Tagarattal sõit,

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
kairokas

Tagarattal sõit,

Lugemata postitus Postitas kairokas »

Jõudu. Küsimus siis selline, et mul masin, Aprilia rs125 06. Ja kuidas tuleks alustada õppimist tagurattal sõiduga? Sünnistsaati see selge pole ju:d et, tahaks nagu õppida? kuidas kõige lihtsam, et virna ei paneks?. aitäh

Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas ht99 »

Kasutaja avatar

Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Noe väike vahe on, et see kodaniku RaPtile poolt viidatud teema räägib nelaritest VIST. Aga muidu olles isegi kahetakti mees, võin natuke mingeid soovitusi jagada. Esiteks oleks muidugi hea teada kas sul on ratas täisvõimsusel(25kw), sest sellest nagu oleneb pmst kõik :D .

Kasutaja avatar

suhkrujuku
Postitusi: 77
Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
Tsikkel: KTM RFR
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas suhkrujuku »

vahet pole kas 2 või 4 takti.harjutamine teeb meistriks ja kui kardad ratast ära lõhkuda ei tasu proovima hakatagi.

Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

võin sulle öelda, et rs125 pole selleks kõige parem masin :wink:

Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

esimesega kerge hoog sisse,sidur alla ja mõõdukalt gaasi siis sujuvalt aga kiirelt gaas lahti, ise võimalikult taga istudes. Esialgu proovid lida sellise pöördekoha kus kõige paremini tõuseb.Kui see selge siis ülejäänu on tasakaalutunde ja harjutamise küsimus.

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1498
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 65 korda

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

417 kirjutas:

esimesega kerge hoog sisse,sidur alla ja mõõdukalt gaasi siis sujuvalt aga kiirelt gaas lahti, ise võimalikult taga istudes. Esialgu proovid lida sellise pöördekoha kus kõige paremini tõuseb.Kui see selge siis ülejäänu on tasakaalutunde ja harjutamise küsimus.

Vast ikka sidur lahti.

Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kaval »

ja kõige valutum(nii endale kui rattale) on õppida muidugi jää peal(mida meil täna väga pole)

http://www.arcar.eu odavad rendiautod al.5 euri päev
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis

Maicle
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Juul 2007, 01:03

Lugemata postitus Postitas Maicle »

Jää peal küll libisemine kerge, ratas ja ise ei saa kriimustusi, aga seleta mismoodi sa tati lendu jää peal saad ? :roll:

Kasutaja avatar

suhkrujuku
Postitusi: 77
Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
Tsikkel: KTM RFR
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas suhkrujuku »

piigi või krossinaelaga saad aga üldiselt aprilia rs ei ole selleks eriti hea ratas. harjutamiseks sobiks mingi krosser paremini, või pit bike näiteks.

Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

suhkrujuku kirjutas:

piigi või krossinaelaga saad aga üldiselt aprilia rs ei ole selleks eriti hea ratas. harjutamiseks sobiks mingi krosser paremini, või pit bike näiteks.

no ütleme et bikega võttis ikka omajagu aega enne kui hoidma sai hakata tagrattal ennast ( kolks üles kolks alla pole tagarattal sõit)

KTM dukega seevastu 10 mintsa proovimist ja tasakaal käes

aga jah SM või krossikas on natsa parem selle jaoks, kiirused on oluliselt väiksemad

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

suhkrujuku kirjutas:

piigi või krossinaelaga saad aga üldiselt aprilia rs ei ole selleks eriti hea ratas. harjutamiseks sobiks mingi krosser paremini, või pit bike näiteks.

Samas võid seda niipidi vaadata, et kui baigiga selgeks saad siis on krossikate, sm´dega jne. lihtne rattal sõita. Baigil teeb keeruliseks tagarattal sõidu see, et enamus raskusest on ees. Samas uutel tonnistel seda ei märkagi :roll:

Just enjoy ... nothing less, nothing more

Teema algataja
lumelaud

Lugemata postitus Postitas lumelaud »

610 husqvarna krossikaga oli kogu aeg nokk püsti,baigiga sõites on millegi pärast junn jahe,sittagi ei julge teha.

Kasutaja avatar

motoking
Postitusi: 71
Liitunud: 30 Okt 2007, 21:33
Tsikkel: Honda Hornet 919
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas motoking »

just nimelt.....kiirus esimese käiguga läheb juba paljuks...ja lenksa kah ju pole...st. haare on kitsas ja jube raske hoida(eriti kui algaja oled :oops: )........

....ise pole kah veel asja selgeks saanud.....ei kipu nagu eriti proovima kah....ei viitsi naa tihti gondleid [Motobot: õige on "gondleid"] lappida :roll:

samas tiksub selline mõte- kuuri all vana jawa 250...tagaraam külge(noh see mis vasta maad peaks toetama, kui pailuks läheb :wink: ) ja aeglane ülekanne ja ...tuld, vähemalt pole kahju kui risu panen :twisted:

Harjutamine teeb meistriks!!!! (crash) :mrgreen:

JAWA 250-->kawasaki ZX9R ninja-->suzuki rmz 250-->yamaha super tenere---> kingquad 700 ---> Honda Hornet 919
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3133
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

motoking kirjutas:

just nimelt.....kiirus esimese käiguga läheb juba paljuks...ja lenksa kah ju pole...st. haare on kitsas ja jube raske hoida(eriti kui algaja oled :oops: )........

....ise pole kah veel asja selgeks saanud.....ei kipu nagu eriti proovima kah....ei viitsi naa tihti gondleid lappida :roll:

samas tiksub selline mõte- kuuri all vana jawa 250...tagaraam külge(noh see mis vasta maad peaks toetama, kui pailuks läheb :wink: ) ja aeglane ülekanne ja ...tuld, vähemalt pole kahju kui risu panen :twisted:

Harjutamine teeb meistriks!!!! (crash) :mrgreen:

mis käiguga siis soovitad alustada harjutamist?

vahepeal võid ka kirjavahemärkide kasutamist õppida :wink:

Viimati muutis Pihelgas, 17 Jaan 2008, 23:52, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

FleXer
Postitusi: 369
Liitunud: 10 Juun 2007, 21:00
Tsikkel: smv 750

Lugemata postitus Postitas FleXer »

Algul sõida nt. 1 käiguga. Istu tavaasendis ja ülakehaga hoia tasakaalu.
Pane sidur alla ja keera gaasi ja lase lahti teda järsult. ( ma ei tea kui võimas ta sul on , et üle ei tõmbaks ) igatahes, et algul harjuda et esiratas kerkib maast ülesse ja et kaoks ära see tunne " appi esiratas on õhus ". see oleks see mida ma alustuseks soovitaks.
Rohkem rääkida ei oska, kuna bikedega pole proovinud sõita.

oli: kymco agility 50 ; aprilia rx 50 ; mz 125 sx
Kasutaja avatar

Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Ma arvan, et kõige targem oleks suuremate probleemide tekkimiseks õppida ära kohe tagapiduri kasutamine. Ehk siis esimesed paar korda lased nii nokka üles, nagu siin juba varem mainitud- siduriga kerge gaasiga ja kohe alla, et liiga kõrgele ei tõuseks, seejärel juba nii et korda sama, ainult et kohe kui oled otsa natuke ülesse saanud, vajutad tagapidurit tugevalt, et noka maha tõmbaks. Ja nii lased edasi koguaeg ja aina kõrgemale rohkema gaasiga. Siis kui juba päris ülesse saad ja alla ka kohe suudad piduriga lasta otsa, siis hakka proovima natuke kergemini pidurit vajutama, et ots kauem üleval püsiks. Kui kohe algusest ilma varasema tagarattal sõidu kogemuseta piduri kasutamise selgeks õpid, tuleb üle tõmbamisi kindlasti kordades vähem kui üldse ja lõpuks võid kilomeetrite viisi tagarattal lasta piduri ja gaasiga mängides. Edu :wink:


janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas janis »

Ses suhtes on 600cc ühepütased head, et gaasiga läheb tagarattale ja gaasi maha lastes on sama effekt mis pidurdamisegagi, aga 3 käiguga tuleks juba pidurit kasutada, kuna mootori pidurdus ei ole enam nii hea. 1 käigu püsin tagarttal vabalt, kui teise sisse lülitan siis võtab natuke üles alla tantsima ja kiirus on 70 km/h ringis. Kuidas keegi tagarattal käiku vahetab? siduriga/ilma sidurita? Mina sidurit näiteks ei kasuta, ma ei jõua seda 2 näpuga vajutada ja ei julge haaret vähendada.

Kasutaja avatar

etv 1000
Postitusi: 113
Liitunud: 28 Aug 2006, 13:37
Asukoht: tartu lähedal

Lugemata postitus Postitas etv 1000 »

Nagu näha pole asi eriti kinni rattas vaid pigem tahtmises. :wink:
Pakun,et antud ratas pole rohkem kui 125 cm3.

elu on liiga lühike et, seda poole gaasiga läbida.
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Kui ma katoomil kannisin ainult power wheeliet esimese käiguga, siis oli nii mõnigi kord ebameeldiv üllatus, kui asi tahtis üle tõmmata.Mina ja ka paljud teised on seda korduvalt öelnud - siduriga ja teise käiguga tuleb väga pehmelt ja üllatustevabalt üles :)

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

Piats
Postitusi: 137
Liitunud: 08 Dets 2006, 01:20
Asukoht: Florida,Fort Lauderdale

Re: Tagarattal sõit,

Lugemata postitus Postitas Piats »

kairokas kirjutas:

Jõudu. Küsimus siis selline, et mul masin, Aprilia rs125 06. Ja kuidas tuleks alustada õppimist tagurattal sõiduga? Sünnistsaati see selge pole ju:d et, tahaks nagu õppida? kuidas kõige lihtsam, et virna ei paneks?. aitäh


Vaata ja õpi :D
Enne ettevaatlikult hakkad harjutama et saaksid enesekindluse endale ja siis ole alati valmis tagapidurit vajutama. Kui liiga kõrgele läheb siis ei tohi mitte mingil juhul jalgu jalaraudadelt ära võtta.

Kasutaja avatar

motoking
Postitusi: 71
Liitunud: 30 Okt 2007, 21:33
Tsikkel: Honda Hornet 919
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas motoking »

Pihelgas kirjutas:
motoking kirjutas:

just nimelt.....kiirus esimese käiguga läheb juba paljuks...ja lenksa kah ju pole...st. haare on kitsas ja jube raske hoida(eriti kui algaja oled :oops: )........

....ise pole kah veel asja selgeks saanud.....ei kipu nagu eriti proovima kah....ei viitsi naa tihti gondleid lappida :roll:

samas tiksub selline mõte- kuuri all vana jawa 250...tagaraam külge(noh see mis vasta maad peaks toetama, kui pailuks läheb :wink: ) ja aeglane ülekanne ja ...tuld, vähemalt pole kahju kui risu panen :twisted:

Harjutamine teeb meistriks!!!! (crash) :mrgreen:

mis käiguga siis soovitad alustada harjutamist?

vahepeal võid ka kirjavahemärkide kasutamist õppida :wink:

Herr Pihelgal ikka on kohe vaja oma kirjavahemärkide teemat alustada? :evil: :) Ei noh, eks uute baikerite kallal ikka tore norida jah!!!?? :D

Baigi puhul üle esimese küll ei soovita(alustuseks). Aga, kui algaja oled siis on mõistlikum variant ikka krossi tsikkel, mis on kergem ja mille ülekanne märksa aeglasem! Krossikaga on jällegi teine käik(oleneb muidugi tsiklist), märksa "pehmem" kui esimene käik st. gaasi lisamisel ja vähendamisel ei tee ratas nii äkilisi liigutusi.

Selle venna käes käib küll asi kergelthttp://www.youtube.com/watch?v=ovFSahIPaVQ

JAWA 250-->kawasaki ZX9R ninja-->suzuki rmz 250-->yamaha super tenere---> kingquad 700 ---> Honda Hornet 919
Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 510
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 30 korda

Lugemata postitus Postitas h0lger »

To: janis.
Tagarattal vaheta käiku ilma sidurita ikka jah. Isikliult ei kujuta ette, milliseks see siduriga vahetamine tagarattal kujuneks - ilmselt peab väga hea tasakaalu tunnetus olema.

Terv. Holger.

Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

417 kirjutas:
suhkrujuku kirjutas:

piigi või krossinaelaga saad aga üldiselt aprilia rs ei ole selleks eriti hea ratas. harjutamiseks sobiks mingi krosser paremini, või pit bike näiteks.

no ütleme et bikega võttis ikka omajagu aega enne kui hoidma sai hakata tagrattal ennast ( kolks üles kolks alla pole tagarattal sõit)

KTM dukega seevastu 10 mintsa proovimist ja tasakaal käes

aga jah SM või krossikas on natsa parem selle jaoks, kiirused on oluliselt väiksemad

Ka minul oli eelmine aasta see soov selgeks saada, kuid vaibus maha kuna kartsin ratta lõhkuda.
Täpselt nii oli minul kui proovisin eelmine aasta tagarattal sõitu ei õnnestunud see kõige paremini, oligi see KOLKS ülesse ja KOLKS alla variant, ka võttis see kolks alla ebameeldivalt vibama, samas sai mõned korrad sidurit kasutades väga sujuvalt ratta maast lahti ja väga sujuvalt vastu maad tagasi. Kahju muidugi selle asja juures oli see et see siduriga tõstmine oli kogematta, kiirendamise ajal sai natukene vahesidurit antud, vanadest JAWA aegadest see nagu tuli meelde, vahe ainult selles et jawa ei kangutanud kohe ratast lahti maast selle peale. Tahtlikult ei saanudki seda normaalselt toimima, kartus ratast lõhkuda oli suur ja see KOLKSUTAMINE tekkitas natukene vbl hirmu ja jätsin selle harjutamise eelmiseks aastaks sinnapaika. Power wheelie ongi see kolksutamine rohkem ja ma pakun kui ratas maast lahti ja tagapidurit suure ehmatusega järsku vajutada saad ka esiratta kolaki vastu maad ja kaugel see kõhuli käiminegi sellest. Siduria tundus mulle nagu et on kergem seda vbl harjutada aga see isiklik arvamus puhtalt.

Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

Habanero
Postitusi: 208
Liitunud: 10 Apr 2005, 23:12
Asukoht: Sajusaared

Lugemata postitus Postitas Habanero »

Väga asjalik video. Head harjutamist:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0638402466

Kui sa ei higista, pole piisavalt kuum.

ON: Husqvarna TE 610IE
OLI: Honda XRV "Africa Twin", Husqvarna SM 570R
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Habanero kirjutas:

Väga asjalik video. Head harjutamist:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0638402466

150 miljonit korda läbi käinud siit

Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Ja käib edaspidigi...senikaua, kuni analoogseid teemasid tehakse...

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

blackpanters
Postitusi: 38
Liitunud: 09 Dets 2007, 18:12
Tsikkel: Suzuky GSX600F

Lugemata postitus Postitas blackpanters »

Küsimus siia teemasse, ei hakka uut tegema.
Kus müüakse "stunT bare"? või peab selle iga mees ise tegema?:D
Sain just krossika tagaporikast lahti ja ei taha enam ühtegi lõhkuda:D

Mõtle enne kui keerad.
Kasutaja avatar

Regula
Postitusi: 478
Liitunud: 08 Juul 2005, 19:15
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Regula »

Aga selline küsimus, et kui ma pole eluseeski millegiga tagarattal sõitnud, ja tahaksin selle perfektselt ära õppida, kas siis 99% mul tuleb vähemalt 1-2 kukkumist läbi elada ja mingi 1% inimest võibolla suudavad ilma ühegi kukkumiseta? Ma pean seda küsima, sest seda ära õppida ma tahaks, aga ei tahaks oma rattale mitme tonnist kahju ka ju tekitada ja samuti varustuse ja ka enda ära lõhkuda :(

Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”