Vedelmetalliga paikamine??

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Jaak

Lugemata postitus Postitas Jaak »

Silma järgi pildilt on see sul ehk M12 keere, muidugi paistab see kahtlaselt tollkeerme moodi välja. Võid proovida panna pikem punn sisse, juhul kui keere lõpuni maas pole, või mõõda ava üle ja asenda järgmist mõõtu poldiga, kas siis toll või meeterkeere. Kui peast ei tea, vaata järgmist tabelist. Variant on sul veel sinna paigaldada keermevedru, kui kellegi tuttava käest seda ei saa läheb, komplekt liiga kulukaks. Ja kui sa keeradki keerme natuke viltu sisse ei juhtu midagi, pane nõrka keermeliimi (loctite 222 või 243) vahele ja lase tunnike seista ja mitte üks piisk ei tule läbi. Ära ainult kummitihendit igaks juhuks unusta.

Teema algataja
lal0

Lugemata postitus Postitas lal0 »

olen proovinud a kümme korda alumiinum plokki klepida edutult, lõpuks aitas keevitus ja siiani korras

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Project, ära parem seda tempu küll tee, et suuremat polti lihtsalt jõuga sisse keerama hakkad. Kui augu keerme üle keerad, siis vähegi tundlikuma käega korralikult toimetades on igasugune viltuminek välistatud. Ja asi saab igavene.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project »

Helistasin 2 töökoda üle, nädala pikkused järjekorrad aga muidu teostavad küll. Varsti lähen lasen õli välja, uurin seda vinti ning vaatan sügav see auk seal on.
edit:
Kruvil keere peal aga augul endal on maas, pilte teha ei õnnestunud. Naaber vaatas ka üle ja vint on natuke ühtlaselt maas ja ülevalt paar mm üsna maas vms. Ilma tihendita jäi kinni küll auku käega keerates. Pakkus välja sellise varjandi et, ilusti puhtaks teha, õli vms tihendi silikoni vahele, lasta kuivata, mutri ümbert ära puhastada ja siis ka miski spetsiaalse vms liimiga ümbert veel tõmmata. Teine asi, kas keemilise metalliga poleks siis lihtsam?
Otsustasin et sõidan need paar kuud mis sõita saab veel ära ja siis järgmise hooaja alguses otse tallinnasse, ratas hooldusesse ja seal laseks ka siis uue augu teha. Kannataks siis seni keemilise metalliga vms sõita?
PS. pikemat kruvi ei kannata sinna panna

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

No kui nii ajutist lahendust tahad, pole mõttekas keemilise metalliga jannata. Pärast ei saa puhtaks sellest. Ja ega sa teda nüüdki õlist nii puhtaks ei saa, et see keemiline metall korralikult pidama jääks.
Ma saan aru, et mingid keermejäänused seal karteri sees ikkagi on? Võib-olla loll nõuanne, aga mina prooviks hoopis mingit keeret tihendava materjaliga, no mingi asjakohane niit või lint. Umbes nagu veetorude ühenduskeermete tihenduses kasutatakse. Muidugi õlikindel materjal. No kasvõi takk. Jääb, siis jääb. Aga ei riku vähemalt mootori põhja ära, kui niikuinii plaan asi talvel korralikult korda teha.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Hondarebel
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
Tsikkel: MotoGuzzi
Asukoht: Valgamaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hondarebel »

eh nuh jah niuke asi nagu koonuskeermega punn ajutiselt abiks, eeldab muidugi rätsepatööd mõnelt vanakooli treialilt

Peeter aka Hondarebel
on ühe korra selliselt abi saanud
Think positive
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Hondarebel kirjutas:
eh nuh jah niuke asi nagu koonuskeermega punn ajutiselt abiks, eeldab muidugi rätsepatööd mõnelt vanakooli treialilt

Peeter aka Hondarebel
on ühe korra selliselt abi saanud
Nüüd kui sellele tähelepanu juhtisid, siis tuli meelde, et selliseid asju on ostetud nii santehnika kui ka hüdraulikavidinate kaupmeeste käest. Ehk mõni valmismõõt sobib. Treial muidugi teeb "rätsepaülikona" . Alumiiniumi sisse messingpimedat korrosiooniohu tõttu kauaks jätta ei soovita.
Suzuki GSX 750 Inazuma

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project »

Olgu, sai hunnik teemakohaseid asju ostetud. Ehk aitate nüüd valida, millise(d) ära kasutaks minu probleemi puhul (vint maas õlitühjendus poldil, aga natuke keeret on ikka säilinud).
http://www.zone.ee/networkproject/mure/kupatus.JPG?2
Edit: ning millega ma peaks seal mutri pealt ja ümber puhastama kui selle epoxy paneks, õrna lihvpaberiga üle käia ja kõik?

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.

Vat see silikon on puhtalt tihendi materjal, mis ei jää õlikorki hoidma.
Loktite on poltide mutrite lukustamiseks(stoperdamiseks), et need lahti ei tuleks. Tihendina ei toimi ja on nii vedel, et korki kinni keerata ei saa ikkagi.
Mastiksi kohta ei oska öelda, aga antud juhul kahtlen küll selle tõhususes.
Lahenduseks ikkagi uus keere ja kork koos alumiinium seibiga tihendiks(kui pole spets ringõnarusega kork kummist tihendi jaoks). Tihendiks võid kasutada ka USITR tihendseibi, mis ei vaja tugevat pingutamist(saada hüdraulikat müüvates firmades)
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project »

Hmm, et neid kolma või kahte komponenti kombineerides ei saagi asja pidama hooaja lõpuni? :? Kui keeret on alles veel.
---
Aga kui järgmise hooaja alguses on kohe minek hooldusesse ning seal asi üle keermestataks, kas siis pole ikka mõtet keemilise metalliga jamada?(Teine asi kas pidama jääb, auk vist stabiilselt õline).
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

Lisaks veel selle võimaluse, mida ise on saanud hädaolukorras kasutada, tõsi mitte rattal. Kui natukenegi keeret veel alles siis mine kuhugi treiali juurde, näita talle vana korki ja olemasolevat auku. Iga natuke osavam meistrimees suudab treida sulle ebastandartse punni, mille keerme samm on õige, kuid läbimõõt sõltuvalt võimalustest 0,5-X mm suurem, ehk istub sinna ideaalselt. Kui karteris keermest veel midagi alles, võib saada nii hea, et kestab kauem kui hooaja lõpuni.
Samas pole selle keerme ülekeermestamine ja uue korgi treimine mingi raketiteadus. Selle raha eest, mis sa kuluta keemilisele metallile, silikoonile ja liimile peaksid enam-vähem need tööd tehtud saama. Kogu protsess ei tohiks üle paarikümne minuti aega võtta, kui meistriga eelnevalt aeg kokku leppida.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Raitziga nõus. Ära janda keemiaga, sa ei saa IIALGI seda auku nii puhtaks, et seal midagi pidama jääks. See silumiin või millest see karter tehtud on, on niigi üle mõistuse libe materjal. Lahendus on mehhaaniline.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Raitz kirjutas:
Lisaks veel selle võimaluse, mida ise on saanud hädaolukorras kasutada, tõsi mitte rattal. Kui natukenegi keeret veel alles siis mine kuhugi treiali juurde, näita talle vana korki ja olemasolevat auku. Iga natuke osavam meistrimees suudab treida sulle ebastandartse punni, mille keerme samm on õige, kuid läbimõõt sõltuvalt võimalustest 0,5-X mm suurem, ehk istub sinna ideaalselt. Kui karteris keermest veel midagi alles, võib saada nii hea, et kestab kauem kui hooaja lõpuni.
Samas pole selle keerme ülekeermestamine ja uue korgi treimine mingi raketiteadus. Selle raha eest, mis sa kuluta keemilisele metallile, silikoonile ja liimile peaksid enam-vähem need tööd tehtud saama. Kogu protsess ei tohiks üle paarikümne minuti aega võtta, kui meistriga eelnevalt aeg kokku leppida.
Mu meelest ei pea eelnev jutt paika :shock: . Kui avas keere kahjustada saab, siis kuluvad ära keerme harjad, keermepõhjaga ei juhtu midagi. Mistõttu suurema punni sissekeeramine ei õnnestu. Õnnestub ehk vaid siis, kui uuel punnil keermeharju pisut maha treida, kuid sel juhul ei saavuta sa niikuinii oluliselt paremat liidet. Mina teeks nii:
1) uus jämedam keere ja uus punn - 100% garanteeritud lahendus, nagu ka eelnevad sõnavõtjad märkisid
2) kui aega ja raha napib, siis katsu leida võimalikult perfektse sama mõõtu keermega uus punn v lase see treida (kui originaalpunnil on keere OK, siis proovi sellega), siis mõned keerud silikoonteipi ümber ja keera kinni. Tööstuses/tootmises äraprovitud lahendus ja töötab küll, eelduseks muidugi et sul (st rattal :) )ikka natukegi keeret augus veel alles.

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

Hondarebel
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
Tsikkel: MotoGuzzi
Asukoht: Valgamaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hondarebel »

vaata isekeermestavat kruvi

suurem või koonuspunn "lõikab" põhjast juurde kuna punn oleks uus,terava keerme harjaga ja tugevam kui karteri materjal.

GAZ 53 küünla rikutud keerme asendamine vahepunniga koos puurimise ja keerme lõikamisega käis vanasti otse mootoril ehk kõik see plokikaane alumiiniumipuru mis silindrisse pudenes käis läbi klappide välja.Ei hakanud keegi viitsima selle pärast mootorit lahti harutama.

Peeter aka Hondarebel
Think positive
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Hondarebel kirjutas:
suurem või koonuspunn "lõikab" põhjast juurde kuna punn oleks uus,terava keerme harjaga ja tugevam kui karteri materjal.

Peeter aka Hondarebel
Jämedama v koonuspunni "terav keere" ei lõika midagi, vaata keermepuurile otsa ja sa näed mis lõikab :evil: . Lõikamise asemel võib ta sul karteripõhja pragusid tekitama hakata.

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

Hondarebel
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
Tsikkel: MotoGuzzi
Asukoht: Valgamaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hondarebel »

Virago535 kirjutas:
Hondarebel kirjutas:
suurem või koonuspunn "lõikab" põhjast juurde kuna punn oleks uus,terava keerme harjaga ja tugevam kui karteri materjal.

Peeter aka Hondarebel
Jämedama v koonuspunni "terav keere" ei lõika midagi, vaata keermepuurile otsa ja sa näed mis lõikab :evil: . Lõikamise asemel võib ta sul karteripõhja pragusid tekitama hakata.

Hans
nii noormees
kui arvad ,et terasest koonuskeermega punn alumiiniumplokki ennast sisse ei lõika & kinni et keera siis eksid sügavalt

plussmõõt peab õige olema ja nurk peab õige olema sellest on kogu aeg kirjutatud et spetsiaalselt teha vaja
evil... my ass

Peeter aka Hondarebel
omab juhtumisi kahte metallitreipinki... ja mitte õllekannu toetamiseks

ja muidugi : iz duri i hui slomat mozno
Think positive

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Silumiin on tegelikult nii pehme, et isegi tavaline hea polt suudab end kuigipalju sisse keerata. Kui just liiga jäme pole. Korduvalt tehtud.
Lisaks ka, et sellele õlipunnile ei rakendu ju mingit koormust. Tähtis on, et tihe oleks ja ära ei kaoks. Jumala eest, ma prooviks sama poldi keerata kasvõi takuga sisse ja millegi pärast usun, et jääb pidama.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Lugemata postitus Postitas Kauri »

mu oma ratttal oli keegi sõber kunagi karteripunni kivisse sõitnud ja selle tulemusena põhjas piki keeret mõra sees.Sai proovitud ka igast metalle ja asju,aga alumiinium on nii rasvane,et ega sinna eriti ükski keemia kinni ei jää.lisame siia veel erinevad paisumised ja ongi see keemia sealt lehti jälle.
Omal sai lahenduseks tavaline toruteip,mis ilusti selle prao ära tihendas.Müügil igas santehnika poes,ca 10 ringi peale ja polt sisse.Mulle meeldib rohkem kui takk.
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Kauri kirjutas:
mu oma ratttal oli keegi sõber kunagi karteripunni kivisse sõitnud ja selle tulemusena põhjas piki keeret mõra sees.Sai proovitud ka igast metalle ja asju,aga alumiinium on nii rasvane,et ega sinna eriti ükski keemia kinni ei jää.lisame siia veel erinevad paisumised ja ongi see keemia sealt lehti jälle.
Omal sai lahenduseks tavaline toruteip,mis ilusti selle prao ära tihendas.Müügil igas santehnika poes,ca 10 ringi peale ja polt sisse.Mulle meeldib rohkem kui takk.
Just, just, see ongi see silikoonteip 8) Ei maksa midagi ja toimib küll.

PS Torumehed ei kasuta siiski mitte takku vaid lina.

Hans
V-MAX

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project »

Et siis sanitaartehnika poest? Omme üritan läbi hüpata, ega neid siin haapsalus palju ole vist.
----
"Tihendiks võid kasutada ka USITR tihendseibi, mis ei vaja tugevat pingutamist(saada hüdraulikat müüvates firmades)"
Oskab keegi mõne haapsalus asuva hüdraulika poe nime öelda? :roll:
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Üks kindel koht Haapsalus, kust saad teipi: http://www.ehituseabc.ee/index.php?id=1 ... lused&cm=1

Eraldi tihendit pole sel juhul vaja, teip teeb selle töö ära.

Hans
V-MAX

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project »

Aga seda USITR tihendusseibi sealt vist ei saa? Kahtlen kas haapsalus üldse on. Lähen siis selle silikonteibi peale välja.
Ja siis paar ringi või nagu keegi mainis... 10?
Kahtlen aint kas saan selle keerme piisavalt õlist puhtaks või ei mängi see silikon teibi juures suurt rolli?

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Teibi julgesti ja ära värise. Kui ei jää pidama, pned uuesti ja paremini. Ega enne teada ei saa, kui tehtud. Ja kui saad tehtud, on hea tuju paariks päevaks kindlustatud. Edu!
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Teibi julgesti! Endal mul on 3,0l auto o'lipunn samuti teibiga tihendatud ja seisab va"ga ha"sti- ei mingit tilkumist.
Saadetud kettaga lauatelefonist!

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project »

Kuna tööpäev kestis jälle pikalt, ei jõudnudki ehitusAbc'sse, kõllasin aga ja öeldi et silikonteipi neil pole, mingit keermeteipi pidi olema. Mõtles samat asja äkki? Aga samas telefonile vastas naine, äkki oli segaduses? :lol:
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

jah, ta"itsa tavaline keermeteip!
Saadetud kettaga lauatelefonist!

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project »

Noh sai see keermeteip ka ostetud tervelt 6 krooni eest. Selline valge õhukene ollus :)
Aga selgus et naaber leidis vaba pool tundi aega ja nii siis oligi, et ratas kummuli auto kummi peale. Uus keere sisse, uus suurem polt otsa, vask seib ja silikon vahele ning kinni. Varsti väiksele ringile ka et igaks juhuks üle veenduda.
Keemiani küll asi ei läinud aga suured tänud kõigile kes viitsisid vastada, küll kunagi neid teadmisi ka vaja läheb.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”