1. leht 19-st
Mitte ainult joonis ehk Biker paremaks
Postitatud: 27 Jaan 2006, 04:05
Postitas racerx
Selline mõtteke turgatas siis pähe.
Siin on ka viktoriine tehtud. Mototeemalised küsimused jne.
Motoajakirja meil pole, vist ei tule ka. Huvitavaid nupukesi ajaloost ja tulevikust ajab igaüks oma viitsimise järgi taga. Kuidas keegi.
Viktoriinid on ka enamasti sellised, et a'la tsiklipilt ja mis on pildil. Liiga lihtne, targemad panevad peast enne kui lollim jõuab netist otsida vastuse. Mõnele liiga lihtne ja samas ega see teadmine, et NSU nägi selline välja ka suurt midagi juurde ei anna.
Rohkem taustainfot ja "lõbusaid" seiku peaks asja juures olema. Internet on spikrina olemas. Google ja muude otsingute kasutamine tuleb ainult kasuks ja ehk jääb ka natuke külge ning tänu sellele jääb ära nii mõnigi lõpmatu teema a'la hornet vs bandit või hayabusa esimeseks tsikliks-kummal pool on piduripedaal jne.
Reeglid:
Peaküsimus: mingi motikas või inimene või siis mõni mototehniline lahendus vms.
+ min. kolm küsimust sama asja kohta veel.
Vastuses tuleb ära tuua lingid ja-või ka pildid kui on.
Õigeks loetud vastuse esitaja esitab järgmise küsimuse. Kui kolme päeva jooksul seda teinud pole läheb järg vabaks ja esitab kes tahab.
Näide ja ühtlasi esimene küsimus mis on üsna lihtne:
1973 aastal nägu ilmavalgust üks motokrossiajaloo legend-tsiklitest. Tegemist suure tootja tsikliga.
1.) Tsikkel on saanud oma mudelinimetuse ühe USA motokrossiraja järgi, millise ?
2.)Kes võitis sellega samal aastal tiitli AMA sarjas ?
3.) Mis on täpne mudelinimetus
4.) Mis aastal kadus mudelinimest selle raja nimi ?
5.) Vabas vormis, mis oli selle tsikli juures sellist mis tegi ta suunanäitajaks teistele ?( vähemalt neli rida teksti !!! )
Edu !
Postitatud: 27 Jaan 2006, 04:20
Postitas racerx
katse 1
Postitatud: 27 Jaan 2006, 08:30
Postitas Monstro
Nii proovime siis:
1) Elsinore
2) Gary Jones
3) Honda RC250M
4) 1983 oli viimane aasta, niiet 1984
5) Erinevalt konkurentidest oli tegemist 2 taktilisega
http://www.motorcyclemuseum.org/classics/bike.asp?id=96
Postitatud: 27 Jaan 2006, 09:52
Postitas racerx
Punktid 1 ja 2 korrektsed.
3 mitte päris.
4 ok
Viies tahaks natuke põhjalikumalt

Paar sellist ideoloogilist suunda ....
Aga ok. Loen vastuse õigeks.
Parandused siis.
3. mitte RC250M vaid CR250M.
RC tähistus on kasutusel nö. factory pillidel. Tollel ajal Usas production rule veel ei kehtinud ja Gary Jones oma tiitli võitis arvatavasti küll RC250M kuid avalikkusele oli ta ikkagi CR. Kuid jah minu küsimusest võis seda kahtepidi mõista.
Mis oli esmakordne ja ehk nii öelda pani märgi maha.
Õige, tegu oli nii öelda kahetaktiliste invasiooni algusega. Kuid tähtsam oli ehk see, et tegu oli esimese tsikliga mis tehasest tulles kannatas right out the box võidu sõitu ja seda enam vähem 1000 dollarilise hinna eest. Ehk siis täpsemalt ca 1200$ oli see hind.
Enne seda olid võidusõidupillid ikkagi suures osas käsitöö või siis kallid väikeseeriad.
Mis veel lisaks juurde ja tulevastelt vastajatelt ka paluks. Lisainfot linkide näol ja juttu mida rohkem seda parem meile kõigile
Aga jätka siis oma küsimustega

Õppetund 2
Postitatud: 27 Jaan 2006, 10:30
Postitas Monstro
jätkame siis traditsiooni:
1) Millal sai alguse nö
cafe racer stiil ja kus?
2) Mis olid esimesed põhilised tootjad( 3tk)?
3) Mis oli stiili eesmärk ja milleni on tänapäeval jõutud?
Moskva ees seisjad peaks vastama

Postitatud: 27 Jaan 2006, 11:38
Postitas Prii
1) Viiekümnendate alguses Inglismaalt. Täpsemalt vist Londonist.
2) Kui küsimuses on mõeldud firmasid, kelle ratastest hakati cafe racer'eid ehitama, siis vastuseks sellised rattatootjad nagu Suurbritannia BSA, Norton ja Triumph.
3) Stiili eesmärk oli algselt vajadus kiirust juurde saada

ja muidugi ka vajadus teistest erineda. Tänapäeval on jõutud selleni, et tootjad on toonud välja mõnedrattad, mis on inspireeritud viie-, kuuekümnendate cafe racer'itest. Samuti on sreetfighter arenenud cafe racerist.
http://www.ace-cafe-london.com/f2_2.htm
Postitatud: 27 Jaan 2006, 12:00
Postitas Monstro
Vastused õiged.
pean lisama, et just streetfighterid ja naked biked on minule kõige südamelähedasemad.
Prii- küsimused palun?
Postitatud: 27 Jaan 2006, 12:21
Postitas Prii
Ajalootund...
1)Sellemehe täisnimi, kelle perenime kandis esimesel Eesti Wabariigis ehitatud mootorrattal olnud mootor.
2)Selle sama mehe patenteeritud asi, mis kandis nime "Torpedo"?
Kes küsib, saab vihjeid:P
Postitatud: 27 Jaan 2006, 12:38
Postitas poison
torpeedo vist miskine veo ja pidurisüsteem tagarattas...jalgratastel siiani kasutusel
Postitatud: 27 Jaan 2006, 12:52
Postitas Prii
poison kirjutas:torpeedo vist miskine veo ja pidurisüsteem tagarattas...jalgratastel siiani kasutusel
Tubli, põhimõtteliselt tavaline jalgratta või võrri tagajooks - ühtpidi väntad, teispidi pidurdad.
Aga nüüd esimene küsimus ka...
Postitatud: 27 Jaan 2006, 15:38
Postitas hannes56
ega juhuslikult ei ole see isik John Schümann ?
Postitatud: 27 Jaan 2006, 18:38
Postitas Prii
hannes56 kirjutas:ega juhuslikult ei ole see isik John Schümann ?
Kahjuks mitte...
Postitatud: 27 Jaan 2006, 20:12
Postitas Sekopää
kas see mees, kelle nimi mootoril oli, on äkki Ernst Wilhelm Sachs?
siit saaavad saksa keele oskajad veidi kronoloogiat:
http://www.newsachsmotor.de/Geschichte/geschichte.html [/url]
Postitatud: 27 Jaan 2006, 20:23
Postitas Prii
Sekopää kirjutas:kas see mees, kelle nimi mootoril oli, on äkki Ernst Wilhelm Sachs?
Vastus täiesti õige.
Siit saab lugeda esimese Eestis seerias tehtud mootorrattast
http://www.unic-moto.ee/motoajalugu/8.html
ja E.W. Sachs'i ja tema tegemiste kohta:
http://www.oldsachsmotor.de/sstory/sstory.htm
Küsimise kord sekopää käes...
Postitatud: 27 Jaan 2006, 21:30
Postitas Sekopää
Nii,
1935. aastal valmis oluline ühendus Kesk-Euroopa pôhja- ja lôunaosa vahel ühe tee näol, mis on praegugi tuntud ning mida reklaamitakse mootorrattataevana. Kohe 1 päev pärast selle tee valmimist, 4.08.1935 korraldati seal legendaarne vôidusôit, kus osalesid nii autod kui mootorratad. Vôidusôidu järjed toimusid 1938. ja 1939. aastal, siis katkesid nad teadagi-mis-pôhjusel. Ahjaa, see ''tee'' asub Austria territooriumil.
1. Mis oli selle esimese vôistluse nimi? Mis nime kandsid aga 38. ja 39. aasta järjed?
1.1 Klassis 500cc vôitis Michael Gayer Austriast. Mis rattaga ta sôitis?
1.2 Mis maa päritolu oli 500cc+ klassi vôitja (Martin Schneeweiß, Austria) ratta mootor?
Postitatud: 27 Jaan 2006, 22:16
Postitas hannes56
numbrid läksid sassi, et siis 1.2 peaks olema Austro Omega ja 1 peaks olema Hill climb Race Grand Prix ja 1.1 peaks olema Husqvarna
Postitatud: 27 Jaan 2006, 23:09
Postitas efendi
tee peaks olema siis Großglockner High Alpine Road
1. The first international Großglockner race took place on 4th August 1935
1938 ja 1939 oli "Großer Bergpreis von Deutschland” (Hill climb Race Grand Prix of Germany).
1.1 Husqvarna
1.2 Austro Omega (600 cm³ JAP engine) mootor peaks olema Briti päritolu
http://vi01n116.members.eunet.at/Grossg ... istory.htm
Postitatud: 28 Jaan 2006, 16:25
Postitas Sekopää
efendi pani rohkem täppi, sest ma küsisin selle Austro Omega mootori päritolumaad. ka ei vastand hannes56, mis nime kandsid hilisemad vôistlused.
niiet, efendi, (laser)tulista!

efendi antud lingile lisaks
http://vi01n116.members.eunet.at/Grossg ... hichte.htm
see on sama tekst, ainult saksa keeles ja veidi parem.
Postitatud: 28 Jaan 2006, 17:18
Postitas efendi
Teatavast vahetati 20 sajandi alguses hobused mootorrataste vastu (kui nii võib öelda) - ehk siis paljud jõustruktuurid asusid kasutama selleks hetkes usaldusväärseks muutunud mootorrattaid hobuste asemel. 1904 asus sellele teele näitaks New-Yorki politsei. Siit ka esimene küsimus
1. Millise erilise (ehk siis spetsiaalselt politseitööks tõhustamiseks) lahenduse lõi Indian spetsiaalselt tolleaegsetele politseiratastele?
2. Esimese maailmasõja ajal tootis Indian U.S.A valitsuse tellimusel üle 40000 mootorratta. Miks siis langes Indiani populaarsus ometi just sõja ajal ja vahetult peale seda nii drastiliselt?
3. Millise olemasoleva mootorratta kopeeris Harley-Davidson 1943 aastal ja võitis Indiani ees konkursi, kui USA valitsus tellis prototüübi armeeratta jaoks.
Küsimused pole just erililst peamurdmist nõudvad - rohkem sellised üldharivad - kuid siiski.
Postitatud: 29 Jaan 2006, 09:36
Postitas Zidist
1. Gaasi keerati vasaku käega.
2. Sõja ajal nad tootsid ainult sõjaväe rattaid. Peale sõda neid enam ei ostetud ja hakati ostma Harley-Davidson'e
3. Võina eksida aga äkki on BMW R71
Lingid siis ka:
3. küsimus....
http://www.motorcycle.com/mo/mcmuseum/i841.html
1,2. küsimus.......
http://wgby.org/localprograms/indian/pa ... olice.html
Postitatud: 29 Jaan 2006, 10:25
Postitas efendi
Loen vastuse õigeks ja täiendan siis veidi:
1. Tõepoolest gaas toodi vasakule ja selle põhjuseks oli, et kurjategijat jälitav politseinik saaks parema käega relva kasutada.
2. Tõepoolest - kogu IMS aegne toodang läks sõjaväele ja nii jäid Indiani diilerid 18 kuuks ilma igasuguse kaubata mida müüa - loomulikult läksid müüjad pankrotti või hakkasid esindama teisi marke. Väidetavalt sai sealt alguse ka HD võidukäik.
3.Täiesti õige - see oli BMW R71 mida kopeerides HD lõi mudeli XA.
Lingid kenasti juures... hinne viis ja sinu kord Zidist
Postitatud: 29 Jaan 2006, 11:39
Postitas sang
kraaksuks kah natuke igavusest vahele
1. HD mitmetel sõjaväemudelitel oli mõlema käe all gaasirutska, nii ei ahistatud vasakukäelisi
2. Samas IIMS põhjustas HD lõpliku võidu Indiani üle. Enne II MS võitis tsikli hanke HD ning tsiklistud said kuulsateks kui hulljulged ja meletult vaprad jne jms. Enne sõda oli USA armeel isegi plaan luua kiired tsiklitega varustataud läbilöögiüksused ( nagu venelastel õhudessant ja hiljem usakatel mariinid). Siiski see plaan lõplikult töösse ei läinud, sest otsustati märksa paindlikuma platvormi, Jeep'i, kasuks ning ka tegeliku lahingute iseloom nõudis teistsuguseid üksusi. Väljaõpetatud tsiklistid saadeti teistesse üksustesse motoriseeritud käskjalgadeks.
Sõjast naasnud mehed tahtsid samastuda nende vaprate tsiklistidega ning tekkis meeletu soov HD tsiklite järgi (sama efekti kasutas turunduseks muide ka Jeep. Neil mõlemal on üks ühine joon: mõlemaga on suht ebameeldiv sõita võrreldes konkurentidega, aga
image müüb).
3. BMW'd kopeeriti ühel kindlal eesmärgil: kõrbesõda. Nimelt HD (ja Indiani) klassikalise V2 mootori puhul kuumenes 40ndate alguspoole väga olulisel lahingutandril Saharas tagumine silinder pidevalt üle. Seda probleemi polnud aga bemari bokseril, mida HD kopeeriski. Siiski ehitati sedalaadi tsikleid vähe, sest Aafrika kamapaania sai ootamatult kiiresti läbi ning sõja raskuspunkt liikus märksa mahedama kliikmaga Euroopasse.
Postitatud: 29 Jaan 2006, 17:34
Postitas Zidist
Nii küsimused...
1) Kes on see biker.ee kasutaja, kes tegeleb võrrivõidusõiduga ning on ka asjapulk Prangli saarel?
2) Mitu kilovatti (kW) on mopeed/chopperil Iron Eagle 50 ?
3) Mitme aastaseks sai tehas ZID aasatal 2006?
4) Mida hakkas tehas ZID alguses tootma, kuni siiamaani?
... kolmandat ja neljandat peaks Mix peast teadma

Postitatud: 30 Jaan 2006, 01:06
Postitas napalm
nihukesed reeglid imevad !

Postitatud: 30 Jaan 2006, 01:45
Postitas racerx
No nüüd võid juba vabalt

Ma ei tahtnud et sa esimesega kohe liiga lihtsaks teeks teistele elu.
Kuigi olen kindel et sa oleks väga huvitava vastuse andnud, millest on kahju et kaotsi läks

Postitatud: 30 Jaan 2006, 08:26
Postitas Monstro
Üldharivatel eesmärkidel võiks Napalm ju vastata

Postitatud: 30 Jaan 2006, 10:48
Postitas bezdomn6i
sang kirjutas:kraaksuks kah natuke igavusest vahele
1. HD mitmetel sõjaväemudelitel oli mõlema käe all gaasirutska, nii ei ahistatud vasakukäelisi
tõsi on, et vanadel harleydel mõlema käe all pööratav rutska oli, aga vasaku käe oma reguleeris reeglina süüdet.
Postitatud: 30 Jaan 2006, 13:39
Postitas sang
1) Kes on see biker.ee kasutaja, kes tegeleb võrrivõidusõiduga ning on ka asjapulk Prangli saarel?
2) Mitu kilovatti (kW) on mopeed/chopperil Iron Eagle 50 ?
3) Mitme aastaseks sai tehas ZID aasatal 2006?
4) Mida hakkas tehas ZID alguses tootma, kuni siiamaani?
1. kas oldmoped on pranglilane?
2. eks ta 1-2 kW kandis on.
3. 147 aastaseks (kui algusaastaks arvata kodelehe järgi 1859)
http://www.zid.permonline.ru/
4. Alguses olid (auru)laevad, kuid läbi aegade on tehas tootnud väidetavalt eelkõige erinevaid põllumajanduslikke jurbaneid, Družba saag kaasa arvatud. Ma isikult arvan, et oluline rõhk on olnud ka sõjatööstusel.
Postitatud: 30 Jaan 2006, 14:19
Postitas Mix
sang kirjutas:
3. 147 aastaseks (kui algusaastaks arvata kodelehe järgi 1859)
http://www.zid.permonline.ru/
4. Alguses olid (auru)laevad, kuid läbi aegade on tehas tootnud väidetavalt eelkõige erinevaid põllumajanduslikke jurbaneid, Družba saag kaasa arvatud. Ma isikult arvan, et oluline rõhk on olnud ka sõjatööstusel.
Nüüüd ei saa märkimata jätta, et on päris mitu ZiD' tehast venemaal...

Hr. Sang tõi esile
Dzherzhinski nimelise tehase, mis kahjuks pole mototööstusega eriti seotud ja mida küsija ilmselt silmas ei pidanud.
Aga on veel
Degtjarjovi nimeline sõjatehas... Kah ZiD

vt ka:
http://www.zid.ru/
Postitatud: 30 Jaan 2006, 14:24
Postitas sang
ah mis seal vahet ikka on
