Algaja küsimused
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Algaja küsimused
Olen umbes viimased kolm kuud poole oma tööpäevast siin foorumis veetnud ning ikka üht teist lugenud
Minul on aga selline mure. Linnas liikluses autos istude on ikka hea ja kena vaadata, kuidas kaherattalised edasi tagasi vuravad. Oma kogemused on aga suhteliselt nulli lähedased. Need piirduvad ainult võrridega kunagi ammu ning viimasel ajal siis väikese rolleriga. Ma usun, et tahaks omalegi ratast, kuid mure on selles, et pole kunagi bike proovinud. Kas Tallinnas on üldse mõni koht kust saaks prooviks ratast. Kahjuks pole ka minu sõprusringkonnas ühtegi ratta omanikku?
Ise olen siin mõelnud nii ja naa pidi. Ning mõtlen 125cc peale. Esiteks kindlasti sellepärast, et kogemused on 0 ning teisalt ka selle peale, et ei teagi kas üldse meeldib bikiga sõitmine nii väga. Kindlasti on määravaks ka hind. Nii palju kui vaadanud olen pole 125 eriti kallid (mõtlen uue osta). Ühtlasi veel selline küsimus, et kas 125 jääb liiga väikseks mulle?(189cm +/- siia sinna ja 75 kg).
Paluks mitte allapoole vööd selle teema tegemise pärast lüüa. Ning ootan igasuguseid kommentaare.
Tervitades
K.S
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
- Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
- Asukoht: Tallinn. Varese tn.
- Kontakt:
sõiduasend jääb ilmselt kuidagi natuke koomiline ...189cm +/- siia sinna ja 75 kg
niipalju, kui mina neid sajakaid olen kohanud, on nad olnud sellise " väikse" raamiga. Samuti kipuvad need kle kiiresti väiksks jääma
esimesed eelistused peaks ehk selgeks tegema lihtsalt peale istumisega... et kas on mugav ja hea tunne või ei. Sealt siis tuleb juba edasi vaadata, et kas custom, bike , või hoopis enduro jne.
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
nagu ma su jutust järeldan, on lubadega ka veits veel pahasti, muidu sa ju ilmselt teaksid, mis tunne on näiteks autokooli gs-iga sõita...
Aga jõudu! Kus on, sinna tuleb juurde (Läti vanasõna).
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 261
- Liitunud: 02 Apr 2005, 19:03
- Tsikkel: Suzuki Hayabusa `08
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 924
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Täiesti OT, aga kui ma siin mingi aeg tagasi saapaid otsisin, oli Veldi juures lausa järjekord proovisõidule. Oli vist see soodukaga Suzu, mida nad vahepeal hoolega reklaamisid. Igatahes 2 proovisõiduratast vurasid aktiivselt mööda Tondi tänavat.tali kirjutas:Aga omalt poolt arvan, et ei anna sulle vist ükski esindus tutikat ratast proovida selgitamaks, et kas oskad ja kuidas tundub. Usun, et kuuesajasega poe juurde sõites ehk veel...
-
- Postitusi: 1805
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Kuidas võtta. Minu meelest pole enese koolitamise peale kulunud raha kunagi päriselt prügikasti visatud.deadbeatd69 kirjutas:autokoolis olen juba kirjas aga selles on ka oma point, et kui ikka ei tea ning lõpuks tuleb välja, et ei meeldi ikka siis on autokooli raha mingi a la 5-6 tonni prügikasti visatud
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Aasta hiljem ostsin talt selle sama GS500 ära. Nüüd, olles sellega mõned tuhanded kilomeetrid sõitnud, tunnen, et tahaks midagi suuremat.
sellepärast ei soovitaks 125 cm2 osta, sest sellest tüdined kiiresti ära. Eriti, kui su pikkust ja kehakaalu arvestada.
Ära karda võimsamat ratast, ega kohe ei pea gaasi põhja keerama.
Mul oma kogemused enne seda ratast olid 10 aastat tagasi Voshodiga.
Õnneks olid load varem tehtud ja see mure jäi ära. Seega load tee kindlast ära.
-
Teema algataja
kuna see oli ikkagi elu esimene kord arvestatava ratta seljas siis avastus jagus küllaga.
Esimene avastus. Linnas vaatad ratta vuravad edasi tagasi nagu õhk mis midagist eriti ei kaalu. Ning olen lugenud palju palju erinevate ratasete kohta ning tekinud arvamus, et mis see 200 kg maapeal siis ära ei ole. Istusin siis mina ratta selga ja ohoo polegi nii kerge kui arvasin . Aga samas pole ka raske kui ratas kahel rattal
Teine asi. Olen ka lugenud, et käed väsivad ning arvasin, et endal pole hullu kuna skuutriga on ikka tublisti sõidetud. Aga võta näpust. Peale tundi aega tiirutamist ikka tunned küll kuidas pöidlad ei taha enam alluda.
Veel ni palju et olen ka siis nakatanute seas. Ning tuhin on juba see, et millal jälle saab. Instruktor ütles ka et pole väga vigagi endale aga tundus küll, et siin ning seal oli ikka eksimusi küll. Aga noh arusaadav ikkagi esimene kord.
dead@ootab neljapäeva
terv
K:S
-
- Postitusi: 1177
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 70 korda
Mis ratas on?deadbeatd69 kirjutas:Peale tundi aega tiirutamist ikka tunned küll kuidas pöidlad ei taha enam alluda.
Käte väsimine ja põrutamine sõltub kahest asjast - isteasend (mida rohkem ette kaldu, seda rohkem raskust kätel ja see mõjub kõigile ühtemoodi) ja kramplik lenksuhoidmine, mis on just algajate ja peale pikemat pausi uuesti alustanute probleem. Kuni sa konkreetse rattaga vabalt ümber käia ei oska, ei julge ka kätt lenksu küljes pehmelt hoida - äkki miski kisub linksu käest ja siis on valus kukkumine jne. Selle vastu aitab lihtsalt harjutamine, sõitmine... Veel võivad käte väsimist põhjustada liiga paksud/jäigad kindad.
Kui sa just mingit spetsiaalratast ei taha, siis oma mõõtude juures kasvad 125 tänavarattast ruttu välja ja uuena ostetud ratta vahetamisel hävid rahaliselt ilmselt rohkem kui kasutatud rattaga. Uus osta siis kui peale erinevate variantide proovimist oled leidnud selle kõigekõige õigema.
Kas teed A või A1? Kui A, siis milleks pärast väiksema selga istuda?
-
Teema algataja
parkimistrahv mootorratturile?
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Tekkis sama küsimusscryth kirjutas:Mis te oma pöidlatega teete, et need ära väsivad, kui küsida tohib?
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
-
Teema algataja
Aga pöidlamure on vist selles, et platsi peal on muud näpud kogu aeg heeblitega ametis ja pöial üksi üritab alguses kramplikult lenksust kinni hoida.
Aga seda pöidlatrikki peab lausa proovima. Minu arvates on platsisõidu järel surnud kõik muu kui pöidlad. Kas keegi võiks kirjeldada käte asendit ja tegevust, mille läbi nad antud tulemuseni on jõudnud?
Re: Algaja küsimused
Vot mul see pöidla jama on ka kimbutamas.... algul kui tegin õppesõitu Honda CB500 - ga siis pigem väsisid randmed kui pikalt platsil tööd tegid aga nüüd järkan õppesõitu ja platsi Honda CBR 929 RR-ga ... Vot nüüd on pöial selline imelik nagu oleks kogu aeg ära surnud ( nii sõidu ajal kui ka peale sõitu ja mitu päeva järjest ) PS aastavahetusel suutsin samal käel luu ära murda ja kips oli peal 1 kuu VB sellest ka see jama ei tea..
Kui kellegil on sarnaseid kogemusi siis oleks hea kui jagaksite .. ei oska selle sõrmega midagi peale hakata...
-
Teema algataja
Re: Algaja küsimused
Kui võimalik, keera heebel allapoole, nii et rohkem ainult sõrmeotsadega näpid seda. Mul aitas.
Iseasi, kas see näputosanõks "ohutusekspertidele" vastukarva ei käi muidugi..
-
- Postitusi: 2018
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Algaja küsimused
Ma arvan ka, et see pöialdeprobleem tuleneb põhiliselt esimesest ärevusest ja liiga tugevasti lenksu pigistamisest. Tegelt peaks rattast hoopis reite ja põlvedega tugevasti kinni hoidma ja kätega pigem õrnemalt.
Punapats kirjutas:...Küll aga oli huvitavaks kogemuseks paremale pööre, mille tegemise ajal juhtub siiani apsakaid, kus pöörded ronivad sinna 11 juurde. Vajud oma raskusega pöördel gaasirutskale.
Pöörded punases? Vedu peaks ju taga olema kurvis ja gaasikeeramine sujuv ja loomulik. Ja ei tohiks sellest sõltuda, kas pööre on paremale või vasakule. Kui keharaskus liiga lenksule vajub, nihuta end sadulas ettepoole!
Platsil tuleks püüelda sinnapoole, et heebleid üldse võimalikult vähe näppida. Käiguvahetuseks ei ole vaja sidurit lõpuni tõmmata, igasugu ringid ja slaalomid peaks saama gaasiga ära sõita jne. Seal, kus mina käisin, keerati küll platsirattal tühikäiku just selleks madalamaks.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Algaja küsimused
Pöial ei väsi vaid heeblite näppimisest. Mingil kummalisel kombel on see siiski ratta lenksus ja kindas kinni. Kogemused...? Võib-olla, aga mul seda ikka on ka, 28 aastat juba (sõidustaaži).
Mu ratas tuli Saksast mingite paksude pehmete rutskadega, nendega sõit oli nagu pöidlakruvidega. Viskasin need minema, panin tavalised, peenemad. Palja käega enam pöial ei valuta, aga palja käega ei sõida ju. Kindaga jälle - mida paksem, seda valusam (suvise õhukesega pole häda midagi). Sest sõrmed ja pöial ei saa ümber rutska kokku - ja üksijäänud pöial väsib rohkem (no proovige rippuda toru küljes, mille diameeter on nt 10cm - kaua ei ripu). Asi puudutab just gaasirutskat, sest seda tuleb tugevamini hoida. Hooaja jooksul muidugi harjub, aga puhkamiseks hoian pikal otsal gaasirutskast kinni ahvi moodi,st ka pöial on sõrmede kõrval, pealpool. Veel peenemaks pole aga rutskat võimalik teha. Mul on ka vana Jawa,selle rutskad on peenemad ja mingit jama ei esine. St üks oluline määraja on lenksu käepideme paksus. Teine on kinda sobivus. Mul on suht väike käsi, aga pikad sõrmed, st kinda pean alati suurema ostma,sest parajal on sõrmed alati lühikesed. See tekitab ka pingeid ja paksendeid, kus neid vaja pole.
Kolmas on rutska nurk ratta telje suhtes. Kohe tunnen, et teise nurga all hoides oleks käsi vabam.
Rattast endast muidugi sõltub kah. Mu vana Gpz ei tea veel ise ka, kas ta on baik või klassikaline ratas. St isteasend, vähemalt minu väikese kasvu juures, on ettepoole kaldu, samas paak ja sadul on nagu klassikul,st paagil kõhuli otsas elada ei saa ja sadul eeldab püstisemat asendit. Seega istud omaenda kõhulihastel (nii püsib selg lõtv ja ei väsi), aga raskus kätele on siiski täiesti arvestatav, eriti pidurdades. Paak on väike ja libeja ilma põlvetaskuteta, nagu uutel masinatel. Iga rattaga on omad sõiduvõtted, kui masinaga harjud, leiad ka lahendused.
Re: Algaja küsimused
Liitun eelkõnelejaga selles osas, et õige nr.-ga kinnastel jääb alati sõrmede vahe õhku ja kui nüüd rutska ümbert kõvasti kinni hoida, siis sellega surutakse pöidla ots ülearu kõvasti pingesse ja sellest ka suremine. Kui nüüd arvestada, et algajad tavaliselt liialt tugevalt rutskat pigistavad, siis see võibki põhjus olla. Trammi poes muide sigahead kängutunahksed kindad mille õige nr. istub ka nagu valatud, niiet vaatamata suht kõrgele hinnale, tasuks alguseks midagi sellist täpselt istuvat vaadata.
Re: Rumalad küsimused 2
Küsimus siis selline,kuidas tsikli koolitusel praegusel ajal õpetatakse asfaldi august mööda sõitu.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7350
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1055 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
snah kirjutas:Küsimus siis selline,kuidas tsikli koolitusel praegusel ajal õpetatakse asfaldi august mööda sõitu.
möödapõige=asfaldiaugust möödasõit
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.