93. leht 343-st

Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 08 Nov 2009, 21:51
Postitas margus014

Firma?


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 09 Nov 2009, 00:08
Postitas tanel-

Motip.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 09 Nov 2009, 09:26
Postitas Raiki

on olemas ka spets plasti pahtel ja värvifoorum müüb seda. http://www.varvifoorum.ee/
tollel pahtlil on selline koostis , et kui isegi pärast pahtli pealekandmist ja kivistumist võtta see plast tükk ja otsad kokku painutada, siis pahtel lahti ei lase ;)


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 09 Nov 2009, 15:15
Postitas Mhhh

Mis asi on sportkarburaator :wack: ? Mille poolest see erineb tavalise karbussist?


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 09 Nov 2009, 20:29
Postitas Piipz
Mhhh kirjutas:

Mis asi on sportkarburaator :wack: ? Mille poolest see erineb tavalise karbussist?

Päris sellist asja, nagu sportkarburaator polegi, tegelikult. Samamoodi nagu pole ka olemas "sportautot". Kui miski on millegi jaoks mõeldud, siis see ei eelda et teda selle jaoks kasutatakse.
Ehk siis, sportkarbussi all mõeldakse vast järeleaidatud karbussi, suuremad düüsid/muud avad.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 09 Nov 2009, 20:50
Postitas 4cl

Kiirenduspumbaga karpa??


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 09 Nov 2009, 21:13
Postitas bitter

OMG herneajud. Sportkarburaator on iseenesestki mõista selline, mis evib silmatorkavat tähistust - SPORT 8). Teatud tingimustel võib kvalifitseeruda ka selline, millel lühend RR (soovitavalt punase värviga). Kui on vaid üks R, siis on mingi poolkõva asi, tervisespordi oma vms.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 09 Nov 2009, 21:55
Postitas mx77

Noh, on ju ikka olemas küll, kas just sport (see assotseerub rohkem sörkjooksu ja kepikõnniga) aga ütleme siis racing.
Tuletage meelde autospordist tuntud topletlõõridega Weber DCOE-d ja DellOrtod ja jänkiraudadele ehitas
edelbrock karpasid, mis need autod veidi teistmoodi käima panid.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 10 Nov 2009, 01:12
Postitas kurikristjan

Rollerimaailma noored tuuningufännid tituleerivad mistahes originaalist suurema lõõriga karpa automaatselt sportkarpaks ja kogu moos. Kes ei usu võib otsida mahlakamaid palasid Rolleriklubi foorumist. :mrgreen:

...nad oskavad ka velgede järgi öelda, kui kõva pill on.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 11 Nov 2009, 21:23
Postitas MarekM

esmalt mainin et olen mootoriasjanduses suht võhik. võimsuse näitajaks peaks siis mootoril olema kilovatid, saan ma õieti aru? ning siit siis küsimus, kumb on võimsam, kas 1000cc mootor, millel on 72kw või kuuesajane, samade kilovattidega mootor?


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 11 Nov 2009, 21:39
Postitas makuke

Võimsust mõõdetakse Wattides ja kui mõlemal on 72 Kw siis võimsus on sama, kuid reaalselt see, mis sind tsikli pealt minema sikutab on vääne ja seda on teoreetiliselt 1000cc teasmootoril rohkem kui 600cc reasmootoril. V-tüüpi mootoritel on asjalood "väändelisemad"


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 11 Nov 2009, 21:44
Postitas HAA

käib jutt mingitest kongreetsetest mootoritest või pakkud huupi,mootori mahu poolest võib suuremal pöördemoment suurem olla,ja ressurssi ka rohkem ei oska kuidagi nii kosmilisele küsimusle vastada :wack:


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 11 Nov 2009, 21:53
Postitas justcraizy
MarekM kirjutas:

esmalt mainin et olen mootoriasjanduses suht võhik. võimsuse näitajaks peaks siis mootoril olema kilovatid, saan ma õieti aru? ning siit siis küsimus, kumb on võimsam, kas 1000cc mootor, millel on 72kw või kuuesajane, samade kilovattidega mootor?

Pole see midagi nii lihtne tegelt :)
Oluline pole mitte pöördemoment ise, vaid pöördemomenti graafik ehk pöörded, millal pöördemoment ära kukub ning momendi joone käitumine erinevatel rpmidel.

Sinu võrdlus, nii ja naa, oleneb palju mootorid pöördeid arendavad ja jällegi huvitaks max pöördemoment/rpm. Kui sa viitsid otsida, siis netis on freeware simulaator olemas kiirendusaegade analüüsiks just vastavalt momendi ja hp graafikute alusel. Saad graafikut vabalt ise muuta ja vaadata kuidas see ajale mõjub. Vaatan kui leian üles, postitan siia.

Stock masinate puhul(ärme arvesta ülekannet, rehve ja tihendit, jne ...) üldjuhul võidab alati masin, millel max pöördemoment(näiteks 70nm ühel 10 000 pööret ja teisel 70nm 11 000 pööret) kõrgematel pööretel.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 11 Nov 2009, 21:55
Postitas reinz

sama põhimõtteline küsimus et kumb on raskem, kas kilogramm sulgi või kilogramm rauda (togi)


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 11 Nov 2009, 21:57
Postitas Boobush
MarekM kirjutas:

esmalt mainin et olen mootoriasjanduses suht võhik. võimsuse näitajaks peaks siis mootoril olema kilovatid, saan ma õieti aru? ning siit siis küsimus, kumb on võimsam, kas 1000cc mootor, millel on 72kw või kuuesajane, samade kilovattidega mootor?

Võimsus a.k.a POWER on sama aga vahe tuleb sisse selles, mismoodi (ja millistel pööretel) see võimsus omandatakse. Enamasti on 600-ne 72kw reasneljane suhteliselt lühikese kolvikäiguga ja suudab ning arendab rohkem pöördeid. Kogu võimsus tuleb suurtest pööretest, mida masin arendada suudab. Seega sa saad seda võimsust kasutada ainult mingi 14000 rpm juures. Enne 10 000 rpm on sul vast healjuhul pool sellest võimsusest (optimaalne üldistus). Igasugustel pööretel on väänet ehk jõudu 600-sel vähem(silindri ruumala ja kolvikäigu erinevus). 1000-sel seevastu on (oleneb muidugi mootori ehitusest) pikem kolvikäik, palju väänet madalatel pööretel ning seetõttu julgeks mina nimetada seda võimsamaks. Kasutatud ratta puhul on kindlasti ressursikam 1000-ne kuna mootor ei ole mõeldud töötama nii kõrgetel pööretel, seevastu 600-stel baikidel, mida igal väiksemal sirgel peeneks lastakse, on mootor ratta loomusliku kasutamise tõttu enamasti rohkem kilowatte kaotanud.
Võrdluseks võiks tuua 125-sed R1 2t ja 4t aparaadid. 2t töötas normaalselt vaid kõrgetel pööretel, nii kui oma pööretevahemikust väljas oli, pidid 2 käiku alla lappama, et asi jälle liikuma saada (samuti tahtis kohapealt ärasõitmiseks kõvasti rohkem pöördeid saada). 4t saad seevastu põristada rahulikult madalatel pööretel (on rohkem väänet) ning sõit on sujuvam.

Ärge näkku lööge, kui midagi valesti sai. Sedaviisi olen mina siiamaani asjadest aru saanud. :bsmile:


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 11 Nov 2009, 22:07
Postitas MarekM

tänud silmaringi laiendajatele. aga (togi) märgi postitajatele... topicu nimi on ju "rumalad küsimused"... niiet, peace


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 11 Nov 2009, 23:07
Postitas spinna
reinz kirjutas:

sama põhimõtteline küsimus et kumb on raskem, kas kilogramm sulgi või kilogramm rauda (togi)

Annan sulle sama põhimõttelise vastuse sellele küsimusele kah : mõlemad on ühe raskused, aga proovi varba peale pillata :!:
Eks umbes nii on nende võimsuste ja pöördemomentidega kah ;)


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 12 Nov 2009, 10:40
Postitas puch

miks on USA filmides kiirabi autodel sõna "ambulance" peegelpildis ?


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 12 Nov 2009, 10:41
Postitas kurikristjan

Ees sellepärast et ees sõitja tahavaatepeeglist seda õiget pidi lugeda saaks.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 13 Nov 2009, 00:57
Postitas reinz
MarekM kirjutas:

tänud silmaringi laiendajatele. aga (togi) märgi postitajatele... topicu nimi on ju "rumalad küsimused"... niiet, peace

nothing personal, lihtsalt tuli isu natuke nokkida ;) :bsmile: :wack:


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 13 Nov 2009, 15:34
Postitas Mhhh

Mis asi on "toores" (Midagi süütega seotud?)? :wack:

NOWITZKI kirjutas:
madjs kirjutas:

Toores ikka toimib?

Toores toimib.

Teema ise siin: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... ead#unread


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 13 Nov 2009, 17:20
Postitas tanel-

Segurikasti.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 13 Nov 2009, 18:02
Postitas Mhhh

Ja see on õhuklapp?


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 13 Nov 2009, 20:42
Postitas tanel-

Oleneb karbussist. Põhimõte on üks: segu rikkamaks teha. On kaks võimalust, kas vähendada õhukogust, või suurendada kütte kogust. Õhuklapp piirab õhuhulka.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 13 Nov 2009, 21:12
Postitas petz
spinna kirjutas:
reinz kirjutas:

sama põhimõtteline küsimus et kumb on raskem, kas kilogramm sulgi või kilogramm rauda (togi)

Annan sulle sama põhimõttelise vastuse sellele küsimusele kah : mõlemad on ühe raskused, aga proovi varba peale pillata :!:

pressi kilo udusulgi kokku sama suureks tükiks, nagu on kilo rauda, siis pole enam vahet, mis varba peale kukub. :D

küsimus kah...mitu hobujõudu on hobusel :?:


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 13 Nov 2009, 21:12
Postitas Mhhh

Aa jah (lol)

Ma lugesin, et Seguri kast (kuidagi imelik sõna tundus :wack: ), aga tegelikult hoopis SeguRikasti

tanel- kirjutas:

Oleneb karbussist. Põhimõte on üks: segu rikkamaks teha. On kaks võimalust, kas vähendada õhukogust, või suurendada kütte kogust. Õhuklapp piirab õhuhulka.


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 13 Nov 2009, 21:18
Postitas petz
puch kirjutas:

miks on USA filmides kiirabi autodel sõna "ambulance" peegelpildis ?

kumb on kiirem abi, kas ambulance või emergency (lol)


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 13 Nov 2009, 21:36
Postitas tanel-
petz61 kirjutas:

mitu hobujõudu on hobusel :?:

Mis marki hobune on?


Re: Rumalad küsimused

Postitatud: 13 Nov 2009, 22:07
Postitas petz
tanel- kirjutas:
petz61 kirjutas:

mitu hobujõudu on hobusel :?:

Mis marki hobune on?

tori eesti tõugu jämejalgne veoloom :mrgreen:


Re: Linke ja pilte

Postitatud: 13 Nov 2009, 23:32
Postitas Mhhh
jegesmesh kirjutas:
canyondrift kirjutas:

Kuradi äge video!

+1...

Üks rumal küsimus siia juurde :wack: , kas gondlid on need plastkatted või need mustad (raam vms?)?