Turist T200 1974

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Johnny
Postitusi: 26
Liitunud: 28 Mai 2012, 10:40
Tsikkel: Suzuki GSX250 EX
Tänatud: 1 kord

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Johnny » 20 Juun 2020, 23:49

Ma arvan, et 90-ga kuumeneb mootor üle ja hakkab kolvi kinni katkuma. Kui kauem edasi täristada, siis jookseb mootor kokku.



Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5269
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1104 korda
Tänatud: 244 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 21 Juun 2020, 22:26

Johnny kirjutas:
20 Juun 2020, 23:49

Ma arvan, et 90-ga kuumeneb mootor üle ja hakkab kolvi kinni katkuma. Kui kauem edasi täristada, siis jookseb mootor kokku.

Kui on korras mootor,siis on see probleem kerge tekkima. Kulunumaga ei hakka,aga ei jaksa ka eriti 90-ga minna :) 70-80 on selline kiirus,millega saab ka pikemalt sõita.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Matm
Postitusi: 107
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 26 Juun 2020, 23:02

Ei teagi kas hakkab kolbi kinni pooma või on hoopis mingi muu ülekuumenemisega seonduv probleem. Kindlasti mingil määral võib mõjutada ka see, et ühte õhu suunamise plekki pole (kõige vasakpoolne, mis ülevalt alla peaks tulema). Eks seal on kõik asjad kuumad, näiteks süütepool, kondensaaator, karburaator oli ka väga kuum. Sõitsin täna kokku 113 km. Üldse olen sõitnud nüüdseks 307 km. Kiirusega ei hakanud täna pingutama, hoidsin koguaeg 60-70 vahel. Kui olin juba pikemat aega 60-70-ga sõitnud, siis korra vaid prooviks lasin 80 kanti ja siis hakkas kohe üsna kiirelt jõnksutama/turtsuma jms.
Tagumine rehv sai juba mõned nädalad tagasi uus:

tagarehv.jpg

Täna vahetasin ära ka esirehvi:

esirehv.jpg

Taga on Rosava K96 ja ees Mitas B14. Uued õhukummid ka.
Roostega kaetud süütevõti sobib hästi üldise roostes ilmega kokku. :D

süütevõti.jpg

Kütusekraani pikenduse külge panin nn. käsimutri, et oleks mugavam kraani keerata. Auk läbi nii mutrist kui pikendusest ja väikese poldiga kinni.
Peale tänast sõitmist:

Millalgi vist panen vähemalt prooviks selle jubeda klaasi ka külge ja vaatan kuidas sellega sõita on. Kui saab puhastamisega piisavalt heaks, et normaalselt läbi näeb. See vist on nii kõrge, et üle selle ei näe. :lol:
Piduriklotsidega peaks midagi ette võtma, täna esiratast alt võttes oli näha, et 1 neet oli juba kattega tasa. Pole manuaale lugedes silma jäänud, aga võibolla kusagil siiski on kirjas kui paks uus kate peaks olema? Mõtlen seda, et kui viin katete vahetamisele, siis kuidas nad teavad kui paksu panna. Variant on see, et mõõdan ja hindan ise kui paks võiks normaalselt ära mahtuda.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5269
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1104 korda
Tänatud: 244 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 28 Juun 2020, 14:06

Kui hakkad midagi keti juures näppima,siis kui raske pole loe ära mitu hammast on vedaval hammakal ja pane siia ka üles. Peaks vist olema 15 või 17. Ma ukrainlastega oma varusoasa otsinguil eriti kaugele pole jõudnud,seal kõik nö erakuulutuse tasandil müük ja hetkel uut genekat pole müügis. Proovin nüüd vene tuttavatega asja edasi arendada. Seal mingid poed ka veel müüvad üht teist. Telliks uued keti hammakad ka,aga ei viitsi selleks saaremaale minna,et teada saada,milline seal sees on. Ma enne ei viitsi rollerit sealt ära tuua,kui uus genekas-starter olemas, vanaga ei viitsi enam jännata.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Prii » 29 Juun 2020, 10:11

Matm kirjutas:
26 Juun 2020, 23:02

Kui olin juba pikemat aega 60-70-ga sõitnud, siis korra vaid prooviks lasin 80 kanti ja siis hakkas kohe üsna kiirelt jõnksutama/turtsuma jms.

Minu Turistil oli sarnane teema, kui kütust peale ei saanud korralikult.`

Kas kraani pikendus on originaaldetail või ise tehtud? Kui originaaldetail, siis kas oleks sellest võimalik pilti saada?

Foxeye

Teema algataja
Matm
Postitusi: 107
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 29 Juun 2020, 19:06

Võibolla nädalavahetusel saan keti hammasratast vaadata.
Kütuse peale saamise probleemi väga ei kahtlustaks kuna siis kui mootor ei ole väga kuum veel, siis saab kiiremini sõita ka (olen sõitnud 90-ga ja võibolla veidi ülegi).
Ei ole kunagi ühtegi teist kraanipikendust näinud, seetõttu ei oska kindlalt öelda kas on originaal või mitte, aga võin pildi teha ikka.

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1123
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 67 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Black » 30 Juun 2020, 01:11

Suurem-kiirem jahutusventikas, karpanõel aste või paar kõrgemale ja saab sügiseks rehvide servast nibud minema kallutatud küll!

Nael kummi, nostalgiliselt äge masin!


Teema algataja
Matm
Postitusi: 107
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 30 Juun 2020, 07:14

Jahutusventikas on väntvõlli otsas, seda kiiremaks teha ei saa. Pole ka näinud, et neid mingeid erinevaid variante olemas oleks. :P

Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Prii » 30 Juun 2020, 10:27

Ühestki videost ei hakanud silma ning igaks juhuks mainin, et silindripea ribid peavad olema sõidusuuna mõttes risti, mitte pikki, nagu ma nii mõnigi kord Muraveidel ja Turistidel näinud olen :D

image.png

Tõmba sooja mootoriga tooreklapiga segu rikkamaks. Kui siis jääb paukuma, siis ei jõua kütus kohale, kui paukumine lõppeb, siis pigem nõel madalal, ujuki tase madal, peadüüs väike/umbes vms. Sealt edasi juba läheks küünla värviga. Küünal puhtaks, ratas käima ja kohe 70 peale. Paarikilomeetrise sõidu järel hoo pealt süüde välja (et madala pöörde segu ei saaks küünla värvi muutma hakata) ning seismajäämisel kontrollida küünla värvi. Seejärel saaks teha järgmised järeldused. :bsmile:

Enda Turistil mähkisin leegitoru kollektoriteibiga. Istmealune läks oluliselt jahedamaks ning seda soovitaks kõikidele turistiomanikele. Lisaks on mul muidugi ka see õhku alla suunav plekk olemas.

Foxeye

Teema algataja
Matm
Postitusi: 107
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » 30 Juun 2020, 21:22

Eks proovin. :bsmile:
Silindripea on õigesti peal. See pilt on tehtud esimesel käivitamise päeval, praegu näeb mootor puhtam välja. Mõtlesin ka, et võiks proovida ise mingi katte sinna aretada, et puhuks suurema osa kuuma õhku põhja alla, praegu jääb päris palju istme alla, väljast plekk läheb vasakult poolt korralikult kuumaks. Istme all olevas tööriistade panipaigas oli mul sõites muuhulgas varuküünal kaasas ja see tundus peaaegu sama kuum olema nagu oleks äsja mootori küljes olnud, vähemalt käes hoida ei saanud. :lol:

Manused
mootor2.jpg

Teema algataja
Matm
Postitusi: 107
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » Eile, 23:00

Prii kirjutas:
29 Juun 2020, 10:11

Kas kraani pikendus on originaaldetail või ise tehtud? Kui originaaldetail, siis kas oleks sellest võimalik pilti saada?

Näeb välja nagu oleks ise tehtud või ümber tehtud. Ma ei usu, et originaalis on selline väike kruvi kraani asendi piirajaks.
Kraanil endal on kenasti aastaarvuks 1974 peal (4-74). :D

kraani pikendus.jpg
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5269
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1104 korda
Tänatud: 244 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » Täna, 09:46

Matm kirjutas:
Eile, 23:00
Prii kirjutas:
29 Juun 2020, 10:11

Kas kraani pikendus on originaaldetail või ise tehtud? Kui originaaldetail, siis kas oleks sellest võimalik pilti saada?

Näeb välja nagu oleks ise tehtud või ümber tehtud. Ma ei usu, et originaalis on selline väike kruvi kraani asendi piirajaks.
Kraanil endal on kenasti aastaarvuks 1974 peal (4-74). :D

See ei ole originaal kohe kindlasti. Mis see must seal otsas on? Võti keeramiseks? Oroginaalil on lihtsalt pilu, nagu kruvil, ehk saab tavalise lapiku kruvikaga keerata.

Viimati muutis urmas66, 05 Juul 2020, 09:53, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5269
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1104 korda
Tänatud: 244 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » Täna, 09:51

Matm kirjutas:
30 Juun 2020, 21:22

Eks proovin. :bsmile:
Silindripea on õigesti peal. See pilt on tehtud esimesel käivitamise päeval, praegu näeb mootor puhtam välja. Mõtlesin ka, et võiks proovida ise mingi katte sinna aretada, et puhuks suurema osa kuuma õhku põhja alla, praegu jääb päris palju istme alla, väljast plekk läheb vasakult poolt korralikult kuumaks. Istme all olevas tööriistade panipaigas oli mul sõites muuhulgas varuküünal kaasas ja see tundus peaaegu sama kuum olema nagu oleks äsja mootori küljes olnud, vähemalt käes hoida ei saanud. :lol:

Kui seda plekki pole,siis jahutus ei toimi nagu peab. Kui teist poolt(kust õhk peale tuleb) vaadata,siis saab aru,et suurem osa ventika tekitatud õhu voolust läheb üle silindri pea ja silindrile endale jääb väheseks. Äkki saad selle originaali kelleltki laenata ja selle järgi omale teha või lasta teha.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Matm
Postitusi: 107
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Matm » Täna, 11:12

Pikendusel oli otsas pilu küll, aga ma panin mugavamaks keeramiseks sinna otsa sellise:

käsimutter.jpg
käsimutter.jpg (14.72 KiB) Vaadatud 71 korda

Puurisin augu läbi ja panin väikese poldiga ja mutriga kinni.

Hetkel pole selle pleki kohta mingit proovimise ega koopia tegemise varianti ette näha, aga kui kellelgi Pärnu kandis peaks see olemas olema, siis võib teada anda. :bsmile: Esialgu proovin alumiiniumplekist ise mingi asja valmis aretada ja vaatan kas on mingit erinevust tunda.


fomoco
Postitusi: 107
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänatud: 6 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas fomoco » Täna, 12:57

A.Palu raamatu järgi on Tuula-200M maksimaalne kiirus 80km/h.
Kui suurt tippkiirust lubatakse Turistile, tehase poolt?
Ilma tõsisema timmiseta vist jääbki see talle võimete piiriks.




Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”