ARK
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 143
- Liitunud: 05 Juul 2006, 22:22
- Tsikkel: Honda TL1000R
- Asukoht: tartu
- Kontakt:
ARK
tervist kõigile foorumlastel. Sihuke probleem, et ostsin itaaliast toodud ratta, millele anti hunnik pabereid kaasa ja kui nüüd arvele tahtsin võtta ilmnes, et üks mõtetu paber on puudu ( maaletooja paber, mis näitab et see on just itaaliast toodud) ning nüüd jääb arvelevõtt ära ja põhimõtteliselt jääb masin põlluralliks. Kas kellelgi on olnud sama, või samalaadne probleem ja kuidas ta selle lahendanud on, või oskab keegi midagi tarka soovitada?! Kui kellelgi ARK-is tutvusi on ja võtaks vaevaks aidata, palun saatku ES.
Ette tänades
taimo
Re: ARK
pole küll õige teema, aga loodan, et foorumirahvas ei pahanda teema risustamise pärast!
Nimelt oleks vaja teada kui suured kulud on soomes ratta esmasel registreerimisel, endal soome keelega väga sandid lood, mistõttu pole ise vastust leidnud
Ehk on keegi kursis siinmail
Re: ARK
Niipalju, kui mina olen asjast aru saanud, siis ei olegi kindlat numbrit. Ametnikud vaatavad õunte pealt...
Re: ARK
A kust on teada et just see paber CERTIFICATO DI PROPRIETA on puudu? Tegelikult oleks ju nagu ostu-müügi leping jah oluline. See certificato on varasemaid omandiõigusi näitav dokument ja registreerimist näitav dokument Itaalia ARKis. Üsna oluline dokustaat tundub. Tundub et Sellest peaks ka enam vähem Itaalia ARKist koopiaid saama teha hiljem kui see on hävinud küll.
Kui täpsemalt on vaja teada ehk keegi oskab rohkem Italiaanot...
Il certificato di proprietà è il documento che attesta l’iscrizione al PRA del veicolo. Riporta i dati del veicolo, del suo proprietario e di eventuali vincoli (ipoteche, usufrutti, ecc.). Ecco come fare nel caso di smarrimento, deterioramento o sottrazione.
In caso di smarrimento, deterioramento o sottrazione del Certificato di Proprietà occorre richiederne al PRA un duplicato. La richiesta di duplicato va compilata su appositi modelli in distribuzione al PRA. La pratica può essere presentata da chiunque purché sia sempre firmata dall’intestatario del veicolo e sia allegata la fotocopia di un suo documento di identità. In caso di veicoli intestati a società la richiesta deve essere firmata da un legale rappresentante e devono essere in qualche modo documentati i suoi poteri di firma (anche con autocertificazione).
Re: ARK
Tõlge inglise keelde.Aga ikka parem, kui itaalia
The property certificate is the document that attests the registration to the PRA of the vehicle. Filler the data of the vehicle, its owner and eventual ties (mortgages, usufrutti, etc). Here like making in the event of loss, deterioration or removal. In loss case, deterioration or removal of the Certificate of Property is necessary to demand of to the PRA a duplicate. The demand for duplicate goes compiled on appropriate models in distribution to the PRA. The practical one can be introduced from anyone provided that or always signed from the registered person of a vehicle and or attached the photocopy of a its document of identity. In case of vehicles intestates to society the demand must be signed from a legal representative and must be in some way documented its powers of company (also with autocertificazione).
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: ARK
ARK-iga seonduv küsimus. Olen seda varemgi uurinud ja olen saanud mitmeid erinevaid vastuseid. Omandanud A1 kategooria juhiloa 2005 aastal, nüüdseks olen teinud 2007 aasta mais B-kategooria ja 25KW piiranguga A-kat. Järgmise aasta mais saab B-kat 2 aastat täis tuleb teha lõppastmekoolitus ja load vahetada. Ma lähen libedasõidule juba järgmise kuu alguses, küsimus on selles, et kas ma saan kohe load ära vahetada või ma pean ootama järgmise aasta mai kuuni? A1 kategooria peaks ka ju arvesse minema ,nii et mu juhistaaz peaks olema juba peaaegu 4 aastat. Seadus näeb ette, et esmaste lubade vahetuseks peab olema 2 aastat juhistaazi ja läbitud lõppastmekoolitus. On kellegil kogemusi?
-
- Postitusi: 225
- Liitunud: 14 Veebr 2008, 20:56
- Tsikkel: Honda CBR 600FY, 2000.a.
- Asukoht: Tallinn - Kadrina
Re: ARK
Piiratud juhtimisõiduse lõppemise korral (a ´la kogemust 2 aastat) kui lõppaste tehtud peaks ka ju esmase juhiloa saama, mis kehtib 2 aastat. Ma ei tea küll kedagi, kes pärast piiratud juhtimisõigust kohe ilma vahtraleheta sõidavad. Endal selline kogemus puudub, aga loogika ütleb nii.
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: ARK
kki kirjutas:Piiratud juhtimisõiduse lõppemise korral (a ´la kogemust 2 aastat) kui lõppaste tehtud peaks ka ju esmase juhiloa saama, mis kehtib 2 aastat. Ma ei tea küll kedagi, kes pärast piiratud juhtimisõigust kohe ilma vahtraleheta sõidavad. Endal selline kogemus puudub, aga loogika ütleb nii.
Oot mismõttes, kui sa oled lõppastme koolituse läbinud ja paberid esitanud, 2 aastase staaziga siis vahetatakse load ära ja uued load kestavad 10 aastat, ja enam vahtralehte ei nõuta. Minu küsimus on selle kohta palju mul siis lõppkokkuvõttes staazi on. Tahaks võimalikult ruttu "rohelise" staatusest välja tulla, politseinikud suhtuvad ehk veidi sõbralikumalt ja kui nad siin igasugu seadusi vastu hakkavad võtma. Muidu olen politsei koha pealt puhta minevikuga.
-
- Postitusi: 225
- Liitunud: 14 Veebr 2008, 20:56
- Tsikkel: Honda CBR 600FY, 2000.a.
- Asukoht: Tallinn - Kadrina
Re: ARK
Tahtsin seda öelda, et isegi kui piiratud õigusega on 2 aastat staaži seljataga, siis ei tea kedagi kes kohe juhiload oleks saanud, ikka pidi 2 aastat esmaseid kandma ja sealjuures lõppastme tegema et vahtraleht kaotada. Ehk siis piiratud juhiloaga staaž ei loe.. nii saan mina aru.
Re: ARK
Piiratud juhtimisõigusega load (juhi vanus 16-18a) ja algaja juhiload (alates 18a..) on ikka kaks eri asja ja selge, et peale piiratud juhtimisõigusega sõitmist ei anta sulle kohe nö täislube, vaid ikka algaja juhiload ja pead 2 aastat vahtralehega sõitma.
-
- Postitusi: 475
- Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
- Tsikkel: Honda Transalp
- Asukoht: Tallinn
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: ARK
Aga vanust pole seaduses välja toodud nagu siin oli, et 16-18 piiratud jne, või ma eksin. B1 on piiratud, ma räägin A1-st see on juba iseseisev sõitmine, ma tean seda, et arvesse ei lähe 2 aastat B1-ga sõitmist. ARK-ist olen saanud kaks vastust, et saab küll ja et ei saa, saa nüüd lõpuks aru nendest. Üritan veel natuke riigi teatajat lappida ja äkki annab midagi välja lugeda.
-
- Postitusi: 225
- Liitunud: 14 Veebr 2008, 20:56
- Tsikkel: Honda CBR 600FY, 2000.a.
- Asukoht: Tallinn - Kadrina
Re: ARK
vaata siin seda teemat ka arutatud http://everyday.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=29436 ja tuleb välja, et A1 staaž on läinud arvesse.. mine võta kinni, vahepeal vb midagi muutunud, võibolla sõltub ka ametniku suvast
-
Teema algataja - Postitusi: 143
- Liitunud: 05 Juul 2006, 22:22
- Tsikkel: Honda TL1000R
- Asukoht: tartu
- Kontakt:
Re: ARK
seletame lihtsamalt ära. Vahtralehest saad lahti siis, kui on tehtud lõppastme koolitus ja päris B katekooria load on käes olnud vähemalt 2 aastat. Ned Bb, ehk purjus isa load/poolikud load ei lähe arvesse ja a katekooria ei lähe ka arvesse!
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: ARK
Oled sa selles ikka kindel, mina küll kuskilt välja ei loe, et nõutud on B kategooria 2 aastast staazi, nõutud on 2 aasta mõõdumist esmase juhiloa väljastamisest. Kas sa mõtlesid selle ise välja või toetud faktidele?
-
Teema algataja - Postitusi: 143
- Liitunud: 05 Juul 2006, 22:22
- Tsikkel: Honda TL1000R
- Asukoht: tartu
- Kontakt:
Re: ARK
toetun sellele, mis mulle räägiti. Ise tegin ka Bb-d omalajal ja oman ka a1-te, seega uurisin samat asja ja siis öeldi mulle nii ark-ist kui ka autokoolist ühesuuliselt, et selleks peab olema puhas B kat 2 aastat. Aga ühtegi seaduse punkti ma sellekohta lugenud ei ole, seega võib seda erinevalt tõlgendada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.