Kas hoiate oma ratast üleöö hargil või külgjalal?

Siia kõik talvise, suvise või mis iganes perioodi garaaži otsingud või pakkumised. Kui sa tahad mootorratta parkimisest rääkida siis see on täpselt õige koht.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Kas hoiate oma ratast üleöö hargil või külgjalal?

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Küsimus siis rohkem neile, kelle rattal hark on.. :)
Ühe ratta rewiev`s hakkas allolev tekst silma.

Aside from making chain lubing a doddle of a job, riders who really want to look after the engine will know that a bike parked on a centrestand overnight doesn't suffer as much engine wear. Why? Because the oil isn't slopped to one side so it works its way round the engine faster when you start it.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.

Külaline

Re: Kas hoiate oma ratast üleöö hargil või külgjalal?

Lugemata postitus Postitas Külaline »

Tre,
CB500 kirjutas:
Küsimus siis rohkem neile, kelle rattal hark on.. :)
Ühe ratta rewiev`s hakkas allolev tekst silma.

Aside from making chain lubing a doddle of a job, riders who really want to look after the engine will know that a bike parked on a centrestand overnight doesn't suffer as much engine wear. Why? Because the oil isn't slopped to one side so it works its way round the engine faster when you start it.
Ise kasutan ka enamasti ratta parkimisel just keskjalga. Joodikujalga väga vähe üldiselt. Mitte küll selles eelmises lõigus toodud asja pärast aga ilmselt vene rataste ajast jäänud see keskjala peale tirimise värk külge :)

Equ
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Re: Kas hoiate oma ratast üleöö hargil või külgjalal?

Lugemata postitus Postitas Equ »

Hmm..eelmine kirjutaja olin siis mina. Huvitav veel kirja kirjutamise ajal olin ma sisselogitud ja peale saatmist enam mitte..miski foorumi bug-i tundub.
Igakas juhuks vaatasin back nupuga liikudes tagasi ka et kindel olla.

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20

Kasutaja avatar

Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tim »

Kasutan keskjalga sellel lihtsal põhjusel, et küljejalga lihtsalt pole :lol:
Kuigi küljejalga usaldaksin millegipärast rohkem. Kindlam toetuspunkt. Kõva tuulega äkki lükkab ümber ratta. Tegelikult asi nii hull pole aga suurema turvatunde annab küljejalg.

Mark

Kas hoiate oma ratast üleöö hargil või külgjalal?

Lugemata postitus Postitas Mark »

Nii ja naa,

Enamsti siiski hargil - kindlam siiski !!!!
Kasutaja avatar

Alv15
Postitusi: 374
Liitunud: 05 Aug 2003, 00:28
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Alv15 »

ainult küljejalal :D sest kesk lajga pole :roll:
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

Valdavalt külgjalga, kuna see keskhargile tirimine on ettevõtmine omaette.
:roll:
Ainult ketimäärimiseks olen ta keskhargile venitanud

Õnneks/õnnetuseks on ka vene ratastel olnud külgjalg, seega pole seda keskhargile sikutamise harjumust saanud tekkida.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

rix
Postitusi: 218
Liitunud: 02 Sept 2003, 19:35
Tsikkel: HD Street Bob
Asukoht: 5039862
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas rix »

mul seisab ratas enamus aega külgjalal
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas tfr »

Enda oma samuti puhtalt joodiku najal, kuna hargi arvelt on kaalu kokku hoitud. :)
TransAlp '02

Türklane
Postitusi: 136
Liitunud: 06 Jaan 2004, 17:45

Lugemata postitus Postitas Türklane »

ma hoian kogu aeg keskhargil... kuna teine puudub :( ,,, kui kellegil üle see joodiku jalg ,siis ostaks kohe ära... :!:

Mopeds.fänn

Lugemata postitus Postitas Mopeds.fänn »

keskhargil ikka. kylghark puudub
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Alati nn. joodikujalg, mis paneb tsikkli enam-vähem sirgelt seisma ja õli ei kaldu vaid ühele poole.Ning samas on see stabiilne kuna keskjala toetuspunkti pindala on palju väiksem kui külgjalal, seega ühele pinnaühikule maapinnal (pehmel pinnal) langeb vähem rõhku ja tsikkel on stabiilsem seistes :D (ei vaju mulla sisse näiteks).Pealegi keskjalga on mul raske kasutada kuna 1. Minu Iz on tõstetud ja sikutamine on omaette tsirkus ning
2. Kesktoe kinnitus on idiootsel kombel üheskoos jalatugede kinnitusega (üks kinnitus mõlemal) ning kui jalg on peaks käima kergelt on ka jalatoed sinka-vonka :evil:
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

piret
Postitusi: 703
Liitunud: 16 Juul 2003, 18:46
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas piret »

hea meelega hoiaks hargil, aga see hargile tirimine on minu jaoks üks suur ettevõtmine ja energiakulu... paar korda isegi olen ta sinna ära sikutanud 8)
Vahest sõidan ja teen asju.
Kasutaja avatar

biohazard
Postitusi: 241
Liitunud: 07 Jaan 2004, 12:43
Asukoht: tln, Honda X11
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas biohazard »

kahjuks hark puudub, ei oska kommenteerida 8)
ansambel X - 11
Kasutaja avatar

justhmike
Postitusi: 215
Liitunud: 09 Okt 2003, 00:16

Lugemata postitus Postitas justhmike »

Hargil, sest küljejalal paistab ta nagu surev lehm.

Martään
Postitusi: 323
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martään »

keldris hargil - betooni peal stabiilsem, kurnab vedrustust vähem ja võtab vähem ruumi, saab rooliluku normaalselt peale panna, on mugavam mõlemal pool toimetada bla bla bla

välitingimustes küljejala peal (pehmel ja ebatasasel maal stabiilsem)
Kasutaja avatar

eintz
Postitusi: 199
Liitunud: 09 Jaan 2004, 18:35
Tsikkel: DR650 "Sinine Kits"
Asukoht: LAITSE
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas eintz »

enamasti seisab aia najal, sest jalga pole...

:)))

Lugemata postitus Postitas :))) »

eintz kirjutas:
enamasti seisab aia najal, sest jalga pole...
:lol: :lol: :lol:
Parim vastus! :lol: :lol:
Kui tsikli lääbakil jalapealhoidmine kahjulik oleks, küllap siis tegijad firmad sellest ka loobunud oleks või manual'is asja mainiksid.
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas puhh »

Keskjala peal, sest toetuspunkt on suurem, pealegi selle külgtoe abil suutsin korra tsikli ka kummuli keerata (oma viga küll). Samuti on kindlustunne sees suurem.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Pikemad seisakud, nagu üleöö jms. ikka keskhargil. Lühipeatused joodikujalal. Muide, kas teadsite, et keskhargile tõmbamine ei ole väga raske ja jõudu vajav. See on pigem tehnika küsimus.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 777
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

Pikkemad peatused (näiteks ööseks või talveks) ikka keskjalal. Lühikesed peatused ja näiteks mulla peal ikka külgjalg ruulib.
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)

hovard

Lugemata postitus Postitas hovard »

Ikka küljejalal sest katsu sa urali iga kord keskjalale sikutada. Vene raud on ikka omajagu raske ka. :lol:
Kasutaja avatar

Inks
Postitusi: 133
Liitunud: 07 Okt 2003, 20:46
Tsikkel: Suzuki GSX1300R Hayabusa
Asukoht: Saku vald/Helsinki

Lugemata postitus Postitas Inks »

Enamasti ikka küljejalal, sest ise ei jöua ratast hargile tömmata... :oops:

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Kuna minu praegune ratas on külgkorviga (ja ma ei loobu sellest), siis räägin rohkem mälestustest. Kas hark või jalg - sisulist vahet ei ole. CB500 tõi miski kirjatüki jala kahjuks. Jah, nõustun sellega tingimusel, kui külma mootoriga masin käivitatakse ja lastakse soojaks töötada jala peal hoides. Aga kostkem nüüd, kes teist külma masina käivitab jala pealt :shock: ?! Enamus oma rattast lugupidavaid tegelasi jätavad ratta ikkagi jala peale lühikeseks ajaks (loe: mootorit ei ole vaja peale käivitamist ja enne sõitma hakkamist soojendada). Kui ratas jääb aga üle öö (nagu ka teema pealkiri :!: ) siis ju ikkagi hargile. Ja kui on ratas, millel harki ei ole, siis üleöö ratta seljas mitte istununa mina küll külma mootorit jalal hoides ei käivitanud ja ei imetlenud kõrvalt, vaid nagu pikka aega naisest eemal olnuna ikka selga (loe: jalad alt ja horisontaali :oops: , siis ses mõttes, et õlivannis ikka ölitase horisontaalne) ja siis alles starterit ja selliselt, kuni mootor soe.

Ei vä?

P.S. Biker.ee nais lugejate ees lugupidav kummardus ja teade, et eelnevas jutus ei ole miskit seksistlikku ega mingit sorti vihjeid mitte millegile. :wink:

Knolps
Postitusi: 151
Liitunud: 24 Mär 2004, 22:33
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Knolps »

rollerit on mugavam hoida küljejalal, kuna keskmisele ei viitsi koguaeg lükata, ise eelistan samuti seda meetodit, et, kui kauemaks minek kuhugi, siis keskmisele jalale , kui korraks kuhugi minekut, siis küljejalale! :wink:

octavio
Postitusi: 120
Liitunud: 29 Veebr 2004, 15:17
Asukoht: raplamaa

Lugemata postitus Postitas octavio »

keskjalale on ju väga lihtne ratast panna jalaga väike surve ja nõks taha tõmmata ja olemas. omal seisab ratas külje jala peal, esiteks ratas sedasi ilusam ja kuhugi ta ju pikali ka ei kuku kui mingi joodik selga just ronima ei hakka!!!!!!!!! Üks härra ütles et tuul lükkab ümber :) ma veel pole eestis orkaane kohanud :D :D
Kasutaja avatar

vx800
Postitusi: 175
Liitunud: 12 Apr 2004, 21:13
Tsikkel: Zr7
Asukoht: tallinn-rapla / Jawa suzuki vx800 honda nx650 suzuki dr350 suzuki xf650 tdm850 zr7
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas vx800 »

Enamuse ajast ikka joodiku najal, kuna minu aparaadi keskjalale sudimisega on üsna tükk tegemist. Targad Japsid pole talle seda sikutamise sanga õige koha peale suutnud paigutada :lol: Aga käivitamisega on täpselt samuti nagu ISAND TARTS eelnevalt kirjutas :lol:
mees jääb alati iseendaks

kuger

Lugemata postitus Postitas kuger »

keskjalale on ju väga lihtne ratast panna jalaga väike surve ja nõks taha tõmmata ja olemas
on-on. :roll:
Kui ratas on kerge siis tõesti on "väike surve ja nõks..." Kui ratas kaalub üle 270 kg siis enam ei ole juttu väikesest survest ja nõksust.... vaid kordi harjutatud ja ajaga lihvitud ning omandatud tehnikast ja sealjuures võib komistuskiviks saada liiga väike kehakaal.
Aga üldiselt on keskjalal ka tore hoida. Ja ilmselt väga väikesed ja kerged inimesed ei soeta väga rasket rauda.
Ise hoian nii ja naa. Kuidas tuju parajasti on.

Hitchiker
Postitusi: 535
Liitunud: 24 Sept 2003, 10:31
Tsikkel: suzuki gsr600

Lugemata postitus Postitas Hitchiker »

võib öelda, et enamasti lühikeseks hetkeks jalal, a öösel ja pikemalt päeval ikka keskjala peale, see sikutamine on puhtalt tehnika küsimus, tuleb keharaskus kanda hargile ja siss nõks tahapoole tõmmata
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

kogu aeg sellel "joodikujalal". Kui keegi ütleb, et teistmoodi on kasulikum siis hakkan ehk ka teisiti hoidma.

terv.

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kõik, mis mootorratta parkimise/ garaažiga seotud”