Küsimus õli lisamise kohta

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Yerba
Postitusi: 1226
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Lugu selline, et Yamaha TDM sööb keskmise hooga õli. Nii 1l 1000km peale. Pikapeale hakkab rahakotile mõjuma. Lahenduseks - ostsin Lukoili tanklast kanistri kõige tavalisemat mineraalõli (edaspidi: rapsiõli). 4liitrit maksis 100kr. Nüüd siis kallan seda liitrihaaval juurde.
Kas peaks kasutama siiski spets tsiklitele mõeldud mootoriõli või võib muresid pelgamata rapsiõli peal edasi lasta. Kindlasti on mõni tsikkel samasuguse söömaga - huvitav, kuidas käituvad nende rataste omanikud?
Mootorit ei taha lahtivõtmisesse anda - suveaeg ju, pigem kallaks õli juurde ja sõidaks :roll:
www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Veel odavam oleks seebivett sisse kallata, kah libe.
Pole küll libeainete ekspert, aga soovitan siiski kasutada tsikliõli või kui näpud põhjas, siis tavalist auto mineraalõli, liiter maksab umbes 40-50eeku. Millest selline õlikulu??
Kasutaja avatar

Teema algataja
Yerba
Postitusi: 1226
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Ma ei taha veel tõmmata võrdusmärki mineraalõlu ja seebivee vahele :?
Mille poolest erineb tavaline auto mineraalõli ja Lukoili mineraalõli?
Muidugi on Lukoilil terve tooteperekond - super, ljuks, superljuks jne:)
Vb sealt midagi hoopis?
Aga õlukulu - lihtsalt põletab vaikselt õli ära. Välja ei tulgu kuskilt, külmalt tuuritades eriliselt ei suitse ka ratas. Pagan teab, ahne selline lihtsalt 8)
Nongrata kirjutas:
Veel odavam oleks seebivett sisse kallata, kah libe.
Pole küll libeainete ekspert, aga soovitan siiski kasutada tsikliõli või kui näpud põhjas, siis tavalist auto mineraalõli, liiter maksab umbes 40-50eeku. Millest selline õlikulu??
www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Yerba kirjutas:
Mille poolest erineb tavaline auto mineraalõli ja Lukoili mineraalõli?
Ilmselt mitte millegi poolest.
Yerba kirjutas:
Kas peaks kasutama siiski spets tsiklitele mõeldud mootoriõli või võib muresid pelgamata rapsiõli peal edasi lasta.
Rapsiõliga võid kartuleid praadida.
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

4L Lukoili õli 100kr, mineraalne või semisünteetiline tsikliõli ~70kr/L, ehk siis 4L 280kr. Kokkuhoid 4000 km läbimisel 180kr :roll: Teagi, kas see nii odav autoõli ka mingeid "libesteid" sisaldab, aga kui sisaldab, siis varsti teed teema "Sidur libiseb TDM-il".
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Yerba kirjutas:
Lugu selline, et Yamaha TDM sööb keskmise hooga õli. Nii 1l 1000km peale.
TDM'i kohta ja tänapäevaste masinate kohta üldiselt ei tea, aga vanasti oli osadel mootoritel täiesti normipiires õlikulu ka uuel ja korras mootoril arvestatud. Näiteks vanem honda CB750 (kuivkarteri ja õlipaagiga) loeti 0,5-1L/1000km normaalseks õlitarbeks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Yerba
Postitusi: 1226
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Saq postitusel on iva sees. Kust seda 70kr/L tsikliõli ise ostnud oled?
saqu kirjutas:
4L Lukoili õli 100kr, mineraalne või semisünteetiline tsikliõli ~70kr/L, ehk siis 4L 280kr. Kokkuhoid 4000 km läbimisel 180kr :roll: Teagi, kas see nii odav autoõli ka mingeid "libesteid" sisaldab, aga kui sisaldab, siis varsti teed teema "Sidur libiseb TDM-il".
www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!

NB

Lugemata postitus Postitas NB »

Näitrks Stokkeris on Valvoline mineraal tsikliõli saadaval hinnaga ca 70EEK/liiter.

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Arvan nii, et kui tahad mootorit ikka säästa ja sellega edaspidigi edasi sõita-kasuta selleks ikkagi tsikliõli.

proton
Postitusi: 152
Liitunud: 07 Mai 2004, 13:38

Lugemata postitus Postitas proton »

Järve autopoes nägin Shelli täissünti (vist, äkki poolsünt.) mingi 350.- 4l. Minu meelest küll päris hea hind
E: See oli tsikli õli

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

lukoil ju sibulaõli

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Lukoilides enamsti sees müügil ka Valvoline tsikliõlid ja mineraal maksab miski 80 eeki liiter. Mina jõuan seda tempos 500km/liiter õli küll sisse kallata...
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

proton kirjutas:
Järve autopoes nägin Shelli täissünti (vist, äkki poolsünt.) mingi 350.- 4l. Minu meelest küll päris hea hind
E: See oli tsikli õli
Seal on jah SHELL Advance VSX 4 10W-40 (ilmselt siiski semisünteetiline), sinises kanistris.
http://www.auto-abc.ee/index.php?lang=e ... a0ffc9fedf
Endiselt saab natuke rohkem infot (põhiliselt küll kallimate õlide kohta) siit:
http://www.upload.ee/files/1330779/MXoil.xls.html Ja teema siin:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=2 ... t=4t+%F5li
Viimati muutis saqu, 10 Mai 2011, 08:43, muudetud 1 kord kokku.
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

Ghostface

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas Ghostface »

tere

mul honda cb750 96a. Ja tekkis õlivahetusel üks proble. Niikui uue õli sisse panin sidur enam ei lahutanud. Õli on see mis olema peab. Mis pull on kas keegi oskab aidata.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Vast on lihtsalt kettad kokku kleepunud. Kutsu sõber appi, pane käik sisse, lahuta sidur ja siis lükake - tavaliselt hakkab liikuma. Kui ikka siduri enda süsteem korras on. See asi jääb tihti ka ilma õlivahetuseta talve jooksul seistes kinni.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Ghostface

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas Ghostface »

ma mõtlesin ka algus,et kettad kokku kleepund tegin sidurikorvi lahti ja kõik normis. Ja kõige pullim see,et valasin vana õli sisse tagasi ja kõik funkab...nagu WTF????


sitavares

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas sitavares »

Ei tea, kas muruniidukile võib panna tsikli täissünteetilist õli?

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas rannamees »

sitavares kirjutas:

Ei tea, kas muruniidukile võib panna tsikli täissünteetilist õli?

Milleks :shock:

Pilt

sitavares

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas sitavares »

rannamees kirjutas:
sitavares kirjutas:

Ei tea, kas muruniidukile võib panna tsikli täissünteetilist õli?

Milleks :shock:

Tsikliõli pärasid vedeleb, ei taha ära visata, neil ju meeletu liitrihind.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas Piipz »

sitavares kirjutas:

Ei tea, kas muruniidukile võib panna tsikli täissünteetilist õli?

Nali naljaks aga ühest õlivahetusest jäi mul üle Castroli täissünti täpselt 600ml.
Läks muruniidukisse. Enne seda oli niidukis Castroli GPS. Nii et võib küll :mrgreen:
Kui nüüd loogiliselt võtta, siis muruniiduki õli ei peagi tehniliselt nii vastupidav olema, kui motika oma, seega pigem teeb see head, kui halba.

Teistpidi (muruniiduki õli tsiklisse) aga kindlasti ei või.

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas rannamees »

sitavares kirjutas:
rannamees kirjutas:
sitavares kirjutas:

Ei tea, kas muruniidukile võib panna tsikli täissünteetilist õli?

Milleks :shock:

Tsikliõli pärasid vedeleb, ei taha ära visata, neil ju meeletu liitrihind.

Põhimõtteliselt võib lisada küll, ka segamini pärasid. Määrdeomadusi on niiduki tarvis küll ja veel.
Ainuke miinus, et niidukil on suht kuumalt töötav mootor võrrelduna vesijahutusega mootoriga ja osa lisaaineid kipub lenduma.
Niimoodi seletati asja niidukite servises.

Pilt
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ma jätkan eelmist postitust.
käib küll kuumemini, samas ei käi ka, osad tsiklid on näiteks õlijahutusega.
põhiline erinevus tsikliõlidel vs muud õlid on see, et tsikliõlid ei aja sidurit libisema, seda probleemi ei tohiks muruniidukitel olla :)
Motikatele välja töödatud õlid peaksid ka palju pikema tsükli vastu pidama, kui muruniidukite omad.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6772
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 694 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Piipz kirjutas:

ma jätkan eelmist postitust.
käib küll kuumemini, samas ei käi ka, osad tsiklid on näiteks õlijahutusega.
põhiline erinevus tsikliõlidel vs muud õlid on see, et tsikliõlid ei aja sidurit libisema, seda probleemi ei tohiks muruniidukitel olla :)
Motikatele välja töödatud õlid peaksid ka palju pikema tsükli vastu pidama, kui muruniidukite omad.

Jälle see spets tsikliõli:
Olen oma rattaga seoses rahvusvahelises margifoorumis ja u. 80 % sõidavad tavalise, so autole mõeldud õliga ja seda juba aastaid erinevate tsiklitega- pole just supersport rattad vaid sport-touring, touring masinad.
Võta siis kinni :roll:

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Karl Kärnataja
Postitusi: 12
Liitunud: 09 Mai 2011, 19:09
Asukoht: Pärnu

Re: Küsimus õli lisamise kohta

Lugemata postitus Postitas Karl Kärnataja »

autoõli käib võibolla rahulikult maanteel sõites küll, aga kui ikka minna anda ja korralikult paugutada, on sidur varsti kutu. Eelmine suvi sain oma vitsad ses osas kätte. Ega enne ei usu ka kui järgi pole proovinud :) Niiet tsiklile ikka tsikliõli

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”