Vanaisa Izh Planeta 3
Moderaator: Moded
Vanaisa Izh Planeta 3
Kirjutasin enne oma soovist osta Izh Planeta 2te või Minski, kuid eile käisin maal vanavanemate juures ja sain teada, et mu vanaisa tahab lahti saada enda Izh Planeta 3-st mis tal 70-date keskpaigast saati tema käes on, minu küsimus on, et kas Izh Planeta 3 tasub ennast ära? Kuulen jutte ainult sellest, kuidas see on lihtsalt suur ja raske kobask ja, et lääne omad on ikka ettemad, kellel siukse masinaga kogemust on palun rääkige kuidas siukest pilli reaalselt omada on/on olnud.
-
Holms
- Postitusi: 311
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
Re: Vanaisa Izh Planeta 3
Antud juhul on need nn. külajutud suhteliselt täpselt asja kokku võtnud. Nii selle vana vene tehnikaga on, et selle sihtotstarbeline kasutamine eeldab, et oskad seda tehnikat ka ise igas olukorras (loe: tee pervel) traadi ja teibiga remontida. Nendega liiguti tavaliselt parema puudumisel maakohtades kodust tööle ja kalale. Arvestatud keskmiselt kiirusega 60..80 km/h liikumiseks, läheb ka kiiremini aga see rohkem enese ja masina piinamine. Kui ilma saad ja tahtmist on, siis võta ligi, otsi kusagilt Palu "piibel", loe see 3x edaspidi ja tagurpidi läbi ja saad oma vaba aja tulemuslikult sisustatud. Kui arvad, et permanentselt õlised käed pole eesmärk omaette ja Sulle piisab ka litsalt sõidunaudingust, siis otsi midagi muud, näiteks mõni Honda või Suzu.
Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
Re: Vanaisa Izh Planeta 3
No, eks see planeta tahab natuke tegemist enne kui selga hüppata aga noh, talvel peab ju kuidagi tegevust leidma.Holms kirjutas: ↑20 Okt 2025, 00:46Antud juhul on need nn. külajutud suhteliselt täpselt asja kokku võtnud. Nii selle vana vene tehnikaga on, et selle sihtotstarbeline kasutamine eeldab, et oskad seda tehnikat ka ise igas olukorras (loe: tee pervel) traadi ja teibiga remontida. Nendega liiguti tavaliselt parema puudumisel maakohtades kodust tööle ja kalale. Arvestatud keskmiselt kiirusega 60..80 km/h liikumiseks, läheb ka kiiremini aga see rohkem enese ja masina piinamine. Kui ilma saad ja tahtmist on, siis võta ligi, otsi kusagilt Palu "piibel", loe see 3x edaspidi ja tagurpidi läbi ja saad oma vaba aja tulemuslikult sisustatud. Kui arvad, et permanentselt õlised käed pole eesmärk omaette ja Sulle piisab ka litsalt sõidunaudingust, siis otsi midagi muud, näiteks mõni Honda või Suzu.
Re: Vanaisa Izh Planeta 3
Reaalseks sõitmiseks loomulikult. Vene omad on "remondirõõmu" pakkumiseks etemad.
-
hmm
- Postitusi: 469
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 124 korda
Re: Vanaisa Izh Planeta 3
See on hea heietusjutt motokuur.ee valdkonnas.
Tassi see siis koju, hakka korda tegema. Ära võrdle võrreldamatut (lääne vs nõukogude aegne 1960+)
Tegemises peituvad asjad ning kui oma hinge sinna oled pannud, siis küll neid izhe juurde tekib.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Vanaisa Izh Planeta 3
Izh Planeta elektriskeem on selline "keeruline" - umbes et üks must juhe läheb võtmest starterisse. Minu KTM-l on 7 lehekülge elektriskeemi.
-
hmm
- Postitusi: 469
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 124 korda
Re: Vanaisa Izh Planeta 3
Ning see juhe, kurivaim, on nii paigaldatud, et mööda juhet minnes pole seda starterit veel leidnud.
Juhendites ja skeemides seda juhet ka pole, on muid triipe risti ja rästi.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
morse
- Postitusi: 1460
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 298 korda
- Tänatud: 234 korda
Re: Vanaisa Izh Planeta 3
Minu arust on nii, et see ratas lausa küsib sinu garaaži.
See polegi nii tähtis, kui hea või halb ta on. Sõidurõõmu pakub igal juhul ja talv on ka meeldivalt sisustatud.
Selleks, et tee äärde ei jätaks, oleks mõistlik investeerida Vape süütesse ja uude rehviringi.
Karpa osas oskavad izhimehed täpsemalt rääkida.
Jaapani ratta saad ju alati kõrvale osta. Izhi ehitamine on suhteliselt soodne hobi ka.
See polegi nii tähtis, kui hea või halb ta on. Sõidurõõmu pakub igal juhul ja talv on ka meeldivalt sisustatud.
Selleks, et tee äärde ei jätaks, oleks mõistlik investeerida Vape süütesse ja uude rehviringi.
Karpa osas oskavad izhimehed täpsemalt rääkida.
Jaapani ratta saad ju alati kõrvale osta. Izhi ehitamine on suhteliselt soodne hobi ka.
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7438
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2011 korda
- Tänatud: 597 korda
Re: Vanaisa Izh Planeta 3
IŽ-idel ei ole tehniliselt olulist vahet. Suures piirdes on nad kõik 1946a IŽ-350 ehk varastatud DKW ehk igivana sakslase edasiarendused.
Ükski neist pole tänapäeva mõistes raske ratas. Suurim vahe on kas 2silindirt Jupiter või üks silinder Planetal ja selle otsestel eelkäijatel 49-l ja 56-l
Kui see on vanaisa oma ja siiani nö ühes tükis siis sellel võiks olla ka nö nostalgiline väärtus ja ma võtaks selle taastamise ette. Kui kõik päriselt tänapäevaste vahendite ja materjalidega korda teha, siis pole seda ka igapäev teeservas traadi ja teibiga vaja putitada. Kui ise kõiki töid ei valda, siis taastamine on kallim kui mõne juba peaaegu korras ratta ostmine. Samas see väliselt "korras" võib vajada samuti mootori lahtivõtmist, et ta ka töötaks nagu vaja.
Mina taastan juba 4-ndat aastat on isale kuulunud vana rollerit ja puusalt lastes on eelarve vist seal 3000-4000 vahel ilma oma töötunde arvestamata.Ajaliselt on asi veninud minu oma ajpuudusel,tegelikult saab ikka kiiremini ka va kroomi tastamine,mille järjekorrad on paar aastat pikad
Väike teaser enda tegemistest ehk soovitan soojalt vanaisa ratas ette võtta, see on mõnus tegevus
Oli 2021 selline ja nüüd selline , sest pole jõudnud mootorit kokku panna
Ükski neist pole tänapäeva mõistes raske ratas. Suurim vahe on kas 2silindirt Jupiter või üks silinder Planetal ja selle otsestel eelkäijatel 49-l ja 56-l
Kui see on vanaisa oma ja siiani nö ühes tükis siis sellel võiks olla ka nö nostalgiline väärtus ja ma võtaks selle taastamise ette. Kui kõik päriselt tänapäevaste vahendite ja materjalidega korda teha, siis pole seda ka igapäev teeservas traadi ja teibiga vaja putitada. Kui ise kõiki töid ei valda, siis taastamine on kallim kui mõne juba peaaegu korras ratta ostmine. Samas see väliselt "korras" võib vajada samuti mootori lahtivõtmist, et ta ka töötaks nagu vaja.
Mina taastan juba 4-ndat aastat on isale kuulunud vana rollerit ja puusalt lastes on eelarve vist seal 3000-4000 vahel ilma oma töötunde arvestamata.Ajaliselt on asi veninud minu oma ajpuudusel,tegelikult saab ikka kiiremini ka va kroomi tastamine,mille järjekorrad on paar aastat pikad
Väike teaser enda tegemistest ehk soovitan soojalt vanaisa ratas ette võtta, see on mõnus tegevus
Oli 2021 selline ja nüüd selline , sest pole jõudnud mootorit kokku panna
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Vanaisa Izh Planeta 3
Kui vanaisa poisiklutile oma riistapuu on valmis ära andma, siis ei tohi seda võimalust mitte raisku lasta. Samuti ei võtaks ma kindlasti ette "taastamist". Suure tõenäosusega jääks see pooleli ja aastateks kuskile kastidesse vedelema. Ma käiks pigem kõik sõlmed/kohad üle, hooldaks ja töristaks lihtsalt ringi. Remondiks ja putitaks jooksvalt. Ma püüaks ikka seda vanaisa hõngu tsiklis edasi talletada võimalikult originaalsena ja välimuse kallale minemata. Neid ära silutud taastatud pille on palju, aga "50 aastat vanaisa oma olnud kuurist äsja väljalükatud" välimusega põrre just tihti ei näe.
-
fomoco
- Postitusi: 204
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 21 korda
Re: Vanaisa Izh Planeta 3
Soovitan seda Planetat koos vanaisaga remontida või töökorda seada, kvaliteetaeg.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.