m 72 (1957), millist õli kasutada karteris
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
m 72 (1957), millist õli kasutada karteris
siiani olen kamazi õli valanud, et hea paks(ei leki) ja kannatab kuuma, aga väga harva olen sõitnud. nüüd tsikkel linnas ja läheb tihti sõiduks, kas kamazi õli on ikka õige? 

-
- Postitusi: 106
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
- Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
- Asukoht: Tallinn
Õhkjahutusega mootorile 20W-50 + nii vanale mootorile mineraal.
Tulemus ei hakka rahakoti peale ja samas on ehk kvaliteet kindlam kui Kamazi õlil. Lisaks peaks Kamazi õli olema monoviskoosne SAE30 vastav õli, sel juhul läheb ta õhkjahutusega mootoris linnatingimustes tõesti liiga vedelaks.
Õli (lääne)valmistajafirmal ehk suurt tähtsust ei ole, eks nad kõik teevad oma toodangut normide ja standardite järgi.
Tulemus ei hakka rahakoti peale ja samas on ehk kvaliteet kindlam kui Kamazi õlil. Lisaks peaks Kamazi õli olema monoviskoosne SAE30 vastav õli, sel juhul läheb ta õhkjahutusega mootoris linnatingimustes tõesti liiga vedelaks.
Õli (lääne)valmistajafirmal ehk suurt tähtsust ei ole, eks nad kõik teevad oma toodangut normide ja standardite järgi.
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Omasin ´84 aasta Ural tüüpi mootorratast. Käigukasti panin sama õli, mis mootorisse. Õli oli mingi avtool. Kui ma ei eksi siis MT 10. Oli vist selline markeering. Pärnus müüakse seda Alve kaupluses lahtiselt kanistrisse. Sõitsin sellega nii kuumadel suvepäevadel, kui ka jahedamate ilmadega ja probleemi ei olnud. Hetkel on restaureerimisel 1958. a M 72 ja sinna kavatsen sama õli panna.
Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! 

-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Tere.
Ma küll ei soovitaks vene õli kasutada, kuna neil määrimis omadus väga nigel ja pesemis omadus olematu (ei vii tekkinud tahma filtrisse).
Ma kallaks küll 15w40 mineraali. Kuna on õhkjahutus, võiks see veel olla turboga mootorile mõeldud õli, mis kannatab veel paremini kuumust.
Ma küll ei soovitaks vene õli kasutada, kuna neil määrimis omadus väga nigel ja pesemis omadus olematu (ei vii tekkinud tahma filtrisse).
Ma kallaks küll 15w40 mineraali. Kuna on õhkjahutus, võiks see veel olla turboga mootorile mõeldud õli, mis kannatab veel paremini kuumust.
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
M 72
Tähtis on see, millist õli on selles mootoris enne kasutatud, kui mootor on puhas, siis valik kergem, kui aga mitte, siis tuleks mootoripesuõliga enne läbi pesta, vastasel korral kasutades heade pesemisomadustega kaasaegset õli, on efekt katastroofiline, st. ajad mootori kokku põhjusel, et heade pesemislisanditega õli lööb kuskilt lahti tahma, mis topib mõne õlikanali kinni. Soovitan lugeda märtsi kuu "Motomaanjat".
-
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Teadmiseks härrastele, 750 ccm püstklappidega boksermootoritel PUUDUB ÕLIFILTER. Justnimelt, ainsaks filtreerivaks osaks on traatvõrk õlipumba ümber, see on aga sellise silmatihedusega, et võib nt karterisse sattunud seibi/mutri/poldi/kruusakivi õlipumba hammasrataste vahele sattumist vältida, enamat küll mitte.
650 ccm rippklappidega mootoritel (Ural, Dnepr, K650) on mingi algeline õlifilter juba olemas, kas neile tänapäeval ka filterelemente saada on, ei tea.
650 ccm rippklappidega mootoritel (Ural, Dnepr, K650) on mingi algeline õlifilter juba olemas, kas neile tänapäeval ka filterelemente saada on, ei tea.
K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
-
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Miilits, ehk kirjeldad selle filtri paiknemist ja ehitust, vajadusel asja mõne joonisega (sobib ka link või viide) illustreerides. Olen terve hulga M-iliste mootoreid molekulideks võtnud kuid vana, püstklappidega mootori seest ei ole ma ühtki filtrina toimivat asja küll leidnud veel. Nagu eelpool mainisin, uuematel mootoritel on filtrid täiesti olemas.
K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
"Oli vahetamine neljataktilise mootori karteris. Mootoritel, mille õlitussüsteemis on vahetatav filterelement («Uraal») või õlitsentrifuug («Dnepr»), vahetatakse õli keskmiselt 2000 km tagant. Puhasti puudumisel_(K-750) vahetatakse õli mootoris pärast 1000 km läbimist. Oli tuleb vahetada ka hooaja vahetumisel."
................
Re: M 72
Vahet pole, kas pesta mootor läbi pesuõliga või korraliku kaasaegse õliga. MÕLEMAD löövad sodi lahti. Lihtsalt 1. välp peab lühike olema.miilits kirjutas:..tuleks mootoripesuõliga enne läbi pesta, vastasel korral kasutades heade pesemisomadustega kaasaegset õli, on efekt katastroofiline, st. ajad mootori kokku põhjusel, et heade pesemislisanditega õli lööb kuskilt lahti tahma, mis topib mõne õlikanali kinni. Soovitan lugeda märtsi kuu "Motomaanjat".
btw, vaata ajakirja kaanelt, kuidas nimi õigesti kirjutada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.