kütus: 95 vs. 98

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
jansu24
Postitusi: 123
Liitunud: 19 Mai 2007, 00:27
Tsikkel: HYOSUNG GT650iR
Asukoht: Pärnu

kütus: 95 vs. 98

Lugemata postitus Postitas jansu24 »

Millist kasutate/eelistate?

Ise eelistaks 98't, aga tekkis küsimus millisega rahvas sõidab...

Terv,
Jansu

__________________________________________

V-mootor on nagu lõvi taltsutamine ja rida mootor nagu kassi piinamine :)

HYOSUNG GT650Ri
Kasutaja avatar

3m
Postitusi: 408
Liitunud: 25 Juul 2005, 16:24
Asukoht: Keila
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas 3m »

Kasutan statoili 98t, ei teagi miks, aga selline komme on jäänud. Võibolla olen loll, et usun et see on tõesti parem jne.

Aprilia Rs 125 '01-> Aprilia Rs 125 '04-> Z750-> FZ1S-> Tiger 800XC

Makz
Postitusi: 165
Liitunud: 24 Apr 2006, 14:09
Tsikkel: VFR 750F
Asukoht: Tartu/Saue

Lugemata postitus Postitas Makz »

Tavaliselt kasutan 98-t, tahmab vähem mootorit. Kui rahaga väga hõisata pole siis vahest 95-t kah, kuid üldiselt üritan vältida.

Kasutaja avatar

kotk
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Mär 2005, 23:07
Tsikkel: H-D Road King `03
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas kotk »

Minu gixxerril on tuntav mineku vahe, 95 kohe üldse ei meeldi.

Yamaha FZR 600/Suzuki GSX 600F/Suzuki RF 900R/Suzuki GSX R-750K1/Kawasaki VN 750 Vulcan/Kawasaki VN900 Custom/Harley-Davidson "Road King"

rallitaja
Postitusi: 491
Liitunud: 12 Juun 2007, 08:52

Lugemata postitus Postitas rallitaja »

Tundub, et 98't kasutades on ka kütusekulu veidi väiksem.

Kasutaja avatar

Space
Postitusi: 136
Liitunud: 04 Mai 2006, 14:16
Tsikkel: GSR600
Asukoht: Pirita
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Space »

Ikka ja ainult 98-t. Eks minek ole tiba teravam (95-ga puudub kogemus), aga peamiselt on ikka enesetunne parem, sest sinu lemmik väärib parimat. :D

Rohkem ilusaid ilmasid!
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Õnnestus 2007, üks terve päev, ajavõtuga testida kütuseid.
Rootsi 95 (puhastatud, Racing), liitri hind ca.80.-/parim veerandmiil 10,31
Statoil 98 (Ultima), liitri hind ca.17.-/parim veerandmiil 10,44
Aral 100 (Racing), liitri hind ca. 45.-/parim veerandmiil 10,28

Arvan, et meie 98 on täpselt Saksa 95, millele on lisaks mingit solki juurde lisatud. Millele meie 95 vastab... no ei tea mis solgile siinkohal veel mingit solki lisaks kallatud on... :mrgreen:

Ei lähe küll täpselt teemasse aga mis kütusekulusse puutub, siis Eestist kuni Saksani sõites on sitemate kütuste tipus Poola ja Eesti. "Katseid" tehtud Fiat Ducatol, umbes 70.000km jooksul - Eesti diisliga 600km/paak, Poola 500-600km/paak, Saksa 750km/paak. Vaevalt diisli ja bensiini kvaliteet piirkonniti proportsioonist väljas on.
Seega on Eestis rahakulu kilomeetri kohta palju suurem kui Saksas.

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1945
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

95 VS 98

Lugemata postitus Postitas Vint »

Kütus tuleks valida vastavalt tootja soovitusele. küllalt olnud juhtumeid
kus moodsate "säärekate" klapid kõngevad 95 - ega sõites, oma-osa on muidugi ka solkk mida maakohtades võib saada.
95 - l on lihtsalt öeldes pikkem põlemine, ehk segu järelpõlemine mis tekkitab rohkem tahma.


sven358

Lugemata postitus Postitas sven358 »

ma sõidan 98 ja panen veel bensiini lisandit ka juurde mis tõstab oktaanarvu 105 peale.

Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Lugemata postitus Postitas Nigga »

sven358 kirjutas:

ma sõidan 98 ja panen veel bensiini lisandit ka juurde mis tõstab oktaanarvu 105 peale.

Ja ikka sõidad veel?


sven358

Lugemata postitus Postitas sven358 »

pole siia maani midagi juhtunud.
kasutan auto juures ka samat lisandit
ja märgatav vahe on see sõita 98 või 98+lisand nii autoga kui ka rattaga.
kui sõita ainult 98 on auto ja ratas tükimaad uimasem kui lisandiga.

Viimati muutis sven358, 13 Apr 2008, 10:44, muudetud 1 kord kokku.

all
Postitusi: 87
Liitunud: 26 Sept 2006, 20:48
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas all »

Mis sa sinna luurde segad kui saladus pole ega "toluooli".


sven358

Lugemata postitus Postitas sven358 »

ma õhtu puule lähen vaatan garaazist täpselt järgi mis lisandit ma kasutan.


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

Kui lisandite peale jutt läks siis..., koka-kola on täitsa joodav, kui sinna vähemalt kolmandiku jagu Jägermeistrit lisada... :wink:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2042
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...

Lugemata postitus Postitas Kommionu »

Pole küll reegel, aga aastaid kasutasime rinkal lennuki ja statoili 98 bentsude segu... vahekorras 1/4 lennukit (114 RON oli vist oktaanarv) ja 3/4 statoili 98-at...

Tänaval kasutan ainult Statoili 98-t...

Täpsem ülevaade racing bentsudest:

VP Racing
RON – oktaanarv jälgimismeetodil (Research method) mõõtes – kasutatakse Euroopa tanklates kütuse oktaanarvu näitamisel (Eestis saadaval bensiinijaamades max 98)

.

MON – oktaanarv mootormeetodil mõõtes – VP Racing soovitab jälgida MON-arvu, kuna see on kõige lähedasem võistlustingimustes töötavale mootorile

.

R+M/2 – RON ja MON meetodi keskmine – kasutatakse Ameerika bensiinijaamades kütuse oktaanarvu näitamisel (Ameerika bensiinijaamades max 91)

.

VP RACING PLIIVABAD KÜTUSEDESTILLAADID

.

STREETBLAZE 100

.

Destillaati on lisatud hapnikku koos etanooliga. Parim „säästukas“ Imprezadele, Evodele ja teistele ralliautodele turboga või ilma. Turbomootoreid testides andis Streetblaze 100 kuni 14% rohkem hobujõude kui tanklast saadav RON 98 kütus. Sobib samuti Streetrace’eritele, muskelautodele, 1-miili kiirendajatele, 4T tsiklitele krossis ja ringrajal, jettidele, mootorkelkudele, pitbike’idele jne. Surve kuni 14:1. Ei kahjusta katalüsaatoreid ega hapniku andureid.

RON 104 ; MON 96 - R+M/2 100
Tihedus .746 @ 15* C
Värv – oranzh
Hind: 59,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
65,00 krooni / liiter - 56L metallkanister

.

RALLYPLUS

.

FIA reeglitele vastav destillaat, mis on valmistatud andmaks ralli ja ringraja autode turbomootoritest parimat võimsust. Pakub märgatavalt rohkem hobujõude ja väändemomenti, kui ükskõik milline samade RON/MON näitajatega analoog.

RON 102 ; MON 89 - R+M/2 95,5
Tihedus .782 @ 15* C
Värv – helesinine

Hind: 75,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
83,00 krooni / liiter - 56L metallkanister

.

MOTORSPORT 103

.

Pakub sama võimsust ja kaitset mootorile, kui mõned teised spetsiaalseeeritud juhtivate brandide Racing destillaadid. Surveaste kuni 15:1. Mõnigatel juhtudel saab koguni kahekordistada oma starndard mootori surveastet - konsulteeri oma mootorituunijaga sobiva lahenduse leidmiseks. Sobib kasutamiseks autospordi kõikidel aladel (ka ralliautode turbomootorites), kiirenduses, streetrace’il, motokrossis, ringrajal, quadides, mootorkelkudes, jettides, veemotos.

Surve kuni 15:1

RON 107 ; MON 99 - R+M/2 103
Tihedus .743 @ 15* C
Värv – punane
Hind: 59,00 krooni / liiter - 19L metallkanister

.

M8-1

.

Spetsiaalselt valmistatud täitmaks FIM Motokrossi, Ringraja ja Quad võistlustingimusi ning andmaks maksimaalset võimsust 4-T tsikli ja quadi mootorist.

RON 101 ; MON 90 - R+M/2 95,5
Tihedus .739 @ 15* C
Värv – kollane
Hind: 95,00 krooni / liiter - 19L metallkanister

.

MR PRO-4.1

.

Valmistatud täitmaks AMA Pro Racing nõudmiseid pliivabadele ja madala oktaanarvuga 4T Motokrossi, Ringraja ja Quad võidusõidu mootorite destillaatidele.

RON 102 ; MON 90 - R+M/2 96
Tihedus .756 @ 15* C
Värv – helesinine
Hind: 200,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
.

.

VP RACING PLIID SISALDAVAD KÜTUSE DESTILLAADID

.

VP 110

.

Parim 2-taktistele tsiklimootoritele 50…500cm. Surve kuni 14:1. Sobib kasutamiseks „vabalthingavates“ mootorites autorallis, - ringrajal, -kiirenduses; motokrossis, -ringrajal, -quadides, -mootorkelkudes, -jettides; veemotos.

RON 113 ; MON 107 - R+M/2 110
Tihedus .720-.735 @ 15* C
Värv – purpur (lilla)
Hind: 59,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
.

VP 113

.

Uus „standard“ 4-taktistele „vabalthingavatele“ kiirenduse, krossi, ralli, ringraja jne tsikli ja automootoritele. Surve kuni 14:1. VP 113 annab kuni 2% rohkem võimsust kui konkureerivad 110-114 oktaanarvuga destillaadid ja 3..4% rohkem võimsust võrreldes tavatankla bensiiniga. Võib nõuda 1…2 mõõtu suuremat düüsi.

RON 117,5 ; MON 108,5 - R+M/2 113
Tihedus .719 @ 15* C
Värv – roheline
Hind: 69,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
.

C 16

.

Kasutatakse kiirendusautode turbomootorites ilma ja koos nitroga. Surve kuni 17:1

MON 117
Tihedus .735 @ 15* C
Värv – sinine
Hind: 80,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
.

VP Import

.

Maksimum võimsus ja väändemoment suurtel pööretel kõikidele kiirendusautode/tsiklite ja vormelite mootoritele. Turboga ja/või nitroga. Annab 5% rohkem võimsust kui C16 ja samalaadsed hapnikuvabad destillaadid.

MON 120+
Tihedus .744 @ 15* C
Värv – värvitu
Hind: 150,00 krooni / liiter - 19L metallkanister

allikas: http://www.ktm.ee/?page_id=195

Sõida... ja ära MÖLISE!!!

ViragoXV125

Lugemata postitus Postitas ViragoXV125 »

98 ikka

Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

Kommionu kirjutas:

Pole küll reegel, aga aastaid kasutasime rinkal lennuki ja statoili 98 bentsude segu... vahekorras 1/4 lennukit (114 RON oli vist oktaanarv) ja 3/4 statoili 98-at...

Lada VFTS-idele käis ka sama segu ja eks mõnigi rahvarallur kasutab seda tänaselgi päeval..
Vana kooli mehed soovitavad sellisele lisada natukene 2T õli, kuna see lennukikütus on "kuiv"

Ise kasutab rattal ja perevagunil 98 Nestest. Aga eks ta üks paras "Leedu pohlamoos" ole, võrreldes seda, mida Soomest paaki saad.

KÄIN JALA JA JOON VETT

kalev 1

Lugemata postitus Postitas kalev 1 »

mulle öeldi et 98 kasutades lähevad leegitorud siniseks 95 aga mitte?

Kasutaja avatar

Soultrain
Postitusi: 970
Liitunud: 29 Sept 2003, 18:28
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Soultrain »

Kes ütles?

Aga ise kasutanud nii 98t kui ka 95t, olulist vahet ei tunne...autol ainult 95t

Loud pipes save lives!!!
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2392
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

95 nii nelja kui kaherattalistes. Üks asi on see mis "tundub" parem olevat, teine on reaalsed faktid. Trammi kiirenduse tulemused on fakt. Igapäevaelus võiks selleks olla näiteks kütusekulu. Tallinn-Tartu trassil katsetades ei ole veapiiri ületavat erinevust täheldanud. Samuti ei ole kiirenduses märgatavat vahet tunda. Tahma kogunemise probleeme ei ole täheldanud. Mis veel ..? Pöörded piirajas sõites võibolla tõesti on annab mõne hobuse lisaks, no ja siis ...? Võistlustel on nagunii hoopis teised kütused nagu eelpool lugeda võisime.

Välismaa kütused on "ökonoomsemad", sellega olen 100% päri. Aga Eestis ei ole mingit reaalset põhjust leidnud miks 98-t 95-le eelistada. Väide et 98-t on raskem solkida või et 95 tuleb "venemaalt" ja 98 mingist müstilisest "euroopa" tehasest ei ole minu jaoks pädevad.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Viimati muutis kris., 13 Apr 2008, 15:18, muudetud 1 kord kokku.

Rubberoid

Lugemata postitus Postitas Rubberoid »

mulle öeldi et 98 kasutades lähevad leegitorud siniseks 95 aga mitte?

Kusjuures ise sõidan 95-ga. Pannes ühe korra 98 olid leegikad kohe sinised. Erilist mineku vahet küll ei täheldanud.
Mootor pritsung, lisasid ei kasuta.
Autol segan diisli sisse 2T õli (umb. 200g 60L kohta).


kalev 1

Lugemata postitus Postitas kalev 1 »

oma tööle vastavalt tean kust kütus tuleb.pole vahet kas:statol,alexela või neste. Vahe on selles kes mida sinna hiljem hulka segavad.


all
Postitusi: 87
Liitunud: 26 Sept 2006, 20:48
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas all »

Et suurem osa ikka meie lõunanaabrite suurest tehasest? :wink:


all
Postitusi: 87
Liitunud: 26 Sept 2006, 20:48
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas all »

Rubberoid kirjutas:

mulle öeldi et 98 kasutades lähevad leegitorud siniseks 95 aga mitte?

Kusjuures ise sõidan 95-ga. Pannes ühe korra 98 olid leegikad kohe sinised. Erilist mineku vahet küll ei täheldanud.
Mootor pritsung, lisasid ei kasuta.
Autol segan diisli sisse 2T õli (umb. 200g 60L kohta).

Kurat ja mul sama asi liitekohast täitsa sinised :roll:
Hakkan mõtlema et kui ratta ostsin seda ei täheldanud.

Kasutaja avatar

Six-pack
Postitusi: 41
Liitunud: 11 Veebr 2008, 22:57
Asukoht: Viimsi

...

Lugemata postitus Postitas Six-pack »

Kasutan baigil 98-t ning krossikal lennukibensu ja 98 segu 1/2.
Krossikal on kohe aru saada kui paned lennukit sisse.
Baigi peal ei ole veel proovinud aga peaks vist proovima et aru saada.
Aga üldiselt on jah meie eestis müüdav bensiin täielik solk...
:(

Yamaha R6 `07
Kawasaki KX250F `13
Kasutaja avatar

pitbull
Postitusi: 557
Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
Tsikkel: v2
Asukoht: westestonia ....finland
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pitbull »

autoga on vahe tunda soome ja eesti bensul...järgmine nädal proovib tsikli peal ära

PitBull ,,I Just Don't Give A Fuck...,,
Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2042
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...

Lugemata postitus Postitas Kommionu »

kalev 1 kirjutas:

oma tööle vastavalt tean kust kütus tuleb.

nonii... Pajata siis kuskohast see lennukikütus siis ikkagi tuleb....

Sõida... ja ära MÖLISE!!!

kalev 1

Lugemata postitus Postitas kalev 1 »

lennuki oma ei tea aga tava on leedu


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

Kommionu kirjutas:
kalev 1 kirjutas:

oma tööle vastavalt tean kust kütus tuleb.

nonii... Pajata siis kuskohast see lennukikütus siis ikkagi tuleb....

Samalt lehelt, kust sa copy tegid Lajali tel. nr Mobiil: 5010520 aga tegelt sul polnudki seda vaja ju teada, kust see tuleb.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Säga
Postitusi: 914
Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
Asukoht: Tallinn. Varese tn.
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Säga »

et siis põhimõtteliselt on meie 98 nagu mu maailma ( siis soome näiteks) 95 :D

SYLB
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”