Ducati Monster karburaatori mure
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Ducati Monster karburaatori mure
Tegemist siis 1994 väljalaskeaasta Ducati Monster 600ga. Ühe hooaja olen sõitnud sellega. Probleeme on kaks:
1) selle ühe suve jooksul panin tähele, et kesmine kütusekulu suurenes aegamööda umbes 5 l pealt 6,5 kanti 100 km peale. Võib-olla see iseensest ei olegi probleem, sest sõitsin tsikliga üldse esimest hooaega ning võib-olla tuli ajaga juurde julgust rohkem gaasi keerata ning sellest ka suurenenud kulu.
2) Teine probleem on tõsisem. Enam-vähem algusest peale, mis see ratas minu käes on olnud, on esinenud probleeme külmalt käivitumisega. Soojana on kõik ilus.
Käivitades kasutan toorest umbes pooles ulatuses. Suve alguse poole käivitus isegi enam-vähem ilma tooreta, hiljem enam mitte. Soojendamise ajal juhtus sügise poole üsna tihti seda, et ratas suri välja ning isegi pikkade käivitamisürituste peale enam käima ei läinud. Tavaliselt sai enne aku tühjaks. Tuli siis jälle auto pealt voolu võtta ning sedasi sai ratta lõpuks käima. Kui pidevalt gaasi peal hoida soojendades, siis üldjuhul isegi õnnestus mootor töösoojaks saada. Sel juhul tuli ka gaasi üsna täpselt õiges kohas hoida, sest kui liiga vähe anda, suri välja ning kui liiga palju anda, siis suri ka välja (arvan, et tõmbas täis) ning pärast oli jälle käivitamisega sama probleem, et vaja hakata autolt särtsu võtma.
Sügisel, kui veel sõita kannatas, aga asi juba päris väljakannatamatu tundus, hakkasin asja lähemalt uurima. Vahetasin välja süüteküünlad. Pärast seda käivitus esimestel kordadel normaalselt, kuid peagi olid samad hädad tagasi. Keerasin siis küünlaid korduvalt maha ning avastasin, et alumise silindri küünal oli väljasuremise järel alati täiesti märg. Mootori korpuse vastu proovides oli säde olemas. Hooaja viimasel katsel, kui väljas oli temperatuur kusagil paari plusskraadi juures juhtus sedasi, et sain auto aku pealt käivitades lõpuks masina käima ainult ühe silindriga. Alumine küünal oli lootusetult märg. Puhastasin küünalt ning seejärel käivitades töötasid mõne sekundi jooksul mõlemad silindrid ning siis lõpetas alumine jälle töö. Küünalt eelnevalt kuumutades sain lõpuks mõlemad silindrid tööle ning kui mootor soojaks sai, õnnestus isegi sõita.
Kõigest sellest järeldasin, et tõenäoliselt on toitesüsteemis midagi paigast ära ja masin saab ühte silindrisse liiga rikast segu, mis küünla ära rikub.
Oskate midagi soovitada? Kas olen üldse õigel teel?
Kuna soov on ratta tehnilise poolega nagunii lähemalt tuttavaks saada, siis hakkasin lugema netist leidunud materjale samadel teemadel, kuid kuna ma päris mehaanik ikkagi ei ole, siis läks pilt üsna ruttu kirjuks.
Eile võtsin rattalt karburaatorid maha, et nende hingeeluga lähemalt tutvuda. Avastasin, et selle karburaatori, mis problemaatilist silindrit toidab, segukruvil on pea täiesti ära rikutud ning keerata seda ei õnnestu. Nihikuga mõõtes leidsin, et selle poole kruvi on ligi pool mm väljaspool, kui teisel karburaatoril. Netist leitud materjalide põhjal oletan, et segu on seetõttu seal poolel rikkam, kuid kas sellisel viisil saadud mõõtetulemusi üldse arvestada saab ning kas see pool mm on suur vahe, seda ei oska öelda.
Siinjuures küsiks juba ära ka, mis võimalusi on see kruvi sealt kätte saada ning kas kusagilt oleks lootust leida sinna uus kruvi asemele? Tegemist on Mikuni karburaatoritega, kuid täpsemat mudelit ei oska öelda.
Suur tänu neile kes viitsivad lugeda ja/või vastata.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 104
- Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
- Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
- Tänatud: 10 korda
Mul 900-sel monstril oli ka üks segu kruvidest peeti keeratud. Kätte sain nii, et puurisin mingi 0,8 mm-se puuriga järjest mingi 3 süvendit, ehk taastasin nö kruvikeeraja soone ja sain tema sealt välja keerata. Mis seadistamisse puutub, siis olen abi saanud siit: www.factorypro.com
Sealt ostsin ka uued emulsiooni torud ja jet-kiti. Peale nende installi käib ratas palju paremini.
-
Teema algataja
-
Teema algataja
desmorado kirjutas:Rikast segu tühikäigul võib nendel Mikunidel põhjustada ka ovaalseks kulunud emulsioonitoru + liig kõrge nõela algasend. Ja ka mõlema karpa sünkroonsus on V2 puhul olulisem kui R4 puhul.
Oma 900 monstri Mikunidest ma kiirenduspumpa ei avastanud, siis tavapärasel kujul toimivat.
Ovaalse emulsioonitoru probleemidest olen teadlik, aga ma ei suuda silmaga hinnata, kas asi on piisavalt hull, et probleeme tekitada või mitte. Võib-olla nagu oleks kergelt kulunud ühest servast, aga rohkem sel juhul just selles karpas, mis probleeme ei valmista.
Üritasin mõned pildid teha ning panin üles aadressile http://eros.scrapping.cc/pub/monster. Ehk oskab keegi arvamust avaldada, kas on ümmargused augud või mitte.
Enne karburaatori mahavõtmist jäi sünkroonsus kontrollimata, kuid kui selle kõik kokku uuesti saan, siis sätin õigeks.
-
Teema algataja
desmorado kirjutas:Fotodelt paistavad üsna ümarad olevat.
Vaata üle ka ujuki nõelklappide nõelad ja ujuki tasemed.
Kui segukruvi kätte(liikuma) saad, keera mõlemad kinni ja siis 2,5...3,5 pööret välja. Põhimõttel: umbes õhufilter+orig sumpad=2,5 ja sportfilter+otse-läbi sumpad=3,5 pööret.
Tänud, nüüd on üsna konkreetsed juhised ees mida teha.
Küsimus siiski, mida nõelklappide nõelte kontrollimisel tähele tuleks panna ning kuidas ujuki taset mõõta? Kasutasin mõõtmiseks pildilt nähaolevat meetodit http://www.ducatitech.com/2v/img/float_height.jpg. Sain ühel poolel u 15 mm (mis on vist natuke liiga palju?), kuid teisel pool sõltuvalt erinevatest asenditest mitmeid erinevaid tulemusi ning otsustasin täpsustavate juhiste saamiseni rohkem mitte üritada.
Iseenesest üsna loogiline, et kui ühes silindris on segu liiga rikas, võiks segukruvid üle vaadata. Loodetavasti saan selle sealt välja ning keere on ka korras. Ducati varuosa koodi järgi peaks põhimõtteliselt saama uue kruvi ka tellida, kuid kui karpa poolel keere rikutud, siis muidugi jama.
-
- Postitusi: 104
- Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
- Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
- Tänatud: 10 korda
Sinu lisatud pildil on Keihini FCR karpa. Selle lehekülje all osas on Mikunidest põhjalikumalt: http://www.ducatisuite.com/jetkit.html
Põhimõtteline karpade seadistamise tekst(juhend) on siin: http://www.factorypro.com/tech/carbtun.html
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
1) Leota mõningane aeg (paar päeva näiteks, kui kiiret pole) kinnijäänud poltide lahtileotamiseks mõeldud vedelikuga
2) Soojenda fööniga karpat. Eeldatavasti on ta alumiiniumist ja polt terasest, nii et soojuspaisumised erinevad. Kui kummi- ja plastdetaile ei saa kõiki karpa küljest ära võtta, siis tuleb suht mõistusega seda soojendamist teha. Üle 70 kraadi ehk ei maksaks (näppu hoiad max sekundi vastas).
3) Viimases hädas tuleb välja puurida.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 239
- Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
- Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
- Asukoht: Kangru-Uuesalu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 62 korda
Põhimõtteliselt sama mure siin. Monster 750. Mida rohkem sügisesse seda viletsamaks asi läks. Alumise silindri küünal nõgine pidevalt, seetõttu juhtus paaril viimasel korral, et mootor hakkas tööle ainult ühe silindriga. Ja järsult gaasi andes tulemus sama, korraks tõmbas hinge kinni. Talvehooldus alanud natukene teiste kohtade pealt aga järgmisel nädalal loodan ka karpani jõuda, klapivahed üle mõõta jne. Sõbral 900 Monster, ta oli korra oma karpat pisut putitanud, vahetas emulsioonitoru korraliku vastu, läks tunduvalt paremaks. Aga talgi pidev mure alumise silindri küünla tahmamisega. Tundub juba et tegemist tavaolukorraga. Juhul kui midagi kuskilt tellima hakkad tasuks ehk enne pead kokku panna.
-
Teema algataja
ducatu kirjutas:Juhul kui midagi kuskilt tellima hakkad tasuks ehk enne pead kokku panna.
Hea mõte. Kui kiire sul asjaga on? Ma veel üritaks rahulikult nokitseda mõnda aega ja vaatan, kas jõuan kuhugi välja. Asi selles, et ma praegu ei tea, mida tellima peaks. Emulsioonitoru tundus korras olevat. Tõenäoliselt on mul uut segukruvi vaja, kuid ei ole õrna aimugi, kust seda võiks saada. Ducati esindusse saatsin meili, kuid vastust veel ei ole.
Vana segukruvi panin eile õhtul WD-40 sisse ligunema. Homme võib-olla siis üritan lahti keerata ja vaatan mis juhtub. Kui kruvi käima saan, siis vast panen korra masina kokku tagasi ja vaatan, kas tõmbab ikka täis. Eks siis seejärel mõtlen, kas hakata tellima asju.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Ega see WD40 muidugi halba ei tee, samas aga kardan, et paremaks ka mitte. Selle segukruvi keere on kardetavasti nii tihe, et ka see õli ei lähe vahele. Ses mõttes võib-olla föönivariant on perspektiivsem. Või veel parem, föön koos õliga.
Lisaks, nt Varsonis on müügil mingi poltide lahtikeeramise-spray, mis sisaldab õli, aga ka mingit üliauravat komponenti. Põhimõte siis selles, et avamine toimub külmashokiga. Pihustad mõned sekundid selle kruvi peale (see jahtub maha, teoorias ikka kõvasti alla nulli) ja siis kohe keerad.
Häda muidugi selles, et messingu ja alumiiniumi soojuspaisumiskoefitsient on suhteliselt sarnane. St paisuvad ja kahanevad suhteliselt sarnaselt.
-
- Postitusi: 239
- Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
- Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
- Asukoht: Kangru-Uuesalu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 62 korda
allan76 kirjutas:
Hea mõte. Kui kiire sul asjaga on? .[/quote]
Mul nii kiire veel ei ole. Tuleb kõigepealt kõikvajalikud jupid kokku lugeda mida vaja tellida. Sellega aega küll. Aga meie Duci esinduse kohapealt, ei teagi mis asju nad ajavad. Nokk kinni, saba lahti. Kõik mööda ilma laiali. Tsikleid nägin Rocca keskuses, mingid muud asjad kuskil Rakveres, kus nad ise nüüd on, ei teagi. Eestis siiski liiga väike turg vist. Aga tuleb au anda, et proovivadki midagi üritada. Tundub, et tuleb kaugemale vaadata. Eks hoiame ühte kui vaja midagi tellida. Samas kel kogemusi Ducati juppide tellimiste kohalt, andke teada.
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Variant on muidugi veel kasutada soojendamist ja seda jahutavat möksi koos. "Ehmatab" lahti.
Teraspoldid (reeglina auto veermikus soolalöga sees lootusetult kinni roostetanud) olen siiani enamiku lahti saanud gaasikeevitusega soojendades. Kusjuures vastu ootusi aitab kõige paremini, kui polt erepunaseks ajada, mitte poldi ümbert soojendada. Mõned eriti kõvasti kinni olevad asjad tahavad peale punaseks ajamist veega "ehmatamist" ka saada. Aga kokkuvõttes ilma soojendamata ilmselgelt keerates puruks minevad asjad tulevad tihti soojendamise peale kerge liigutusega lahti.
Alumiiniumkarpas pronkskruvi muidugi gaasikeevitusega punaseks ei aja...
-
Teema algataja
Nonii, praeguse seisuga ei ole mingeid edusamme. Kruvi peast ei ole enam midagi järgi. Hea uudis on see, et ducati esindusest saab normaalse hinnaga uue kruvi. Niisiis ei ole enam tingimus, et see kruvi pärast ka kasutuskõlbulik oleks. Kas on ideid, kuidas see kruvi sealt kätte saada nii, et karburaatorit ennast mitte vigastada.
Mind huvitab väga, kas seal üldse keermest midagi alles on, et uut kruvi sisse keerata.
Teine asi on selline, et kuna uus segukruvi jõuab kohale mitte varem kui kuu aja pärast, siis mõtlesin teha vahepeal õhufiltri ja aku aluse osas läbi sarnase modifikatsiooni nagu näha siit: http://www.ducatisuite.com/jetkit.html
Sellega seoses küsimus, et kas düüsid karburaatoris tuleks ka välja vahetada sellisel juhul? Lugesin kusagilt, et segu võib muidu lahjaks jääda ning tolku ei ole õhufiltri vahetamisest. Kuidas lood on sellega?
-
- Postitusi: 129
- Liitunud: 27 Aug 2004, 10:42
- Tsikkel: Ducati ST2 "Kati"
- Asukoht: Pärnumaa
-
Teema algataja
Vana teema juurde tagasi.
Sain kätte uued segukruvid, katkine kruvi on väljas ning mõlemale karburaatorile uued kruvid koos uute seibide, tihendite ja vedrudega sisse keeratud. Kruvid keerasin põhjani ning siis 2,75 pööret välja nagu kusagilt internetist leitud materjalides soovitati. Muud modifikatsioonid jäid esialgu tegemata.
Esimesel käivitamisel võttis aega (küllap pumpas kütust paagist tühja karburaatorisse), kuid läks toorega ilusti käima. Toorest järgi andes jäi küll tühikäigul tööle, kuid järsemalt gaasi andes, tahtis välja surra. Külma mootori puhul vast seegi normaalne.
Läksin siis sõitma. Esimese foori taha jõudes oli tunda, et tühikäigul ikka käia väga ei taha. Korralikku kiirendust ei julgenud proovida, kuna asfalt oli märg ning ise ka üle mitme kuu esimest korda ratta seljas.
Paar kilomeetrit hiljem tundsin, et kui tühikäigu pööretele lasta, tahab ratas ikka konkreetselt välja surra. Pidin gaasi peal hoidma.. Juba kergema kiirenduse juures oli tunda, et jätab vahele kogu aeg. Tegin ühes tanklas peatuse ning kui seisma jäin suri päris välja, kuid imestusega avastasin, et starter hakkas kohe käima. Selgus, et starteri nupp oli millegipärast sisse jäänud ning märkasin, et ta kipub seda umbes igal teisel korral tegema. See on siis üks asi, mis tuleb korda teha. Sain ratta uuesti käima, kuid nii kui tuled peale panin suri välja ning enam käima ei läinud. Ju siis oli aku tühi lihtsalt.
Juhuslikult sain lähedalt ühe tuttava krokodillidega appi ning auto pealt ratta uuesti käima. Pidi ikka parajalt gaasi andma, et ratas käiks. Lõpuks suri ikkagi välja ning ei läinud pikema üritamise peale ka käima. Selgus, et bensiin oli otsa saanud. Kuna ma tanklas peatusin, siis ei olnud see suurem asi probleem. Tankimise järel saime auto akult ratta uuesti käima ning tundus, et kuigi oli kergelt gaasi vaja peal hoida, töötas üldiselt päris hästi. Korra suri veel välja, kuid sain juba ratta enda aku pealt uuesti käima.
Hakkasin kodu poole tagasi liikuma. Sõites oli tunda sama, mis sügisesel viimasel sõidul - üks silinder ainult töötab ning teine heal juhul ka vahepeal paar takti lööb.
Niisiis olekski küsimus, et mis seda ikkagi põhjustada võiks, et üks silinder väga süüdata ei taha. Segukruvi peaks nüüd küll paigas olema, kas on ikka mingil põhjusel segu ühel poolel nii rikas, et teeb küünla märjaks? Samas keskmistel pööretel sõites ei tohiks see segukruvi asend ju rolli mängida ning peaks kas või pika peale mõlemad silindrid tööle hakkama. Kas võib asja jaheda ilma kaela ajada, sest sügisel esines see probleem ka alles paari plusskraadi juures?
Sõita oli siiski üle pika aja päris mõnus. Saaks nüüd ratta veel ka ilusti korda oleks veel parem.
Oskate ehk nõu anda? Tänud kõigile juba ette!
PS! Teised Monsteri omanikud, oskate öelda, kuhu ühendatakse voolik, mis teist otsa pidi mootori vasakul küljel eespool lihtsalt allapoole rippuma jääb? Ratast kokku pannes ei saanud ma enam aru, kuhu see peaks sobima.
-
Teema algataja
Veel üks probleem juures. Läksin täna garaaži ning tundsin, et kahtlaselt tugev bensiinihais on üleval. Vaatasin, et karburaatorite ümbrus bensiinine. Mõtlesin, et äkki laseb ujukiruumi tihend läbi ning lasin kahtlasemal karburaatoril alumist kaant hoidvaid kruvisid natuke järgi. Sealt vahelt ei tulnud välja tilkagi bensiini. Arvasin, et on vajunud siis selle serva tasemest allapoole. Võtsin kaane päris maha ning selgus, et seal pole üldse tilkagi bensiini enam. Lähemal uurimisel avastasin karburaatori põhjast sellise üllatuse: http://eros.scrapping.cc/pub/monster/pragu/
Tegemist on karburaatori põhjas asuva kruvi pesa ümbrusega. Ma ei ole seda küll veel otseselt proovinud, kas kütus just sealt praost läbi tuleb. Pole ideid, kuidas seda tubastes oludes kõige paremini katsetada. Kas seda veega võiks proovida, kui pärast lasta ilusti ära kuivada? Teine küsimus, et kuidas sellist asja parandada annaks?
allan76 kirjutas:Veel üks probleem juures. Läksin täna garaaži ning tundsin, et kahtlaselt tugev bensiinihais on üleval. Vaatasin, et karburaatorite ümbrus bensiinine. Mõtlesin, et äkki laseb ujukiruumi tihend läbi ning lasin kahtlasemal karburaatoril alumist kaant hoidvaid kruvisid natuke järgi. Sealt vahelt ei tulnud välja tilkagi bensiini. Arvasin, et on vajunud siis selle serva tasemest allapoole. Võtsin kaane päris maha ning selgus, et seal pole üldse tilkagi bensiini enam. Lähemal uurimisel avastasin karburaatori põhjast sellise üllatuse: http://eros.scrapping.cc/pub/monster/pragu/
Tegemist on karburaatori põhjas asuva kruvi pesa ümbrusega. Ma ei ole seda küll veel otseselt proovinud, kas kütus just sealt praost läbi tuleb. Pole ideid, kuidas seda tubastes oludes kõige paremini katsetada. Kas seda veega võiks proovida, kui pärast lasta ilusti ära kuivada? Teine küsimus, et kuidas sellist asja parandada annaks?
Lihtne,Võta se sama pool karpast ja kalla pensiini sisse.Ja pane ööseks ksukile seisma,hommik näed kas on midagi välja tulnud.Kindlalt kata enne kinni,muidu haiseb terve su maja pensiini järgi.Jäta mingi lapp v midagi alla,kus oleks näha kas on midagi välja tulnud.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 557
- Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
- Tsikkel: v2
- Asukoht: westestonia ....finland
- Tänatud: 1 kord
endal v2 jonnis ja mitte vähe kui ei olnud uuesti synkroonitud karpad aga ajas pöörded yles....yxpõev läxin sõitma muidu nagu ok ja siis sama nagu sul..kiiremal sõidul jonnib ja madalatel pööretel sureb välja(sai eelmine päev vihma ja oligi olemas)natuke kuivatamist ja asi korras
-
Teema algataja
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.