Re: Õnnetused mootorratastega 2019
Ma miskipärast seostasin seda seal teele hüpanud ja alla aetud mendiga.
Ma miskipärast seostasin seda seal teele hüpanud ja alla aetud mendiga.
Kas tõesti 72 liiklusõnnetuses on vigastada saanud 73 mootorratturit (sel juhul +kaassõitja)?
Selles mõttes karm reaalsus küll, et kõikidest liikluses hukkunutest ja ka vigastada saanutest kisub 10% kanti, aga tänavapilt on ikkagi kaugel sellest, et 10% mootorrattaid oleks (isegi kuumal suvepäeval vist mitte).
Kas kellelgi on infot, et täna on Nõmmel toimunud ränk õnnetus tsikliga?
mis 10% te räägite? mootorrattureid on eestis paarkümmend tuhat tänaseks päevaks..
aga misasi see on, mis kisub ja kuhu kanti ta sul kisub? "Selles mõttes karm reaalsus küll, et kõikidest liikluses hukkunutest ja ka vigastada saanutest kisub 10% kanti"
mina sain vähemalt esmalugemisel nii aru, et kõikidest mootorratturitest justkui 10% saaks sinu arvates vigastada/surma
MNT ameti andemetel on mootorattal selle aasta jooksul hukkunud 7.6% hukkunute üldarvust (möödunud aastal oli see 9% ja ülemöödunud aastal 0), avariide osalus samas määras. Tundub loogiline, eks? Siin on nüüd üks aga ... nimelt avariidest 1/2 on "kraavi sõitmised", seega mitte niivõrd liiklus ja teised liiklejad kuvõrd mootorrratturi enda viletsad oskused on põhjuseks. Seega alles number 3.6% on tõsiselt võetav.
Nüüd aga vaataks äkki hoopis päris numbreid. Nimelt, tohutu hulk autodega juhtuvatest avariidest ei jõua mitte kunagi MNT ameti statistikasse, sest tegu on "tavalise plekimõlkimisega". Tsikli puhul tähendab "tavaline plekimõlkimine" automatselt kiirabi ja politseid ning kajastust statistikas. LKF ütleb (https://tinyurl.com/y6f7k3e4), et käesoleval aastal oli esimese 6 kuuga kokku 18 253 kindlustusjuhtumit. Pole väga võrreldav. Seega vaid 0.37% kõikidest liiklusõnnetustest juhub mootorrattastega. Tõsi, kannatada ja surma saame me märka enam, kui 0.37% aga see ei tohiks kellegile, kes usaldab oma elu vahtplastist kooriku, nahktagi ja kummist liigesekaitsete hoolde, tulla üllatusena.
Seega, tere tulemast 0,37% klubisse!
will111 kirjutas: ↑29 Aug 2019, 23:32aga misasi see on, mis kisub ja kuhu kanti ta sul kisub? "Selles mõttes karm reaalsus küll, et kõikidest liikluses hukkunutest ja ka vigastada saanutest kisub 10% kanti"
mina sain vähemalt esmalugemisel nii aru, et kõikidest mootorratturitest justkui 10% saaks sinu arvates vigastada/surma
Loe 2x siis, ei ole ju keeruline lause ja sellest arusaamine ei tohiks küll keeruline olla. Hetkel küll tegelik number 7,7% ja loodetavasti seda 1 isikut juurde ei tule, siis olekski 10% täis.
Selle asemel, et lugeda kellegi üsna segast 10% juttu 2, 3 või 4 korda, ma loen pigem Maci väga selgesti sõnastatud ja faktidel põhinevat juttu 1 korra. On (aja)kulu efektiivsem ja kajastab palju paremini reaalsust
Ja mis puudutab seda vägevat protsentidemängu siis soovitan hoolikalt lugeda hoopis seda statistikat: möödunud aastal oli see 9% ja ülemöödunud aastal 0. Need numbrid peaksid vägagi ehedalt ja lõplikult näitama, et taolised protsendid pole mitte niivõrd mingi üleüldine "karm reaalsus" vaid paras bingoloto ja "kuidas joppab" värk. Igatahes, minu jaoks pole see reaalsus küll kunagi karm olnud ega pole ta ka kunagi karmimaks muutunud. Nagu öeldi siis üllatusena nagu ei peaks kellegile tulema, et ilma kongita sõites on võimalus surma saada suurem kui kongis sõites..
Ikka esiots alt ära....
Ja kõik kooris, et ABS mõttetu.
Ei tea küll ratturi vigastusi, aga video järgi hinnates, võis antud juhul isegi hea olla, et püsti püsides bemmi külge ei lennanud, vaid alt läbi libises.
Ikka tagant läbi ju või ei ole minu silmanägemine enam nii hea kui varemalt?
Teoreetiliselt oleks ABS andnud äkki võimaluse möödapõikeks.
ABS pole imerohi, esiotsa saab alt ära ka nii ilma kui ka koos. ABS su pilku üles ei tõsta, ratast ega keha õigeks ei säti. ABS aitab sul paremini seisma jääda, kui sa kõik need asjad oled ära teinud. ABS on abiks ikka ja teeb üljuhul pidurdamise lihtsamaks ja kindlamaks. Oluline on kas ABS on 12 aastat vana sõiduki peal või värskelt tehastet tulnud tsiklil ja kui kalli masina peal see on. Mõne vanema masina peal olev ABS võiks ka olemata olla.
Videost tundub, et võimalus möödapõikeks oli algusest peale olemas aga see raisati pidurduse peale ära. Animaalsed refleksid löövad sisse ja siis on liiga hilja.
Liikuvast autost möödapõike plaanimine on suht ptsis projekt niikuinii. Kunagi ei tea, kas auto märkab sind ja jääb ikkagi enne seisma, või liigub edasi. Ja et kuhu poole sa sis põigata peaks proovima?
Motosurvivali koolituselt testisin pidurdust ilma ja koos ABS '95 aasta BMW R1100GS rattal. 50km/h pidurduse puhul oli vahe meeter ilma ABS kasuks. Aga see oli olukorras, kus ma teadsin, et nüüd on selle joone juurest pidurdamine. Ei ole nagu paha tulemus et kogu süsteemi kohe maha teha?
laurikaks kirjutas: ↑11 Sept 2019, 10:54Motosurvivali koolituselt testisin pidurdust ilma ja koos ABS '95 aasta BMW R1100GS rattal. 50km/h pidurduse puhul oli vahe meeter ilma ABS kasuks. Aga see oli olukorras, kus ma teadsin, et nüüd on selle joone juurest pidurdamine. Ei ole nagu paha tulemus et kogu süsteemi kohe maha teha?
Selle infoga pole paraku midagi peale hakata. ABS-st ei ole mingit kasu kui pidurdatakse sirgelt, kohe kui tuleb mängu pööramine/ kaldes olek on tulemus hoopis teine
Kui sellised kahtlused, siis ikka tagantpoolt. Sama igasuguste loomadega.
laurikaks kirjutas: ↑11 Sept 2019, 10:54Motosurvivali koolituselt testisin pidurdust ilma ja koos ABS '95 aasta BMW R1100GS rattal. 50km/h pidurduse puhul oli vahe meeter ilma ABS kasuks. Aga see oli olukorras, kus ma teadsin, et nüüd on selle joone juurest pidurdamine. Ei ole nagu paha tulemus et kogu süsteemi kohe maha teha?
Heade oskustega juht saab üldjuhul alati,ükskõik mis oludes,ilma ABS-ta paremini pidama kui selle abiga. See abiline on ikkagi keskmise ja kehva sõiduoskusega tegelaste jaoks,keda kahjuks on suurem enamus liiklejatest.
Keegi teab mõnda võidusõidu ala(auto-moto või mis iganes ala,kus on ABS olemas-lubatud? Üldiselt on võistluspordis ABS keelatud,kui ohtlik lisa. Minu teada on veojõukontroll vist ainus elektrooniline abiline,mida lubatakse teatud aladel( F1ntks ).
Sellise kaamera nurga alt võib see ekslikult nii tunduda,kuid pole muidugi välistatud. Piisab juba sellest,kui tsikkel sõitis võimalikult paremal tee servas või mida iganes ja manööver oleks ikkagi võimatu olnud.
F1's oli varem ABS ja veojõukontroll lubatud aga korraldajad arvasid, et liiga igavaks läheb
Enne ära keelamist oligi lubatud, ehk 1950-1994. https://en.wikipedia.org/wiki/History_o ... ves_costly
Üldiselt on autode ringrajasõidus ABS igal pool kasutusel, kus see keelatud pole.
"ABS was banned in 1993 after being used most succesfully, along with many other driving aids, like traction control, launch control, active suspension and so on, in the 1992 and 1993 seasons. It was classified as an electronic driver aid, preventing the wheels from locking up and eliminating the driver's skill from the process of braking."