Jawa 638 (küünlad kuivad) hetkel: (parem pütt ei tööta)?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Jawa 638 (küünlad kuivad) hetkel: (parem pütt ei tööta)?

Lugemata postitus Postitas agent007 »

Ostsin siis omale ratta ning KRT ei tea mis viga... Nimelt küünlad ei saa bensiini peale. No egas midagi, võtsin karpa maha ja puhusin läbi. Panin peale siis toorega korra lubas, kuid siis ei tee enam paukugi ja küünla maha võttes on need täiesti kuivad! Panen siis peale tagasi kraan lahti ja gaas põhja annan korra vänta, no annan veel korra, aga ei midagi jõua sinna silindritesse. Topkat andes asi töötab niipalju kui paar pauku... No, et see topka kogus ei saa ju megasuur ka olla :P . Mootoris uued jupid, nii, et kompressioon on ka mega! PS! pole kohvimasin, kasutaja raivoku andmetel! Eks siis peab seda uskuma ka! Mida teha? Kuidas tööle saada?
Viimati muutis agent007, 21 Veebr 2006, 21:32, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

deadend
Postitusi: 350
Liitunud: 26 Juul 2004, 23:51
Tsikkel: Yamaha
Asukoht: tartu
Tänanud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas deadend »

vaata väntvõlli otsatihendid üle.

ühe sõbra deltal oli kah sama jama, puhusime karpa mitu korda läbi ei läinud aga kui ise silindrisse bensiini tilgutasime siis tegi häält, nuputasime küll kaua aga lõpuks selgus, et süütemängu poole otsatihend oli läbi ja siis tõmbas sealt õhku mitte läbi karpa.
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

Njah... ma ise ka arvan juba, et see krdi otsatihend on ära... No muud olen teinud juba! Karpa mitu x läbi puhutud aga essugi ei aita! :roll:

vorrimees

Lugemata postitus Postitas vorrimees »

mina arvan et uks put peaks siis ikka kaima minema kas kompresoon on he
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Aga kas sul joostes läheb ja jääb mootor käima? Kui jääb, siis pärast mõningast käimist vaata üle küünalde värv. Hele- segu lahja, tume- segu rikas, helepruun- segu norm.

Vaata üle segukruvi asend karpal, asub paremal pool, ainus horisontaalne kruvi. Keera see lõpuni sisse ja siis 1.5 pööret tagasi.

Mis asendis on karpa nõel? kui mu mälu ei peta (mida ta võib teha :oops: ) on jaffi nõelal neli asendit ja minu eksemplaril töötas hästi üks keskmistest.

Kas mootorit on hiljuti lahti võetud st karteripooled eraldatud? Sealt võib õhku imeda, kui pole korralikult tihendatud.

Mul on käivitusviga tekkinud ka sellest, et ujukikambri kaane üks poltidest on lahti olnud ning sealt on karpasse lisaõhku tekkinud. tseki kõik kinnitused üle. Kas karpa ja silindri vaheline ühendus on korralikult õhutihe?

Kuidas sa tsiklit käivitad? Minu külma jaffi käivitamise protseduur: kõigepealt paar matsu vändaga, siis süüde sisse, rutskat peale umbes 1/3 võimalikust, usinalt vänta. Korras mootor käivitub 2.-4. korral, natuke vähem korras tsiklit tuleb ikka tampida (ka vaheaegade ja vahetustega 8) ).

Viimaseks võimaluseks on käimajooksmine. Siin on kaks koolkonda: esimesed panevad sisse 3.-4. käigu, jooksevad (vajadusel ja soovitavalt kellegi abiga) hoo üles, lasevad siduri järsult lahti ja nii kui mootor teeb esimesed tööpaugu, litsuvad siduri alla. Teine koolkond jookseb samuti hoo sisse, aga siis hüppavad osava liigutusega sadulasse ja panevad sisse 1. käigu, et siis, kui mootor käivitub, kohe ka sõitu jätkata.
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Sa puhastasid küll karbussi,aga kas sinna bensiin kaa üldse jõuab?
näiteks võib kraan umbes olla või on ujuki tase väga madalaks seatud,sellistel juhtudel ei taha tsikkel ka kuidagi käima minna.

veel võid proovida õhukoguja eemaldamist karbussi küljest ja siis keerad kaasi põhja ja lööd vänta/lükkad ja samal ajal katsud käega,kas õhku imeb sealt avast,mis õhukogujasse läheb. kui imeb,siis peaks ikka käima minema,kui karbuss midagi peale annab.

Veel olen näinud sellist äpardust,et isetehtud silindritealusele tihendile on jäetud ülevoolukanalite avad tegemata :D :D :D siis ei lähe ka tsikkel mingi nipiga peale topka käima :P
Mis asendis on karpa nõel? kui mu mälu ei peta (mida ta võib teha Embarassed ) on jaffi nõelal neli asendit ja minu eksemplaril töötas hästi üks keskmistest.
Jawa 638 karbussi segusiibri nõelal on 3 astet,vanemal 634 karpal 5 astet. nõel pane keskmisesse.
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

NIi... eile siis sai vahetatud 1 konde... ja öösel sai ka masin käima lükatud... 1 pütt töötab, kuid teine ei saa peale... käimaripoolne pütt on see. Ise mõtlen vaikselt, et vända simmer sealpool läbi?!?!? Sõbral oli vanal Jawal ka selline seik, et 1 silinder ei töödand ja tõmbas õhku sealt. Ennem käima ei saanudki kui simmer oli vahetatud. :roll: Milline on tõenäosus, et simmer läbi? minu arust on samad sümptomid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

Kuidas aru saada, et simmeris on asi? Saaks ehk kiiresti vea jälile?

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

No kui zimmer jamab siis tavaliselt on nii jah et see pütt ei tööta või paugub. Kui ainult topkaga see pütt tööle hakkab siis jah võib asi zimmeris olla.

Jawataja

Lugemata postitus Postitas Jawataja »

agent007 kirjutas:
NIi... eile siis sai vahetatud 1 konde... ja öösel sai ka masin käima lükatud... 1 pütt töötab, kuid teine ei saa peale... käimaripoolne pütt on see. Ise mõtlen vaikselt, et vända simmer sealpool läbi?!?!? Sõbral oli vanal Jawal ka selline seik, et 1 silinder ei töödand ja tõmbas õhku sealt. Ennem käima ei saanudki kui simmer oli vahetatud. :roll: Milline on tõenäosus, et simmer läbi? minu arust on samad sümptomid.
Ebaloogiline, et vasakpoolne simmer nii palju lekib. Siis oleks sul silinder käimakasti õli ka täis.

Ise pean kõige tõenäolisemaks seda varianti, et karpa liiga kõvasti kinni keeratud ning keskelt, lõõri juurest, tõmbab õhku sisse. Võta karpa maha ja aseta näiteks klaasi vastu, kui kiigub mingitpidi-kõver. Sirgeks lihvida ei ole raske. Suurem tükk liivapaberit mingi lauajupi ümber ja anna lihvida. Uus tihend oleks ka mõistlik panna karpa ja silindri vahele.
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

Jawataja kirjutas:
agent007 kirjutas:
NIi... eile siis sai vahetatud 1 konde... ja öösel sai ka masin käima lükatud... 1 pütt töötab, kuid teine ei saa peale... käimaripoolne pütt on see. Ise mõtlen vaikselt, et vända simmer sealpool läbi?!?!? Sõbral oli vanal Jawal ka selline seik, et 1 silinder ei töödand ja tõmbas õhku sealt. Ennem käima ei saanudki kui simmer oli vahetatud. :roll: Milline on tõenäosus, et simmer läbi? minu arust on samad sümptomid.
Ebaloogiline, et vasakpoolne simmer nii palju lekib. Siis oleks sul silinder käimakasti õli ka täis.

Ise pean kõige tõenäolisemaks seda varianti, et karpa liiga kõvasti kinni keeratud ning keskelt, lõõri juurest, tõmbab õhku sisse. Võta karpa maha ja aseta näiteks klaasi vastu, kui kiigub mingitpidi-kõver. Sirgeks lihvida ei ole raske. Suurem tükk liivapaberit mingi lauajupi ümber ja anna lihvida. Uus tihend oleks ka mõistlik panna karpa ja silindri vahele.
See tihend ongi uus... Ning endale teeb ka nac muret see karpa asetus... karpa nagu ripuks seal ja kinni korralikult nagu ei olekski... Veel parem oleks kui saaksin kellegilt laenata karpat prooviks. :roll:

heinar16

Lugemata postitus Postitas heinar16 »

638 karpa küll kõveraks minna ei saa, kuna kinnitub läbi kummipuksi.
Iseasi on silindrite ja karpa vaheline vahetükk.
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

Kuidas lahti võtta mootori kartereid.... Kuidas saab kõige paremini?
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

tõmmitsaga

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Tõmmitsaga. Käib generaatori poolsesse väntvõlli otsa. Ilma selleta ei soovita mootorit laiali katkuma minnagi.
Pilt
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

hmm... okei... aga kuidas see geneka rootor sealt eest ära käib... ? tahaks simmerid mõlemal pool ära vahetada!
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

simmerid

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Simmerite vahetamiseks ei pea karteripooli mitte lahti võtma.

Üldse soovitaks neid lahti võtta ainult äärmisel vajadusel.

Rootor peaks maha tulema kui polt välja keerata, nukkvõll ära võtta ja sobiv jämedam polt sisse keerata.
Pilt
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

Vahetsain siis kõik asjad ära mis lubatud, kuid ei õnnestunud ellimineerida viga! Ikka sama värk :S
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Kas sa silindreid ka maha võtnud oled?
Veel küsimus,et kui mootor töötab, kas siis on mingi terav tirin või tärin seal mootoris?
Kui, siis karteris väntvõlli keskmistelaagrite alumiinium hoidja loksub-siis ongi nii,et karbussist midagi imeda ei taha,sest õhk liigub selle alumiinium trumli vahelt ja vaakumit ei tekki.Sel juhul mootor töötabki (kui üldse töötab) ühe silindriga, millel kompressioon tugevam on ja kõrgete pööretega võtab teise silindri kaa järgi.

Aga kui mingit kahtlast heli pole,siis ei tohiks selles viga olla.
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

NO kui lükata siis peaks see tirin ju kuulda olema, kuid pole tähele pannud mingit tirinat. Kuigi jah see keskmine osa seal lahti võttes juba nas liikus minu mäletamist mööda. Aga siis peaks tirisema? Ütleme, et see asi ongi seal lahti ja käib töllamölla seal, mis talle teha siis?

unimüts arvas, et võibolla peaks teist karpat ka proovima. Kes saaks mulle 1 töötavat karpat laenata ning tööle hakkamise korral siis ostaksin ära!
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Kui see värk seal loksub siis on kõik - karter on rikutud ja sul on tarvis uut koos selle laagrihoidjaga + (väntvõll paika rihtida.)

Tavaline põhjus,miks see loksuma hakkab,on see,et väntvõll ei ole paika rihitud(ka enamik poest ostetud uusi väntvõlle on rihtimata,kvaliteet jube halb)-keskmine osa loperdab ja väristab seda laagrihoidjat ja alumiinium on nõrk ja annab järele.
Jawa 638-l on see asi kõige hullem, sest keskel on 2 laagrit.

Et sul mootor korralikult töötaks,peab see keskmine osa väga tihe olema!
Muidu karterisse ei tekki vaakumit,millega karbussist bensu imetakse.

Veel võid ju proovida karbussil ujuki taseme kõrgeks tõsta,et palju kätte saaks, aga veel karbussist välja ei tilguks.
kuid siis vist tuleb ka ikka käima lükata :?

heinar16

Lugemata postitus Postitas heinar16 »

Nööriga teise liiklusvahendi sappa ja ettevaatlikult käima tõmmata.
Nöör peab kinnituma ratta tsentrisse ja ei tohi kuidagi mõjutada lenksudega keeramist.
Ise paaril korral seda kasutanud.
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

Nii... täna siis juhtus nii, et sain siis nagu bensu ka peale jooksma... jõudis kohale ka. Ning parem silinder ikka tahtis tööseisu minna... kuid vasak punnis vastu ja tõmbas vist täis ka! Nüüd siis saab peale, kuid minu mõte ütleb, et ehk on süüde vale? :roll: Omme valgega oskan täpsustada, mida seni arvate?
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

Süüde sai siis pandud täitsa õigeks ning VASAK pütt hakkas tööle nii, et hakkas endale peale ka kiskuma. Parem aga eriti midagi ei teind - isegi suitsupahvakaid ei visand! Eks ta siis ei saanud midagi kätte. Täna siis ostsin J.Brauerist uue jublaka karpa jaoks. Viskan selle kõrvadega klambri moodi asja sealt nahhui(originaal) Sain hoopis mingise kummi moodi jublaka millel on kõrvad ja siis see osa kuhu karpa otsa läheb on seal küljes juba. PS! See rant mida karpale on vaja on seal ka olemas, klamber lähebsinna peale ja tõmbab kinni KUI VANAKURAT! :twisted:

Eks vaatab kui koju jõuan katsetan ära selle asja!

Ahjaa... ärge arvake, et süüde on veel vale vms... nimelt topkat tehes töötab ka parem nii kaua kui jätkub kütust(topkat).
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

Nii Jawa omanikud ÄRGE TE OSTKE SEDA EELMAINITUD JUPPI! See lihtsalt ei sobi, poldiaugud on teised!
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

Tulin just väljast ja sain masina käima ka... Nüüd aga käib ainult vasak pütt korralikult. Parem plödiseb vahel ainult madalatel pööretel ja siis kui tuure annad. Kõrgetel pööretel ei tööta üldse.

max666

Lugemata postitus Postitas max666 »

Kas ta sul segu ikka saab piisavalt? ja kas vändalaagrid on ok kui ta sul ok selles mõttes et kui see väntvõll sul seal rapeldab siis ega seal süütest eriti ei räägitagi, ja kui laagrid psses on siis pole nendest zimmerivahetustest kasu eriti....ps panid sa zimmerid õigesti sisse kas mingi kamm su karbussi düüsidega pole v kas küünlad on ok süütepoolid ok (vaheta omavahel korra) on süütepoolid ühesugused..pidi ka vahet tegema..... kas sooja mootoriga on vahet märgata?anna teada mis värk ikka huvi tekkis ju. Ja kui midagi ei aita siis osta iz omale... :twisted:

loodusevingerpuss

Re: Jawa 638 küünlad täitsa kuivad...

Lugemata postitus Postitas loodusevingerpuss »

Mina otsiks eelmise omaniku üles ja uuriks selle tsikli elulugu. Ja kui eelmine omanik kah midagi ei tea, siis võtaksin selle mootori laiali ja hakkaksin jupp juppi kaupa seda kokku panema iga detaili põhjalikult üle vaadates. kõik krdi karpad ja värgid hermetsiga tihendades jne. Siis on kindel et asi töötab
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Kui sul see keskmine alumiiniumist laagrihoidja loksub, siis töötabki ainult üks silinder,millel juhtumisi natuke parem kompressioon,teine hakkab ka mingitel pööretel tööle kuid enamasti plötsub ainult.karteris ei tekki Korralikku hõrendust ja sellepärast ei saa mootor ka korralikult bensiini peale.

2 silindrilistel Jawa mootoritel peab see keskmine alumiiniumist laagrihoidja väga tihedalt karteris istuma,kui selle ja karteri vahelt õhk läbi käib, siis tekkivad kohe igasugu anomaaliad.
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

ints0000 kirjutas:
Kui sul see keskmine alumiiniumist laagrihoidja loksub, siis töötabki ainult üks silinder,millel juhtumisi natuke parem kompressioon,teine hakkab ka mingitel pööretel tööle kuid enamasti plötsub ainult.karteris ei tekki Korralikku hõrendust ja sellepärast ei saa mootor ka korralikult bensiini peale.

2 silindrilistel Jawa mootoritel peab see keskmine alumiiniumist laagrihoidja väga tihedalt karteris istuma,kui selle ja karteri vahelt õhk läbi käib, siis tekkivad kohe igasugu anomaaliad.
Su kirjeldus on kusjuures väga õige... Aga mis selle keskmise asjaga saab? :?

max666

Lugemata postitus Postitas max666 »

mina näiteks kardan seda krdi hermetsi veidi....iga asja jaoks on ikka võimalik tihend saada...ise ei kasuta aga teisel ei sega igaühe oma asi....PS kui laager on pe-ses siis on ka varsti laagripesa ja siis o juba ajalugu su mootoripooltes.. :roll:
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”