Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
indumen
Postitusi: 1074
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Lugemata postitus Postitas indumen »

Tere,

Saan aru et hooaeg täies tuuris juba käib, aga küsin loodan jala uksevahele saada ehk ikka kuskile.

Kiire taust, ratas pärit Bikepointist, peale esimesi sõite eelmine kevad ehk 2022 üks simmer hakkas lekkima, vahetati nende "garantii korras" ära simmerid, aga peale seda oli ratas tunduvalt jäigem eest.

Sai hiljuti ringraja meeste kõrval seda natuke uuritud ja puuritud keeratud puhtalt compressioni ja reboundi (preload tundus enam vähem ok) aga isegi nulli keeramisest midagi head sealt välja ei võlunud ikka jäi liiga jäigaks, ehk siis pakkumine oli et siiski vale õli sisse pandud bikepointist (nende teada tuntud praktika, et pannakse midagi harju keskmist, ei hakka siinkohal absoluutset tõde taotlema puhtalt eelnevate kogemuste ja kõlakate põhjal vaid)

Amordi sisud ise on aftermarket https://www.fggubellini.com/it/cartucci ... cella.html
Pole nagu väga odavad minu silmis, et võiks tunduvalt paremini toimida.

Lisaks küsisin fggubellini käest otse mis sinna käib, vastuseks tuli midagi sellist:
If it is a p.zero, I don't think the cartridge oil will be able to change it so maybe it's better to leave its original. 350 grams of SAE12 must be placed on the outside of the cartridge.

Ehk siis vajadus aja broneerimiseks, piirduks esimese ringiga lihtsalt õige õli panekuga ehk.
Ja siis 100kg (85kg mees+täis nahkvarustus) sõitjaraskusse sättimisest, niipalju kui seda olemasolevate regulaatoritega teha võimalik (reboundil on 50 clicki kui õigesti lugesin ja compressionil 8 clicki).

Eelistan Tallinnaga piirduda, aga no kui olukord nõuab küll saab ka kaugemale minna.
MRT Tech jättis natuke hapu mulje puhtalt nende tuima vastuse peale, tsiteerin siinkohal:
"Me töötame ainult Öhlinsi amortidega. Teiste tootjatega puuduvad meil teadmised ning tööriistad."
Tõlgendan seda enda jaoks nii, et kui nõnda kõrgete kiitustega tuuning firma ei saa pelgalt amordi õlivahetusega hakkama sellise vabanduse põhjal, siis ju on tööd ja klienti ikka ülevoolavalt palju nagunii. Pikka viha pidama ei hakka.

Aga lõpptarbijana nüüd siiski teema püstitus püsib ja oleks pädevat abi tarvis.
Omakorda eelistan pigem maksta ühe korra ja korralikule tegijale kui hiljem vägikaigast vedada või veel hullem põõsas lõpetada kuna midagi jäi hooletuse või oskamatuse taha. :bsmile:
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Lugemata postitus Postitas Junzu »

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2437
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 336 korda

Re: Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Lugemata postitus Postitas M.T. »

indumen kirjutas: 22 Mai 2023, 14:57
MRT Tech jättis natuke hapu mulje puhtalt nende tuima vastuse peale, tsiteerin siinkohal:
"Me töötame ainult Öhlinsi amortidega. Teiste tootjatega puuduvad meil teadmised ning tööriistad."
Tõlgendan seda enda jaoks nii, et kui nõnda kõrgete kiitustega tuuning firma ei saa pelgalt amordi õlivahetusega hakkama sellise vabanduse põhjal, siis ju on tööd ja klienti ikka ülevoolavalt palju nagunii. Pikka viha pidama ei hakka.
Tõlgendamise küsimus tõesti. Ma pigem tõlgendan seda nii, et öeldi ausalt ära, mis on nende spetsialiteet ja millisele tööle nad 100% garantii enda poolt annavad. Ei jagatud mõtetuid lubadusi ja öeldi otse, teeme kas hästi või üldse mitte. Mingi “davai, proovime!” pole nende puhul valikvariant.
Ise ju kirjutad, et eelistad maksta 1x ja saada kvaliteetne tulemus. Nüüd aga heidad ette, et MRT Tech keeldus tööst ja võimalusest saada hiljem tasuta reklaami stiilis “Raha võtsid, aga tulemusega ma rahul pole”.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8387
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 320 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

KUi sul on cartridge sisud, siis ilmselt neid simmerite vahetuseks lahti ei võetud ja väline õli ei mõjuta amordi jäikust (kui just päris tavotti sinna ei pane).
Seega otsi mujalt probleemile lahendust.

Compressionil ja reboundil ei ole sõitja raskusega mitte midagi pistmist - seda tuleb teha kas vedru eelpinge muutmisega või õige jäikusega vedrudega vedrude asendamisega.
Kasutaja avatar

Teema algataja
indumen
Postitusi: 1074
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Lugemata postitus Postitas indumen »

Ei olnud eesmärk halba reklaami teha, aus vastus nende poolt ja sellega olen päri. Lihtsalt ootamatu siis, et pealtnäha lihtne palve nii konkreetselt keeruliseks osutus.

Aga jätkame siinkohal palun murekoha endaga. Õli viskoossus mõjutab amordi tööd ju siiski juba eos, või mis selle eesmärk seal üldse siis oleks.
Seda enam, et enne vahetust sai ju aktiivselt sõidetud ja vahetult ka peale seda, oli jäikuse vahe tuntav, vaevalt simmeri vahetuse jaoks ka neid regulaatoreid huupi kruttima seal hakati, pole nagu omakorda põhjust selleks ma usun.

Kuna õlivahetus oleks esimene samm ja võiks olla ehk ka lihtsasti teostatav ei teeks paha sellest alustada.
Kui probleem peaks jätkuma, siis eks tuleb sügavamale ronida. Kõike seda silmas pidades võiks tegijal olla oskuste pagas vastav.
Minul seda ei ole ega hakka olema niipea.
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244

samuelm
Postitusi: 35
Liitunud: 03 Juun 2016, 16:03
Tänatud: 4 korda

Re: Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Lugemata postitus Postitas samuelm »

Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 252
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Lugemata postitus Postitas Irual »

Minu silmis täiesti hea soovitus fggubellini poolt: õli kogust ja viskoossust ära näpi. Sama ka kompressiooni ja lahtituleku kohta: pane tootja poolt määratud keskmine (0 asend) ja jäta rahule. Alusta vedrust - sa ju ei tea kui raske oli eelmine sõitja ja kas vedru üldse sinu kaalu ja sõiduga sobib.
Soovitaks veidi amordi ja vedru tööpõhimõtete osas end harida, on ka remondifirmaga kergem suhelda.

Edu, L
Kasutaja avatar

Teema algataja
indumen
Postitusi: 1074
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Lugemata postitus Postitas indumen »

Seda harimist on juba terve talve tehtud, põhitõed ja teooria on selge, nüüd on aeg asi korda teha ka füüsiliselt.
Vedru jäikus ei mängi hetkel nii suurt rolli sest static sag ja rider sag on ilusti paigas, küll aga kui rebound teise serva ehk täiesti kinni keerata siis esiots võiks sama hästi puupakuga asendada, enne simmerite vahetust käitus tsikkel hoopis teisiti.

Teema arendus ei ole puhtalt minu fantaasia alge, rattale on käe külge pannud juba ka oma alal tuntud ja ringrajal pikalt tegutsenud härra Enn Poola. Tõsi seda küll vabas õhus ja ainult käepärast oleva kuuskant võtmega, ehk siis sealt see parenduse projekt ja idee nüüd siia teemasse formuleerus.

Võtsin siin soovitatud firmadega ühendust vaatame mis kostavad. Ka privas kontakt saavutatud, mõtleme arutame edasi.
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3196
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 196 korda

Re: Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kui reboundi kinni keerad siis peaks hakkama liiga aeglaselt üles tulema,compression peaks amordi pakustama.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 252
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Lugemata postitus Postitas Irual »

Siis õigel teel....
üks tähelepanek amortidesse pandud padrunite osas - teine kord muudab padrun ka amordi üldkäigu pikkust.

Edu,L


indumen kirjutas: 22 Mai 2023, 16:54
Seda harimist on juba terve talve tehtud, põhitõed ja teooria on selge, nüüd on aeg asi korda teha ka füüsiliselt.
Vedru jäikus ei mängi hetkel nii suurt rolli sest static sag ja rider sag on ilusti paigas, küll aga kui rebound teise serva ehk täiesti kinni keerata siis esiots võiks sama hästi puupakuga asendada, enne simmerite vahetust käitus tsikkel hoopis teisiti.

Teema arendus ei ole puhtalt minu fantaasia alge, rattale on käe külge pannud juba ka oma alal tuntud ja ringrajal pikalt tegutsenud härra Enn Poola. Tõsi seda küll vabas õhus ja ainult käepärast oleva kuuskant võtmega, ehk siis sealt see parenduse projekt ja idee nüüd siia teemasse formuleerus.

Võtsin siin soovitatud firmadega ühendust vaatame mis kostavad. Ka privas kontakt saavutatud, mõtleme arutame edasi.
Kasutaja avatar

Teema algataja
indumen
Postitusi: 1074
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Aidake leida pädev esiamordi hooldaja/remontija.

Lugemata postitus Postitas indumen »

Hetke seis on see et mõlemad regulaatorid on kõige miinuse pool mis olla saab, ja ei liigu õigesti alla ega ei tule ka üles, kui peale keerata siis ainult võimendub olukord, puupakk on veidi lihtsalt olukorra ilmestamiseks aga tallinna tänavatel peaks jah proteeside tellimuse ka sisse andma juhul kui nii "kõik kinni" sõita :P

Minu enese harimine algas omal ajal siit videost

millele järgnes hulgim Dave Moss selgitusi ja tutoriale.
Võrdlemisi kalli lisa juures peaks reguleeritavus kindlasti parem olema, kui oleks ostust alates olnud selline seis ei oskaks paremat tahta võibolla, aga nüüd on isiklik võrdluspunkt sellest olemas ja asja uurides isegi kasvanud arusaam et kuidas asi peaks toimima :) hetkel kokkulepped saavutatud ja vaatame mis targemad oskavad kosta selle peale. Lootus sureb viimasena, loll kes lohutust loodab olen ma nagunii :P

Edit: Ratas korras ja sõidulust parem kui varem, kõik kummardused Vugtec härradele.
Kaasa antud ka palju häid soovitusi ja tuleviku plaane ka rooliamordi vaatest. (w) (w)
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”