DR BIG käivitamisprobleemid
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
DR BIG käivitamisprobleemid
Õhtust,
rattaks 89' Suzuki DR 750, millele on kunagi keegi peale pannud 800se silindri, seega tegu sellise veidi hübriidse rattaga.
Probleem on selles, et selleks, et ratast käima saada, tuleb alati tühikäik täiesti maha keerata. Muidu starter kas ei jõua ringi tõmmata või siis ei lähe lihtsalt käima. Kui tühikäik maas, siis vaikselt gaasiga meelitades saab käima. Sooja mootoriga saab tavaliselt probleemideta ilma tühikäiku näppimata käima. Samuti kui pöördesse ajada, siis tulevad pöörded kuidagi aeglaselt alla tagasi.
Küünlad on kergelt heledad ja mootor läheb maru kuumaks (kui võrrelda teise DR BIG'iga), seega julgeks järeldada, et segu lahja. Aga miks ta lahja on? Nõel on pandud nii üles kui võimalik.
Endal tekkis selline mõte, et kui tal silinder kunagi saksas ära vahetati, siis karps on ilmselt puutumata jäänud. Ehk on 750-se ja 800-se düüside vahe niivõrd suur, et ei toida ära (hetkel Solex 0130). Seda teooriat ei toeta aga see, et kuskilt leidsin mingi tabeli, kus oli toodud, et mõlemi kubatuuri korral peaks olema sama düüs. Võibolla annaks tulemust suurem düüs panna? Või on viga kuskil mujal.
Ujukite nõelte tihendid on ära vahetatud, nõelad ise ka peavad. Membraanid on silma järgi kahjustamata. Membraanide küljes olevad siibrid on muidugi kulunud ilmega, samuti nõelad.
Ideid?
Dekomp töötab. See on veel nii vana mudel, et sellel tuleb dekomp manuaalselt kangist lülitada. Kui dekomp all hoida, siis jõuab ringi tõmmata alati igast asendist.
Õhufilter oli ok mu meelest (hetkel ei viibi ratta juures). Ostsin isegi pudeli seda aerosooleetrit, et lisaõhku kontrollida, kuid pole seda veel teha jõudnud.
Segukruvi oli nagu rusikareegli järgi paika keeratud ehk siis 2 ja sutsu peale pööret välja. Väga ei ole sellega julgenud mängida, sest see on selline poolpidune kruvi seal. Aga kui muud üle ei jää, eks siis tuleb näppida.
Keegi teab ehk öelda, kui suured peaksid olema DR 800 peadüüsid? On keegi kunagi sportsummi pärast düüse pidanud vahetama? Hetkel on mul originaalsumm, kuid huvi pärast tahaks teada, kui suured peaks düüsid sportsummi korral olema.
Ilmselt pead ikka süstemaatiliselt asjale lähenema.
Kuna tegemist on mingi imeliku hübriidiga, siis tuleb kõike kahtlustada.
Mida siis võiks vaadata:
1) Kas süüde on õige. Vale süütega võib mootor vabalt kuumaks minna.
2) Milline on rõhk silindris. Kui rõhku pole, siis läheb halvasti käima.
3) Klapivahed. Kui klapivahed pole paigas, siis ei pruugi hästi käivituda
4) Kas dekompressiooni mehhanism töötab
4) Kas kuskilt karpa ja silindriploki vahelt õhku ei saa.
5) Karpa ujukite nivood paika ja vaadata üle, et karpas kõik puhas ja ok oleks.
6) Vaadata kas karpa külmkäivitus töötab korralikult.
7) Tühikäigu segu paika keerata.
Karpaga ei ole mõtet enneme eriti jamada, kui klapivahed ei ole paigas või kui kompressiooni pole.
Soovitan ka teha selline katse, kus vaatad küünla värvust erinevatel gaasiasenditel. Nii on võimalik aru saada, mis düüs tegelikult lahajat segu genereerib. Main jet ja jet needle ei mõjuta oluliselt käivitumist, vaid tekitavad segu alles 1/4 avatud gaasist alates. Käivitamiseks vajalik segu tuleb ikka külmkäivituse düüsist.
Tänan nimekirja eest, seal on paar punkti, millele ma kindlat vastust garanteerida ei julge. Käin kõik üle ja vaatab, mis tulemuse saan.
Kuidas süüte õigsust kontrollida? IZil oli vanasti lihtne, kui kolb hakkas alla liikuma, siis pidid kontaktid lahti minema (oli vist niipidi). Sellel aga .. stroboga?
Kui sa selle 117.5 leidsid mingilt prantsuse lehelt, siis selleni ma jõudsin ise ka. Kuidagi kahtlane tundub see aga mullegi.
-
- Postitusi: 145
- Liitunud: 06 Mai 2009, 18:45
- Tsikkel: Honda VFR 1200 X Crosstourer
- Asukoht: Hämeenlinna Viljandi
Re: DR BIG käivitamisprobleemid
nimelt starter viskab üle.teeb nii jubedat häält et ei saa aru kas puksid või siis vabajooksu sidur on otsas.kas keegi on kokku puutund sellise prob.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: DR BIG käivitamisprobleemid
kullar1234 kirjutas:nimelt starter viskab üle.teeb nii jubedat häält et ei saa aru kas puksid või siis vabajooksu sidur on otsas.kas keegi on kokku puutund sellise prob.
Kui jutt ikka DR-st käib... Mu 650rse-l oli sama probleem ja kuna osade kataloogi põhjal paistab 800 täpselt sama süsteemiga olema, siis ehk saab abiks olla.
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1994- ... IG-06.html
Detail nr 1. on ülekoormuse/tagasilöögi sidur - kui nt suretad mootori, siis võimalik väntvõlli hetkeline tagurpidi pöörlemine ei löö ülekannet, starerit ennast või korpust pilbasteks. Esimestel mudelitel oli lihtsalt jäik hammasratas, mille tõttu nt 650 puhul starterit hoidev vaheplaat sageli lõhki löödi. Vaata, et sellel siduril oleks kõik 4 hammasratast terved, kõik hambad korras - siis on sellega OK.
Sinu probleem üleandva starteriga on aga ilmselt tingitud vabajooksusiduri klotside kulumisest. Idee on selles, et poolviltu asetusega klotsid ühtpidi libisevad mööda pinda, teistpidi e. käivitamise ajal poovad kinni. Kui rootori maha võtad ja sidur eemaldad, siis näed... Klotsi otsad peaks olema kumerad, mitte lamedaks kulunud. Aga kuna klotsid asetsevad kaldes, siis kuluvad nad ühelt küljelt - st kuni nad ei ole juba liialt kulunud, saab neid teistpidi panna... (kui seda korra enne juba tehtud pole). Ja peakski olema probleem lahendatud selleks korraks. Kui on aga liialt kulunud, eks siis tuleb hakata uusi jahtima.
Sedasorti sidur on päris mitmel teiselgi mootoril, nt minu dr650-l on vx800 klotsid sees Kõik peale rootori taga oleva hammasratta suuruse on täpselt sama. Kui soovid, võin pilte teha - üks "õppevahend" vedeleb mul riiulis.
G
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.