2. leht 2-st
Postitatud: 22 Mai 2007, 20:53
Postitas Oil-Cooled
apsik kirjutas:
Hmzz ... pole su väitega 100% nõus. Eelmise aasta Superbike MM tegi Troy Bayliss Ducati 999 puhta töö. Ja kusjuures pole tegu ainult sellega, et madalamatel pööretel on vääne parem, vaid ka selles, et üks silinder asub maad ligi, seega kurvide läbimise dünaamika on hoopis teine.

Võiksin väita seda, et rajal V2 ja R4 vahe pole teab mis suur (pigem on "asi" sõitjas), aga linnas on V2 tunduvamalt mugavam sõita. Ducati kutsub oma mootoreid L2 (L-twin).
sa võid ju mitte nõus olla aga numbrid räägivad teist juttu:
Aprilia RSV1000R 2004a. max vääne 68ft-lb@7900rpm
Suzuki GSXR1000 2002a. 71.8ft-lb@8700rpm
Suzuki GSXR1100 1991a. 72.1ft-lb@7500rpm
jällegi, pole mõtet võrrelda asju sellega mis toimub Superbike/MotoGP's, seal toimuvat mõjutavad nii paljud erinevad tegurid. Kellel parem sõitja, parem tiim, rohkem vabriku toetust jne jne.
Mis puutub linnas sõitmisse siis palju õnne Ducati siduriga linnas sõitmises.
Postitatud: 22 Mai 2007, 20:55
Postitas Oil-Cooled
speedskater kirjutas:
BTW, sul oli mingi V vs. R mootori teemaline relevante point ka või lihtsalt hoopled entsüklopeediliste teadmistega???
no mis nüüd juhtus, astusin sulle noku peale?
Postitatud: 22 Mai 2007, 23:06
Postitas apsik
Oil-Cooled kirjutas:apsik kirjutas:
Hmzz ... pole su väitega 100% nõus. Eelmise aasta Superbike MM tegi Troy Bayliss Ducati 999 puhta töö. Ja kusjuures pole tegu ainult sellega, et madalamatel pööretel on vääne parem, vaid ka selles, et üks silinder asub maad ligi, seega kurvide läbimise dünaamika on hoopis teine.

Võiksin väita seda, et rajal V2 ja R4 vahe pole teab mis suur (pigem on "asi" sõitjas), aga linnas on V2 tunduvamalt mugavam sõita. Ducati kutsub oma mootoreid L2 (L-twin).
sa võid ju mitte nõus olla aga numbrid räägivad teist juttu:
Aprilia RSV1000R 2004a. max vääne 68ft-lb@7900rpm
Suzuki GSXR1000 2002a. 71.8ft-lb@8700rpm
Suzuki GSXR1100 1991a. 72.1ft-lb@7500rpm
jällegi, pole mõtet võrrelda asju sellega mis toimub Superbike/MotoGP's, seal toimuvat mõjutavad nii paljud erinevad tegurid. Kellel parem sõitja, parem tiim, rohkem vabriku toetust jne jne.
Mis puutub linnas sõitmisse siis palju õnne Ducati siduriga linnas sõitmises.
Uhhuhuuu .... Numbrid räägivad meile VEEL nii ühte koma teist.
Nimelt on Superbike MM tiitleid Ducatil rohkem kui kõigil ülejäänud tootjatel kokku (12 vs 7). Soovid väita, et need tiitlid on tulnud "õhust"?

Postitatud: 22 Mai 2007, 23:47
Postitas Oil-Cooled
apsik kirjutas:
Uhhuhuuu .... Numbrid räägivad meile VEEL nii ühte koma teist.
Nimelt on Superbike MM tiitleid Ducatil rohkem kui kõigil ülejäänud tootjatel kokku (12 vs 7). Soovid väita, et need tiitlid on tulnud "õhust"?

ja, Ducatil on tiitleid mitu, Superbike'i nimetati varem ka "Ducati Cup" kuna reeglid olid puhtalt V2 (seega Ducati) kasuks, V2 mootoritele 1000cc, R4 mootoritele 750cc + kõrgem miinimumkaal. Vennad Flammini'd (Superbike võistluste omanikud) on itaallased, see vist seletab suht palju. Hondal ei jäänud lõpuks muud üle kui ise V2 teha. Nüüdseks on reeglid ausamad kuna kõik japsi firmad ähvardasid ennast Superbikest üleüldse välja tõmmata.
Mitu World Endurance tiitlit on Ducatil?
Aga jälle, sellel kõigel pole tänaval tsikliga sõitmisega midagi ühist.
Postitatud: 23 Mai 2007, 02:50
Postitas davidsoniharald
Tänaval sõitmine:
Oil-Cooled, sa tõid küll välja numbrid maksimumväändest, kuid igasugu maksimumidest on tänaval vähe kasu...
Vaieldamatu fakt on, et V-mootorite pöördemomendi kõver on palju ühtlasem kui rida mootoritel. Mis siis, et maksimum ei ole võrreldav rida mootoriga.
Kõik kes mõne väikse 2T krossikaga sõitnud, teavad mis asi on äkkiline mootori elavnemine - mingitest pööretest hakkab mootor alles vedama, alla selle vaata et kooleb kätte ära.
Mis ma tahan nüüd siis öelda: V-mootorite pöördemomendi kõver on oluliselt laugem, nad veavad juba madalatel pööretel korralikult, seevastu rida mootorid ärkavad alles kõrgematel pööretel.
Numbrid, nagu tipp-võimsus, suurim pöördemoment mingitel pööretel ja nii edasi, on vaid numbrid, see mis aga sõites tegelikult toimub on puhtalt kanni tunnetus.
davidsoniharald@proovinud R4 mootorit, hetkel single ja järgmiseks tuleb mingi V2 ära.
Postitatud: 23 Mai 2007, 15:54
Postitas bezdomn6i
Suzumen kirjutas:V mootorid saavutavad need KW ja pöördemomendid ikka madalamatel pööretel kui rida mootorid. Kuigi kui võrrelda superbaike, siis see vahe ei ole enam nii trastiline.
Näiteks Ducati1098S: Power*:119.3 kw - 160 hp @ 9750rpm
ja sama Yamaha R1: 180 PS@12,500rpm
Ehk siis vahe on pea 3000 pööret, mida ei olegi nii vähe

hmm...
esiteks - WSB sarjas on ducati esindatud ikka 999R-ga nii et 1098 võib olla küll superhea ratas, aga superbike ta pole (veel). aga eks sa ise tead seda kindlasti väga hästi.
teiseks - ei ole madalamatel pööretel saavutatav maksimaalne pöördemoment ja võimsus esmajärjekorras silindrite asetuse küsimus vaid ikka eelkõige kolvikäigust ja sellest tulenevalt kolvi keskmisest kiirusest tulenev piirang. kui võrrelda liitrist rida 4 ja v2 siis on üsna tõenäoline, et rida 4 250cc mahuga silindri kolvikäik on lühem kui 500ccmahuva twinil, millest tulenevalt käib see mootor mõnevõrra rohkem pöördeid välja. ei saa märkimata jätta ka süütejärjekorda, mis ka mingil määral mõjutab kui hästi mootor pöördesse käib. aga sellest võiks pajatada teadjamad.

Postitatud: 23 Mai 2007, 16:23
Postitas Oil-Cooled
davidsoniharald kirjutas:Tänaval sõitmine:
Vaieldamatu fakt on, et V-mootorite pöördemomendi kõver on palju ühtlasem kui rida mootoritel.
pole see nii vaieldamatu midagi. Oleneb kõik mootori disainist. Pikema kolvikäigu ja suht väikeste karbussidega (mis saavutavad juba madalate pöörete juures hea "gas velocity") R4, nagu näiteks vanemad õhkjahutusega R4-ad nagu gs1000, gsx1100ef, neil on väänekõver nagu platoo mis agab juba väga madalatelt pööretelt.
Postitatud: 23 Mai 2007, 16:44
Postitas apsik
.... võib-olla teeks, siis omapoolse kokkuvõtte arutelule.
Esiteks - Kui tahad sõita mööda sirget teed, koguaeg kiirendades teistele "ära panna", siis peaks Su valik olema R4 mootoriga isendid R1, GSXR, Ninja, Hayabusa. Möödasõidud teistest sõidukitest algavad eelkõige käikude alla lappamisest ja alles siis kiirendades. Ning R4 mootorid kräunuvad.
Teiseks - Kui tahad nii sõita, et naudid väänet ja jõudu ka pöörete alumisel skaalal - meeldivad kurvilised teed ilma käikude lappamiseta siis vali V2, B2 või R1 mootoriga isend - SV, TL, VTR, RSV. Möödasõidud teistest sõidukitest algavad eelkõige sellest, et keerad gaasi peale (käikude alla lappamist pole vaja teostada). Ja need mootorid löövad nurru.
Ise olin ka kunagi paadunud R4 paueri fänn. Nüüdseks ainult V2. Sorry ma tahan mõnusalt sõita, aga mitte kiirendada kogu aeg.

Postitatud: 23 Mai 2007, 18:13
Postitas Oil-Cooled
apsik kirjutas: Su valik olema R4 mootoriga isendid R1, GSXR, Ninja, Hayabusa. Möödasõidud teistest sõidukitest algavad eelkõige käikude alla lappamisest ja alles siis kiirendades. Ning R4 mootorid kräunuvad.
Teiseks - Kui tahad nii sõita, et naudid väänet ja jõudu ka pöörete alumisel skaalal - meeldivad kurvilised teed ilma käikude lappamiseta siis vali V2, B2 või R1 mootoriga isend - SV, TL, VTR, RSV. Möödasõidud teistest sõidukitest algavad eelkõige sellest, et keerad gaasi peale (käikude alla lappamist pole vaja teostada). Ja need mootorid löövad nurru.
Busa, R1 jne puhul on vaja käike alla lapata? 600cc puhul ja, aga tuhandese puhul kindlasti mitte.
GSXR1000, 6da käiguga kiirendamine 40-90mph 6.25sec
Yamaha R1 6.40sec
Aprilia Tuono Racing 9.00sec
Cagiva Xtra-Raptor 8.65sec
Aprilia RVR-R Factory 8.40sec
Ducati 999 8.38sec
2004 GSXR750 8.14sec
Kawa ZX-6R 8.81sec
andmed võetud Performance Bike'st.
Postitatud: 24 Mai 2007, 02:15
Postitas riceboy
mina olen oma jaoks asja nii mõelnud et V mootoriga kaasneb mootorratale iseloomulik hääl

Ridamootoriga mingi veidi teistsugune heli...
V võib ka ülevalt suht terav olla, eriti kui tegu V4 moororiga, honda vfr näiteks läheb ilusti üle 10 000 pöörde ja jõud suureneb pööretega väga lineaarselt. Võimsus annab füüsika seaduste järgi hea tippkiiruse, vääne aga hea aja millega mingi kiirus saavutatakse, eks igaüks ise teab mida ta rohkem vajab...
Rida vs ...
Postitatud: 24 Mai 2007, 05:05
Postitas miilits
Osade eelkõnelejate seisukohad ei ole päris õiged, sest võtke näiteks 3-ridamootoriga 3l Triumf ja öelge, et sellel masinal ridamootori kohta on pöördemoment väiksemate pööretega vilets.Max pöördemoment on juba veidi üle 1000p/min.Järelikult sõltub kõik ikka konkreetse mootori ehitusest.
Postitatud: 01 Juun 2007, 11:12
Postitas baltroon
Sõidan rida 6 kruiseriga ja usun, et ei teinud viga, valides endale V mootori asemel R mootori.
Valkyrie juba hätta ei jäta. Ja mõtetult tõmblevad baigi-nokatsid, ärge tulge foori taga esinema, kui te aru ei näe, mis mootor teil vastas on.
Postitatud: 01 Juun 2007, 11:23
Postitas Equ
Tre,
baltroon kirjutas:Sõidan rida 6 kruiseriga ja usun, et ei teinud viga, valides endale V mootori asemel R mootori.
Em, kas mina olen rumal või teed sina nalja

1.5l mootor oli Valküüril küll 6ne bokser. Alates 2004 tuli 1.8l mootor mis on minuteada ka 6ne bokser või on ta hoopis lamav R6 vai?
Wikipedia lingist nagu lähtuvalt öeldakse "horizontally-opposed six" , Bikez ütleb, et "six cylinder boxer"
Equ
Postitatud: 01 Juun 2007, 11:25
Postitas apsik
baltroon kirjutas:Sõidan rida 6 kruiseriga ja usun, et ei teinud viga, valides endale V mootori asemel R mootori.
Valkyrie juba hätta ei jäta. Ja mõtetult tõmblevad baigi-nokatsid, ärge tulge foori taga esinema, kui te aru ei näe, mis mootor teil vastas on.
Vat see on päeva nali!

Postitatud: 01 Juun 2007, 12:20
Postitas bash
baltroon kirjutas:Sõidan rida 6 kruiseriga ja usun, et ei teinud viga, valides endale V mootori asemel R mootori.
Valkyrie juba hätta ei jäta. Ja mõtetult tõmblevad baigi-nokatsid, ärge tulge foori taga esinema, kui te aru ei näe, mis mootor teil vastas on.
Mitte paha pärast või, et tüli norida: aga mis mootor seal vastas siis on ??
Postitatud: 01 Juun 2007, 12:23
Postitas ulmo
Mida siin ikka niiväga arutada, kirvereegli järgi annab pikem kolvikäik suurema pöördemomendi ja samas väiksemad maksimumpöörded. Mootori võimsus on otseselt seotud temas põletatava kütuse kogusega, seega mida kõrgemad pöörded, seda võimsam. Pöördemoment jällegi väntvõlli jõu õla pikkusega, mis otseselt sõltub kolvikäigust.
Kui palju selle juures silindreid on ning mis asetusega need teineteise suhtes, polegi väga oluline.
Kahjuks ei ole kuigi palju peale hakata mootori hindamisel maksimumpunktidega, vaja oleks graafikut, mis näitab kogu pööreteulatuses pöördemomenti ja võimsust. Millegipärast on selliseid andmeid mootorite kohta väga raske leida, oma auto või mootorratta manualist me neid miskipärast ei leia, leiame ainult maksimumpunktid.
Postitatud: 01 Juun 2007, 12:45
Postitas baltroon

No kui soovite 2x3 R

Postitatud: 01 Juun 2007, 15:17
Postitas remy
eks see ikka suuresti oleneb tõesti mis heli sulle rohkem tsikkli juures meeldib. V2 baigid on võibolla veidi eksootilisemad kuid ega seal tõesti mingit erilist vahet neil pole. Siiamaani proovitud tuhendeste rataste puhul on R4 tundunud võimsam igas pöörete vahemikus. Et siis mis sulle endale aga meeldib!
Postitatud: 01 Juun 2007, 20:58
Postitas HeitiKender
baltroon kirjutas:Sõidan rida 6 kruiseriga ja usun, et ei teinud viga, valides endale V mootori asemel R mootori.
Valkyrie juba hätta ei jäta. Ja mõtetult tõmblevad baigi-nokatsid, ärge tulge foori taga esinema, kui te aru ei näe, mis mootor teil vastas on.
Masendav
aga ma kuulsin, et üks Valkyrie mees pidi minema ja kõigepealt kiirendusvõistluse ära võitma, siis otse Saugale sõitma, korra tankima ja siis uue rajarekordi tegema ja siis ilma Märjamaal peatust tegemata otse Tallinna Moskva ette ukerdama ning KÕIK eesti naised ära võtma. Ma tavaliselt küll kuulukaid ei kuula ega edasi ei räägi aga tundub, et asjal tõepõhi all. Mul üks tuttav rääkis ka, et ostis valkyrie mootori oma baigile, sügiseks pidi külge saama. Ja üks teine tuttav sai emaili kus pakutakse peenisepumpa ja ta kaalub, kas võtta kaks või kolm.
Lisalugemist, vaadake artikli lõpu poole dialoogi:
http://www.superbikeplanet.com/2007/Apr/070404-66.htm
Postitatud: 02 Juun 2007, 03:22
Postitas baltroon
Miks siis just KÕIK
Piisab ca. kolmekümnestki, eelsoojenduseks
Tuttavale soovita mootori jaoks külkat, sõbrale aga lõputut krediiti... kõik kulub!
Kiirendused ja selle alased võistlused jäägu rinkale või lennukatele, baigi-nokatsid aga mitte üle 125 cc Hyosungidele.
Kapiish!?
Postitatud: 02 Juun 2007, 04:35
Postitas Sturm
Minu tänased 5 punkti ja rasvakriidid lähevad igaljuhul Herr Kenderile.
Aga teemasse ka: tsiteerides ühte oma klubikaaslast ühest vähe kinnisemast foorumist siis -
V-mootor pigem nagu puu langetamine kirvega. Stiilsem ju - kuigi mootorsaega teeks töö kiiremini ära