Rumalad küsimused

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded


kana

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kana »

Aitäh :)
Testimisel on EE Kõu CDMA mobiilne jublakas, http://www.kou.ee/index.php?id=122, vaatan, kas tegelikkus tabelile ja lubadustele vastab. Püsivaks taasveebistumiseks pean selle testitava uue jublaka ära ostma (või ka mitte). Seni 5-päevase test-kasutuse jooksul on see Kõu vidin normaalselt käitunud, aga täna hommikul hakkas asjade liikumiskiirus veebis venima.

Davidsoniharald, mul on Wifi- ja muu seadmemudru teistelt mobiilsidepakkujatelt olemas (Tallinnas elamise ajal toimisid), aga minu praeguses baaslaagri asukohas (karu p-s mustikal võiks ka öelda ehk ühel Eesti saarel, väikses külas) mobiilsidepakkujate asjad ei toimi ja KÕU eest tahaks lihtsalt toimivat soodsaimat varianti. Elu on näidanud, et kalleim pole alati parim.

Viimati muutis kana, 03 Jaan 2010, 19:34, muudetud 1 kord kokku.

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

kana kirjutas:

Aitäh :)
Testimisel on EE Kõu CDMA mobiilne jublakas, http://www.kou.ee/index.php?id=122, vaatan, kas tegelikkus tabelile ja lubadustele vastab. Püsivaks taasveebistumiseks pean selle testitava uue jublaka ära ostma (või ka mitte). Seni 5-päevase test-kasutuse jooksul on see Kõu vidin normaalselt käitunud, aga täna hommikul hakkas asjade liikumiskiirus veebis venima.

Hei Kana!

Ma kasutasin KÕU mobiilset jublakat http://www.kou.ee/index.php?id=129 mingi aasta. Alguses toimis laitmatult aga mingist hetkest läks vist kuidagi rikki, et oli väga ebastabiilne ja ei kannatanud üldse mingit liigutamist. Kohe oli ühendus katkenud. Nüüd on meil http://www.kou.ee/index.php?id=183 ja see toimib täitsa korralikult. Ühtegi probleemi ei ole veel esinenud. Ühendus on korralik ja pidev.

Mobiilsus on muidugi vaffa asi aga nt pealinnas ei ole midagi sellega taha, sest ühendus on megaaeglane, lihtsam on kellegi wifi't varastada. Seevastu ülejäänud Eesti on päris korralikult kaetud.


grahv
Postitusi: 1189
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas grahv »

kana kirjutas:

Testimisel on EE Kõu CDMA mobiilne jublakas

Kou on aeglane nagunii, kuid ta on siiski olemas seal kus muud variandid puuduvad. NB samuti sõltub kiirus palju sellest kui palju on samaaegseid kasutajaid ühe masti küljes. Kui aga vaadata kaarti http://www.kou.ee/fileadmin/user_upload ... _kaart.jpg siis sinu puhul võib abi olla lisaantennist või kasvõi mööda maja liikudes parima leviga koha leidmisest. (nt õuest tuleva wifi levi tapab pakettaken - istud meetri aknast kõrvale ja levi põhjas). Ehk... jaluta mööda maja, jälgi levi ja leia parim koht, ja kui ikka ei aita siis testi suurema lisaantenniga.

G


kana

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kana »

Võidab see, kellel on suurem antenn :D
Küsin homme neilt ühe teise lisaantenniga variandi, et oleks nö sama süsteemi sisene võrdlus samuti proovitud. Pühade ajal tegelesid inimesed muu kui veebiga :bsmile: , täna näe on taas veebiellu ärganud meite kandis ja kohe on veeb kasutajaid punnis täis ja aeglasem.


reimps

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas reimps »

Miks Primo selle anekdooditeema Vabas Teemas lukku pani? Ma tahtsin küsida, milline see kristjan1997'le kuuluv Subaru-tüüpi tsikkel välja näeb :(

Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

reimps kirjutas:

Ma tahtsin küsida, milline see kristjan1997'le kuuluv Subaru-tüüpi tsikkel välja näeb :(

Ehk see :roll: ? See vist tegelikult ikkagi ei ole :D

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->
Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas reinz »

Pilt
vöi see äkki?

Pilt
Kasutaja avatar

mux2hot
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
Tsikkel: VFR800
Asukoht: Uugametsa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mux2hot »

kana kirjutas:

Aitäh :)
Testimisel on EE Kõu CDMA mobiilne jublakas, http://www.kou.ee/index.php?id=122, vaatan, kas tegelikkus tabelile ja lubadustele vastab. Püsivaks taasveebistumiseks pean selle testitava uue jublaka ära ostma (või ka mitte). Seni 5-päevase test-kasutuse jooksul on see Kõu vidin normaalselt käitunud, aga täna hommikul hakkas asjade liikumiskiirus veebis venima.

Davidsoniharald, mul on Wifi- ja muu seadmemudru teistelt mobiilsidepakkujatelt olemas (Tallinnas elamise ajal toimisid), aga minu praeguses baaslaagri asukohas (karu p-s mustikal võiks ka öelda ehk ühel Eesti saarel, väikses külas) mobiilsidepakkujate asjad ei toimi ja KÕU eest tahaks lihtsalt toimivat soodsaimat varianti. Elu on näidanud, et kalleim pole alati parim.

Üheks viisiks teada saada millise masti küljes oled ja kui kaugel see asub on külastada veebilehte http://kou.televork.ee/. Hiljaaegu uuendasin enda statsionaarse kõu aparaadi seadme vastu, mis toetab standardit IS-856 Rev.A. Sellest oli väga suur abi ühenduse kiiruse kasvatamisel :P

Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Primo »

reimps kirjutas:

Miks Primo selle anekdooditeema Vabas Teemas lukku pani? Ma tahtsin küsida, milline see kristjan1997'le kuuluv Subaru-tüüpi tsikkel välja näeb :(

Aga põhjendus on täitsa olemas ju... :roll:

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

Küsimus võibolla liiga rumal aga siiski küsin. Mulle on räägitud krossirataste kohta seda, et nende pidamine läheb kalliks kui sõidad krossi. Igakuised kulutsed on 5k kanti, on see tõsi? Kui tõsi on see hobi korras, kui masin ei saa ca tunni ajalist koormust jutti? Ja sõit on aint põldudel ja küla vahel?


reimps

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas reimps »

Primo kirjutas:

Aga põhjendus on täitsa olemas ju... :roll:

Ma tean, aga ma tahtsin ikkagi küsida selle Subaru kohta :nono:

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ehitusteemaline jälle, kui põrand on OBS ja sein on niiskuskindel kips, siis mis niiskustõket ma neile peale määrida võin? Kas on mingi universaalne või tahab OSB mingit erilist kama saada?

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Kana - olen Kõud testinud nii mobiilset seadet kui ka statsionaarset. Kõige parem variant hetkel on see koduseade, mis püüab Kõu kinni ja jagab seda juhtmevabalt kodus laiali, lisaks veel switch, kui on tahtmine midagi sinna kaabliga kinnitada. See on vist hetkel ainult Kõu24 paketiga saadaval.


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

jegesmesh kirjutas:

Mulle on räägitud krossirataste kohta seda, et nende pidamine läheb kalliks kui sõidad krossi. Igakuised kulutsed on 5k kanti, on see tõsi? Kui tõsi on see hobi korras, kui masin ei saa ca tunni ajalist koormust jutti? Ja sõit on aint põldudel ja küla vahel?

Kui sa ainult põllul ja külavahel sõidad, ei ole sulle krossikat ehk vaja. Odavam on sul selle hiinlasega edasi lasta või hangi mõni endurokas, nendega hoiad natukene kokku. Mootor peab kauem, kütet läheb vähem jne. Siiski, kui tsikkel muda või vee alla lasta, peab pärast sõitu teatud sõlmed iga ratta juures üle käima, et ei tekiks hiljem ebameeldivaid üllatusi.


kana

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kana »

Piipz kirjutas:

Kana - olen Kõud testinud nii mobiilset seadet kui ka statsionaarset. Kõige parem variant hetkel on see koduseade, mis püüab Kõu kinni ja jagab seda juhtmevabalt kodus laiali, lisaks veel switch, kui on tahtmine midagi sinna kaabliga kinnitada. See on vist hetkel ainult Kõu24 paketiga saadaval.

Õigus, aga parim on kallim ka. Otsin "kirik keset küla" varianti, et poleks liiga kallis (mul on tekkinud mingi veebiühenduse seadmete kogukene juba, ADSL juhtmega ja Wifi-seadmed, millega siin endal midagi peale pole hakata- kes huvi tunneb, võiks kolavahetust teha). Ostsingi KÕU mobiilse jublaka ära. Kui venitama hakkab, eks siis virisen - teenusepakkuja juures. Rohkem veebiseadmeid kokku osta-koguda ei tahaks :)

Kasutaja avatar

Schizo
Postitusi: 486
Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
Asukoht: Rapla/Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Schizo »

Kas autol õlitaseme mõõtmiseks peab auto mootor olema soe või külm? :wack: ( ise arvan, et külm)

Never ride faster than your Angel can fly!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8469
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 440 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Nuki kirjutas:

Kas autol õlitaseme mõõtmiseks peab auto mootor olema soe või külm? :wack: ( ise arvan, et külm)

Soe

Kasutaja avatar

Thesaarlane
Postitusi: 674
Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
Tsikkel: Kawasaki 636
Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Thesaarlane »

Soe jh, aga ära kohe mõõda. Las õli valgub alla ka natuke, muidu saad kreepsu, et varras kuiv äkki :)

Kasutaja avatar

mux2hot
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
Tsikkel: VFR800
Asukoht: Uugametsa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mux2hot »

mx77 kirjutas:
Nuki kirjutas:

Kas autol õlitaseme mõõtmiseks peab auto mootor olema soe või külm? :wack: ( ise arvan, et külm)

Soe

Kas tõesti temperatuur muudab õli ruumala sedavõrd, et külma ja sooja mootori puhul saab oluliselt erineva tulemuse?

Kasutaja avatar

Schizo
Postitusi: 486
Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
Asukoht: Rapla/Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Schizo »

mux2hot kirjutas:
mx77 kirjutas:
Nuki kirjutas:

Kas autol õlitaseme mõõtmiseks peab auto mootor olema soe või külm? :wack: ( ise arvan, et külm)

Soe

Kas tõesti temperatuur muudab õli ruumala sedavõrd, et külma ja sooja mootori puhul saab oluliselt erineva tulemuse?

Vist jah, sest soe õli läheb nagu vedelaks ja siis peaks nagu muutuma. Osad ütlevad, et külma mootoriga vaadata, osad sooja. Selleks selline dilemma :)

Never ride faster than your Angel can fly!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8469
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 440 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mux2hot kirjutas:
mx77 kirjutas:
Nuki kirjutas:

Kas autol õlitaseme mõõtmiseks peab auto mootor olema soe või külm? :wack: ( ise arvan, et külm)

Soe

Kas tõesti temperatuur muudab õli ruumala sedavõrd, et külma ja sooja mootori puhul saab oluliselt erineva tulemuse?

Üks asi on vist õli ruumala erinevus erineval temperatuuril aga teine põhjus on vist see, et kui auto mootor on tükk aega seisnud, siis valgub kogu õli karterisse ja kui sa nüüd ajad õlitaseme paika ja mootori käivitad siis pumbatkse päris palju õli süsteemi ja karteris olev õlitase langeb alla.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2869
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husq TE610, Kawa VN750, XR600R
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Loff »

Nuki kirjutas:

Osad ütlevad, et külma mootoriga vaadata, osad sooja. Selleks selline dilemma :)

Mida manual ütleb?

https://www.youtube.com/@PiPprojectsinprogress
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Honda XR600R '92
Kasutaja avatar

Schizo
Postitusi: 486
Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
Asukoht: Rapla/Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Schizo »

Loff kirjutas:
Nuki kirjutas:

Osad ütlevad, et külma mootoriga vaadata, osad sooja. Selleks selline dilemma :)

Mida manual ütleb?

Ei tea, pole manuali :)

Never ride faster than your Angel can fly!
Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1282
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas isakene »

mx77 kirjutas:
mux2hot kirjutas:

Kas tõesti temperatuur muudab õli ruumala sedavõrd, et külma ja sooja mootori puhul saab oluliselt erineva tulemuse?

Üks asi on vist õli ruumala erinevus erineval temperatuuril aga teine põhjus on vist see, et kui auto mootor on tükk aega seisnud, siis valgub kogu õli karterisse ja kui sa nüüd ajad õlitaseme paika ja mootori käivitad siis pumbatkse päris palju õli süsteemi ja karteris olev õlitase langeb alla.

Õli ruumala nüüd kohe kindlasti ei muutu, vähemalt mitte märgatavalt.:)

Aga kindlasti ei ole mõtet kontrollida kohe peale seiskamist, sest siis on kogu õli mööda mootorit laiali ja võtab aega, enne kui ta karterisse koguneb. Näiteks omast kogemusest, ühel vanemat sorti suuremal diiselmootoril tilkus ajavahemikul 15 min - 3h peale seiskamist karterisse üle liitri õli. Mootori õlimaht oli kokku 9 liitrit, = erinevus ca 10%. Nii et reaalse näidu saab ikkagi vaid mõne tunni seisnud mootori korral.

Samas, kui ei harrastata õlitaseme viimastesse piiridesse ajamist, ei ole olulist vahet, kas külma või sooja mootoriga, lihtsalt tuleb arvestada, et sooja mootoriga näitab õlitaset pisut väiksemaks ja sellega ka arvestada. Kes soovib katsetada, võib ise ära proovida, palju konkreetsel apastraadil külma ja sooja näidud erinevad. Ja edaspidi oleks võrdluse mõttes mõistlikum mõõta siis ainult kas siis nii või naa.

Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Mix »

Nuki kirjutas:
Loff kirjutas:

Mida manual ütleb?

Ei tea, pole manuali :)

Minu saani (Shkoda-autu)manuaal ei tähtsusta seda sooja-külma teemat.
On öeldud, et õlitaset võiks kontrollida näiteks tankimise ajal (tõenäoliselt on siis mootor soe) ja enne pikemale reisile asumist (mootor ei pruugi soe olla). On öeldud, et töötanud mootoril peaks laskma enne õli mõõtmist mõned minutid seista - et õli valguks karteripõhja.
Rahulikus vormis on mainitud, et kui õlitase on madalam minimum-märgist, et siis tuleb õli juurde valada. Kuid paaniline hoiatus ("rasvaselt"!) on, et "mitte mingil juhul" ei tohi ületada maksimum-märgist õli tasemes. Ehk siis üleliia valada ei tohi. Olen säärast hoiatamist ka varem sattunud lugema, kuid ei mäleta kust ja ei mäleta põhjendust. Olid vist mingid jutud üleliia suurest koormusest mingitele mansettidele ja võimalikust õli väljapressimisest karterituulutuse kaudu... aa ei mäleta.
Ise kaldun arvama, et kui mootor on kõvasti tööd teinud ja õli mõõtmiseks liiga vähe oodatakse, siis pole karterisse veel mõõtmiseks õiget õlitaset tekkinud ja juurdevalamise korral on sel juhul suurem tõenäosus ületada see "max" näit.

Kasutaja avatar

mux2hot
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
Tsikkel: VFR800
Asukoht: Uugametsa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mux2hot »

mx77 kirjutas:
mux2hot kirjutas:

Kas tõesti temperatuur muudab õli ruumala sedavõrd, et külma ja sooja mootori puhul saab oluliselt erineva tulemuse?

Üks asi on vist õli ruumala erinevus erineval temperatuuril aga teine põhjus on vist see, et kui auto mootor on tükk aega seisnud, siis valgub kogu õli karterisse ja kui sa nüüd ajad õlitaseme paika ja mootori käivitad siis pumbatkse päris palju õli süsteemi ja karteris olev õlitase langeb alla.

Viimati kirjeldatud riski/probleemi maandamiseks pigem oluline teada kui kaua mootor peab seisma enne, kui saada tõepärane mõõtmistulemus. Vaevalt keegi õlivardaga nii täpselt õli taset mõõdab, et suudab soojal õlil ja külmal õlil vahet teha.


argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Enamikel tööstusmootoritel (kraanad, tõstukid, genekad) on üldjuhul seisatud töösoe mootor + 10 minutit ootamist.

Kasutaja avatar

oldmaniac
Postitusi: 527
Liitunud: 30 Mär 2009, 21:37
Tsikkel: ZX-10R
Asukoht: Paar meetrit Tallinnast
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas oldmaniac »

Kuuldavasti kutsub teatud ringkond rattureid Suzukisid paatideks. Samas tegelikult olla neist paat vaid üks konkreetne isend:

Suzuki GSX 750 F 1998
Pilt

Kas keegi teab ehk rääkida miks just see konkreetne isend ja mis on see, mis teeb ühest rattast paadi?

Kasutaja avatar

Schizo
Postitusi: 486
Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
Asukoht: Rapla/Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Schizo »

OK, tänud kõigile, pm sain asja selgeks, veidike ikka oodata, ja siis mõõta. Tänud kõigile :bsmile:

Never ride faster than your Angel can fly!

Credo

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Credo »

oldmaniac kirjutas:

Kuuldavasti kutsub teatud ringkond rattureid Suzukisid paatideks. Samas tegelikult olla neist paat vaid üks konkreetne isend.
Kas keegi teab ehk rääkida miks just see konkreetne isend ja mis on see, mis teeb ühest rattast paadi?

iirrwwww. mitte ainult see pole paat. mõne foorumiosalise arvates on näiteks kõik minu rattad paadid olnud :)

Suletud

Mine “Ajaviiteks...”