enduuro 250-450ccm

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
bikemike

enduuro 250-450ccm

Lugemata postitus Postitas bikemike »

Tere,
plaanis osta saksast enduuro 250-450. sõitnud olen nüüd paar aastat dt125r-ga aga sellest välja kasvanud. äkki oskate soovitada et mis tsikkel kõige paremini sobiks minu kaalu(67 kg) ja rahakotiga(30k-40k). äkki peaks kohe suurema võtma muidu peab paari aasta pärast jälle vahetama hakkama?

Teema algataja
Partu

Re: enduuro 250-450ccm

Lugemata postitus Postitas Partu »

bikemike kirjutas:
Tere,
plaanis osta saksast enduuro 250-450. sõitnud olen nüüd paar aastat dt125r-ga aga sellest välja kasvanud. äkki oskate soovitada et mis tsikkel kõige paremini sobiks minu kaalu(67 kg) ja rahakotiga(30k-40k). äkki peaks kohe suurema võtma muidu peab paari aasta pärast jälle vahetama hakkama?
Ehk täpsustad, millist enduurot mõtled?
Kui soovid tsiklit massiga > 120kg ja sportlikumat - peaks 250 ccm 4 takti metsas sõitmiseks olema küll ja küll, eriti veel Sinu kehakaalu arvestades. Võimsama tsikliga 125dt pealt tulles ei soovitakski metsa sõitma minna. 450 ccm metsas võib olla juba paras taparelv - piisab kui vale koha peaks käsi gaasiga vääratama - see ratas enam nii kergelt eksimusi andeks ei anna. 250 ccm seevastu on leplikum ning andestavam. Liialt võimsa tsikliga lihtsalt see oht, et tsikkel sõidab Sinuga mitte vastupidi. Kõige kindlama tulemuse annab ikkagi muidugi oma kogemus.
Kasutaja avatar

yammu
Postitusi: 422
Liitunud: 10 Juun 2004, 10:36
Tsikkel: Tuono
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas yammu »

Yamaha Wr 250f võisiis 450f...või siis ktm exc 250. :roll:
Fighting online is like racing in the Special Olympics,
even if you win, you're still retarded.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

yammu kirjutas:
Yamaha Wr 250f võisiis 450f...või siis ktm exc 250. :roll:
30-40k-ga neid kätte ei saa. Vähemalt mitte tänavakõlbulikke.

Muidu oleks Suzu DRZ400E ka sinna juurde nimetanud.

wr250 oleks hea aparaat, kuid mina ei ostaks seda 1-l põhjusel: liiga tihedat hoolt nõuab.

Teema algataja
bikemike

Lugemata postitus Postitas bikemike »

ikka jah kergemat ja sportlikumat tahaks. ise mõtlesin ka et peaks ikka 250 võtma ja ise vaatasin ka just wr250f ja exc250 ja neid leidus päris mitu selle raha eest...kas need siis tõesti pole tänavakõlbulikud?
äkki oskate midagi järgmiste rataste kohta öelda...

http://www.mobile.de/SIDwGv94DuRx0Nlhv1 ... 1232342851&

http://www.mobile.de/SIDwGv94DuRx0Nlhv1 ... 1205314700&

http://www.mobile.de/SIDwGv94DuRx0Nlhv1 ... 1231905062&

http://www.mobile.de/SIDwGv94DuRx0Nlhv1 ... 1230945350&

Teema algataja
Partu

Lugemata postitus Postitas Partu »

Kas enda jaoks oled selgeks teinud mootori eelistused - 2takt või 4takt mootor?

Kolm esimest 2takt mootoriga ja viimane 4takt mootoriga tsikkel.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Oleme ikka ausad, et 80% juhtudest viib 2-taktiline 250 meest ja mitte vastupidi.
KTM ja Husqvarna on veel pealegi täis-sportenduurod ja mitte mingid mopeedid.

Teema algataja
bikemike

Lugemata postitus Postitas bikemike »

mx77 kirjutas:
Oleme ikka ausad, et 80% juhtudest viib 2-taktiline 250 meest ja mitte vastupidi.
KTM ja Husqvarna on veel pealegi täis-sportenduurod ja mitte mingid mopeedid.
mida siis soovitad? ega mingit mopeedi polegi plaanis osta.
aga oleks vaja sellist millega saab ka 200 km maanteel läbida kui vaja. muidu põhiliselt tahaks ikka põldudel ja metsades möllata
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

No maanteel sõitmiseks ei kõlba neist ükski. Eriti veel 200 km jaoks. See on nende pillide kasutusjuhendites ka kirjas. Muidu on üks 200 km tripp täisgaasiga ja kolvivahetus.
arvestades sinu kaalu ja eelnevat sõidukogemust (DT), siis soovitaks ikka 125-st, aga nendega on ka see jama, et maanteel ei saa nendega sõita.
Pead vaatama näiteks midagi sellist:
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasa ... r_2002.php

Aga see on kõigest minu arvamus.

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Enne kui kuskilt saksast hakkad tsiklit tooma küsi mõnelt healt inimeselt proovisõitu teha vastavate masinatega ja siis otsusta. Kui võimalik siis ära tee seda ainult sirgel teelõigul vaid ka kuskil metsavahel või krossirajal, et masina raskusest ja juhitavusest paremini aimu saada. Edu!
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab

Serengeti
Postitusi: 253
Liitunud: 26 Sept 2006, 20:22
Tsikkel: Z750 ; KX250F
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Serengeti »

Tahaks ise teada mida te nendest 2taktilistest arvate. Et korralikud või aasta liiga vana??
Kasutaja avatar

Aerox70
Postitusi: 180
Liitunud: 09 Apr 2005, 21:48
Asukoht: Tabasalu

Lugemata postitus Postitas Aerox70 »

Mõtekam oleks siis juba osta mingi vanemat sorti suurem enduuro nagu nt. xt660r (33kw), sellel 250exc-l oli juba 37kw :P
Hobi: Porilaua illustreerimine/modifitserimine/töötlemine asfalti abiga :D

Teema algataja
bikemike

Lugemata postitus Postitas bikemike »

qqq
Viimati muutis bikemike, 14 Nov 2006, 15:54, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
bikemike

Lugemata postitus Postitas bikemike »

ühesõnaga tahaks kergemat sorti enduurot, millega kannataks ka vajadusel 100 km maanteel läbida. 125 on kindalsti valikust väljas, sest olen sõitnud 2 aastat minskiga ja 3 aastat veel dt-ga ja olen kindel, et 125 jääb juba väheks. xt660r aga ma arvan et on jällegi liiga suur ja sellest metsavahel ja põllul jõud üle ei käi. arvan, et võiks ikka kuskil 250 ja 4 takti olla. või 2 takti parem?
Kasutaja avatar

Aerox70
Postitusi: 180
Liitunud: 09 Apr 2005, 21:48
Asukoht: Tabasalu

Lugemata postitus Postitas Aerox70 »

Kahetaktilisega sa sõidad kuupeale (exc)
:D
Hobi: Porilaua illustreerimine/modifitserimine/töötlemine asfalti abiga :D

Teema algataja
bikemike

Lugemata postitus Postitas bikemike »

Aerox70 kirjutas:
Kahetaktilisega sa sõidad kuupeale (exc)
:D

äkki seletaksid täpsemalt :D

Serengeti
Postitusi: 253
Liitunud: 26 Sept 2006, 20:22
Tsikkel: Z750 ; KX250F
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Serengeti »

2takti k2ib äkilisemalt kui 4takti. See on enam vähem nii et 250cc 4takti=125cc 2takti.

Teema algataja
Roth

Lugemata postitus Postitas Roth »

bikemike kirjutas:
ühesõnaga tahaks kergemat sorti enduurot, millega kannataks ka vajadusel 100 km läbida. 125 on kindalsti valikust väljas, sest olen sõitnud 2 aastat minskiga ja 3 aastat veel dt-ga ja olen kindel, et 125 jääb juba väheks. xt660r aga ma arvan et on jällegi liiga suur ja sellest metsavahel ja põllul jõud üle ei käi. arvan, et võiks ikka kuskil 250 ja 4 takti olla. või 2 takti parem?
Poiss, sul on lihtsalt enesekindlusest pisut puudu, tead küll mida tahad - aga ikka pead teistelt üle küsima. :roll: Kui sa muidu ei saa, löö plussid ja miinused tabelis kokku ja võta siis parim variant, valik ju eriti suur pole. aga võib kindlalt öelda, et 100 km on enduroga metsavahel ikka lühemat sorti vahemaa. ja ükski sõit ei jää tsikli pärast sõitmata.
sinu dt125 kogemust arvestades on loogiline järgmiseks 4t 250/300cc. Miks 4t? selle saad selgeks, kui juhtud manuaalist hooldusvälpasid uurima, ka võtab see vähem kütust, samas lennutavad ~24 kW sinu 67kg-st keret päris vilkalt edasi :!:
Kasutatud asjade ostmine on muidugi omaette teema - kõige uuem pole alati kõikse parem, hooldus ka loeb.
Kõikseparemat!!

oma_jope
Postitusi: 177
Liitunud: 27 Mai 2006, 14:59
Asukoht: Here, There And Everywhere

Lugemata postitus Postitas oma_jope »

mx77 kirjutas:
Pead vaatama näiteks midagi sellist:
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasa ... r_2002.php

Aga see on kõigest minu arvamus.
selle konkreetsega läheb vist raskeks kui mobile.de neid ei leia üldse ja motoscout leiab ühe eksemplari.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Aerox70 kirjutas:
Mõtekam oleks siis juba osta mingi vanemat sorti suurem enduuro nagu nt. xt660r (33kw), sellel 250exc-l oli juba 37kw :P
No kuule aerox, sa vaata venna kaalu ja sa soovitad talle xt-d. sa umbes kujutad ette ka kuidas see kooslus maastikul käituma hakkab :).
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

bikemike kirjutas:
ühesõnaga tahaks kergemat sorti enduurot, millega kannataks ka vajadusel 100 km läbida. 125 on kindalsti valikust väljas, sest olen sõitnud 2 aastat minskiga ja 3 aastat veel dt-ga ja olen kindel, et 125 jääb juba väheks. xt660r aga ma arvan et on jällegi liiga suur ja sellest metsavahel ja põllul jõud üle ei käi. arvan, et võiks ikka kuskil 250 ja 4 takti olla. või 2 takti parem?
Sa oled ikka hea naljamees küll :). Oled sa kunagi proovinud korralikku 125-st võistlusenduurot (need umbes sellised nagu sa mobile.de lingid panid, ainult et siis 125-sed). EXC ja Husky WR on ikka püssid, ca 33-35 hj vabalt.
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

mella
wr250 oleks hea aparaat, kuid mina ei ostaks seda 1-l põhjusel: liiga tihedat hoolt nõuab.
Hakkasin huvi tundma tiheda hoolduse vastu ja võrdlesin WR400F 2000.a ja 2000.a KTM 400/520SX Racing, 400/520EXC Racing perioodilise hoolduse välpasi. Ja esimene mis tabeli alguses (hilisemad aastad tabeli all) kirjas on KTM-i puhul, kui mootorratast kasutatakse põhiliselt off-road sõitudeks või võistlusteks, siis tuleb 15 tunni hooldus teha iga võistluse järel. KTM-i puhul tähendab see õli ja 2 filtri vahetust, oilscreen-ide puhastamist, küünlavahetus peale 2 võistlust jne. WR manuali päris alguses on kohe öeldud, et ratas on ettenähtud võistluskasutuseks ja sellest tuleneval on ka kirjeldatud hooldusvälbad iga võistluse, iga kolmanda või viienda võistluse järgi.
Vähemalt nende mudelite võrdluse alusel ei ole põhjendatud öelda, et WR liiga tihe hooldusvälp (sama või isegi harvem). Kahjuks ei leidnud DRZ400 hooldusvälpasi. Loomulikult ei koorma tavakasutaja tsiklit nagu võistlustingimustes ja seega võivad välbad olla ka palju harvemad. Samas ei ole ju suurt vahet kas vahetada 1,5 L õli kaks korda tihedamini või 2,5 L kaks korda harvem :wink: , sest reeglina suurendab õlivahetusvälpa ju õli kogus süsteemis (tingimusel, et samal tasemel forsseeritud mootorid). Aga sellest on juttu olnud ka varasemates teemades, seega pikemalt ei kirjuta
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

DRZ400E välp on 60h

Kontrollitud manualist. Ilmselt tähendab ka see nn. hobikasutust.

oma_jope
Postitusi: 177
Liitunud: 27 Mai 2006, 14:59
Asukoht: Here, There And Everywhere

Lugemata postitus Postitas oma_jope »

mx77 kirjutas:
Aerox70 kirjutas:
No kuule aerox, sa vaata venna kaalu ja sa soovitad talle xt-d. sa umbes kujutad ette ka kuidas see kooslus maastikul käituma hakkab :).
palju siis xt jaoks kaalu vaja on? :) Tea, kas mul on tõsine viga pea piirkonnas kui ma oma 92 kg juures LC4 ostu plaanin? :) Viimane _enda_ ratas oli 50 cm3 :)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

oma_jope kirjutas:
mx77 kirjutas:
Aerox70 kirjutas:
No kuule aerox, sa vaata venna kaalu ja sa soovitad talle xt-d. sa umbes kujutad ette ka kuidas see kooslus maastikul käituma hakkab :).
palju siis xt jaoks kaalu vaja on? :) Tea, kas mul on tõsine viga pea piirkonnas kui ma oma 92 kg juures LC4 ostu plaanin? :) Viimane _enda_ ratas oli 50 cm3 :)
No kutt, kes oma 67 kilo juures tahab XT-d maastikule ja metsa viia on kõva kutt, eeldades, et sõidustiil oleks ikka pigem sportlik ja mitte teokiirusel kulgemine.

asdf123
Postitusi: 146
Liitunud: 21 Juun 2005, 01:34

Lugemata postitus Postitas asdf123 »

Noo ei tea nüüd kuidas nende endurodega maanteel liigelda on, aga ise oman GG 125 SM 2T (27kw) Väriseb suurtel kiirustel, aga saab pikemaid otsi sõita :D Metsas iseenesest hätta ei jää. Ja olen ka mina 65kg ja ei ole see 27kw mingi ulme :)
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

oma_jope kirjutas:
mx77 kirjutas:
palju siis xt jaoks kaalu vaja on? :) Tea, kas mul on tõsine viga pea piirkonnas kui ma oma 92 kg juures LC4 ostu plaanin? :) Viimane _enda_ ratas oli 50 cm3 :)
LC4 kaal on sõltuvalt mudelist 145..165kg (tehaseandmeid pole väga mõtet vaadata, kui seal kerejuppe vahetatud on).

LC4 võib sõltuvalt küljesolevatest juppidest olla ka suht uimane.

Mina taltsutan 65kg-ga LC4-ja. Keeruline on, kuid hakkama saab. Eriti palju vahet pole, kui näiteks 525-ga sõita, kui tihend samaks jääb ;)
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

Pigem võiks soovitada midagi Yamaha TT-R 250 sarnast, aga pole eriti saada, siis veel Honda XR400R näiteks (kuigi sellega peab juba ettevaatlikum olema :D ). Selles hinnaklassis midagi kerget pole euroopa turul 4-taktistest saada eriti. Õhkjahutusega mootor oleks alustuseks väga hea. Kawasaki sarnased mudelid ja ka DRZ400 võib isegi saada
http://www.blocket.se/vi/9757537.htm?ca=11_s
Mina julgeks omast kogemusest soovituseks öelda, et vali mida valid, kuid mina vaataks neid parameetreid:
1. kuiv kaal alla 130 kg,
2. amordikäik ees 250 mm ja rohkem (soovitav reguleeritav amort)
3. taga samuti 250 mm ja rohkem (soovitav reguleeritav amort)
4. KW 20 ja rohkem on OK (võrdelises seoses kaaluga)
5. Rattad 18 ja 21 oleks hea.
Ja ole ainult mees ja sõida!
:D
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mella kirjutas:
oma_jope kirjutas:
mx77 kirjutas:
palju siis xt jaoks kaalu vaja on? :) Tea, kas mul on tõsine viga pea piirkonnas kui ma oma 92 kg juures LC4 ostu plaanin? :) Viimane _enda_ ratas oli 50 cm3 :)
LC4 kaal on sõltuvalt mudelist 145..165kg (tehaseandmeid pole väga mõtet vaadata, kui seal kerejuppe vahetatud on).

LC4 võib sõltuvalt küljesolevatest juppidest olla ka suht uimane.

Mina taltsutan 65kg-ga LC4-ja. Keeruline on, kuid hakkama saab. Eriti palju vahet pole, kui näiteks 525-ga sõita, kui tihend samaks jääb ;)
Kui sa suudad oma LC4-ga näiteks seda juppi, mis männiku krossiraja otsast viib tankoka sissesõidu otsani, et sa maanteel sõitvatest sõidukatest palju maha ei jää oled sa tubli miis :).

Teema algataja
bikemike

Lugemata postitus Postitas bikemike »

mx77 kirjutas:
bikemike kirjutas:
ühesõnaga tahaks kergemat sorti enduurot, millega kannataks ka vajadusel 100 km läbida. 125 on kindalsti valikust väljas, sest olen sõitnud 2 aastat minskiga ja 3 aastat veel dt-ga ja olen kindel, et 125 jääb juba väheks. xt660r aga ma arvan et on jällegi liiga suur ja sellest metsavahel ja põllul jõud üle ei käi. arvan, et võiks ikka kuskil 250 ja 4 takti olla. või 2 takti parem?
Sa oled ikka hea naljamees küll :). Oled sa kunagi proovinud korralikku 125-st võistlusenduurot (need umbes sellised nagu sa mobile.de lingid panid, ainult et siis 125-sed). EXC ja Husky WR on ikka püssid, ca 33-35 hj vabalt.

olen proovinud 125 krossikat. arvan, et 125 peaks järgmine aasta jälle vahetama hakkama ja ei näe sel mõtet
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”