Aga kas see ei ole mitte käesoleva teema alguslehtedel, kus kogu lugu sai risti põiki juba läbi võetud?
Head teemat tasub ikka ja jälle kedrata Ei aga tegelikult, siis, vähemalt minu jaoks, oli pigem selline põhimõtteline, et kas momentvõti või mitte momentvõti. Ja ega ma väga ei veendunud ega aru saanud, mida ja miks mul vaja. No nüüd on teadmine, et on vaja.
Natuke veel peenhäälestada ja saabki soetatud.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 05 Nov 2021, 13:41
Postitas Jesper
Katsu natuke suuremat pilti ka vaadata ja mitte igasugu kribukräbusse takerduda. Momentvõti on eelkõige mõõteriist, mitte tööriist, ehk siis sa teed oma töö tavariistadega kuni pingutamiseni ära, siis lähed pühalikul sammul riiuli ette, kummardud viisakalt tervituseks, võtad punase sameti seest momentvõtme, röögatad "hai!" (austria motika puhul on muidugi kohasem põgus joodeldus), teed keskendunud ilmel oma ühe kliki ära ja paned ta sameti sisse tagasi. Sellise kasutuse juures ei ole erilist vahet, kas võti on 10-miljon skaalas või sul on mitu võtit eri skaaladega, sest kvaliteetse tootja puhul on need kõik piisavalt täpsed. Mul ei ole hetkel seda Gedore passi käepärast, aga 20-sadamidagi versiooni täpsus on piisav, et igal pool tehase juhendi poolt määratud vahemikku jääda, lihtsalt võti ise on ilge kobakas ja 1/2" otsale laotud üleminekud teevad selle asja veel hullemaks. Selle pärast soovitakski väiksemat. Samas nagu juba mainiti, 50Nm on jälle piisavalt tihti esinev nähtus, et selle võiks ikka ära katta, lisaks ma olen aru saanud, et eelarve pole ka piiramatu. Neid kõiki parameetreid kokku võttes on sul kõige mõistlikum võtta 3/8" võti ja osta mõned levinud padrunid juurde, need maksavad alla 2€/tk.
Kui sa päevad läbi mootoreid kokku lappaks, siis ilmselgelt selline ühe-võtme-poliitika enam nii hea ei oleks, juba kasvõi ümber kruttimisele kuluva aja pärast.
Ja eks kõiki asju saab muidugi ka ilma momentvõtmeta teha ning on tehtud ka, aga see nõuab kogemusi ja tunnetust. Üldiselt mingi 50Nm+ asja pingutamine on juba suht suva, midagi katki keerata on raske, põhiprobleem on just a'la 15Nm ja 30Nm eristamine. Selle pärast on ka Hiina momentvõtmed mõttetud, et nende täpsus ja korratavus ongi selline +-15Nm, mis tähendab, et sobivate juhuste kokku langemisel on ikaldus ikka majas.
Ja eks kõiki asju saab muidugi ka ilma momentvõtmeta teha ning on tehtud ka, aga see nõuab kogemusi ja tunnetust. Üldiselt mingi 50Nm+ asja pingutamine on juba suht suva, midagi katki keerata on raske, põhiprobleem on just a'la 15Nm ja 30Nm eristamine. Selle pärast on ka Hiina momentvõtmed mõttetud, et nende täpsus ja korratavus ongi selline +-15Nm, mis tähendab, et sobivate juhuste kokku langemisel on ikaldus ikka majas.
Ok, selles valguses ei tundu see kobakas, 1/2 mõõdus 20 - 200Nm võti enam nii hea. Arvestades, et üle 50 on nagunii juba suva. Eriti vist jah konkreetse KLRi puhul kus kasvõi need velje ristipoltide, (mis asjad need on?) mutrid on nagunii splindiga stoperdatud ehk lahti ei jookse.
Et siis ikkagi pigem jah see teine viidatud KS Toolsi 3/8 võti vahemikus 10-50.
Ja üleminek 1/4 ja 1/2 sest mul ainult neis mõõtmetes padrunid on.
Stokkerist KS Toolsi tellitavaid asju ostes tasub kindlasti tarneaeg üle küsida. Ma tellisin augusti alguses veebipoest padrunikomplekti, tellimuse jälgimise lehel näitas tarneajaks paar päeva, aga kui nädala pärast uurisin, et millal jõuab, siis vabandati ette ja taha ja öeldi, et läheb hoopis mitu kuud. Kätte sain oktoobri viimastel päevadel.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 05 Nov 2021, 17:21
Postitas laurikaks
Tõsised remondimehed sellise jama jutu peale lähevad muidugi jubedalt leili, aga mina 99% keeramistel momentvõtit ei kasuta.
Kui on mingi supertähtis koht (plokikaane poldid näiteks? või mingid muud mootori sisesed asjad) siis ehk kasutaks, aga igapäevasel kruvimisel (rattad, plastikud, karpa, muu pudipadi) panen kõik kinni lihtsalt parasjagu. Õige pilgutusmoment sõltub poldi jämedusest ja kinnikeeratavatest materjalidest.
See mudugi eeldab kogemuse tekkimiseks mitmete 'pehmeks ja pool pööret tagasi' keeramiste tegemist. Aga enamasti ma arvan, et ei ole mõtet lolliks mõelda selle mõni njuutonmeeter ees taga teemaga.
Et siis ikkagi pigem jah see teine viidatud KS Toolsi 3/8 võti vahemikus 10-50.
Mis see Stokkeris maksab? Ma näen suht kirvest, isegi see hind millega ise mujalt saaksin. Autodocis on valikut üsna palju, usun, et TengTools, Sonic on ka piisava kvaliteediga mitte igapäevase kasutuse jaoks. Tähtis on lihtsalt peale kasutamist pinge uuesti miinimumi maha keerata mitte jätta kuskile keskele või lõppu. Krt. TengTooli selles vahemikus paistab hetkel mitte olema. https://www.autodoc.ee/tooriistad/momen ... %5D=100669
PS. Kui Autodocist tellid kasuta mobiiliäppi, hind tunduvalt soodsam.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 05 Nov 2021, 17:40
Postitas will111
Asi jälle jube keeruliseks räägitud. nagu jesper ütles...üle 50nm on nagunii suht suva. ja noh olgugi, et see pole päris sõnasõnalt muidugi tõsi siis asja point on ikkagi täiesti õige. kui võtta ratas viimase kui tükini pudinateks, seejuures ka kogu mootor, siis kindlasti on seal kuskil ka selliseid polte ja mutreid mille TÄPNE pingutamine on oluline JA mille pingutamise njuutonid on 50+. Aga neid on vähe ja suurem osa rattaomanikke ei katsu selliseid polte kunagi oma elus, st. ei keera neid ei lahti ega kinni.
Reaalses elus on momentvõti hobinokitsejale suurem osa ajast vajalik nimelt selleks, et ebapiisava randmetunnetusega ei keeraks üle/pooleks/pekki neid väiksemõõdulisi polte mutreid, mille pingutus jääb alati vahemikku kuskil seal alates 5 ja enamasti kuni 25nm, mõnel juhul ka ehk kuni 50nm. Nii lihtsalt on. Nagu vist juba ka varem korduvalt on räägitud siis rattavõllide ja muude taoliste asjade mutreid momentvõtmega kinni keerata on sisuliselt ikka overkill. kui tõesti kardadki keerata üle või liiga tugevalt siis alati võib ju keerata nõrgemalt, natuke sõita ja siis proovida, et kas on nüüd tõesti end lahti kruttinud või lõdvalt kinni. peale seda kui veendud, et ega ei ole küll ning ka järgmine kord kui tekib vajadus ratast alt ära võtta saad nentida, et kõik on endiselt ilusti kinni, noh siis edaspidi juba tead milline jõud on piisav nende asjade pingutamiseks. kas see on 10% vähem või rohkem kui specis kirjas, ei oma seejuures absoluutselt mitte mingisugust tähtsust.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 05 Nov 2021, 17:45
Postitas zorten22
Aga mis need väiksemad 5-25nm poldid on ühe tavalise tsikli puhul, mida hobinokitseja võiks momentvõtmeta puruks keerata?
See mudugi eeldab kogemuse tekkimiseks mitmete 'pehmeks ja pool pööret tagasi' keeramiste tegemist.
Nojah, eks sellega on nii, et pessimistid kipuvad olema veidi paremini informeeritud endised optimistid - ma näiteks arvasin, et krossika õlipunni pingutamine on kenasti käe sees, mitmeid kümneid kordi tehtud asi, kuni tuli aeg see võrr maha müüa ja pmst juba käte löömise järel soovis ostja, et ma talle näitaks, kuidas õlivahetus käib. Noh näitasin siis, endal samal ajal muidugi pudrumulk jahvatas, kui lihtne see on, kuni hajameelselt viimast pingutust tehes hopsti karterist keermed maha tulid. Kunde muidugi kadus selle nalja peale täpiks horisondil ja mina jalutasin järgmine päev nukralt 50€ maksvat spetsmõõdus helicoili komplekti tooma
Ja isegi kui midagi katki ei lähe, siis näiteks USD amort on võimalik prillidest omaenese tarkuse ja tunnetusega ilusti nii loperguseks pingutada, et ta enam ööd ega mütsi ei amortiseeri. Vahe oli stiilis 20Nm asemel 40, kui mu mälu mind ei peta. Oma lolli aruga arvasin juba et soh, keerasingi asja simmerite vahetusega pekki, kuni pärast rahunemist manuali täpsemalt uurima hakkasin.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 05 Nov 2021, 18:08
Postitas will111
zorten22, no loe näiteks eelmisel lehel Nozzu postist.
Väiksemad 5-25nm poldid on sisuliselt kõik 6mm poldid, mis kuskil ratta küljes leiduvad. Lisaks kindlasti ka väga paljud 8mm mõõdus asjad. Eks võta ja vaata ise, kas ja mis ja kui palju asju sul selliste poltidega seal kinni on Ma ei viitsi nimekirja tegema hakata, päris pikaks läheks. Kui see range umbes 50nm'ni laiendada siis jäävad sinna sisse juba praktiliselt kõik mutrid ja poldid, mis sul ratta küljes on sest 10se 8.8 poldi tüüpiline pingutamine on 50nm.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 05 Nov 2021, 18:16
Postitas morse
Kusjuures nagu öeldud, siis minu kogemuses ka, esihark on üks tore koht, kus tõesti on kasulik momentvõtit kasutada (isegi sidurikaane kinni kruvimist on vähemohtlik ilma njuutonvõtmeta teha).
Räägib loll, kes on esiharki "100" korda ilma njuutonvõtmeta kokku pannud (ja selle aja jooksul kahjuks ka ühe keerme ära rikkunud).
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 05 Nov 2021, 18:29
Postitas Jesper
Mhmh, kusjuures prillide polte ei saa ilma seda keermestamata poolt suuremaks puurimata helicoilida - tõenäoliselt pole tulenev tugevuse kadu küll liiga suur probleem, aga noh ikkagi pole enam päris "see".
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 05 Nov 2021, 19:00
Postitas will111
muidugi kõige selle juures tuleb ikkagi ka arvestada, et antud teemas ei ole teemaks USD amort aga noh nii in general on USD alumise prilli kinnituspoldid tõesti üks koht, kus momendikat kasutada. või ka amordi sees paari asja juures. mitte, et ilma ei saaks aga teadmine peab siis olema. õnneks minul tuli see teadmine enne kui USD'dega tihedalt tegelema hakkasin.
morse, kui 100 korda sama harki ära võtad, lahti võtad ja uuesti kokku ning alla paned, siis on see keerme ära rikkumise risk üsna tõenäoline juba ka muudel asjaoludel. prilli materjal on siiski aluminn
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 05 Nov 2021, 19:36
Postitas morse
Ma ilmselt olen päriselt ära võtnud u. 20 korda (liialdasin vähe, sellest ka jutumärgid). Ja üksvahe oli mul garaazhis 7 tsiklit. Nii et…
Asjast täpsemalt rääkides, siis ma suutsin kunagi DRi esiratta võlli poldi (mis esihargi sisse keermestatud) üle keerata. Selline koht, mida on keeruline taastada.
Stokkerist KS Toolsi tellitavaid asju ostes tasub kindlasti tarneaeg üle küsida. Ma tellisin augusti alguses veebipoest padrunikomplekti, tellimuse jälgimise lehel näitas tarneajaks paar päeva, aga kui nädala pärast uurisin, et millal jõuab, siis vabandati ette ja taha ja öeldi, et läheb hoopis mitu kuud. Kätte sain oktoobri viimastel päevadel.
Tänud!
Oli tõesti hea mõte üle küsida.
Sain vastuseks, et tootja laod tühjad ja pole võimalik isegi prognoosida, millal võtme kätte saaks.
Nii et see plaan ikaldus.
Tuleb edasi otsida.
Et siis ikkagi pigem jah see teine viidatud KS Toolsi 3/8 võti vahemikus 10-50.
Mis see Stokkeris maksab? Ma näen suht kirvest, isegi see hind millega ise mujalt saaksin. Autodocis on valikut üsna palju, usun, et TengTools, Sonic on ka piisava kvaliteediga mitte igapäevase kasutuse jaoks. Tähtis on lihtsalt peale kasutamist pinge uuesti miinimumi maha keerata mitte jätta kuskile keskele või lõppu. Krt. TengTooli selles vahemikus paistab hetkel mitte olema. https://www.autodoc.ee/tooriistad/momen ... %5D=100669
PS. Kui Autodocist tellid kasuta mobiiliäppi, hind tunduvalt soodsam.
A noh, nagu selgus, siis ka Stokker ei tea kas ja millal see võti pärast tellimist kohale jõuab.
Uurin seda Autodoci ja nende äppi. Äkki tõesti see ongi lahendus. Tänud!
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 08 Nov 2021, 18:08
Postitas will111
no ära siis unusta, selles suures tellimise ja kuude kaupa "supervõtme" ootamise virrvarris, et samahästi võid sa minna lihtsalt a'la motonetti, võtta sealt riiulist ühe võtme, kassas ära maksta ja mõne hetke pärast juba mutreid keerama hakata
Novot. Aga siin härrad ütlevad, et see sobib vaid ahjuroobiks.
A ma just tulen motardist. Sain zimmekad, sain amordi õli. Ja laenuks momentvõtme. Nii et peatselt läheb actioniks.
Tegelikult kasutasin ise analoogset Park Tool(jalgratta tööriistade üks kõvemaid tegijaid) võtit kui jalgrattaid remontisin, jämedamate poltide/mutrite, kassettide ja keskjooksude jaoks jah OK, aga peenikeste kruvikeste ja carboni sees olevate poltide jaoks sai ikka täpsemat asjandust kasutatud.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 20 Nov 2021, 18:38
Postitas Nozzu
Nonii, vajalik inventar amortide maha kiskumiseks ja zimmerite ning õli vahetamiseks olemas.
Isegi see süstal õlitaseme mõõtmiseks jõudis eile kohale.
Kerge närv on sees ikka. Noh, umbes nagu kirurgil, kes esimest korda põlvelõikust hakkab tegema. Ja on eelnevalt seda ainult Youtube videodest studeerinud.
Youtube videosid olen ka mina vahtinud, vist tundide kaupa juba. Kõige lihtsamalt protsess minu arust ära seletatud vana hea Dellboy poolt:
Kui nüüd keegi seda vaatab, ja märkab, et seal on midagi, mida teha ei tohiks, või tuleks teisiti teha, siis praegu on õge aeg "Ei" hüüda.
Sest enne kui ma amordid lahti kisun, mõtlesin, et kakun kõveraks kukutud lenksu kah maha. Nagunii jääb see natuke ette amortide kallal toimetades ja tuleks sirge vastu välja vahetada.
Lenksu osas oskab kah keegi äkki nõu anda. Nimelt tahaks võimalikult originaalile lähedast. Noh, et ei peaks hakkama midagi ümber kaabeldama.
KLR-i originaallenksu mõõdud on:
Laius: 810 mm
Tõus: 75 mm
Keskosa laius: 205 mm
Tagasipaine: 100 mm
Niipalju kui ma foorumeid lugenud olen, vastab neile mõõtmetele kõige täpsemalt: Pro Taper ATV high lenks.
Jama aga selles, et seda konkretset Pro Taperit siin keegi ei müü.
Starmotol on küll päris muljetavaldav valik Protapereid aga seda konkreetset ma ei leidnud, kui seda nüüd just mingi teise nime all ei pakuta.
Äkki keegi, kes lenksudes paremini orienteerub kui mina, oskab suunata, kust ma selle ATV high saaks või mingit vastavat alternatiivi soovitada.
Läinud nädalavahetusest sõidust(õigemini parkimisest) kah üks meeleolu foto:
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 20 Nov 2021, 21:17
Postitas Nozzu
Nagu arvata võis ja tunda oli, ongi lenks kõver.
Silmajärgi ei saa arugi, aga kui lauale paned, on näha.
Keskmise osa vastu lauda vajutades, kerkib üks ots üles, samal ajal teine on kenasti vastu lauda.
Samuti, lihtsalt lauale asetades, on näha, et ühelt poolt on keskmine osa üles kaldunud. Sirge lenksu puhul peaks kogu keskmine osa ühtlaselt vastu horisontaalpinda olema.
Lenksu osas oskab kah keegi äkki nõu anda. Nimelt tahaks võimalikult originaalile lähedast. Noh, et ei peaks hakkama midagi ümber kaabeldama.
KLR-i originaallenksu mõõdud on:
Laius: 810 mm
Tõus: 75 mm
Keskosa laius: 205 mm
Tagasipaine: 100 mm
Niipalju kui ma foorumeid lugenud olen, vastab neile mõõtmetele kõige täpsemalt: Pro Taper ATV high lenks.
Jama aga selles, et seda konkretset Pro Taperit siin keegi ei müü.
Starmotol on küll päris muljetavaldav valik Protapereid aga seda konkreetset ma ei leidnud, kui seda nüüd just mingi teise nime all ei pakuta.
Äkki keegi, kes lenksudes paremini orienteerub kui mina, oskab suunata, kust ma selle ATV high saaks või mingit vastavat alternatiivi soovitada.
Keskmise osa vastu lauda vajutades, kerkib üks ots üles, samal ajal teine on kenasti vastu lauda.
Samuti, lihtsalt lauale asetades, on näha, et ühelt poolt on keskmine osa üles kaldunud. Sirge lenksu puhul peaks kogu keskmine osa ühtlaselt vastu horisontaalpinda olema.
Eesmärgiga ka tigu inspekteerida, kuna spidokas ei käi ringi. Eelnevalt juba spidokat kontrollitud - kaablit näpuga kruttides töötab.
Aga pull selline, et teol ei tundu kah nagu esmasel vaatlusel midagi viga olevat. Välja arvatud see, et seda tavotti vms. pole sinna enam jäänud.
Aga kõrvad on alles. Nagu ka need sälgud ratta küljes, kuhu kõrvad sisse peaks minema.
Kuidas või mida ma teo juures veel kontrollima peaks?
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 21 Nov 2021, 02:03
Postitas Nozzu
Ha, great success!
Sain amordid kah alt ära. Aitab tänaseks. Homme jälle.
Väga zen tegevus on ikka ratta kallal nokitsemine.
Mõtled, hingad sisse, hingad välja. Mõtled veel korra. Asetad mutrivõtme paigale. Hingad sisse, hingad välja. Keerad. Kirud. Hingad sisse. Keerad. Yea! Üks polt jälle lahti.
Vaatad õppevideost järgmist minutit. Lehitsed manuaali. Mõtled. Hingad sisse, hingad välja. Lähed teed ühe sigareti. Muidu ma ei suitseta. Veibin. Aga ratta kallal nokitsedes meeldib mulle ise sigarette rullida. Käib kuidagi teemasse. Asetad mutrivõtme paika. Keerad. Hoppa - järjekordne detail käes.
Ja niimoodi. Samm-sammult. Tasapisi. Rabistada ei saa. Väga mõnus.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 21 Nov 2021, 07:08
Postitas yeekim
Tee tavotist puhtaks ja võta tigu lahti!
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 21 Nov 2021, 10:48
Postitas oil
Täpselt nii, nagu eespool öeldi. Võta tigu lahti. Punasega ümbritsetud kohas paistab olema kehvas seisukorras kruvi, mida tigu peaks ringi ajama. Terve see sinisega tähistatud osa peaks välja tulema.