clearcoat läheks otse metallile.
Mis arvate?
Netist leitud pilt sarnasest olukorrast:
► Näita Spoilerit
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Roostetäpid amordi pinnal
Proovi hõbepaberi nutsakaga, vana siksimeeste trikk. Ja siis poleeri pastaga ära vajadusel.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6630
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 658 korda
- Tänatud: 405 korda
Re: Roostetäpid amordi pinnal
Mõne/tuhandene liivapaber, pasta ja siis nt. Never Dull' iga üle.
edu
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 99 korda
Re: Roostetäpid amordi pinnal
Noh aga Hammerite pidi ju olema otse roostele kandmiseks.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Re: Roostetäpid amordi pinnal
saab ju karestada küll, kui jutt käib MITTEtööpindadest. karesta kasvõi relaka ning suvalise jämedusega liivapaberiga. eks ikka jääb sinna peale nii värv kui lakk, iseasi muidugi kui hästi ja kui kauaks. ega tavaliselt keegi selliseid projekte vist ette ei võta.
minumeelest oleks mõistlik nendelt kohtadelt rooste eemaldada (nii "karm" kui see parasjagu on, eks sama karmid tuleb siis valida vahendid) ning kasvõi näiteks kerge kiht paksu määret nendele kohtadele peale kanda pärast.
kuigi ütleme nii, et lihtsam on ilmselt juba tellida uued kroomtorud
minumeelest oleks mõistlik nendelt kohtadelt rooste eemaldada (nii "karm" kui see parasjagu on, eks sama karmid tuleb siis valida vahendid) ning kasvõi näiteks kerge kiht paksu määret nendele kohtadele peale kanda pärast.
kuigi ütleme nii, et lihtsam on ilmselt juba tellida uued kroomtorud
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
- Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 16 korda
- Kontakt:
Re: Roostetäpid amordi pinnal
tegin oma rattal karukeelega üle, ilmselt võiks ka antirusti peale lasta. kas kehva toodang v vähe sõitu ja niiskes hoidu. tõin saksast 15tuh ls 2011 ratta. rattad, mis 30+tuh ls-ga pole selliste amordipindadega olnud. a tegelt 1 50tuh oli täpialgetega, aga veel mitte roostega. ehk kui õigel ajal täpid üle käia, siis peaks ka roostest edaspidi pääsema... aga millega?
Re: Roostetäpid amordi pinnal
odav tootmisprotsess ja aina süvenev kokkuhoid kõigelt, muud midagi.
antirusti mina isiklikult sinna ei laseks. väikseid täpikesi olen varem eemaldanud nö. mehaanilisel teel ning kui need pinnad hiljem on mingi kerge õlise kihiga kaetud siis pole sinna miskit roostet uuesti tekkinud
antirusti mina isiklikult sinna ei laseks. väikseid täpikesi olen varem eemaldanud nö. mehaanilisel teel ning kui need pinnad hiljem on mingi kerge õlise kihiga kaetud siis pole sinna miskit roostet uuesti tekkinud
Re: Roostetäpid amordi pinnal
Siksimeeste trikk seekord vilja ei kandnud, osa roostest sai küll lahti, aga augud on sama mustad ja auklikud kui ennem.
Hetkel jääb valikusse kas sooda vms mitteabrasiivsega puhtaks pritsida, kuid selle valiku puhul kardan, et rooste ilmutab ennast üsna kiiresti sinna tagasi.
Teine variant on tõesti lihvida ja uuesti läikima poleerida. On amordi tööpind lihtsalt siledaks poleeritud metall või on seal ka mingi töödeldud pinnakiht, mis lihvimise käigus kahjustada saab?
Re: Roostetäpid amordi pinnal
Loomulikult on tegu kroompinnaga ehk siis metall, mis on kroomitud pinnakihiga (noh, tegelikult pole otseselt proovi muidugi võtnud, aga ju see kroom on, või siis mingi natuke spetsiifilisem segu/sulam). KINDLASTI MITTE ei ole ta lihtsalt nö. lihvitud must metall.
Mõnedel torudel on seal ka mingi "spets" kate, a'la mul suzu gixxeri amortide töööpinnad on süvamusta värvi ja ise nad nimetavad seda diamond coatinguks või midagi sellelaadset. Mis materjal see päriselt ja täpselt on, pole süvenenud kuid ilmselgelt seda lihvida ei kannataks sest siis ta lihtsalt kaob sealt
Mõnedel torudel on seal ka mingi "spets" kate, a'la mul suzu gixxeri amortide töööpinnad on süvamusta värvi ja ise nad nimetavad seda diamond coatinguks või midagi sellelaadset. Mis materjal see päriselt ja täpselt on, pole süvenenud kuid ilmselgelt seda lihvida ei kannataks sest siis ta lihtsalt kaob sealt
-
- Postitusi: 40
- Liitunud: 24 Apr 2021, 09:43
- Tsikkel: American Ironhorse Slammer
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Roostetäpid amordi pinnal
Lihtsalt ilupärast taastamise kohta suurt ei tea aga tööpinnale jäänud täkkeid ja täppe on sobiva puuriotsaga süvendatud ja tinaga täidetud nii mõnelgi torul ja hüdrosilindril.
Rooste pole uuesti läinud see paranduskoht ja siledaks saab nüri viiliga mis kroomi ei võta aga tinatäpi ära silub.
Rooste pole uuesti läinud see paranduskoht ja siledaks saab nüri viiliga mis kroomi ei võta aga tinatäpi ära silub.
Re: Roostetäpid amordi pinnal
Sai siis lõpuks amordid jälle särama. Ennem kui liivapaberi ja muude kangemate vahenditega ise peale plaanisin minna, siis käisin ühest metallipoleerimisega seotud ettevõttest hüva nõu küsimas ning lahkusin õhtul juba kahe läikiva amordiga.
Mõningad üksikud sügavamad täkked jäid veel natuke näha, kuid üldpilt on väga viisakas. Alumiselt pildilt on näha üleminekust, et lihvides/poleerides on kroomkihist lahti saadud, kuid nädal garaazis ilma kaitseta seisted mingit roostealget sinna peale ei ole tekkinud, eks näha kuidas pikas plaanis vastu peab.
Pildid:
Mõningad üksikud sügavamad täkked jäid veel natuke näha, kuid üldpilt on väga viisakas. Alumiselt pildilt on näha üleminekust, et lihvides/poleerides on kroomkihist lahti saadud, kuid nädal garaazis ilma kaitseta seisted mingit roostealget sinna peale ei ole tekkinud, eks näha kuidas pikas plaanis vastu peab.
Pildid:
Spoiler
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 540
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 53 korda
- Tänatud: 84 korda
Re: Roostetäpid amordi pinnal
Tõmba kindlasti mingi korralik kõvavaha/keraamika peale ehk püsib paremini.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.