Aafrikasse
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Rebaseonu käest tahaks hirmsasti küsida peale neid eelnevaid kommentaare,et mis ta sellest 9000km pikkusest kõrbe rallist (dakar) arvad ja kuidas sellese hullu ettevõtmisesse suhtud kas pos. või negatiivselt.
miks? et siis jälle uut fleimileeki tõstatada?
lugesin terve teema läbi ja minu seisukoht on küll looduslikumaks muutunud. Ega enne ei olekski vb mõtlema hakanud kui keegi sellele otseselt ei vihjanuks. aitäh rebaseonu
Rebaseonu kirjutas:Need maagiliselt "üleöö taastuvad" liivahunnikud ei ole surnud. Kõrb on peen ja väga õrn elus ökosüsteem, mitte surnud liivahunnik.
Väga huvipakkkkuv....Palun põjenda oma väidet "õrn ökosüsteem"....
selle loogika kohaselt oleks ka laintes surfimine kuritegu looduse vastu...sest ilmselt hüppad lainelauaga millimallikale/vesikirbule kubemesse, mistõttu viimane sigimisvõime kaotab...
lärm kirjutas:Rebaseonu käest tahaks hirmsasti küsida peale neid eelnevaid kommentaare,et mis ta sellest 9000km pikkusest kõrbe rallist (dakar) arvad ja kuidas sellese hullu ettevõtmisesse suhtud kas pos. või negatiivselt.
Ei saagi nüüd aru kas see on provokatsioon või mis asi? Ei plaaninud enam siia teemasse postitada aga kui sa nii otseselt küsid siis siin on minu vastus.
Sinu küsimusest jääb mulle mulje nagu sa loodaks, et kuidagi vastuolus mu eelmise jutuga vastaks ma, et olen Dakari ralli suur fänn? Tegelikkuses ei ole. Üldse pole ma suur ekstreemspordialade fänn, kuigi ma mõistan, et selliste aladega tegelemine nõuab teatavat taset ja hindan neid inimesi kes millegi osavaga silma paistavad. Samas ei meeldi mulle asjad, mis endast liiga suure jälje järele jätavad, näiteks 4x4 ekstreem-offroad jms.
Ma pole eriti Dakari rallit jälginud aga samamoodi mind häirib selle juures see, et paljudel juhtudel sõidetakse kus ette juhtub, ehk siis piste kõrval või kuskil pampas. Teine asi on see, et ma pole kindel, et see ralli ei ekspluateeri neid maid, mida ta läbib, näiteks Lääne-Sahara ja Mauritaania. Dakari ralli on kommertsprojekt ja ei tea kui palju raha laekub sellest ettevõtmisest nendele maadele (kus lõhutakse kõvasti teid ja arvatavasti keegi neid hiljem ei paranda). Siis on sellel rallil veel see negatiivne mõju, et innustab isehakanud ralliatajaid, kes siis käivad ettejuhtuvates kohtades möllamas. See pole mu enda välja mõeldud vaid seda tegurit oli mainitud ühes kõrbeteemalises kirjutises. Muide, legend räägib, et sealse kandi inimeste välismaalastelt cadeaux (kaduu ehk kingituste) kerjamine olevat alguse saanud ka Dakari rallist, kus mööda sõitvate välismaa ekipaažide mehed olid kohalikele autoaknast sponsorite reklaamiga nänni jaganud. See viimane pole muidugi tõsine argument aga naljakas ikka.
Mis puutub kõrberalli sõitjatesse, siis muidugi on nad kõvad sõidumehed. Aga eriti tegijad on üksiküritajad, kes osalevad ilma toetusmeeskonnata, täitsa üksi. Mu meelest ei anna võrrelda meeskonda ja üksiküritajat. Parim võiks selguda sellistes tingimustes, et igaüks võistleb enda eest ja täpselt sama tehnikaga ja ilma toetuseta. Ainult sel juhul selgub parim sõitja ausas võistluses.
Lõppu tuleb lisada, et minu arvamus ei pea olema tõde ja kellelegi ma seda peale ei suru. Ka ei arva ma, et ma olen ilgelt tark ja räägin minu ümber ringis olevatele meestele kuidas elu tegelikult käib (nagu mõni on arvamust avaldanud). Ei pea ennast üldse targaks, aga tähelepanelik olen küll...
[quote="Rebaseonu"] (kus lõhutakse kõvasti teid ja arvatavasti keegi neid hiljem ei paranda).
Ma siinkohal hüüataks küll Rebaseonule hurraa ja juhiks küll tähelepanu, et minu armsad lapsevanemad Jõgevamaal on igal kevadel sunnitud kinni maksma teehöövli kulud, et üldse oma kodukohta saada. Ja tegu pole mitte "endurokuradite" rünnaku tagajärgede, aga ehedate igapäevaste eesti roheliste metsameestega kes metsa väljaveol tekitavad ülepoolemeetrise sügavusega rööpaid mis mu taadi VW Golfi uputavad... ja pole ühtegi rahvusvahelist ajakirjanikku kes kurjustaks.
Mis sunnib järjekordselt ütlema: "tehke kurat oma koduümbrus korda enne kui hakkate globaalset maailmakorda parandama."
Päriselt, vennad, hinnake oma elektrikasutust, kilematerjali kasutust ja siis hakake rääkima sellest, et enduroka jäljed on jubedad...
Mina juba alustasin - plaanin kevade saabudes oma kolmeliitrise auto asemel hoopis elektimootoriga jalgratta vastu vahetada et ommikuti tööle minna.
Aga oma armsa kaherattalise wr-ga sihin ikka metsasihte, sest jahimeeste hordid on oma atv-dega seal niikuinii kohal.
Ning Aafrikasse läehen ka pikemat sõitma püüdes olla vääriline ja vastupidav. Leian ka koha paarsada kilomeetrit asustusest eemal et trikitada nagu Rebaseonu soovitas. Ning tean et sõltumata mu intensiivsetest hobideswt on minu poolt jäetud jalajälg loodusesse väiksem kui keskmisel eestlasel.
-
- Postitusi: 2411
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 26 korda
Möku kirjutas:Ning Aafrikasse läehen ka pikemat sõitma püüdes olla vääriline ja vastupidav. Leian ka koha paarsada kilomeetrit asustusest eemal et trikitada nagu Rebaseonu soovitas.
Ja sinna Aafrikasse saad kuidas, hoburakendiga? Ja asustamata kohta viiakse sind helikopteriga? Ei, hoopis autoga? Vahet ju tegelikult ei ole - ühel juhul põletad üüratu hulga taastumatud naftat, teisel juhul jäävad sinu jeebust ikkagi paarisaja kilomeetri pikkused rööpaid ... mis muudab selle asustamata koha enam mitte niiväga asustamatuks ja metsikuks ...
Ja poest ostad Öko kirjadega toitu, kujutades endale ette et sellel on midagi pistmist ökoloogiaga ...?
Ära nüüd isiklikult võta aga tõid klassikalise näite tänapäevasest pseudo-öko käitumisest .
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.