Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
-
kana
Re: Rumalad küsimused
Aitäh ![]()
Testimisel on EE Kõu CDMA mobiilne jublakas, http://www.kou.ee/index.php?id=122, vaatan, kas tegelikkus tabelile ja lubadustele vastab. Püsivaks taasveebistumiseks pean selle testitava uue jublaka ära ostma (või ka mitte). Seni 5-päevase test-kasutuse jooksul on see Kõu vidin normaalselt käitunud, aga täna hommikul hakkas asjade liikumiskiirus veebis venima.
Davidsoniharald, mul on Wifi- ja muu seadmemudru teistelt mobiilsidepakkujatelt olemas (Tallinnas elamise ajal toimisid), aga minu praeguses baaslaagri asukohas (karu p-s mustikal võiks ka öelda ehk ühel Eesti saarel, väikses külas) mobiilsidepakkujate asjad ei toimi ja KÕU eest tahaks lihtsalt toimivat soodsaimat varianti. Elu on näidanud, et kalleim pole alati parim.
-
davidsoniharald
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
kana kirjutas:Aitäh
Testimisel on EE Kõu CDMA mobiilne jublakas, http://www.kou.ee/index.php?id=122, vaatan, kas tegelikkus tabelile ja lubadustele vastab. Püsivaks taasveebistumiseks pean selle testitava uue jublaka ära ostma (või ka mitte). Seni 5-päevase test-kasutuse jooksul on see Kõu vidin normaalselt käitunud, aga täna hommikul hakkas asjade liikumiskiirus veebis venima.
Hei Kana!
Ma kasutasin KÕU mobiilset jublakat http://www.kou.ee/index.php?id=129 mingi aasta. Alguses toimis laitmatult aga mingist hetkest läks vist kuidagi rikki, et oli väga ebastabiilne ja ei kannatanud üldse mingit liigutamist. Kohe oli ühendus katkenud. Nüüd on meil http://www.kou.ee/index.php?id=183 ja see toimib täitsa korralikult. Ühtegi probleemi ei ole veel esinenud. Ühendus on korralik ja pidev.
Mobiilsus on muidugi vaffa asi aga nt pealinnas ei ole midagi sellega taha, sest ühendus on megaaeglane, lihtsam on kellegi wifi't varastada. Seevastu ülejäänud Eesti on päris korralikult kaetud.
-
grahv
- Postitusi: 1189
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 9 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Rumalad küsimused
kana kirjutas:Testimisel on EE Kõu CDMA mobiilne jublakas
Kou on aeglane nagunii, kuid ta on siiski olemas seal kus muud variandid puuduvad. NB samuti sõltub kiirus palju sellest kui palju on samaaegseid kasutajaid ühe masti küljes. Kui aga vaadata kaarti http://www.kou.ee/fileadmin/user_upload ... _kaart.jpg siis sinu puhul võib abi olla lisaantennist või kasvõi mööda maja liikudes parima leviga koha leidmisest. (nt õuest tuleva wifi levi tapab pakettaken - istud meetri aknast kõrvale ja levi põhjas). Ehk... jaluta mööda maja, jälgi levi ja leia parim koht, ja kui ikka ei aita siis testi suurema lisaantenniga.
G
-
kana
Re: Rumalad küsimused
Võidab see, kellel on suurem antenn ![]()
Küsin homme neilt ühe teise lisaantenniga variandi, et oleks nö sama süsteemi sisene võrdlus samuti proovitud. Pühade ajal tegelesid inimesed muu kui veebiga
, täna näe on taas veebiellu ärganud meite kandis ja kohe on veeb kasutajaid punnis täis ja aeglasem.
-
reimps
Re: Rumalad küsimused
Miks Primo selle anekdooditeema Vabas Teemas lukku pani? Ma tahtsin küsida, milline see kristjan1997'le kuuluv Subaru-tüüpi tsikkel välja näeb ![]()
Re: Rumalad küsimused
reimps kirjutas:Ma tahtsin küsida, milline see kristjan1997'le kuuluv Subaru-tüüpi tsikkel välja näeb
Ehk see
? See vist tegelikult ikkagi ei ole ![]()
-
mux2hot
- Postitusi: 192
- Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
- Tsikkel: VFR800
- Asukoht: Uugametsa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
kana kirjutas:Aitäh
Testimisel on EE Kõu CDMA mobiilne jublakas, http://www.kou.ee/index.php?id=122, vaatan, kas tegelikkus tabelile ja lubadustele vastab. Püsivaks taasveebistumiseks pean selle testitava uue jublaka ära ostma (või ka mitte). Seni 5-päevase test-kasutuse jooksul on see Kõu vidin normaalselt käitunud, aga täna hommikul hakkas asjade liikumiskiirus veebis venima.Davidsoniharald, mul on Wifi- ja muu seadmemudru teistelt mobiilsidepakkujatelt olemas (Tallinnas elamise ajal toimisid), aga minu praeguses baaslaagri asukohas (karu p-s mustikal võiks ka öelda ehk ühel Eesti saarel, väikses külas) mobiilsidepakkujate asjad ei toimi ja KÕU eest tahaks lihtsalt toimivat soodsaimat varianti. Elu on näidanud, et kalleim pole alati parim.
Üheks viisiks teada saada millise masti küljes oled ja kui kaugel see asub on külastada veebilehte http://kou.televork.ee/. Hiljaaegu uuendasin enda statsionaarse kõu aparaadi seadme vastu, mis toetab standardit IS-856 Rev.A. Sellest oli väga suur abi ühenduse kiiruse kasvatamisel ![]()
-
Primo
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
reimps kirjutas:Miks Primo selle anekdooditeema Vabas Teemas lukku pani? Ma tahtsin küsida, milline see kristjan1997'le kuuluv Subaru-tüüpi tsikkel välja näeb
Aga põhjendus on täitsa olemas ju... ![]()
Re: Rumalad küsimused
Küsimus võibolla liiga rumal aga siiski küsin. Mulle on räägitud krossirataste kohta seda, et nende pidamine läheb kalliks kui sõidad krossi. Igakuised kulutsed on 5k kanti, on see tõsi? Kui tõsi on see hobi korras, kui masin ei saa ca tunni ajalist koormust jutti? Ja sõit on aint põldudel ja küla vahel?
-
reimps
Re: Rumalad küsimused
Primo kirjutas:Aga põhjendus on täitsa olemas ju...
Ma tean, aga ma tahtsin ikkagi küsida selle Subaru kohta ![]()
-
Piipz
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8876
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 381 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Ehitusteemaline jälle, kui põrand on OBS ja sein on niiskuskindel kips, siis mis niiskustõket ma neile peale määrida võin? Kas on mingi universaalne või tahab OSB mingit erilist kama saada?
-
Piipz
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8876
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 381 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Kana - olen Kõud testinud nii mobiilset seadet kui ka statsionaarset. Kõige parem variant hetkel on see koduseade, mis püüab Kõu kinni ja jagab seda juhtmevabalt kodus laiali, lisaks veel switch, kui on tahtmine midagi sinna kaabliga kinnitada. See on vist hetkel ainult Kõu24 paketiga saadaval.
-
kurikristjan
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
jegesmesh kirjutas:Mulle on räägitud krossirataste kohta seda, et nende pidamine läheb kalliks kui sõidad krossi. Igakuised kulutsed on 5k kanti, on see tõsi? Kui tõsi on see hobi korras, kui masin ei saa ca tunni ajalist koormust jutti? Ja sõit on aint põldudel ja küla vahel?
Kui sa ainult põllul ja külavahel sõidad, ei ole sulle krossikat ehk vaja. Odavam on sul selle hiinlasega edasi lasta või hangi mõni endurokas, nendega hoiad natukene kokku. Mootor peab kauem, kütet läheb vähem jne. Siiski, kui tsikkel muda või vee alla lasta, peab pärast sõitu teatud sõlmed iga ratta juures üle käima, et ei tekiks hiljem ebameeldivaid üllatusi.
-
kana
Re: Rumalad küsimused
Piipz kirjutas:Kana - olen Kõud testinud nii mobiilset seadet kui ka statsionaarset. Kõige parem variant hetkel on see koduseade, mis püüab Kõu kinni ja jagab seda juhtmevabalt kodus laiali, lisaks veel switch, kui on tahtmine midagi sinna kaabliga kinnitada. See on vist hetkel ainult Kõu24 paketiga saadaval.
Õigus, aga parim on kallim ka. Otsin "kirik keset küla" varianti, et poleks liiga kallis (mul on tekkinud mingi veebiühenduse seadmete kogukene juba, ADSL juhtmega ja Wifi-seadmed, millega siin endal midagi peale pole hakata- kes huvi tunneb, võiks kolavahetust teha). Ostsingi KÕU mobiilse jublaka ära. Kui venitama hakkab, eks siis virisen - teenusepakkuja juures. Rohkem veebiseadmeid kokku osta-koguda ei tahaks ![]()
-
Schizo
- Postitusi: 486
- Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
- Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
- Asukoht: Rapla/Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
Kas autol õlitaseme mõõtmiseks peab auto mootor olema soe või külm?
( ise arvan, et külm)
-
mx77
- Postitusi: 8469
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 342 korda
- Tänatud: 440 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Nuki kirjutas:Kas autol õlitaseme mõõtmiseks peab auto mootor olema soe või külm?
( ise arvan, et külm)
Soe
-
Thesaarlane
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
Soe jh, aga ära kohe mõõda. Las õli valgub alla ka natuke, muidu saad kreepsu, et varras kuiv äkki ![]()
-
mux2hot
- Postitusi: 192
- Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
- Tsikkel: VFR800
- Asukoht: Uugametsa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
mx77 kirjutas:Nuki kirjutas:Kas autol õlitaseme mõõtmiseks peab auto mootor olema soe või külm?
( ise arvan, et külm)
Soe
Kas tõesti temperatuur muudab õli ruumala sedavõrd, et külma ja sooja mootori puhul saab oluliselt erineva tulemuse?
-
Schizo
- Postitusi: 486
- Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
- Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
- Asukoht: Rapla/Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
mux2hot kirjutas:mx77 kirjutas:Nuki kirjutas:Kas autol õlitaseme mõõtmiseks peab auto mootor olema soe või külm?
( ise arvan, et külm)
Soe
Kas tõesti temperatuur muudab õli ruumala sedavõrd, et külma ja sooja mootori puhul saab oluliselt erineva tulemuse?
Vist jah, sest soe õli läheb nagu vedelaks ja siis peaks nagu muutuma. Osad ütlevad, et külma mootoriga vaadata, osad sooja. Selleks selline dilemma ![]()
-
mx77
- Postitusi: 8469
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 342 korda
- Tänatud: 440 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
mux2hot kirjutas:mx77 kirjutas:Nuki kirjutas:Kas autol õlitaseme mõõtmiseks peab auto mootor olema soe või külm?
( ise arvan, et külm)
Soe
Kas tõesti temperatuur muudab õli ruumala sedavõrd, et külma ja sooja mootori puhul saab oluliselt erineva tulemuse?
Üks asi on vist õli ruumala erinevus erineval temperatuuril aga teine põhjus on vist see, et kui auto mootor on tükk aega seisnud, siis valgub kogu õli karterisse ja kui sa nüüd ajad õlitaseme paika ja mootori käivitad siis pumbatkse päris palju õli süsteemi ja karteris olev õlitase langeb alla.
-
Loff
- Postitusi: 2869
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husq TE610, Kawa VN750, XR600R
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 37 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Nuki kirjutas:Osad ütlevad, et külma mootoriga vaadata, osad sooja. Selleks selline dilemma
Mida manual ütleb?
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Honda XR600R '92
-
Schizo
- Postitusi: 486
- Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
- Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
- Asukoht: Rapla/Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
Loff kirjutas:Nuki kirjutas:Osad ütlevad, et külma mootoriga vaadata, osad sooja. Selleks selline dilemma
Mida manual ütleb?
Ei tea, pole manuali ![]()
-
isakene
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Rumalad küsimused
mx77 kirjutas:mux2hot kirjutas:Kas tõesti temperatuur muudab õli ruumala sedavõrd, et külma ja sooja mootori puhul saab oluliselt erineva tulemuse?
Üks asi on vist õli ruumala erinevus erineval temperatuuril aga teine põhjus on vist see, et kui auto mootor on tükk aega seisnud, siis valgub kogu õli karterisse ja kui sa nüüd ajad õlitaseme paika ja mootori käivitad siis pumbatkse päris palju õli süsteemi ja karteris olev õlitase langeb alla.
Õli ruumala nüüd kohe kindlasti ei muutu, vähemalt mitte märgatavalt.![]()
Aga kindlasti ei ole mõtet kontrollida kohe peale seiskamist, sest siis on kogu õli mööda mootorit laiali ja võtab aega, enne kui ta karterisse koguneb. Näiteks omast kogemusest, ühel vanemat sorti suuremal diiselmootoril tilkus ajavahemikul 15 min - 3h peale seiskamist karterisse üle liitri õli. Mootori õlimaht oli kokku 9 liitrit, = erinevus ca 10%. Nii et reaalse näidu saab ikkagi vaid mõne tunni seisnud mootori korral.
Samas, kui ei harrastata õlitaseme viimastesse piiridesse ajamist, ei ole olulist vahet, kas külma või sooja mootoriga, lihtsalt tuleb arvestada, et sooja mootoriga näitab õlitaset pisut väiksemaks ja sellega ka arvestada. Kes soovib katsetada, võib ise ära proovida, palju konkreetsel apastraadil külma ja sooja näidud erinevad. Ja edaspidi oleks võrdluse mõttes mõistlikum mõõta siis ainult kas siis nii või naa.
56 486769 isakene@gmail.comRe: Rumalad küsimused
Nuki kirjutas:Loff kirjutas:Mida manual ütleb?
Ei tea, pole manuali
Minu saani (Shkoda-autu)manuaal ei tähtsusta seda sooja-külma teemat.
On öeldud, et õlitaset võiks kontrollida näiteks tankimise ajal (tõenäoliselt on siis mootor soe) ja enne pikemale reisile asumist (mootor ei pruugi soe olla). On öeldud, et töötanud mootoril peaks laskma enne õli mõõtmist mõned minutid seista - et õli valguks karteripõhja.
Rahulikus vormis on mainitud, et kui õlitase on madalam minimum-märgist, et siis tuleb õli juurde valada. Kuid paaniline hoiatus ("rasvaselt"!) on, et "mitte mingil juhul" ei tohi ületada maksimum-märgist õli tasemes. Ehk siis üleliia valada ei tohi. Olen säärast hoiatamist ka varem sattunud lugema, kuid ei mäleta kust ja ei mäleta põhjendust. Olid vist mingid jutud üleliia suurest koormusest mingitele mansettidele ja võimalikust õli väljapressimisest karterituulutuse kaudu... aa ei mäleta.
Ise kaldun arvama, et kui mootor on kõvasti tööd teinud ja õli mõõtmiseks liiga vähe oodatakse, siis pole karterisse veel mõõtmiseks õiget õlitaset tekkinud ja juurdevalamise korral on sel juhul suurem tõenäosus ületada see "max" näit.
-
mux2hot
- Postitusi: 192
- Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
- Tsikkel: VFR800
- Asukoht: Uugametsa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
mx77 kirjutas:mux2hot kirjutas:Kas tõesti temperatuur muudab õli ruumala sedavõrd, et külma ja sooja mootori puhul saab oluliselt erineva tulemuse?
Üks asi on vist õli ruumala erinevus erineval temperatuuril aga teine põhjus on vist see, et kui auto mootor on tükk aega seisnud, siis valgub kogu õli karterisse ja kui sa nüüd ajad õlitaseme paika ja mootori käivitad siis pumbatkse päris palju õli süsteemi ja karteris olev õlitase langeb alla.
Viimati kirjeldatud riski/probleemi maandamiseks pigem oluline teada kui kaua mootor peab seisma enne, kui saada tõepärane mõõtmistulemus. Vaevalt keegi õlivardaga nii täpselt õli taset mõõdab, et suudab soojal õlil ja külmal õlil vahet teha.
Re: Rumalad küsimused
Enamikel tööstusmootoritel (kraanad, tõstukid, genekad) on üldjuhul seisatud töösoe mootor + 10 minutit ootamist.
-
oldmaniac
- Postitusi: 527
- Liitunud: 30 Mär 2009, 21:37
- Tsikkel: ZX-10R
- Asukoht: Paar meetrit Tallinnast
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Kuuldavasti kutsub teatud ringkond rattureid Suzukisid paatideks. Samas tegelikult olla neist paat vaid üks konkreetne isend:
Suzuki GSX 750 F 1998

Kas keegi teab ehk rääkida miks just see konkreetne isend ja mis on see, mis teeb ühest rattast paadi?
Igast moto-juhtumiste piltwerk: http://flickr.com/raulkaidro
http://www.kawasaki.ee, http://www.maddog.ee
-
Schizo
- Postitusi: 486
- Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
- Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
- Asukoht: Rapla/Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
OK, tänud kõigile, pm sain asja selgeks, veidike ikka oodata, ja siis mõõta. Tänud kõigile ![]()
-
Credo
Re: Rumalad küsimused
oldmaniac kirjutas:Kuuldavasti kutsub teatud ringkond rattureid Suzukisid paatideks. Samas tegelikult olla neist paat vaid üks konkreetne isend.
Kas keegi teab ehk rääkida miks just see konkreetne isend ja mis on see, mis teeb ühest rattast paadi?
iirrwwww. mitte ainult see pole paat. mõne foorumiosalise arvates on näiteks kõik minu rattad paadid olnud ![]()

