Vedelmetalliga paikamine??
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Silma järgi pildilt on see sul ehk M12 keere, muidugi paistab see kahtlaselt tollkeerme moodi välja. Võid proovida panna pikem punn sisse, juhul kui keere lõpuni maas pole, või mõõda ava üle ja asenda järgmist mõõtu poldiga, kas siis toll või meeterkeere. Kui peast ei tea, vaata järgmist tabelist. Variant on sul veel sinna paigaldada keermevedru, kui kellegi tuttava käest seda ei saa läheb, komplekt liiga kulukaks. Ja kui sa keeradki keerme natuke viltu sisse ei juhtu midagi, pane nõrka keermeliimi (loctite 222 või 243) vahele ja lase tunnike seista ja mitte üks piisk ei tule läbi. Ära ainult kummitihendit igaks juhuks unusta.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Helistasin 2 töökoda üle, nädala pikkused järjekorrad aga muidu teostavad küll. Varsti lähen lasen õli välja, uurin seda vinti ning vaatan sügav see auk seal on.
edit:
Kruvil keere peal aga augul endal on maas, pilte teha ei õnnestunud. Naaber vaatas ka üle ja vint on natuke ühtlaselt maas ja ülevalt paar mm üsna maas vms. Ilma tihendita jäi kinni küll auku käega keerates. Pakkus välja sellise varjandi et, ilusti puhtaks teha, õli vms tihendi silikoni vahele, lasta kuivata, mutri ümbert ära puhastada ja siis ka miski spetsiaalse vms liimiga ümbert veel tõmmata. Teine asi, kas keemilise metalliga poleks siis lihtsam?
Otsustasin et sõidan need paar kuud mis sõita saab veel ära ja siis järgmise hooaja alguses otse tallinnasse, ratas hooldusesse ja seal laseks ka siis uue augu teha. Kannataks siis seni keemilise metalliga vms sõita?
PS. pikemat kruvi ei kannata sinna panna
edit:
Kruvil keere peal aga augul endal on maas, pilte teha ei õnnestunud. Naaber vaatas ka üle ja vint on natuke ühtlaselt maas ja ülevalt paar mm üsna maas vms. Ilma tihendita jäi kinni küll auku käega keerates. Pakkus välja sellise varjandi et, ilusti puhtaks teha, õli vms tihendi silikoni vahele, lasta kuivata, mutri ümbert ära puhastada ja siis ka miski spetsiaalse vms liimiga ümbert veel tõmmata. Teine asi, kas keemilise metalliga poleks siis lihtsam?
Otsustasin et sõidan need paar kuud mis sõita saab veel ära ja siis järgmise hooaja alguses otse tallinnasse, ratas hooldusesse ja seal laseks ka siis uue augu teha. Kannataks siis seni keemilise metalliga vms sõita?
PS. pikemat kruvi ei kannata sinna panna
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
No kui nii ajutist lahendust tahad, pole mõttekas keemilise metalliga jannata. Pärast ei saa puhtaks sellest. Ja ega sa teda nüüdki õlist nii puhtaks ei saa, et see keemiline metall korralikult pidama jääks.
Ma saan aru, et mingid keermejäänused seal karteri sees ikkagi on? Võib-olla loll nõuanne, aga mina prooviks hoopis mingit keeret tihendava materjaliga, no mingi asjakohane niit või lint. Umbes nagu veetorude ühenduskeermete tihenduses kasutatakse. Muidugi õlikindel materjal. No kasvõi takk. Jääb, siis jääb. Aga ei riku vähemalt mootori põhja ära, kui niikuinii plaan asi talvel korralikult korda teha.
Ma saan aru, et mingid keermejäänused seal karteri sees ikkagi on? Võib-olla loll nõuanne, aga mina prooviks hoopis mingit keeret tihendava materjaliga, no mingi asjakohane niit või lint. Umbes nagu veetorude ühenduskeermete tihenduses kasutatakse. Muidugi õlikindel materjal. No kasvõi takk. Jääb, siis jääb. Aga ei riku vähemalt mootori põhja ära, kui niikuinii plaan asi talvel korralikult korda teha.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
-
- Postitusi: 330
- Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
- Tsikkel: MotoGuzzi
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
Nüüd kui sellele tähelepanu juhtisid, siis tuli meelde, et selliseid asju on ostetud nii santehnika kui ka hüdraulikavidinate kaupmeeste käest. Ehk mõni valmismõõt sobib. Treial muidugi teeb "rätsepaülikona" . Alumiiniumi sisse messingpimedat korrosiooniohu tõttu kauaks jätta ei soovita.Hondarebel kirjutas:eh nuh jah niuke asi nagu koonuskeermega punn ajutiselt abiks, eeldab muidugi rätsepatööd mõnelt vanakooli treialilt
Peeter aka Hondarebel
on ühe korra selliselt abi saanud
Suzuki GSX 750 Inazuma
Olgu, sai hunnik teemakohaseid asju ostetud. Ehk aitate nüüd valida, millise(d) ära kasutaks minu probleemi puhul (vint maas õlitühjendus poldil, aga natuke keeret on ikka säilinud).
http://www.zone.ee/networkproject/mure/kupatus.JPG?2
Edit: ning millega ma peaks seal mutri pealt ja ümber puhastama kui selle epoxy paneks, õrna lihvpaberiga üle käia ja kõik?
http://www.zone.ee/networkproject/mure/kupatus.JPG?2
Edit: ning millega ma peaks seal mutri pealt ja ümber puhastama kui selle epoxy paneks, õrna lihvpaberiga üle käia ja kõik?
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Tere.
Vat see silikon on puhtalt tihendi materjal, mis ei jää õlikorki hoidma.
Loktite on poltide mutrite lukustamiseks(stoperdamiseks), et need lahti ei tuleks. Tihendina ei toimi ja on nii vedel, et korki kinni keerata ei saa ikkagi.
Mastiksi kohta ei oska öelda, aga antud juhul kahtlen küll selle tõhususes.
Lahenduseks ikkagi uus keere ja kork koos alumiinium seibiga tihendiks(kui pole spets ringõnarusega kork kummist tihendi jaoks). Tihendiks võid kasutada ka USITR tihendseibi, mis ei vaja tugevat pingutamist(saada hüdraulikat müüvates firmades)
Vat see silikon on puhtalt tihendi materjal, mis ei jää õlikorki hoidma.
Loktite on poltide mutrite lukustamiseks(stoperdamiseks), et need lahti ei tuleks. Tihendina ei toimi ja on nii vedel, et korki kinni keerata ei saa ikkagi.
Mastiksi kohta ei oska öelda, aga antud juhul kahtlen küll selle tõhususes.
Lahenduseks ikkagi uus keere ja kork koos alumiinium seibiga tihendiks(kui pole spets ringõnarusega kork kummist tihendi jaoks). Tihendiks võid kasutada ka USITR tihendseibi, mis ei vaja tugevat pingutamist(saada hüdraulikat müüvates firmades)
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Hmm, et neid kolma või kahte komponenti kombineerides ei saagi asja pidama hooaja lõpuni?
Kui keeret on alles veel.
---
Aga kui järgmise hooaja alguses on kohe minek hooldusesse ning seal asi üle keermestataks, kas siis pole ikka mõtet keemilise metalliga jamada?(Teine asi kas pidama jääb, auk vist stabiilselt õline).

---
Aga kui järgmise hooaja alguses on kohe minek hooldusesse ning seal asi üle keermestataks, kas siis pole ikka mõtet keemilise metalliga jamada?(Teine asi kas pidama jääb, auk vist stabiilselt õline).
Lisaks veel selle võimaluse, mida ise on saanud hädaolukorras kasutada, tõsi mitte rattal. Kui natukenegi keeret veel alles siis mine kuhugi treiali juurde, näita talle vana korki ja olemasolevat auku. Iga natuke osavam meistrimees suudab treida sulle ebastandartse punni, mille keerme samm on õige, kuid läbimõõt sõltuvalt võimalustest 0,5-X mm suurem, ehk istub sinna ideaalselt. Kui karteris keermest veel midagi alles, võib saada nii hea, et kestab kauem kui hooaja lõpuni.
Samas pole selle keerme ülekeermestamine ja uue korgi treimine mingi raketiteadus. Selle raha eest, mis sa kuluta keemilisele metallile, silikoonile ja liimile peaksid enam-vähem need tööd tehtud saama. Kogu protsess ei tohiks üle paarikümne minuti aega võtta, kui meistriga eelnevalt aeg kokku leppida.
Samas pole selle keerme ülekeermestamine ja uue korgi treimine mingi raketiteadus. Selle raha eest, mis sa kuluta keemilisele metallile, silikoonile ja liimile peaksid enam-vähem need tööd tehtud saama. Kogu protsess ei tohiks üle paarikümne minuti aega võtta, kui meistriga eelnevalt aeg kokku leppida.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Mu meelest ei pea eelnev jutt paikaRaitz kirjutas:Lisaks veel selle võimaluse, mida ise on saanud hädaolukorras kasutada, tõsi mitte rattal. Kui natukenegi keeret veel alles siis mine kuhugi treiali juurde, näita talle vana korki ja olemasolevat auku. Iga natuke osavam meistrimees suudab treida sulle ebastandartse punni, mille keerme samm on õige, kuid läbimõõt sõltuvalt võimalustest 0,5-X mm suurem, ehk istub sinna ideaalselt. Kui karteris keermest veel midagi alles, võib saada nii hea, et kestab kauem kui hooaja lõpuni.
Samas pole selle keerme ülekeermestamine ja uue korgi treimine mingi raketiteadus. Selle raha eest, mis sa kuluta keemilisele metallile, silikoonile ja liimile peaksid enam-vähem need tööd tehtud saama. Kogu protsess ei tohiks üle paarikümne minuti aega võtta, kui meistriga eelnevalt aeg kokku leppida.

1) uus jämedam keere ja uus punn - 100% garanteeritud lahendus, nagu ka eelnevad sõnavõtjad märkisid
2) kui aega ja raha napib, siis katsu leida võimalikult perfektse sama mõõtu keermega uus punn v lase see treida (kui originaalpunnil on keere OK, siis proovi sellega), siis mõned keerud silikoonteipi ümber ja keera kinni. Tööstuses/tootmises äraprovitud lahendus ja töötab küll, eelduseks muidugi et sul (st rattal

Hans
V-MAX
-
- Postitusi: 330
- Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
- Tsikkel: MotoGuzzi
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
vaata isekeermestavat kruvi
suurem või koonuspunn "lõikab" põhjast juurde kuna punn oleks uus,terava keerme harjaga ja tugevam kui karteri materjal.
GAZ 53 küünla rikutud keerme asendamine vahepunniga koos puurimise ja keerme lõikamisega käis vanasti otse mootoril ehk kõik see plokikaane alumiiniumipuru mis silindrisse pudenes käis läbi klappide välja.Ei hakanud keegi viitsima selle pärast mootorit lahti harutama.
Peeter aka Hondarebel
suurem või koonuspunn "lõikab" põhjast juurde kuna punn oleks uus,terava keerme harjaga ja tugevam kui karteri materjal.
GAZ 53 küünla rikutud keerme asendamine vahepunniga koos puurimise ja keerme lõikamisega käis vanasti otse mootoril ehk kõik see plokikaane alumiiniumipuru mis silindrisse pudenes käis läbi klappide välja.Ei hakanud keegi viitsima selle pärast mootorit lahti harutama.
Peeter aka Hondarebel
Think positive
Jämedama v koonuspunni "terav keere" ei lõika midagi, vaata keermepuurile otsa ja sa näed mis lõikabHondarebel kirjutas:suurem või koonuspunn "lõikab" põhjast juurde kuna punn oleks uus,terava keerme harjaga ja tugevam kui karteri materjal.
Peeter aka Hondarebel

Hans
V-MAX
-
- Postitusi: 330
- Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
- Tsikkel: MotoGuzzi
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
nii noormeesVirago535 kirjutas:Jämedama v koonuspunni "terav keere" ei lõika midagi, vaata keermepuurile otsa ja sa näed mis lõikabHondarebel kirjutas:suurem või koonuspunn "lõikab" põhjast juurde kuna punn oleks uus,terava keerme harjaga ja tugevam kui karteri materjal.
Peeter aka Hondarebel. Lõikamise asemel võib ta sul karteripõhja pragusid tekitama hakata.
Hans
kui arvad ,et terasest koonuskeermega punn alumiiniumplokki ennast sisse ei lõika & kinni et keera siis eksid sügavalt
plussmõõt peab õige olema ja nurk peab õige olema sellest on kogu aeg kirjutatud et spetsiaalselt teha vaja
evil... my ass
Peeter aka Hondarebel
omab juhtumisi kahte metallitreipinki... ja mitte õllekannu toetamiseks
ja muidugi : iz duri i hui slomat mozno
Think positive
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Silumiin on tegelikult nii pehme, et isegi tavaline hea polt suudab end kuigipalju sisse keerata. Kui just liiga jäme pole. Korduvalt tehtud.
Lisaks ka, et sellele õlipunnile ei rakendu ju mingit koormust. Tähtis on, et tihe oleks ja ära ei kaoks. Jumala eest, ma prooviks sama poldi keerata kasvõi takuga sisse ja millegi pärast usun, et jääb pidama.
Lisaks ka, et sellele õlipunnile ei rakendu ju mingit koormust. Tähtis on, et tihe oleks ja ära ei kaoks. Jumala eest, ma prooviks sama poldi keerata kasvõi takuga sisse ja millegi pärast usun, et jääb pidama.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
mu oma ratttal oli keegi sõber kunagi karteripunni kivisse sõitnud ja selle tulemusena põhjas piki keeret mõra sees.Sai proovitud ka igast metalle ja asju,aga alumiinium on nii rasvane,et ega sinna eriti ükski keemia kinni ei jää.lisame siia veel erinevad paisumised ja ongi see keemia sealt lehti jälle.
Omal sai lahenduseks tavaline toruteip,mis ilusti selle prao ära tihendas.Müügil igas santehnika poes,ca 10 ringi peale ja polt sisse.Mulle meeldib rohkem kui takk.
Omal sai lahenduseks tavaline toruteip,mis ilusti selle prao ära tihendas.Müügil igas santehnika poes,ca 10 ringi peale ja polt sisse.Mulle meeldib rohkem kui takk.
Just, just, see ongi see silikoonteipKauri kirjutas:mu oma ratttal oli keegi sõber kunagi karteripunni kivisse sõitnud ja selle tulemusena põhjas piki keeret mõra sees.Sai proovitud ka igast metalle ja asju,aga alumiinium on nii rasvane,et ega sinna eriti ükski keemia kinni ei jää.lisame siia veel erinevad paisumised ja ongi see keemia sealt lehti jälle.
Omal sai lahenduseks tavaline toruteip,mis ilusti selle prao ära tihendas.Müügil igas santehnika poes,ca 10 ringi peale ja polt sisse.Mulle meeldib rohkem kui takk.

PS Torumehed ei kasuta siiski mitte takku vaid lina.
Hans
V-MAX
Üks kindel koht Haapsalus, kust saad teipi: http://www.ehituseabc.ee/index.php?id=1 ... lused&cm=1
Eraldi tihendit pole sel juhul vaja, teip teeb selle töö ära.
Hans
Eraldi tihendit pole sel juhul vaja, teip teeb selle töö ära.
Hans
V-MAX
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Noh sai see keermeteip ka ostetud tervelt 6 krooni eest. Selline valge õhukene ollus
Aga selgus et naaber leidis vaba pool tundi aega ja nii siis oligi, et ratas kummuli auto kummi peale. Uus keere sisse, uus suurem polt otsa, vask seib ja silikon vahele ning kinni. Varsti väiksele ringile ka et igaks juhuks üle veenduda.
Keemiani küll asi ei läinud aga suured tänud kõigile kes viitsisid vastada, küll kunagi neid teadmisi ka vaja läheb.

Aga selgus et naaber leidis vaba pool tundi aega ja nii siis oligi, et ratas kummuli auto kummi peale. Uus keere sisse, uus suurem polt otsa, vask seib ja silikon vahele ning kinni. Varsti väiksele ringile ka et igaks juhuks üle veenduda.
Keemiani küll asi ei läinud aga suured tänud kõigile kes viitsisid vastada, küll kunagi neid teadmisi ka vaja läheb.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.