mootori võimsuse tõstmine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
bitozi

mootori võimsuse tõstmine

Lugemata postitus Postitas bitozi »

mul on mini mop ja ma tahaks selle võimsust tõsta.
ma tean ka seda et midagi aitab kui suurentada kanaleid, aga mida tuleks veel teha?
kas keegi oskaks aitada?

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

vene mootoreid pole mõtet forssida aga nu annab veel niiviisi et kui pealt maha lihvida silindri pealt siis veel mingi parem sport sumpa panna parem klarpa.siis mingi 2 hobust juures.aga noo see ei tasu ära selle raha eest.

Teema algataja
bitozi

Lugemata postitus Postitas bitozi »

ma tean et ta eriti ära ei tasu aga ma nagu rohkem kogemuste pärast teen.
ee aga kui maha hakkan ise lihvima siis ta ju läheb rohkem krobelisemaks ja kui vist väga palju lihvida siis kas tasakaalust välja ei lähe?

Teema algataja
M4rt

Lugemata postitus Postitas M4rt »

nu,kui originaalis on v-50 mootoril 1hj, siis +2 peaks ikka päris tuntava effekti andma

Sohne
Postitusi: 133
Liitunud: 20 Mär 2004, 16:38
Tsikkel: Iž 56k 60'
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Sohne »

ei usu eriti et v-50 mootoril ainult üks hp on...neil võrrimootoritel(D-6, D-8 jne.) oli juba seal ühe ringis.

Delta mootor ju võimsam kui võrri oma.

Teema algataja
M4rt

Lugemata postitus Postitas M4rt »

kunagi sattus mu kätte stella tehniline pass, ja seal oli v-50 ja minumeelest ka v-501 mootorite andmed, v-50 1hj ja v-501 1.5hj

Teema algataja
bitozi

Lugemata postitus Postitas bitozi »

siis peaks lihvima vist kõige nõrgema lihvpaberiga???

-innu-87-
Postitusi: 46
Liitunud: 03 Juun 2004, 00:34
Tsikkel: aprilia sxv 550
Asukoht: Rapla

Lugemata postitus Postitas -innu-87- »

paremaks teeb see kui vahetad laagrid uute välismaiste laagritega ära ja paned kepsu ja sõrme puksi asemele nõel laagri, omal sai kunagi nii tehdud ja vahe oli märgatav :wink: mudugi paremuse poole :D

Sohne
Postitusi: 133
Liitunud: 20 Mär 2004, 16:38
Tsikkel: Iž 56k 60'
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Sohne »

M4rt kirjutas:
kunagi sattus mu kätte stella tehniline pass, ja seal oli v-50 ja minumeelest ka v-501 mootorite andmed, v-50 1hj ja v-501 1.5hj
a võibolla tõesti...ma lähtun loogikast sest stella läeb paremini edasi kui võrr ju

Teema algataja
bitozi

Lugemata postitus Postitas bitozi »

mis te arvate ka BREAKCLEANER annab kõvasti juurde kui seda lasta õhufiltrisse.
kas ta hakkab siis kah mootorit lõhkuma kui seda panna vähe ja just õhufiltrisse?

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

A äkki prooviks braincleanerit! :lol:

Breakcleaner ei põle selliselt ära, et ta annaks miskit tulemust. Eeldades, et sa cleanerit tahad kasutada, on sul miski ummistuse/mustuse/nõgi probleem. Kasuta karbussi cleanerit - tulem on igaljuhul parem kui pidurite puhastiga. Kusjuures, karbussi cleanerit lased töötava mootoriga ja kõrgendatud pööretel otse õhuvõtu avadesse. Samuti saab seda kasutada lihtsalt detailide puhastamiseks.

Teema algataja
Ceed

Lugemata postitus Postitas Ceed »

ise sai ka omal ajal sellist asja teha :)
1. esitex võta silindripea ja käia kivi ja hakka hõõruma. kivi on sile ja sellega hõõrud neid silindripea ääri(mingi 2mm peax ikka saama maha hõõruda.
2. teisex võta sisselaske kollektor ja algul nühi liivapaberiga ja lõpux hästi peenega ja siis poleeri
3. kolmandaks puhasta põlemiskamber ja silinder pealt, ja lõpux poleeri.
4. neljandakslihvi ja poleeri sisselaske avad silindiri sees
:idea:
minul aitas sitax, proovi annab kõvasti juurde :D
Viimati muutis Ceed, 30 Juun 2004, 19:47, muudetud 1 kord kokku.

Martään
Postitusi: 323
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martään »

...
5. Viiendaks ära pane kunagi eesti keele tunnist poppi :x

Sorry aga kui keegi nüüd selle teksti järgi hakkab midagi tegema siis võib see asi väga metsa minna.

1. Silindripea kallale ei minda niimoodi lambist käiakiviga, et "võta kivi ja hõõru".

Asi toimub ikka surveastme tõstmise näol! Vähendad põlemiskambri ruumala. Liiga vähe vähendad, ei teki soovitavat effekti. Kui liiga palju siis kas tekib hullem detonatsioon (liiga kõrge surveastme tõttu) või ei lähe mootor enam tööle kuna kolb käib vastu silindripead. Ja arvesta et keegi sulle kaasa ei tunne. Silindripea ja kolvi vahele peab jääma minimaalselt 0.5-1mm, seda mõõdetakse tinatraadiga (küünlaaugust sisse) kuid väga lihtsalt on võimalik väga vale tulemus saada.

2.Mis seal sisselaske kollektoris ja mujal nühkida on? Ma võtsin enda oma laiali ja see oli küll üsna sile. Valatud alumiinimum lõppude-lõpuks. Suuremad robustsused ja valujäägid võtad maha ja ongi kõik. Natuke krobelise ja peegelsileda ülevoolupinna vahe hobujõududes küll ülivähe.


Ja miks üldse teha ainult üks osa mootorist kui tahad head tulemust? Kas ketti tugevdades teed ka ainult kõige keskmise lüli hästi tugevaks ja ülejäänud jätad samaks? Ei, sa teed kõik võrdselt tugevaks.

Sama on mootoriga, kui sa teed mootorit natuke ümber (surveaste jne.), kuid jätad õhufiltri, peadüüsi, summuti jne. samaks siis kägistavad need su mootori ära.

Ükskõik mis mootori võimsamaks ehitamine nõuab ulatuslikku tööd, oled sa selleks valmis?

Teema algataja
Ceed

Lugemata postitus Postitas Ceed »

Vaata, see sisselase pole ikka nii sile, kui paistab. Lihvi ja poleeri ära siis näed kui siledaks saab minna(ja loe tuuningu foorumeid).
Ja see käiakivi variant täitsa toimib, kui mõistusega sealt maha lihvida (mitte üle pingutada), mopi peal katsetatud :wink:. Muidugi võid võtta ka sileda aluse ja liivapaberi sinna kinnitada ja siis silindripead sinna vastu hõõruda :idea:
Sry kirjavigade pärast, harjutan siin pimekirja ja vajutan veic mööda mõnest nupust :?

Muidugi kui silindripead lihvid pead hakkama kasutama natuke teist bensiini(kui ennem 92, siis nüüd 95)
Kasutaja avatar

vx800
Postitusi: 175
Liitunud: 12 Apr 2004, 21:13
Tsikkel: Zr7
Asukoht: tallinn-rapla / Jawa suzuki vx800 honda nx650 suzuki dr350 suzuki xf650 tdm850 zr7
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 2 korda

Re: mootori võimsuse tõstmine

Lugemata postitus Postitas vx800 »

sg-1 kirjutas:
mul on mini mop ja ma tahaks selle võimsust tõsta.
ma tean ka seda et midagi aitab kui suurentada kanaleid, aga mida tuleks veel teha?
kas keegi oskaks aitada?
Vaata auto moto foorumist ja peaksid abi saama küll. Seal moppide ja võrride kohta kohe oma teema.
mees jääb alati iseendaks

Teema algataja
bitozi

Lugemata postitus Postitas bitozi »

ee kindlasti ma tahan sellega jamada kust siis muialt kogemused tulevad ja ega kui seal midagi viltu läheb siis see ei ole kallis võrreldes ikka lääne motikatega. ega ei oska anda selle auto foorumi aadressi?
Kasutaja avatar

vx800
Postitusi: 175
Liitunud: 12 Apr 2004, 21:13
Tsikkel: Zr7
Asukoht: tallinn-rapla / Jawa suzuki vx800 honda nx650 suzuki dr350 suzuki xf650 tdm850 zr7
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas vx800 »

mees jääb alati iseendaks

Teema algataja
bitozi

Lugemata postitus Postitas bitozi »

ee mul on mingi jama ta ei taha seda adred avada?
http://foorum.automoto.ee
kas kellelgi teisel avaneb ilusti adre?

Teema algataja
bitozi

Lugemata postitus Postitas bitozi »

ok sain foorumisse sisse seal tuli üks o vähem võtta

Martään
Postitusi: 323
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martään »

Ceed kirjutas:
Vaata, see sisselase pole ikka nii sile, kui paistab. Lihvi ja poleeri ära siis näed kui siledaks saab minna
Ma tean, ma tegin enda Minskil niimoodi ja läks siledamaks, kuid ega palju sellega ei võida. Kui aega liiga palju on siis võid muidugi teha, ega sellega midagi mööda ju ei pane kuid mina arvan et poleerimine on sellise mootori puhul natuke liig. Peaasi et küttesegu ilma mingisuguste probleemideta ringi saaks liikuda.

Teema algatajale: loe see kõik läbi:

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5611 (see olen mina, mul pooleli-aeg ja raha, kuid ega ma ei kiirustagi)

http://www.tqhq.ee (loe artiklid 5 korda mõttega läbi, mõtle läbi, siis mõtle kuidas samu põhimõtteid 2taktiliste puhul kasutada)

Tänud IZ350-le automotost järgnevate materjalide eest:
http://www.hot.ee/marti184/zaruljomi1.jpg
http://www.hot.ee/marti184/zaruljomi2.jpg

Automotos on ka võrride võidusõidu teemaga seoses võrride tuunimine kunagi arutlusel olnud, otsi üles, loe läbi.

Otsi google's resonantskambri kohta ("expansion chamber")
informatsiooni, loe läbi kuidas töötab, kuidas arvutada mõõdud jne.

See on omaette teadus ja selle tundmaõppimine ei ole lihtne. Ehitamine võtab palju aega, juppe, õigeid tööriistu-töövõtteid ja raha. Alles siis saad mingit tulemust. Ja isegi siis peavad need masinad originaalidega võrreldes vähe vastu.

Proffid teevad üldse nii et enne võetakse mootor pulkadeks, kõik kuluvad osad vahetatakse, pannakse sisse _parimad_ laagrid, sidur jne. alles siis hakatakse midagi tegema. Enne peab ikka kindel olema et mootor selle valu vastu võtab.
Ja see käiakivi variant täitsa toimib, kui mõistusega sealt maha lihvida (mitte üle pingutada), mopi peal katsetatud :wink:. Muidugi võid võtta ka sileda aluse ja liivapaberi sinna kinnitada ja siis silindripead sinna vastu hõõruda
Võibolla, mina tegin igastahes nii et viisin silindri(mitte silindripea - loe ülalolevast lingist miks täpselt) Türil sellisesse firmasse nagu Mewitep (seal tehakse valuvelgi ja krossitsiklite kolbe jne.) ja seal pandi väikese tasu eest silinder treipinki ja treiti hülsilt 1 mm maha ja lasti ka tihendussoon hülsi peale et vurts paremini sees püsiks. Ajakulu - 5 minutit. Põlveotsas on sellist tööd mõttetu teha.

Kuid nagu ma ütlesin - see on kõigest väike osa tööst. Tuleb ka peale panna resonantskambriga sumps, parem õhufilter (koonusfilter on viimasel ajal populaarne), jämedam düüs karbussis.
Sry kirjavigade pärast, harjutan siin pimekirja ja vajutan veic mööda mõnest nupust :?
Pole viga, ise kasutan ka pimekirja ja sai ka seda tükk aega õpitud. Lihtsalt slängi on paha lugeda :wink:
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”