12. leht 20-st
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 23 Nov 2021, 13:29
Postitas Nozzu
Uus tigu soetamisel. Aga igaks juhuks küsin üle, et ega ma äkki ei soetanud nüüd endale ainsat mittesobivat määret? Autokaubad olid kinni juba eile õhtul, mistõttu võtsin Magazinist ligi sellise määrde:
Mõeldud eriti suurtel koormustel töötavatele laagritele. Nagu ütelb etiket. Aga võib olla, kui see on sobilik tankidele ja ekskavaatoritele, siis mootorratta spidomeetri mätsib see nii kinni, et miski ei liigu?
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 23 Nov 2021, 15:19
Postitas Divikas
Ei see mätsi midagi kinni, määrib ikka. Kinni mätsib määrde puudumine. Ära põe nende nimede või kirjelduste pärast.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 23 Nov 2021, 15:26
Postitas Nozzu
Selge. Nii et sobib

Väga hea.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 25 Nov 2021, 10:53
Postitas Nozzu
Divikas kirjutas: ↑22 Nov 2021, 16:48
Ok, Nozzu, ainult tõsised vastused. Tegelikult su entusiasm on nakkav. Ma ise teen ka aega ajal mõne vanema ratta (osaliselt)osadeks ja panen uuesti kokku. See on väga lahe. Aga nüüd spido ajamist. Mul pole kunagi sellega probleemi olnud kuigi rataste läbisõidud on olnud suured.
1- pese kogu sisu puhtaks, bensiin on ok.
2- võta hea nakkuvusega määrdeõli ja määri rohkelt korpus seest ja tigu ning lase seista, et see määre jääks kõikidele liikuvatele pindadele
3-suva veekindel määre, pane nii, et tigu oleks üleni määrde sees, samuti vedav osa tihkelt määret täis. Siis lase veel seda nakkuvat määrdeõli sinna vahele.
4-tross kestast välja, puhtaks ja korralikult õliga kokku. trossi kesta tagasi pannes, pane ka veekindlat määret. Ja siis kogu kupatus kokku.
Mul on kaks ratast kestnud suurusjärgus + 200 t ilma spido probleemita. Nüüd veel, spido ajami alumine ots on mehaaniline (tigu), ülemine km lugeja mehaaniline (ehk siis vajaks ka määrimist (kuna plastmass+ pronks, siis vaseliiniga) ja kiirusenäitaja on magneetiline (ei oska paremini nimetada). Sel oleks ka hea kui 30-ne aasta jooksul korra tilga õli saaks (nagu kella võllile pannakse). Aga määrde liik või omadus ei mõjuta küll miskit, peale kulumise (siis kui määret pole). Need on nii aeglased ajamid, et pane, mis juhtub kodus olema. See ongi parim.
Tänu kasutajale Android nüüd uus tigu koos koja ja muu sinna juurde kuuluvaga olemas. Süstlatäie liitiummääret sain kingiks kaasa kah. Väga nummi.
Ehk siis tigu ja määre on mul nüüd olmas.
A see määrdeõli. Täna käisin Fixus autokaupades ja seal pööritati silmi, kui ma määrdeõli küsisin. Ei osatud anda. Lõpuks aeti mehhaanik tagant ruumist välja. Ta kuulas mu ära ja arvas, et pole miskit määrdeõli vaja kui ma nagunii määret panen. Et äkki hakakvad veel reageerima omavahel ja....ühseõnaga ei müüdud mulle.
Mitte, et ma sinu õpetuses, Divikas kahtleks. Ei, ei. Usun, siiralt, et tead paremini kui nemad.
Aga siiski küsin, et kas ma saaks siinkohal teha väikse shortcuti, määrdeõli vahelt ära jätta ja kohe määrde mätsida?
Tõsi, elu on mind korduvalt ja korduvalt õpetanud, et igakord kui ma üritan midagi lihtsamalt teha ja üle lasta, karistatakse see üsna kiiresti ära ja ma pean pärast topelt vaeva nägema. Aga ma ikka üritan

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 25 Nov 2021, 11:43
Postitas Divikas
Muidugi võid teha nagu plaanid, kui koju jõuan ma vaatan, mis õli ma olen pannud (würth) aga käib iga suvaline. Ei riku õli mingit määret, nagu olen varemgi öelnud, rikub määrete ja õli puudumine. Point ongi selles, et õli muudab määrde natuke vedelamaks ja see teeb teole ainult head. Honda tigu on plastist ja eriti õrn igale takistusele. Yamaha, Kawasaki omad on metallist ja taluvad suuremat koormust. Aga lõpuks lähevad need teod õhtule just sellepärast, et määre paakub tolmu ja veega kokkupuutest ja lõpuks ei määri enam, kuigi tundub, et kogu teo korpus on justkui määret täis. Muidugi tross peab ka võimalikult vabalt liikuma. Aga need kõik on suht aeglaselt pöörlevad ülekanded, peaasi, et määre oleks.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 25 Nov 2021, 11:50
Postitas Divikas
ja....ühseõnaga ei müüdud mulle
Poe juhatajana ma räägiks tõsiselt müügimehega, lasta klient minema ilma midagi müümata !? Eriti kui klient tahab osta...vale inimene on palgatud.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 25 Nov 2021, 12:11
Postitas oil
Üks oluline asi oleks veel. Kui võtta mõni paks määre, mis pole piisavalt pehme külmadel temperatuuridel, on see korralik koormus teole. Seega ei tohiks seda sinna supilusikaga just panna. Õigem on panna mõistlik kogus ning üle aasta puhastada ja määrida. Parandage mind, kui eksin.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 25 Nov 2021, 17:32
Postitas Divikas
kui koju jõuan ma vaatan, mis õli ma olen pannud (würth)
HHS 2000, kõrge survetaluvusega, head nakkevõimet omav
määrdeõli. Nii on sildil selges eesti keeles. Lisaks veel, kasutuskohad ketid, hammasrattad, hinged, laagrid, lukud, trossid, liigendid, liugsiinid. Suurepärane määrdeaine suure survetaluvusega kohtadesse. temptaluvus -35 +180 , lühiajaliselt kuni +200 Sama tekst ka inglise keeles.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 25 Nov 2021, 21:51
Postitas Nozzu
Näib et seda Würthi müüb ainult WEG Eesti. Ja eraisikud kliendiks registreerida ei saa.
HHS
Äkki sobib ka see määrdeõli:
Universaalne määrdeõli Dunlop
Või
Määrdeõli Bauhofist
Tavaline WD40 ilmselt ei kvalifitseeru, jah?
EDIT: Häh, leidsin, et WEGil on Pärnus täitsa kauplus olemas. Äkki ikka letist müüvad eraisikule kah.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 25 Nov 2021, 23:01
Postitas kiilas
Nozzu kirjutas: ↑25 Nov 2021, 21:51
Näib et seda Würthi müüb ainult WEG Eesti. Ja eraisikud kliendiks registreerida ei saa.
Ma võin sulle anda kui mujalt ei saa, seda hea ka mujal kasutada kui ainult trossidel, ratta ja kiigevõllid nt.
Edit:
https://www.alve.ee/tootekategooria/too ... ja-keemia/
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 25 Nov 2021, 23:05
Postitas Nozzu
Näed siis... vanainimene ei oska korralikult otsingumootoreid kasutada

Tänud!
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 02:14
Postitas Pontus
Äge ratas
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 07:16
Postitas tito
Nozzu kirjutas: ↑25 Nov 2021, 21:51
Näib et seda Würthi müüb ainult WEG Eesti. Ja eraisikud kliendiks registreerida ei saa.
HHS
Äkki sobib ka see määrdeõli:
Universaalne määrdeõli Dunlop
Või
Määrdeõli Bauhofist
Tavaline WD40 ilmselt ei kvalifitseeru, jah?
EDIT: Häh, leidsin, et WEGil on Pärnus täitsa kauplus olemas. Äkki ikka letist müüvad eraisikule kah.
Miks sa Würdist otse ei võta Pärnus 2 poodi….

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 07:30
Postitas yeekim
tito kirjutas: ↑26 Nov 2021, 07:16
...
Miks sa Würdist otse ei võta Pärnus 2 poodi….
Wuerth üldjuhul eraisikule ei müü.
edu
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 07:53
Postitas romulus
yeekim kirjutas: ↑26 Nov 2021, 07:30
tito kirjutas: ↑26 Nov 2021, 07:16
...
Miks sa Würdist otse ei võta Pärnus 2 poodi….
Wuerth üldjuhul eraisikule ei müü.
edu
Müüvad ikke. On küll kurjad kirjad uksel, jah, et ainult ette võtetele. Aga tegelikult müüvad kenasti eraisikule ka, lihtsalt arve peale ei saa (maksad kohe nagu tavalises poes). Tartus ja Jõhvis vähemalt nii.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 09:35
Postitas Assamait
romulus kirjutas: ↑26 Nov 2021, 07:53
yeekim kirjutas: ↑26 Nov 2021, 07:30
tito kirjutas: ↑26 Nov 2021, 07:16
...
Miks sa Würdist otse ei võta Pärnus 2 poodi….
Wuerth üldjuhul eraisikule ei müü.
edu
Müüvad ikke. On küll kurjad kirjad uksel, jah, et ainult ette võtetele. Aga tegelikult müüvad kenasti eraisikule ka, lihtsalt arve peale ei saa (maksad kohe nagu tavalises poes). Tartus ja Jõhvis vähemalt nii.
Keila Würth saatis küll küll eraisikuna kiirelt ukse taha. Oleks oodanud, et vähemalt uurivad, kas ostjal on juriidilist keha, millega nendega lepingusse astuda... Aga ei, eraisiku koht on ukse taga

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 09:49
Postitas Nozzu
Võtsin Alvest Würthi ligi. Nüüd olemas nii määrdeõli kui määre. Ja määritav samuti.
Määret pole mul ilmselt mõtet enne peale mätsida, kui kopsiku ratta külge keeran. Mis ta siin niisama tolmu ligi tõmbab.
A määrdeõliga võib vast üle lasta. Noh, et garaazhis niiskust ei koguks.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 10:15
Postitas tito
Nozzu kirjutas: ↑26 Nov 2021, 09:49
A määrdeõliga võib vast üle lasta. Noh, et garaazhis niiskust ei koguks.
Kuivab ots kinni

Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 17:00
Postitas Nozzu
Hazet või Sonic?
Näh...tundub, et Stokker selle 3/8 10-50 võtme hinda ikka alla 145 ei lase. Võtaksin siis pigem juba Autodocist võtme. Aga oskab keegi nõu anda. Praegu on valikusse jäänud kaks võtit:
Sonic 3/8 10-50
Sonic
Ning
Hazet 3/8 10-60
HAZET
See Sonic ei näita ühjtegi ISO standardit, samas Hazetil on neid kirjas mitu. Ja ulatus kah suurem, kui Sonicul. Et siis äkki Hazet.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 17:37
Postitas mx77
Need DIN-id ei näite mitte midagi. Sonic puhul on vähemalt kuskil väide et täpsus on +/- 3% (äkki on ka sertifikaat kaasas)
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 17:44
Postitas Nozzu
Noja, see Sonic on reviewdes kah päris häid hinnanguid saanud. Hazeti kohta ei leidnud kiiruga muud kui et 6000 seerianumbriga on prohviriistad. 5000 numbriga sellised... kahtlase väärtusega. See konkreetne on 5000 seeriast siis.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 18:46
Postitas suslik83
OT ... aga ikka küsin...mida sa selle 10-50 võtmega teed?
vaatan hetkel sportsteri juhendit - hakkan tagumist ratast/ammorte vahetama ja tabelis momendid 9 st 88ni (rihmaratas 149-163 Nm)...
kaks võtit justkui peab olema ... mul 5-25 ja 20-110. laia vahemikuga täpset asja ei tee.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 18:51
Postitas Nozzu
Esiotsa kallal askeldan
Prillipoldid 25 Nm
Piduri suppordi poldid 25 Nm
Amordi need pealmised mutrid 29 Nm
Amordi põhja all olevad poldid(need mis seda sisemist varrast kinni hoiavad) 39Nm
10 50 katab kenasti ära.
Ja üle 50 on juba pohh. 50 krõksuga ja natuke peale. Nii suurte jõudude puhul pole enam ulme täpsust vaja.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 19:04
Postitas kiilas
Kui ostasd osta äpist, saad ~10€ odavamalt, paned õlifiltri ja mingit tilulilu juurde on transa ka tasuta
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 19:17
Postitas Nozzu
Mhmh, tegelikult ongi juba äpis korvi visatud. A mis summast see transa tasuta on? 100?
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 19:19
Postitas kiilas
Nozzu kirjutas: ↑26 Nov 2021, 19:17
Mhmh, tegelikult ongi juba äpis korvi visatud. A mis summast see transa tasuta on? 100?
150, mingi aeg tagasi oli 115
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 26 Nov 2021, 19:22
Postitas Nozzu
Hahh... Pagan... 150ga saaks juba Stokkerist Gedora koos postikuluga.
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 17 Dets 2021, 16:25
Postitas Nozzu
Naa...see momentvõtme teema sai lahendatud ikkagi sellega, et võtsin 3/8 10-50nM Gedore ligi Stokkerist.
Amordi õli on kah praeguseks vahetatud. Läks ikkagi nii, et kiskusin küll ise amordid küljest ära ja lasin õlist tühjaks. Aga selle põhjamutri lahtikeeramiseks ning simmeka vahetamiseks pöördusin töökotta. Hea oli, et pöördusin, sest simmekad, mis mul olid, olid miski paar milli kõrgemad, kui vaja. Oleksi jäänud neid ise sisse taguma teibi või toruga.
Värske õli panin ise sisse. Tänud selle süstla soovitamise eest. Ilma oleks praegu jälle mure. Nimelt panin ühte amorti õli ära, Timmisin süstlaga koguse paika ja lappasin kokku. Seejärel avasin teise amordi, panin mensuuriga ettenähtud koguse õli sisse ja siis tekkis tunne, et kurat, esimeses oli nivoo ju madalam. Lappasin uuesit esimese lahti ja mõõtsin uuesti süstlaga üle.
Poleks süstalt olnud, oleks ilmselt mõlemad amordid uuesti tühjaks valanud ja üle mõõtnud. Nii, et jah, väärt investeering
Amordid kruvisin prillide vahele kah. Nõks aega mõtisklesin selle üle, kuidas ma amordid täpselt ühele kõrgusele ja õigesse asendisse saan enne kinni keeramist. Ja välja mõtlesin - ehk on teistele kah abiks. Tuleb lihtsalt see ratta...mis asi see on ...telg? läbi lükata ratta kinnituskohast.
Nüüd saaks juba ratta kokku lapata ja alla panna aga ikka on mul probleem selle spidomeetri määrimisega. Et kui palju ma seda määret sinna ikka panen. Noh, teo mässin sisse. Ja siis panen kopsiku põhja määret ja siis vajutan hammaka peale ja natuke hammaka ümber kah. Et kas nii on parasjagu:
Või on vähe?
Või on palju?
Youtube kah ei aita. Ühe video leidsin, sealt tõmmati ainutl õhuke kiht määret iga elemendi peale.
Pärnu motopoes öeldi kah, et ei tohi palju mätsida, et siis on liikumine takistatud.
Ehk siis äkki sai liiga palju seda määret ikkagi?
Või on just puudu. Mingis videos jällegi oli servani täis laotud see kopsik.
Appiii...
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 17 Dets 2021, 17:21
Postitas yeekim
Hoi!
Sa mõtled jälle üle!
Kui ülevalt on pulgad ühekõrguselt kinni siis on ka "allpool" kõik korras ja alumised osad saavad vabalt keerelda, et võlli läbi lükata.....
edu
Re: Nozzu Kawasaki KLR 650 (s.1999)
Postitatud: 17 Dets 2021, 17:26
Postitas Nozzu
Õigus, krt jah

Alumised liiguvad. Nüüd meenub küll et kruttisin neid käes eelenavalt. A kui amorte kinnitama hakkasin, läks see meelest.