üks teistmoodi reede õhtu
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 479
- Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
- Asukoht: Tallinn-Tartu
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
üks teistmoodi reede õhtu
«Poiss saab terveks, aga on kahjuks veel pikalt haiglas...»
Kirsti Vainküla
Hulljulge 13aastane laps kihutas motorolleriga õhtuhämaruses otsa endast kaks aastat vanemale koolipoisile, kes sai eluohtlikult vigastada.
Ränkade aju- ja näovigastustega kannatanu viidi haiglasse, kus ta alles öösel teadvusele tuli.
«Mul on teile kurb teade, et motorolleritega kihutajad sõitsid eile otsa meie pojale. Ta tuli õhtul bussiga rambi pealt, kui roller kihutas kusagilt nii välja, et ta ei näinud teda üldse...» kirjutas üleeile õhtul ühe Tiskres elava koolipoisi Jaani ema Marge südamevaluga Tiskre elanikke ühendava mittetulundusühingu juhatusele. 15aastane perepoeg lebas sel hetkel raskes seisus haiglas, kuid kõige hullem oli selleks hetkeks juba siiski möödas.
Võidusõit pikal sirgel
Läinud reede õhtul kella kümne paiku kostus Tiskre külas asuvalt pikalt ja sirgelt Roostiku tänavalt vali undamine - kaks poissi otsustasid siledal teelõigul motorolleritega võidu kihutada. Paraku tuli nurga tagant välja rulaga Jaan, keda rammis motoroller, mida juhtis 13aastane juht.
Kohale kihutanud kiirabi viis kiivrita mopeedijuhi lastehaiglasse. Ülirängalt viga saanud Jaani toimetas kiirabi Mustamäe haigla intensiivraviosakonda.
«Õnnetusest Jaan ise midagi ei mäleta, kuna kaotas teadvuse. Esimese kontakti saime korraks öösel kell kolm. Hetkel on Jaani seisund stabiilne, ootame ajuturse alanemist ja näokirurgide edasise ravi otsust,» kirjeldas Jaani ema samas kirjas.
Eile hommikul oli Jaani isa Aavo pojast rääkides napp, kuid lootusrikkam.
«Poiss saab terveks, aga on kahjuks veel pikalt haiglas,» ütles Aavo. Ta on veendunud, et valusast õppetunnist tuleb teha tõsised järeldused. «Ma tahan, et politsei uurib asja. Kui politsei uurib, siis küsitleb ta kõiki ja sellest koorub selgus,» räägib Jaani isa Aavo.
Varemgi oht õhus
Motorollerid ei ilmunud Tiskre tänavatele üle öö. Napilt kuu tagasi pöördus küla aktiiv murega kõigi oma lapsele rolleri ostnud vanemate poole. Palve oli üks: emad-isad selgitage lastele, et Tiskre elurajoonis on sõidukiirus seadusest tulenevalt 20 km/h ning et sealsed tänavad ei ole kiiruskatsete korraldamiseks.
«Juhatusele on laekunud elanike poolt palju kaebusi motorollerite ja mootorrataste osas, millega seatakse ohtu tänaval liiklevaid lapsi ega lasta magada öiste gaasitamiste ja kihutamiste tõttu,» viitas Tiskre elanike MTÜ juhatus motorollerite ohtlikkusele. «Oleme nende kihutamist autodega blokeerinud, kuid olukord tundub lootusetu ja manitsussõnad tühjadele kõrvadele.»
Selged ohumärgid olid õhus ka vahetult enne õnnetuspäeva. Ühe külaelaniku Marguse sõnul tegid viis motorollerit mänguväljaku murul undaval häälel hoogsaid ringe.
«Selleks ajaks, kui ma sinna jõudsin olid nad juba tenniseplatside juurde kihutanud. Õnneks saime nad tagasiteel sealt kätte ja ajasime nendega juttu. Loomulikult nad eitasid igasugust murul sõitmist jm. Ütlesid nahaalselt, et nemad tulid mööda asfalti, ise nägite ju. Ühes varasemas vestluses viitasidki noorsandid ülbelt paragrahvidele, küsides, et kas nad rikuvad mingit seadust?» kirjeldab külaelanik tiskrelaste elektronkirjatoas. «Tundub, et peame need paragrahvid siis välja otsima ja neile ette lugema. Ilmselt leiab siit üht-teist nii liiklusseadusest, Tallinna linna eeskirjadest kui ka asjaõigusseadusest,» pakub Margus.
Põhja politseiprefektuuri pressiesindaja Tuuli Härsoni sõnul jääb 13aastane mopeedijuht tõenäoliselt karistuseta, sest alla 14aastastele võimaldab karistusest pääsemist seadus.
Rängalt kannatanud poisi vanemad loodavad siiski, et toimunu paneb inimesi mõtlema. Nad tänavad kõiki Jaani sõpru ja külaelanikke, kes õnnetuse hetkel kiiresti tegutsesid ja abi kutsusid.
«Samuti täname kõiki lapsi, kes on külastanud Jaani haiglas ja olnud talle toeks. See on olnud suureks abiks ja lohutuseks ning aitab taluda kergemini valusaid raviprotseduure,» märgivad vanemad.
Mopeediõnnetused
Jaanuarist augustini toimus Eestis 34 mopeediõnnetust. Neis hukkus kaks (mõlemad hukkunud on mopeedil sõitjad), vigastada sai 38 inimest (kellest 34 olid mopeedil sõitjad). 34 õnnetusest juhtus mopeedijuhi süül 24. 14 õnnetusse sattunud juhti olid alaealised.
Mopeedide kohta
Mopeed on alla 50 cm³ mootorimahuga liiklusvahend, mille kiirus jääb alla 45 km/h. Mopeedi võib juhtida alates 14. eluaastast. 14-15aastasel mopeedijuhil peab olema vastav juhiluba. Juhiluba ei nõuta alates 16. eluaastast. Liiklusnõuete rikkumise eest võib mopeedijuhti karistada kuni 600kroonise trahviga. Kui mopeediga on tekitatud liiklusoht, varaline kahju või tervisekahjustus, ulatub trahv kuni 6000 kroonini.
Põhiprobleemid!
Sageli on tegemist alaealistega, kes pole liikluseeskirjaga kursis või hindavad oma võimeid/olukordi valesti ning põhjustavad liiklusohtlikke situatsioone.
Politsei hoiatab:
Nii juht kui ka kaassõitja peavad kandma korralikult kinnitatud kiivrit.
Sõites peab mopeedil ees põlema valge tuli.
Jalgrattateel tohib sõita ainult siis, kui see on AINULT jalgrattatee. (Ei tohi sellel teel, kus keskel on joon ja ühelpool jalakäijad ning teiselpool ratturid, näiteks Pirital.)
Mopeedijuht peab olema kaine.
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=183120&r=1
kas keegi julgeb end süüdi tunnistada?
kas keegi hakkab aru saama, miks rollereid ei sallita?
kas keegi teist kunagi mõtleb ka?
Kirsti Vainküla
Hulljulge 13aastane laps kihutas motorolleriga õhtuhämaruses otsa endast kaks aastat vanemale koolipoisile, kes sai eluohtlikult vigastada.
Ränkade aju- ja näovigastustega kannatanu viidi haiglasse, kus ta alles öösel teadvusele tuli.
«Mul on teile kurb teade, et motorolleritega kihutajad sõitsid eile otsa meie pojale. Ta tuli õhtul bussiga rambi pealt, kui roller kihutas kusagilt nii välja, et ta ei näinud teda üldse...» kirjutas üleeile õhtul ühe Tiskres elava koolipoisi Jaani ema Marge südamevaluga Tiskre elanikke ühendava mittetulundusühingu juhatusele. 15aastane perepoeg lebas sel hetkel raskes seisus haiglas, kuid kõige hullem oli selleks hetkeks juba siiski möödas.
Võidusõit pikal sirgel
Läinud reede õhtul kella kümne paiku kostus Tiskre külas asuvalt pikalt ja sirgelt Roostiku tänavalt vali undamine - kaks poissi otsustasid siledal teelõigul motorolleritega võidu kihutada. Paraku tuli nurga tagant välja rulaga Jaan, keda rammis motoroller, mida juhtis 13aastane juht.
Kohale kihutanud kiirabi viis kiivrita mopeedijuhi lastehaiglasse. Ülirängalt viga saanud Jaani toimetas kiirabi Mustamäe haigla intensiivraviosakonda.
«Õnnetusest Jaan ise midagi ei mäleta, kuna kaotas teadvuse. Esimese kontakti saime korraks öösel kell kolm. Hetkel on Jaani seisund stabiilne, ootame ajuturse alanemist ja näokirurgide edasise ravi otsust,» kirjeldas Jaani ema samas kirjas.
Eile hommikul oli Jaani isa Aavo pojast rääkides napp, kuid lootusrikkam.
«Poiss saab terveks, aga on kahjuks veel pikalt haiglas,» ütles Aavo. Ta on veendunud, et valusast õppetunnist tuleb teha tõsised järeldused. «Ma tahan, et politsei uurib asja. Kui politsei uurib, siis küsitleb ta kõiki ja sellest koorub selgus,» räägib Jaani isa Aavo.
Varemgi oht õhus
Motorollerid ei ilmunud Tiskre tänavatele üle öö. Napilt kuu tagasi pöördus küla aktiiv murega kõigi oma lapsele rolleri ostnud vanemate poole. Palve oli üks: emad-isad selgitage lastele, et Tiskre elurajoonis on sõidukiirus seadusest tulenevalt 20 km/h ning et sealsed tänavad ei ole kiiruskatsete korraldamiseks.
«Juhatusele on laekunud elanike poolt palju kaebusi motorollerite ja mootorrataste osas, millega seatakse ohtu tänaval liiklevaid lapsi ega lasta magada öiste gaasitamiste ja kihutamiste tõttu,» viitas Tiskre elanike MTÜ juhatus motorollerite ohtlikkusele. «Oleme nende kihutamist autodega blokeerinud, kuid olukord tundub lootusetu ja manitsussõnad tühjadele kõrvadele.»
Selged ohumärgid olid õhus ka vahetult enne õnnetuspäeva. Ühe külaelaniku Marguse sõnul tegid viis motorollerit mänguväljaku murul undaval häälel hoogsaid ringe.
«Selleks ajaks, kui ma sinna jõudsin olid nad juba tenniseplatside juurde kihutanud. Õnneks saime nad tagasiteel sealt kätte ja ajasime nendega juttu. Loomulikult nad eitasid igasugust murul sõitmist jm. Ütlesid nahaalselt, et nemad tulid mööda asfalti, ise nägite ju. Ühes varasemas vestluses viitasidki noorsandid ülbelt paragrahvidele, küsides, et kas nad rikuvad mingit seadust?» kirjeldab külaelanik tiskrelaste elektronkirjatoas. «Tundub, et peame need paragrahvid siis välja otsima ja neile ette lugema. Ilmselt leiab siit üht-teist nii liiklusseadusest, Tallinna linna eeskirjadest kui ka asjaõigusseadusest,» pakub Margus.
Põhja politseiprefektuuri pressiesindaja Tuuli Härsoni sõnul jääb 13aastane mopeedijuht tõenäoliselt karistuseta, sest alla 14aastastele võimaldab karistusest pääsemist seadus.
Rängalt kannatanud poisi vanemad loodavad siiski, et toimunu paneb inimesi mõtlema. Nad tänavad kõiki Jaani sõpru ja külaelanikke, kes õnnetuse hetkel kiiresti tegutsesid ja abi kutsusid.
«Samuti täname kõiki lapsi, kes on külastanud Jaani haiglas ja olnud talle toeks. See on olnud suureks abiks ja lohutuseks ning aitab taluda kergemini valusaid raviprotseduure,» märgivad vanemad.
Mopeediõnnetused
Jaanuarist augustini toimus Eestis 34 mopeediõnnetust. Neis hukkus kaks (mõlemad hukkunud on mopeedil sõitjad), vigastada sai 38 inimest (kellest 34 olid mopeedil sõitjad). 34 õnnetusest juhtus mopeedijuhi süül 24. 14 õnnetusse sattunud juhti olid alaealised.
Mopeedide kohta
Mopeed on alla 50 cm³ mootorimahuga liiklusvahend, mille kiirus jääb alla 45 km/h. Mopeedi võib juhtida alates 14. eluaastast. 14-15aastasel mopeedijuhil peab olema vastav juhiluba. Juhiluba ei nõuta alates 16. eluaastast. Liiklusnõuete rikkumise eest võib mopeedijuhti karistada kuni 600kroonise trahviga. Kui mopeediga on tekitatud liiklusoht, varaline kahju või tervisekahjustus, ulatub trahv kuni 6000 kroonini.
Põhiprobleemid!
Sageli on tegemist alaealistega, kes pole liikluseeskirjaga kursis või hindavad oma võimeid/olukordi valesti ning põhjustavad liiklusohtlikke situatsioone.
Politsei hoiatab:
Nii juht kui ka kaassõitja peavad kandma korralikult kinnitatud kiivrit.
Sõites peab mopeedil ees põlema valge tuli.
Jalgrattateel tohib sõita ainult siis, kui see on AINULT jalgrattatee. (Ei tohi sellel teel, kus keskel on joon ja ühelpool jalakäijad ning teiselpool ratturid, näiteks Pirital.)
Mopeedijuht peab olema kaine.
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=183120&r=1
kas keegi julgeb end süüdi tunnistada?
kas keegi hakkab aru saama, miks rollereid ei sallita?
kas keegi teist kunagi mõtleb ka?
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
-
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
- Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
- Asukoht: Riia, Tallinn
- Kontakt:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=12040
PS. Kurb on see, et need kõige suuremad ohuallikad on alaealised ja neid ei saa seetõttu ka vastutusele võtta... Minu arvates on siin ainsaks lahenduseks see, et vastava sõiduõiguseta juhilt peaks politsei rolleri lihtsalt ÄRA VÕTMA ja seda enda käes hoidma, kuni kodanik vastavad õigused omandab või siis vanematele allkirja vastu tagastama tingimusel, et need seda ilma vastava õiguseta isikule kasutada ei annaks. ja kui seda lubatust siis eiratakse, siis tuleks vanematele ikka VÄGA KORRALIK rahatrahvi teha, mille kõrval rolleri väärtus kahvatab... Kusjuures, et rolleristid ei kahtlustaks mind ahistamises, siis olen seda meelt, et samamoodi tuleb käituda ka ilma vastava õiguseta auto- ja tsiklijuhtidega.
Kui olete andekad noored sõitjad, SIIS MINGE SÕITKE VASTAVAS KOHAS!!! Kardirajad, krossirajad jne
Fazerkas keegi julgeb end süüdi tunnistada?
kas keegi hakkab aru saama, miks rollereid ei sallita?
kas keegi teist kunagi mõtleb ka?
PS. Kurb on see, et need kõige suuremad ohuallikad on alaealised ja neid ei saa seetõttu ka vastutusele võtta... Minu arvates on siin ainsaks lahenduseks see, et vastava sõiduõiguseta juhilt peaks politsei rolleri lihtsalt ÄRA VÕTMA ja seda enda käes hoidma, kuni kodanik vastavad õigused omandab või siis vanematele allkirja vastu tagastama tingimusel, et need seda ilma vastava õiguseta isikule kasutada ei annaks. ja kui seda lubatust siis eiratakse, siis tuleks vanematele ikka VÄGA KORRALIK rahatrahvi teha, mille kõrval rolleri väärtus kahvatab... Kusjuures, et rolleristid ei kahtlustaks mind ahistamises, siis olen seda meelt, et samamoodi tuleb käituda ka ilma vastava õiguseta auto- ja tsiklijuhtidega.
Kui olete andekad noored sõitjad, SIIS MINGE SÕITKE VASTAVAS KOHAS!!! Kardirajad, krossirajad jne
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Süüdi ongi peamiselt vanemad ise, sest kust tulevad rahad, et poisikesed saavad osta vägagi kalleid tuunimiseks vajalikke komponente. Tänu sellele saadakse ligi 100km/h sõitvad riistapuud. Kas vanemad ei tea, et see on vastulus ka seadusele(puudub vastav kat.). Või tõepoolest neil sellest ükskõik. Kui jama on siis plekime kõik trahvid kinni. Rahaprobleemi ju pole.
Hea oleks kui nad muudaksid minimaalse vanuse 16a peale või siis 15 ja nad võiks ka seda kontrollida. See 45km on küll natuke narr ja selle kiirusega tekitad liiklusohtlikke olukordi. Samas ega baikidega vennad vähem õnnetusi ei tee. Lihtsalt kui rolleriga mingi õnnetus toimub siis võetakse seda viimasel ajal tõsisemalt.
-
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
- Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
- Asukoht: Riia, Tallinn
- Kontakt:
Ka autojuhid teevad avariisid. Vahe on siin praegu selles, et mootorratastega juhtuvad õnnetused tavalises liiklussituatsioonis ja sageli kahjuks ka liikluseeskirjade rikkumise tõttu, kuid juhtumit, kus lubadega mootorrattur oleks õuealal või kõnniteel lapse vigaseks sõitnud nagu eriti ei meenu... Selles on vahe. Kui lubadega rollerimees liikluskeerises õnnetusse satub, siis on see elu paratamatusLauri23 kirjutas:Hea oleks kui nad muudaksid minimaalse vanuse 16a peale või siis 15 ja nad võiks ka seda kontrollida. See 45km on küll natuke narr ja selle kiirusega tekitad liiklusohtlikke olukordi. Samas ega baikidega vennad vähem õnnetusi ei tee. Lihtsalt kui rolleriga mingi õnnetus toimub siis võetakse seda viimasel ajal tõsisemalt.

ime ei ole et järjest rohkem õnnetusi hakkab tulema. Paari aastagi on rolleri arv suurenenud väga kõvasti ja ta suureb eestis kah, ja tänu sellele hakkab järjest rohkem õnnetusi juhtuma. aga mari sa küsisid et miks sõidetakse rolleriga? millega ma pean siis sõitma roller plaanis osta noored peavad kodus arvuti taga vahtima? paar võimalust on kontrollida panna politsei ennast rollerite peal ja lasevad mööda tallinnat ringi ja järjest kontrollivad rollereid kelle lubasid pole saavad kohe trahvi ja peavad natuke vahet. Nii võib väheneda õnnetuste arv isegi.
NB!natuke imelik jutt tuli
NB!natuke imelik jutt tuli
-
Teema algataja - Postitusi: 479
- Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
- Asukoht: Tallinn-Tartu
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
millal ma küsisin, miks sõidetakse rolleriga? pole küsinud. pigem on küsimus, kes sõidab rolleriga.
ei, noored ei pea arvuti taga istuma. sõitma peab jalgrattaga. kui 14-seks saad, teed mopiload ja kolid rollerile. mis on 50 ccm ja 45 km/h eksole. kui 16 saad, teed esmased autojuhiload. kui 18 saad, teed päris-autojuhiload ja piiranguga a-kategooria juhiload (ja sõidad ka selle piiranguga masinaga!). kui 19 saad, võid hakata taotlema täieõiguslikku B kategooriat ja kui 21, siis täieõiguslikku A-kategooriat.
nii on need asjad ette nähtud. 13-aastane ei tohi isegi õuealal rollerdada minu teada. enamgi veel: 80-ga ei tohi rolleriga sõita ka 30-aastane, kui tal selleks juhiluba pole.
ei, noored ei pea arvuti taga istuma. sõitma peab jalgrattaga. kui 14-seks saad, teed mopiload ja kolid rollerile. mis on 50 ccm ja 45 km/h eksole. kui 16 saad, teed esmased autojuhiload. kui 18 saad, teed päris-autojuhiload ja piiranguga a-kategooria juhiload (ja sõidad ka selle piiranguga masinaga!). kui 19 saad, võid hakata taotlema täieõiguslikku B kategooriat ja kui 21, siis täieõiguslikku A-kategooriat.
nii on need asjad ette nähtud. 13-aastane ei tohi isegi õuealal rollerdada minu teada. enamgi veel: 80-ga ei tohi rolleriga sõita ka 30-aastane, kui tal selleks juhiluba pole.
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
seda veel et auto juhtidel pol mingi respecti rollerimeeste vastu olen pea aegu 4-ljale autole kyljelt sisse panud kui nood vahivad ainult otse edasi ja midagi aru ei saa ise pidurdad elu eest ja siis kui signaali lased ja rusikat näitad siis nood kohe mida mina tegin ja hakkavad veel õigustama kah.... järeldus see et rolleriga tuleb sõita nagu rattagagi keegi peale jalakäiate(mitte kõik) ei arvest sinuga..
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Kuda sa 45km/h sõites rohkem liiklusohtlikke olukordi tekitad? Sellest kiirusest ju veel aeglasemaid liikureid, mis veel rohkem jalgu vast jääksid. Mis sa arvad, et traktoristid ka oma masinaid tuunivad või, enamus heal juhul 30km/h sõidavad. Ära hakka ajama, et 45km/h on ohtlikum kui 80km/h!Lauri23 kirjutas:Hea oleks kui nad muudaksid minimaalse vanuse 16a peale või siis 15 ja nad võiks ka seda kontrollida. See 45km on küll natuke narr ja selle kiirusega tekitad liiklusohtlikke olukordi. Samas ega baikidega vennad vähem õnnetusi ei tee. Lihtsalt kui rolleriga mingi õnnetus toimub siis võetakse seda viimasel ajal tõsisemalt.
-
Teema algataja - Postitusi: 479
- Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
- Asukoht: Tallinn-Tartu
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
praegu pole küll teemaks, kes on m**n*, vaid see, et rolleriga sõitjatest liiga suur osa eirab liiga paljusid reeglid. alates sellest, et paljud neist ei tohiks üldse rolleriga sõita, lõpetades kiivri ja juhiloa puudumisega. kas sul endal on load? ja äkki kirjeldad mõnes teemas oma nelja juhtumit lähemalt, et saaksime veenduda, et sa ise puhas poiss oled?algaja14 kirjutas:seda veel et auto juhtidel pol mingi respecti rollerimeeste vastu olen pea aegu 4-ljale autole kyljelt sisse panud kui nood vahivad ainult otse edasi ja midagi aru ei saa ise pidurdad elu eest ja siis kui signaali lased ja rusikat näitad siis nood kohe mida mina tegin ja hakkavad veel õigustama kah.... järeldus see et rolleriga tuleb sõita nagu rattagagi keegi peale jalakäiate(mitte kõik) ei arvest sinuga..
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
-
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
- Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
- Asukoht: Riia, Tallinn
- Kontakt:
Ehhh! Kohe kuidagi ei saa siia ühtki heatahtlikku ja õpetlikku asja üles panna, ilma et seda kohe pea peale ei pöörataks ja sellest korralikku fleimi üles ei tõmmataks. Aga selline demokraatia juba kord on... Mida Mari selle postiga saavutada tahtis (paranda, kui eksin), oli olukord, kus te rolleristid NATUKENEGI mõtleks, enne kui oma tuunitud aparaadiga selleks mitte ette nähtud kohas hullu panema hakkate. On ju kohti küllalt, kus te oma "malossisi" või mida iganes turvaliselt katsetada saate. Sealt samast Tiskrest vaid mõned km eemal on tabasalu kardirada, kus iga soovija oma tsiklist, kardist, rollerist, minu pärast või jalgrattast viimast saab välja võtta. Sõitke vastavalt eeskirjadele sinna, pange joonele ja andke tuld! Keegi ei möliseks ka 13 aastaste rollerimeeste kallal, kui nad normaalselt käituksid. Aga tundub, et selles vanuses on veel vastutustunne lõpuni välja arenemata.
Mul 13. aastane õepoeg käib ka suvilas mopiga sõitmas, kuid siis on tal kiiver peas ja selleks minnakse spetsiaalselt vanaisaga tühjale teelõigule. Enne teedele ei saa, kui vanust piisavalt ja mopi load tehtud. Kasvatusest hakkab asi peale ikka.
Ja ega me ei tahagi siin väita, et MEIE pole kunagi midagi teinud ja MEIE oleme 100% seadusekuulekad. Ise kihutasin ka kunagi ilma vastavate lubadeta säärekaga ringi, küll aga tegin seda enamasti METSAS. Ja kui teedele sattusin, siis hiilisin ikka väga vaikselt mööda väikseid teid, et mendile vahele ei jääks... Samtui võtsin enne lubatud aega keska peol salaja koduveini. Aga ei läinud siis tongis peaga õpetajate nina alla, vaid tunnetasin piire. Tänapäeval tundubki kõige suurem probleem olema see, et igasugune respect vanemate inimeste ja võimu esindajate vastu on kadunud. Domineerib mõtlemine stiilis "Kas sa tead, kes mu isa on?" Aga eks see ole varakapitalistliku ühiskonna paratamatus...
Aga ok, kokkuvõtteks - selle asemel, et igast vanema inimese postitusest mingit vastu vaidlemise võimalust otsida, mõelge parem sellele, et äkki on vanematelt siiski midagi õppida. Ei taha me teile, rollerihundid, sugugi halba! Loodame vaid seda, et elate piisavalt kaua, et tsiklimeesteks saada ja lasete oma sõpradel ka nii vanaks saada...
Fazer - andke nüüd tuld...
Mul 13. aastane õepoeg käib ka suvilas mopiga sõitmas, kuid siis on tal kiiver peas ja selleks minnakse spetsiaalselt vanaisaga tühjale teelõigule. Enne teedele ei saa, kui vanust piisavalt ja mopi load tehtud. Kasvatusest hakkab asi peale ikka.
Ja ega me ei tahagi siin väita, et MEIE pole kunagi midagi teinud ja MEIE oleme 100% seadusekuulekad. Ise kihutasin ka kunagi ilma vastavate lubadeta säärekaga ringi, küll aga tegin seda enamasti METSAS. Ja kui teedele sattusin, siis hiilisin ikka väga vaikselt mööda väikseid teid, et mendile vahele ei jääks... Samtui võtsin enne lubatud aega keska peol salaja koduveini. Aga ei läinud siis tongis peaga õpetajate nina alla, vaid tunnetasin piire. Tänapäeval tundubki kõige suurem probleem olema see, et igasugune respect vanemate inimeste ja võimu esindajate vastu on kadunud. Domineerib mõtlemine stiilis "Kas sa tead, kes mu isa on?" Aga eks see ole varakapitalistliku ühiskonna paratamatus...
Aga ok, kokkuvõtteks - selle asemel, et igast vanema inimese postitusest mingit vastu vaidlemise võimalust otsida, mõelge parem sellele, et äkki on vanematelt siiski midagi õppida. Ei taha me teile, rollerihundid, sugugi halba! Loodame vaid seda, et elate piisavalt kaua, et tsiklimeesteks saada ja lasete oma sõpradel ka nii vanaks saada...
Fazer - andke nüüd tuld...
kui roller liigub aint 45km/h siis on arvatavasti piirajad peal ja piirajatega on väga halb kiirendus. Näit linnas, kui on vaja kuskil annateed märgi all tee anda siis sellise rolleriga võidgi sinna ootama jääda sest kiirendus on niivõrd halb, et väljasõites tuleb juba järgmine auto ja oled tal jalus.holma kirjutas:Kuda sa 45km/h sõites rohkem liiklusohtlikke olukordi tekitad? Sellest kiirusest ju veel aeglasemaid liikureid, mis veel rohkem jalgu vast jääksid. Mis sa arvad, et traktoristid ka oma masinaid tuunivad või, enamus heal juhul 30km/h sõidavad. Ära hakka ajama, et 45km/h on ohtlikum kui 80km/h!Lauri23 kirjutas:Hea oleks kui nad muudaksid minimaalse vanuse 16a peale või siis 15 ja nad võiks ka seda kontrollida. See 45km on küll natuke narr ja selle kiirusega tekitad liiklusohtlikke olukordi. Samas ega baikidega vennad vähem õnnetusi ei tee. Lihtsalt kui rolleriga mingi õnnetus toimub siis võetakse seda viimasel ajal tõsisemalt.
Ja linnas 45km/h sa lihtsalt pidurdad liiklust.
noo muidugi mingi 13 aastane tatt ei oska sõita ja paneb esimesse asja või elus olendisse sisse, loogiline. Õpetagu ennem lapsele õietigi rattaga sõitmine ära
ja jumala eest iga hinna eest kantke kiivreid ja mitte kasutada jalgratta ja muid vähese kaitsega kiivreid.ma vihkan selliseid inimesi kes ei kanna kiivreid. Kas te üldse inimesed mõtlede ka ennem kui sõitma lähete ja eriti lapsevanemad kes lubavad veel alaealisi sõitma.. jube kohe...
ja jumala eest iga hinna eest kantke kiivreid ja mitte kasutada jalgratta ja muid vähese kaitsega kiivreid.ma vihkan selliseid inimesi kes ei kanna kiivreid. Kas te üldse inimesed mõtlede ka ennem kui sõitma lähete ja eriti lapsevanemad kes lubavad veel alaealisi sõitma.. jube kohe...

Viimati muutis Right, 11 Okt 2005, 20:34, muudetud 3 korda kokku.
Jah aga enamus ajast ei ole ainult üherealised teed. Kui seal sõita 45km ja autod sõidavad kuskil 60 m siis autod trügivad ebasobilikus kohas nii paremal kui vasakult mööda. Ja kui on suur liiklus ja ta üritab mööda trügida ja järsku avastab, et vastassuunast tuleb auto vastu, siis ta ehmatab ja keerab sulle lihtsalt ette või küljepealt sisse. See 45km/h teeb autojuhte närviliseks ja nad tekitavad ise liiklusohtlike olukordi.öö ott kirjutas:linnas 45km/h sõites, sõidad sa tee parempoolses ääres, ning kiiremad liiklejad saavad sinust vabalt mööda...
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 27 Dets 2004, 18:00
- Tsikkel: Honda XRV 750 Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
minu väike buss kiirendab tunduvalt kehvemini kui ükskõik mis sorti roller. ja juttu et ei saa ristilt minema ma lihtsalt ei usu. teiseks mõtle kui pikk ja vaevaline on samal ristil rekkal kohalt saada ja ma nigut ei ole kuulnud et rekkaid okaklt tuunitakse et saaks ikke ristil võikalt kaapidaken100 kirjutas:kui roller liigub aint 45km/h siis on arvatavasti piirajad peal ja piirajatega on väga halb kiirendus. Näit linnas, kui on vaja kuskil annateed märgi all tee anda siis sellise rolleriga võidgi sinna ootama jääda sest kiirendus on niivõrd halb, et väljasõites tuleb juba järgmine auto ja oled tal jalus.holma kirjutas:Kuda sa 45km/h sõites rohkem liiklusohtlikke olukordi tekitad? Sellest kiirusest ju veel aeglasemaid liikureid, mis veel rohkem jalgu vast jääksid. Mis sa arvad, et traktoristid ka oma masinaid tuunivad või, enamus heal juhul 30km/h sõidavad. Ära hakka ajama, et 45km/h on ohtlikum kui 80km/h!Lauri23 kirjutas:Hea oleks kui nad muudaksid minimaalse vanuse 16a peale või siis 15 ja nad võiks ka seda kontrollida. See 45km on küll natuke narr ja selle kiirusega tekitad liiklusohtlikke olukordi. Samas ega baikidega vennad vähem õnnetusi ei tee. Lihtsalt kui rolleriga mingi õnnetus toimub siis võetakse seda viimasel ajal tõsisemalt.
Ja linnas 45km/h sa lihtsalt pidurdad liiklust.
Twinnipoeg Puhh 

-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
@ken100- jajahh, traktorid ka linnas sõidavad onju. Neilgi piiraja maha võetud, et ristmikel kiiremini minema saaks, onju. Ära aja lolli juttu, et kiirendus piirajaga niivõrd vilets! Mis nad on valmistatudki nii, et linnas sõita ei saagi või? On rolleritest aeglasema kiirenduse ja lõppkiirusega masinaid. Pole siin halada ja vabandusi otsida midagi.
-
- Postitusi: 1256
- Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
- Asukoht: Tallinn/Dragster
- Kontakt:
Sõbra qinqqiga kahekesi sõites jäi küll selline muljeken100 kirjutas:[quote="holma]kiirendus piirajaga niivõrd vilets! Mis nad on valmistatudki nii, et linnas sõita ei saagi või?

See oli ikka piisavalt karm kogemus, kuidas Qingiqa kahekesi...mingi mõlemad mingi 180cm pikad tüübid peal lasevad


-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
45kmh kiirusega ei tekki liiklusohtlikke olukordi !
Sõida tee ääres nagu jalgrattad teevad
Sõida tee ääres nagu jalgrattad teevad

holma kirjutas:Kuda sa 45km/h sõites rohkem liiklusohtlikke olukordi tekitad? Sellest kiirusest ju veel aeglasemaid liikureid, mis veel rohkem jalgu vast jääksid. Mis sa arvad, et traktoristid ka oma masinaid tuunivad või, enamus heal juhul 30km/h sõidavad. Ära hakka ajama, et 45km/h on ohtlikum kui 80km/h!Lauri23 kirjutas:Hea oleks kui nad muudaksid minimaalse vanuse 16a peale või siis 15 ja nad võiks ka seda kontrollida. See 45km on küll natuke narr ja selle kiirusega tekitad liiklusohtlikke olukordi. Samas ega baikidega vennad vähem õnnetusi ei tee. Lihtsalt kui rolleriga mingi õnnetus toimub siis võetakse seda viimasel ajal tõsisemalt.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.