Tume visiir - kas tohib?
Moderaator: Moded
-
elbid_
Teema algataja - Postitusi: 189
- Liitunud: 29 Mai 2007, 13:37
- Tsikkel: Ducati Monster 696
- Asukoht: Tallinn
Tume visiir - kas tohib?
Nii, selline küsimus siis, et kas tänavapildis tohib sõita tumeda kiivril oleva visiiri/klaasiga? Otsisin mis ma otsisin, aga vastust kui tõest ei ole ma ikka leidnud. Kuuldud jutte igasuguseid. Kes trahvi saanud, kellel ametnikud käsnud ära kiskuda, kes teab, et kindla kellaajani võib sõita jne. On siin keegi, kes seletaks/valgustaks võhikut selles osas veidikene? Päikeseprillide kiivri alla toppimine pole alati kõige mugavam. Mulle vähemalt ei istu. Proovisin aga kiivrit, tumeda visiiriga ja ausaltöeldes oli täitsa mõnus. Ostaksin kindlasti, kui teaksin, et millal ja kas tohib seda üldse tänaval sõites kasutada.
Võib-olla läks teema nüüd valesse kohta, aga loodame, et antakse andeks ![]()
Aitäh!
-
elbid_
Teema algataja - Postitusi: 189
- Liitunud: 29 Mai 2007, 13:37
- Tsikkel: Ducati Monster 696
- Asukoht: Tallinn
oja kirjutas:no ametlikult ei tohi aga sõidavad paljud ikkagi. mina ka
Aga on see siis kuskil kirjas ka, et ametlikult ei tohi?
See ongi selline asi nagu ma juba mainisin, et kuskilt kuuled üht ja kuskilt jälle midagi muud, et teeks selle siis selgeks kuidagi viisi.
TO: Vincent
Olen näinud jah sellist kiivrit, endal isagi kasutas mingi aeg sellist, vist oli Schuberti toode.
-
erik183
elbid_ kirjutas:TO: Vincent
Olen näinud jah sellist kiivrit, endal isagi kasutas mingi aeg sellist, vist oli Schuberti toode.
Paljud tootjad kasutavad sellist tumedat sisemist visiiri, pigem on see uutel mudelitel isegi reegel mitte erand.
Aga tumeda visiiri kohta ütles hr. Indrek Sirk paar aastat tagasi ühes teises foorumis järgmist http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... ast_page=1
-
taux
- Postitusi: 282
- Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
- Tsikkel: VTX 1800
- Asukoht: Tallinn.Randvere
- Tänatud: 1 kord
isiklikult pooldan sisseehitatud lisaklaasiga kiivrit sel lihtsal põhjusel,et sõidan tihti pimedal ajal. ja kui on tume klaas siis ausalt öeldes , ega eriti ei näe küll mis ees ja küljel toimub. nii ,et igamehe enda otsustada, kui turvaliselt sõita Trahvi saada selle eest on vist keeruline.Pole nagu lugenud kuskilt ,et kiivrile ei tohi kinnitada tumedat klaasi. Mul võib ju kiivri küljes tume klaas olla,aga kui ta on lahti siis ma ju ei kasuta teda
Samalugu on auto prozedega Olgu või 8 tk ees aga kui ei kasuta on kõik ok.Kõik on seaduse tõlgendamises..Kui omamine pole keelatud siis kasuta aga nii,et ei satu vastuollu seadustega. ![]()
-
erik183
-
elbid_
Teema algataja - Postitusi: 189
- Liitunud: 29 Mai 2007, 13:37
- Tsikkel: Ducati Monster 696
- Asukoht: Tallinn
vincent kirjutas:elbid_ kirjutas:TO: Vincent
Olen näinud jah sellist kiivrit, endal isagi kasutas mingi aeg sellist, vist oli Schuberti toode.
Paljud tootjad kasutavad sellist tumedat sisemist visiiri, pigem on see uutel mudelitel isegi reegel mitte erand.
Aga tumeda visiiri kohta ütles hr. Indrek Sirk paar aastat tagasi ühes teises foorumis järgmist http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... ast_page=1
Tänud! antud teema läbi loetud ja sain ka nüüd targemaks. Ehk siis tsiteerides Hr. Indrek Sirki : "Kood 117. Motokiiver
Nõuded: 1) motokiivrid peavad olema E-reegli nr 22 nõuetele vastavad ja E sertifitseeritud (märgistatud E );
2) näokatte klaasi läbipaistvus peab olema vähemalt 80%, e valguse neeldumine ei tohi olla suurem kui 20%.
Rahatrahv kuni 3000 krooni, visiiri üles tõstmine ei anna õiguslikku alust trahvist pääsemiseks.
Päikeseprillidele nõudeid ei ole (veel)."
Tänud vastanutele. Loodan, et teemast on ka tulevikus abi, kes veel asjaga kursis ei ole.
Rain
-
creativ
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
elbid_ kirjutas:vincent kirjutas:elbid_ kirjutas:TO: Vincent
Olen näinud jah sellist kiivrit, endal isagi kasutas mingi aeg sellist, vist oli Schuberti toode.
Paljud tootjad kasutavad sellist tumedat sisemist visiiri, pigem on see uutel mudelitel isegi reegel mitte erand.
Aga tumeda visiiri kohta ütles hr. Indrek Sirk paar aastat tagasi ühes teises foorumis järgmist http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... ast_page=1Tänud! antud teema läbi loetud ja sain ka nüüd targemaks. Ehk siis tsiteerides Hr. Indrek Sirki : "Kood 117. Motokiiver
Nõuded: 1) motokiivrid peavad olema E-reegli nr 22 nõuetele vastavad ja E sertifitseeritud (märgistatud E );
2) näokatte klaasi läbipaistvus peab olema vähemalt 80%, e valguse neeldumine ei tohi olla suurem kui 20%.Rahatrahv kuni 3000 krooni, visiiri üles tõstmine ei anna õiguslikku alust trahvist pääsemiseks.
Päikeseprillidele nõudeid ei ole (veel)."
Tänud vastanutele. Loodan, et teemast on ka tulevikus abi, kes veel asjaga kursis ei ole.
Rain
mulle ikka meeldib idiootlike seadusi omaltpoolt kommida!
ma saan aru et autol mille klaasi ei saa eest korraks ära tõsta või korraks alla lasta et seda ei tohiks tumedamaks teha või mida iganes. seal peab olema tagatud läbipaistvus. aga kiivrivisiir?? minu teada on kõik visiirid üles alla käivad. mis vahet seal küll on?? sama hästi võiks siis päikseprillid ka ära keelata!? kuidas seda küll põhejndatakse et kiivri visiir ei tohi olle tume nt.
kas see on siis liiklusohutuse seisukohast parem kui päike mul silmi küpsetab???? kus on loogika?
igavene häda ongi sinna visiiri alla veel päikseprille toppida. nu teisiti ju ei saa ja peab olukorraga leppima.
muidugi on arusaadav et E tähis aga et 80% läbipaistvust? millega seda mõõdetakse?
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
taux
- Postitusi: 282
- Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
- Tsikkel: VTX 1800
- Asukoht: Tallinn.Randvere
- Tänatud: 1 kord
ei noh ma nimetangi oma visiiri päikeseprilliks
.Huvitav kas kiivri külge patsi jms tohib siduda. Või läheb see ka vastuoll eu direktiividega.
Olen nõus sellise asjaga siis kui ma ei tohi seda tumedat visiiri osta. Huvitav küll, osta võin aga kasutada ei tohi.St kodus keldris võin käia kui tahan. Vene ajal ei tohtinud autol ka sportrooli ja tumendatud klaase olla ,kui teh passis polnud vastavat templit. Aga kui tempel oli oli kõik legaalne ja ok. sama tegelikult auto klaasiga.Kuiikka suudad tehase serdi välja ajada, et ongi klaasid 80 prossa tumedad siis on ark maoli maas ja kogu lugu.aastaid tagasi oli mingi usa autoga kohtukeiss,et miks küljeaknad mustad. politsei jäi tookord kaotajaks pooleks minuteada
-
taux
- Postitusi: 282
- Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
- Tsikkel: VTX 1800
- Asukoht: Tallinn.Randvere
- Tänatud: 1 kord
huvitv lugu. kui mul on autos turvavöö ja ma ei kasta seda siis saan 3000 trahvi.kui kasutan siis ei sakui mul on kiivril tume visiir, kasutan seda saan 3000 trahvi ja kui ei kasuta saan ikka 3000.Tegelikult võiks igale mootorratta/auto omanikule kord kuus saata koju ca 600 trahvikviitungi, niikuinii on mingit reeglit rikkunud. saaks riigikassa täidetud ja politseil kergem. 90 ndatel oli teema, et konstaabel sai noomida, miks nii vähe trahve tehtud kas tõesti keegi ei sülitanud maha, ei paugutanud trepikoja ust jne. meil on politsei esmaülesanne täita riigikassat . Eemise suve kogemus oli sellin,et sirgel teel 90 lubatud, vihmane ilm sõitsin mööda rekkast mis liikus ca 80 ga. Politsei võttis kohe rajalt maha a la teil kiirus 120 .siin lubatud 90.Ja kutt nagu rikkis grammofon. Igale seletusele oli vastus, jah teil võib olla õigus aga te rikkusite seadust, vaja trahvi teha. Ju ma olin see päev ainuke ja nad ei saanud ju ilm trahvita jaoskond minna. Keelel oli kõsimus,et kas teil on keelatud loogiliselt mõelda või te ei oska. Krt sõida vihmaga rekkast mööda 90 ga.
-
Motoll
Minul BMW-st ostetud kiiver,lisavarustusena tume visiir. Peaks nagu kõik EU-le vastama. Aga muidugi kas seda kõike loogikat, mis siin eelnevalt kirjutatud, on pollarile ka võimlik seletada. Lisaks veel, et inimeste silmad on päikse suhtes ka eri tundlikusega ja päikseprilli sangad kiivri all mõnel juhul soonivad sisse ning sel juhul oleks tavaline visiir nagu isegi ohtlik.
tazavi kirjutas:kasutage nolan n102 kiivrit ja pole mingit probleemi. Minuarust parim lahendus, sest päiksesirmi saab maanteel kulgedes igas kurvis ette ja eest ära panna just nii nagu omale sobib, ei pea sellepärast seisma jääma.
Jah kasutan ise ka samat kiivrit. Kõik muu on ok aga kui päikesevisiir on üleval siis tuul viliseb jubedalt. Välise päikesevisiiri häda. Kõrvatropid on muidugi vast abiks.
To: Motoll
Mul ka teiseks kiivriks BMW system 4 kiiver koos orig. päris tumeda visiiriga.
Märge visiiri ääre peal, et ei oma EU sertifikaati või midagi taolist... Täpselt ei mäleta mis seal kirjas, igatajses EU kirjet ei oma. Originaal tume visiir ei tähenda kohe, et see legaalne oleks . Vaata oma kiivri visiir üle, mis seal kirjas on ![]()
Tegelikult vast keegi suurt ainult visiiri pärast nokkima ei hakka kui mingit muud moodi nokkimiseks põhjust ei anna. Sama kiivriga võeti mind eelmine aasta rajalt maha ja ei midagi. Pull oli vaadata küll, nii kui mundrimees bike`t märkas ( K1200S oli) siis jooksis käsi õieli peaaegu keset teed Telliskivi tänaval. Kuna rikkumisi ei ole siis kontrolliti papreid ja sooviti head teed. Väga positiivne ja korretne minu arust. Visiiri kohta ei midagi. Ju nad lootsid pigem lubadeta bikerit tabada.
Eks kõik sõltub ikka sellest kui palju ise põhjust annad. Sõidad korralikult pole suurt häda midagi. Pane hullu kusagil siis koinitakse, loogiline.
Tegelikult peaks seadus kehtima ikka hämaral ajal või pimedas. Seda enam, et see nn. "hämar aeg" on ju liiklus-seaduses ka reglementeeritud!
Mina prillikandjana ei saa mingi valemiga päikeseprille kiivri all kanda... Ereda päikesega hakkavad silmad vahest lausa vett jooksma - kas see "sillerdav" pilk on siis seaduse looja arvates ohutum??? Eriti tobe on seejuures see, et päikeseprillid olgu või süsimustad... ![]()
EDIT - tglt mitu aastat vana teema olemas kah: http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=350
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
creativ kirjutas:mulle ikka meeldib idiootlike seadusi omaltpoolt kommida!
...
kus on loogika?
Enamik seadusi on sündimud ikkagi eesmärgist midagi paremaks muuta. Paraku on traagika selles, et see hea eesmärk ja meetod selle saavutamiseks tuleb kuidagi ära formuleerida. Ja seal on nüüd kitsaskoht – seadus tuleb kirja panna võimalikult konkreetselt. Inimesed seevastu oma mõtlemises ja käitumises ei järgi IF...CASE...ELSE...jne loogikat. See on nagu formaalloogika vs. ilukirjandus.
Näiteks on sul idee, et "Ametnikud peavad olema ausad".
Palun proovi nüüd kirjutada seadusepügal, milles näpuga järge ajades käituks ametnik ilmeksimatult õigesti, samas riivamata ühtegi tema võimalikku vabadust ja õigust, mis üks kõik millises situatsioonis võivad tekkida.
Et sellest ei sünniks mingi tohutu käskude, keeldude, kirjelduste jne kogum, mida keegi ei suudaks läbi närida, üritatakse leida võimalikult lihtne kesktee, mis ühelt poolt küll toimiks, samas väga suuri piiranguid ei looks.
-
Motoll
-
Supermoto_1337
Aga kuidas on asi krossiprillidega?
Kui ma panen õigete prillide asemel mingid mägisuusaprillid, mis on väga tumedad. Kas see ei ole seadusega keelatud, sest tegemist on ju prillidega, mitte visiiriga. Krossikiivri prillide alla veel päikeseprille on vist väga ebamugav panna.
Eelmine suvi sõitsin vahepeal ainult päikeseprillidega. Tuule eest kaitses enam vähem silmi, aga tolmu eest mitte.
uh mis halate
minul on ka seal visiiril kirjas et kasutada ainult päevasel ajal(soravas inglise keeles muidugi
) pimedas nagunii tumedaga sõita ei kannata! Olen kindel et kui ise kurja oma käitumisega karja ei kutsu.... siis ei tülita sind ükski norm politsei ainuüksi selle tumeda visiiri pärast
Ehk siis "õige hõlma ei hakka keegi"!
Tark ei torma!!!
-
Jaanus966
Selline teema oli täiesti olemas, kuni mode kris. ta kinni toppis.
Tume klaas öeldakse auto klaaside kohta, kiivril on ikkagi visiir. Juhuks kui kris. ei tea! ![]()
Järelikult on ka see teema "läbinämmutatud".
Terv.
Jaanus
Postitatud: T dets 25, 2007 13:53 Teema:
[quote="Jaanus 966 - kasuta palun otsingut - "tume klaas" ja "saksa pott" on vast ühed enim läbinämmutatud teemadest.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blu Light.[/quote]
seaduses kirjas ju
Väljaandja : Teede- ja Sideminister Akti või dokumendi liik : määrus
Kood 117. Motokiiver
Nõuded: 1) motokiivrid peavad olema E-reegli nr 22 nõuetele vastavad ja E sertifitseeritud (märgistatud );
2) näokatte klaasi läbipaistvus peab olema vähemalt 80%, e valguse neeldumine ei tohi olla suurem kui 20%.
Kontrollimine: 1) TÜ – vaatluse ja valguse neeldumismõõdikuga;
2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 22/05 metoodikale.
Sõitsin siiamaani läbipaistva visiiri +uduvisiiri ja polaroid prillidega. Arvake ära mis värvi oli maailm ümberringi. Ma ei saa aru miks aga polaroid murdis värve selliselt et teed muutusid kohati punaseks majakatused siniseks valgusfoori tuled mingiteks ebamäärasteks jne. Tavaprilliga seda anomaaliat polnud. Need ebaloomulikud värvilahendused hakkasid lõpuks üle viskama. Nüüd peegliga seda muret enam pole.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.