1. leht 1-st

m 72 (1957), millist õli kasutada karteris

Postitatud: 11 Juun 2007, 21:03
Postitas emmivant
siiani olen kamazi õli valanud, et hea paks(ei leki) ja kannatab kuuma, aga väga harva olen sõitnud. nüüd tsikkel linnas ja läheb tihti sõiduks, kas kamazi õli on ikka õige? 8)

Postitatud: 11 Juun 2007, 22:28
Postitas uhh
Õhkjahutusega mootorile 20W-50 + nii vanale mootorile mineraal.
Tulemus ei hakka rahakoti peale ja samas on ehk kvaliteet kindlam kui Kamazi õlil. Lisaks peaks Kamazi õli olema monoviskoosne SAE30 vastav õli, sel juhul läheb ta õhkjahutusega mootoris linnatingimustes tõesti liiga vedelaks.
Õli (lääne)valmistajafirmal ehk suurt tähtsust ei ole, eks nad kõik teevad oma toodangut normide ja standardite järgi.

Postitatud: 11 Juun 2007, 22:52
Postitas nolev
Omasin ´84 aasta Ural tüüpi mootorratast. Käigukasti panin sama õli, mis mootorisse. Õli oli mingi avtool. Kui ma ei eksi siis MT 10. Oli vist selline markeering. Pärnus müüakse seda Alve kaupluses lahtiselt kanistrisse. Sõitsin sellega nii kuumadel suvepäevadel, kui ka jahedamate ilmadega ja probleemi ei olnud. Hetkel on restaureerimisel 1958. a M 72 ja sinna kavatsen sama õli panna.

Postitatud: 11 Juun 2007, 23:13
Postitas koi
Tere.

Ma küll ei soovitaks vene õli kasutada, kuna neil määrimis omadus väga nigel ja pesemis omadus olematu (ei vii tekkinud tahma filtrisse).
Ma kallaks küll 15w40 mineraali. Kuna on õhkjahutus, võiks see veel olla turboga mootorile mõeldud õli, mis kannatab veel paremini kuumust.

M 72

Postitatud: 11 Juun 2007, 23:53
Postitas miilits
Tähtis on see, millist õli on selles mootoris enne kasutatud, kui mootor on puhas, siis valik kergem, kui aga mitte, siis tuleks mootoripesuõliga enne läbi pesta, vastasel korral kasutades heade pesemisomadustega kaasaegset õli, on efekt katastroofiline, st. ajad mootori kokku põhjusel, et heade pesemislisanditega õli lööb kuskilt lahti tahma, mis topib mõne õlikanali kinni. Soovitan lugeda märtsi kuu "Motomaanjat".

Postitatud: 12 Juun 2007, 08:43
Postitas Steelrider
Teadmiseks härrastele, 750 ccm püstklappidega boksermootoritel PUUDUB ÕLIFILTER. Justnimelt, ainsaks filtreerivaks osaks on traatvõrk õlipumba ümber, see on aga sellise silmatihedusega, et võib nt karterisse sattunud seibi/mutri/poldi/kruusakivi õlipumba hammasrataste vahele sattumist vältida, enamat küll mitte.
650 ccm rippklappidega mootoritel (Ural, Dnepr, K650) on mingi algeline õlifilter juba olemas, kas neile tänapäeval ka filterelemente saada on, ei tea.

M72

Postitatud: 13 Juun 2007, 05:28
Postitas miilits
Kallid kaaskondlased, nii palju kui mina tean on M-ilistel tsentrifugaal õlifilter.

Postitatud: 13 Juun 2007, 11:08
Postitas Steelrider
Miilits, ehk kirjeldad selle filtri paiknemist ja ehitust, vajadusel asja mõne joonisega (sobib ka link või viide) illustreerides. Olen terve hulga M-iliste mootoreid molekulideks võtnud kuid vana, püstklappidega mootori seest ei ole ma ühtki filtrina toimivat asja küll leidnud veel. Nagu eelpool mainisin, uuematel mootoritel on filtrid täiesti olemas.

Postitatud: 13 Juun 2007, 12:01
Postitas ats97
"Oli vahetamine neljataktilise mootori karteris. Mootoritel, mille õlitussüsteemis on vahetatav filterelement («Uraal») või õlitsentrifuug («Dnepr»), vahetatakse õli keskmiselt 2000 km tagant. Puhasti puudumisel_(K-750) vahetatakse õli mootoris pärast 1000 km läbimist. Oli tuleb vahetada ka hooaja vahetumisel."

Postitatud: 13 Juun 2007, 12:13
Postitas ishijupp
nolev kirjutas:
Käigukasti panin sama õli, mis mootorisse.
Miks kasutada mootoriõli käigukastis? Eksisteerivad ju erinevate näitajatega kastiõlid, mis mõeldud käimarites kasutamiseks?

Re: M 72

Postitatud: 13 Juun 2007, 15:22
Postitas mella
miilits kirjutas:
..tuleks mootoripesuõliga enne läbi pesta, vastasel korral kasutades heade pesemisomadustega kaasaegset õli, on efekt katastroofiline, st. ajad mootori kokku põhjusel, et heade pesemislisanditega õli lööb kuskilt lahti tahma, mis topib mõne õlikanali kinni. Soovitan lugeda märtsi kuu "Motomaanjat".
Vahet pole, kas pesta mootor läbi pesuõliga või korraliku kaasaegse õliga. MÕLEMAD löövad sodi lahti. Lihtsalt 1. välp peab lühike olema.

btw, vaata ajakirja kaanelt, kuidas nimi õigesti kirjutada.