1. leht 1-st
Gilera Runneri jahutus
Postitatud: 09 Juul 2006, 00:06
Postitas vare271
Probleem siis selline, et voolikutes on vesi tuline, aga kui panen näpu üles paaki, siis vesi täiesti külm.Panin veel tähele, et silindri küljes on mingi õhutusnippel.Kuidas ma sellega tegutsema peaksin?Või on kellegil anda runneri vesijahutuse skeem.
Postitatud: 09 Juul 2006, 00:19
Postitas Gert250
äkki veepump ei tööta!?
Postitatud: 09 Juul 2006, 00:20
Postitas vare271
Kuidas ma kontrollida saan, kas töötab?
Postitatud: 09 Juul 2006, 12:46
Postitas vare271
Võtsin kõik voolikud lahti ja puhusin läbi.igalt poolt läks õhk läbi ja tundub et mingeid takistusi voolikutes ei ole.Nüüd tõesti vaja kontrollida veepumpa.Aga kus kohas see veepump asub, kas süütemängu taga?
Postitatud: 09 Juul 2006, 12:52
Postitas Kirs
vare271 kirjutas:Võtsin kõik voolikud lahti ja puhusin läbi.igalt poolt läks õhk läbi ja tundub et mingeid takistusi voolikutes ei ole.Nüüd tõesti vaja kontrollida veepumpa.Aga kus kohas see veepump asub, kas süütemängu taga?
No pumba ülesleidmine küll ju raskusi ei tohiks valmistada minuarust. Aja mõõda voolikuid jälgi

Eeldatavasti saab jahh veepump käitust süütemängu-generaatori poolsest vänvõlliotsast.
Postitatud: 09 Juul 2006, 12:53
Postitas vare271
Aga kas ma ta kätte saan ilma, et mootori pooleks peaks võtma ja kuidas kontrollida kas töötab või ei?
Postitatud: 09 Juul 2006, 13:03
Postitas Kirs
vare271 kirjutas:Aga kas ma ta kätte saan ilma, et mootori pooleks peaks võtma ja kuidas kontrollida kas töötab või ei?
Usun, et mootorit küll pooleks võtma pumba mahavõtmiseks ei pea. Pump
on töökorras, kui vesi jahutussüsteemis ringleb. Kuna kogemused just vedelikjahutusega rolleritega puuduvad, siis ei oska õelda kas rolleritel ka termostaatklappi kasutatakse. Selle klapi tööpõhimõte siis alguses, kui mootor pole veel niiõelda töösoe olla suletud asendis, mille tõttu vedelik ringleb ainult mootoris. Kui saavutatakse töötemperatuur avaneb klapp ja jahutusvedelik hakkab ka läbi radiaatori ringlema.
Postitatud: 09 Juul 2006, 13:25
Postitas klemm
Kõige paremini saad aru nii, et võtad voolikud radika küljest lahti, ja siis paned korraks käima, kui mingit vett kuskilt poolt ei löö, siis pumbas viga..
(See võib olla väga loll tegu!! Ära kuula mind

)
Ise hakkasin mõtlema, et kas teisest voolikust tohib minna õhk sisse? Ei tohiks midagi mõjutada?!
Postitatud: 09 Juul 2006, 14:11
Postitas vare271
Aga kus kohas see klapp võib siis olla?Praegu arvan, et vb silindri pea küljes, sest seal on mingi koht, kuhu kinnitub üks voolik ja seda värki annab lahti keerata.praeguseks olen süütemäüngu maha kiskunud ja tundub küll, et mootor tuleks laiali tõmmata, et pump kätte saada.samas hakkasin seda mõtlema, et rõhu lööb igatahes jahutussüsteemi sisse, sest kui paisupaagi korgi maha keerasin siis susises.
Postitatud: 09 Juul 2006, 14:20
Postitas Kirs
Räägi sellest mida näitas temperatuurinäidik hetkel kui katsusid, et voolikutes vedelik kuum aga radiaatoris jahe. Võibolla ei olnud sul mootor piisaval töösoe ja termostaat pole olnud veel avanenud. Termostaat reeglina jahh mootoriploki-silindri küljes võib asuda.
Postitatud: 09 Juul 2006, 15:11
Postitas Raul90
See "klapp" asub Piaggio/Gilera mootoril jah selle silindri peale mineva vooliku all kohe, sealt keerad vooliku maha ja olemas. (mõnedel varjantidel peab ka silindripea maha keerama, et seda kätte saada).
Veepump asub mudiu sellel mootoril jah, väntvõllist allpool, omas pesas mootoripoolte vahel. Üks ots tuleb talle sisse magneeto poolt ja siis pump pumpab otse silindri ümber olevasse veesärki ja väljub silidrist eelpool nimetatud klapi kaudu ja siis radiaatorisse. Veepumb saab oma ülekande väntvõllilt Vee- ja õlipumba rihma abil, mis asub variaatori kaane all, ees pool.
Postitatud: 09 Juul 2006, 17:27
Postitas vare271
Temperatuuri näidik näitas veerand, aga probleem on selline, et masin on mingite tohmanite käes olnud ja õlipaak on ära võetud.Masin sõidab seguga.Aga vb on siis rihm läbi, vaatan vario kaane alt asja üle.Ja termostaat oli omadega läbi, panin keevasse vette ja ei avanenud.
Postitatud: 09 Juul 2006, 19:07
Postitas vare271
Võtsin siis variaatori laiali ja oh imet, oligi rihm katki.Eks nüüd tuleb uus osta, aga kui palju u maksta võib?
Postitatud: 09 Juul 2006, 23:02
Postitas Al-Kharid
500-700.- saad kätte ilusti...
Postitatud: 10 Juul 2006, 00:35
Postitas klemm
Kasutaja Raul90 isegi müüs vahepeal seda rihma, ja tõenäoliselt hakatigi panema segu bensu, kuna see rihm läks katki..
Edasi peaks olema rihma vahetus, ning pärast seda peaks kõik toimima.
Pärast võid veel kuskilt sebida selle õli paagi, nagu kohane on, ei pea enam seguga sõitma.
Ise tahaks teada targemate käest, mis juhtub kui õli pump käib tühjalt st. pumpamata midagi ringi? - Pump annab otsad?
Postitatud: 10 Juul 2006, 01:26
Postitas vare271
No seda ma küll ei taha uskuda et see rihm maksab 500-700, see ju nii väike.
Postitatud: 10 Juul 2006, 06:54
Postitas Kirs
Al-Kharid kirjutas:500-700.- saad kätte ilusti...
Sellise hinnaga lausa hulgim siis vist, kuna brauermotos maksab õlipumba rihm 125.- meie riigi raha.
Postitatud: 10 Juul 2006, 22:10
Postitas Raul90
Minult saaks selle rihma jah 90kr + 19 kr saatekulusid.
Arvatavasti jah, sellepärast see sul segaga sõidabgi, aga need tohmanid seda ei teadnud, et selle rihma otsas käib ka ringi veel veepump.
Postitatud: 10 Juul 2006, 23:20
Postitas vare271
Raul90, kas sul on muidu see rihm olemas?Lähen homme hommikul mulgimotoärisse ja vaatan kas seal on, kui ei ole siis ostaks sult selle rihma ära.Üks küsimus veel, masinal on peal sport väntvõll, sportsumpa, polini vario ja 50 sport silinder ja mure selline, et vario rihm narmendab kõvasti ja ribad väljas, mis rihma soovitaksite et peaks vastu?
Postitatud: 10 Juul 2006, 23:39
Postitas Raul90
Jah, mul olemas see rihm täiesti.
Variaatori rihma suhtes niipalju, et ükskõik mis tuuning rihm (malossi, polini, hebo, dayco) need peavad päris kaua sel vastu ka tuuningule. Kui tahad väga head rihma siis Malossi Kevlar Belt abiks.
Postitatud: 10 Juul 2006, 23:40
Postitas vare271
Ja kui palju see Malossi Kevlar Belt maksab?
Postitatud: 11 Juul 2006, 00:11
Postitas Al-Kharid
gert ytles 500.-
