kütus: 95 vs. 98
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 123
- Liitunud: 19 Mai 2007, 00:27
- Tsikkel: HYOSUNG GT650iR
- Asukoht: Pärnu
kütus: 95 vs. 98
Millist kasutate/eelistate?
Ise eelistaks 98't, aga tekkis küsimus millisega rahvas sõidab...
Jansu
__________________________________________
V-mootor on nagu lõvi taltsutamine ja rida mootor nagu kassi piinamine
HYOSUNG GT650Ri
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Õnnestus 2007, üks terve päev, ajavõtuga testida kütuseid.
Rootsi 95 (puhastatud, Racing), liitri hind ca.80.-/parim veerandmiil 10,31
Statoil 98 (Ultima), liitri hind ca.17.-/parim veerandmiil 10,44
Aral 100 (Racing), liitri hind ca. 45.-/parim veerandmiil 10,28
Arvan, et meie 98 on täpselt Saksa 95, millele on lisaks mingit solki juurde lisatud. Millele meie 95 vastab... no ei tea mis solgile siinkohal veel mingit solki lisaks kallatud on...
Ei lähe küll täpselt teemasse aga mis kütusekulusse puutub, siis Eestist kuni Saksani sõites on sitemate kütuste tipus Poola ja Eesti. "Katseid" tehtud Fiat Ducatol, umbes 70.000km jooksul - Eesti diisliga 600km/paak, Poola 500-600km/paak, Saksa 750km/paak. Vaevalt diisli ja bensiini kvaliteet piirkonniti proportsioonist väljas on.
Seega on Eestis rahakulu kilomeetri kohta palju suurem kui Saksas.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1945
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
95 VS 98
Kütus tuleks valida vastavalt tootja soovitusele. küllalt olnud juhtumeid
kus moodsate "säärekate" klapid kõngevad 95 - ega sõites, oma-osa on muidugi ka solkk mida maakohtades võib saada.
95 - l on lihtsalt öeldes pikkem põlemine, ehk segu järelpõlemine mis tekkitab rohkem tahma.
Pole küll reegel, aga aastaid kasutasime rinkal lennuki ja statoili 98 bentsude segu... vahekorras 1/4 lennukit (114 RON oli vist oktaanarv) ja 3/4 statoili 98-at...
Tänaval kasutan ainult Statoili 98-t...
Täpsem ülevaade racing bentsudest:
VP Racing
RON – oktaanarv jälgimismeetodil (Research method) mõõtes – kasutatakse Euroopa tanklates kütuse oktaanarvu näitamisel (Eestis saadaval bensiinijaamades max 98)
.
MON – oktaanarv mootormeetodil mõõtes – VP Racing soovitab jälgida MON-arvu, kuna see on kõige lähedasem võistlustingimustes töötavale mootorile
.
R+M/2 – RON ja MON meetodi keskmine – kasutatakse Ameerika bensiinijaamades kütuse oktaanarvu näitamisel (Ameerika bensiinijaamades max 91)
.
VP RACING PLIIVABAD KÜTUSEDESTILLAADID
.
STREETBLAZE 100
.
Destillaati on lisatud hapnikku koos etanooliga. Parim „säästukas“ Imprezadele, Evodele ja teistele ralliautodele turboga või ilma. Turbomootoreid testides andis Streetblaze 100 kuni 14% rohkem hobujõude kui tanklast saadav RON 98 kütus. Sobib samuti Streetrace’eritele, muskelautodele, 1-miili kiirendajatele, 4T tsiklitele krossis ja ringrajal, jettidele, mootorkelkudele, pitbike’idele jne. Surve kuni 14:1. Ei kahjusta katalüsaatoreid ega hapniku andureid.
RON 104 ; MON 96 - R+M/2 100
Tihedus .746 @ 15* C
Värv – oranzh
Hind: 59,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
65,00 krooni / liiter - 56L metallkanister
.
RALLYPLUS
.
FIA reeglitele vastav destillaat, mis on valmistatud andmaks ralli ja ringraja autode turbomootoritest parimat võimsust. Pakub märgatavalt rohkem hobujõude ja väändemomenti, kui ükskõik milline samade RON/MON näitajatega analoog.
RON 102 ; MON 89 - R+M/2 95,5
Tihedus .782 @ 15* C
Värv – helesinine
Hind: 75,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
83,00 krooni / liiter - 56L metallkanister
.
MOTORSPORT 103
.
Pakub sama võimsust ja kaitset mootorile, kui mõned teised spetsiaalseeeritud juhtivate brandide Racing destillaadid. Surveaste kuni 15:1. Mõnigatel juhtudel saab koguni kahekordistada oma starndard mootori surveastet - konsulteeri oma mootorituunijaga sobiva lahenduse leidmiseks. Sobib kasutamiseks autospordi kõikidel aladel (ka ralliautode turbomootorites), kiirenduses, streetrace’il, motokrossis, ringrajal, quadides, mootorkelkudes, jettides, veemotos.
Surve kuni 15:1
RON 107 ; MON 99 - R+M/2 103
Tihedus .743 @ 15* C
Värv – punane
Hind: 59,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
.
M8-1
.
Spetsiaalselt valmistatud täitmaks FIM Motokrossi, Ringraja ja Quad võistlustingimusi ning andmaks maksimaalset võimsust 4-T tsikli ja quadi mootorist.
RON 101 ; MON 90 - R+M/2 95,5
Tihedus .739 @ 15* C
Värv – kollane
Hind: 95,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
.
MR PRO-4.1
.
Valmistatud täitmaks AMA Pro Racing nõudmiseid pliivabadele ja madala oktaanarvuga 4T Motokrossi, Ringraja ja Quad võidusõidu mootorite destillaatidele.
RON 102 ; MON 90 - R+M/2 96
Tihedus .756 @ 15* C
Värv – helesinine
Hind: 200,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
.
.
VP RACING PLIID SISALDAVAD KÜTUSE DESTILLAADID
.
VP 110
.
Parim 2-taktistele tsiklimootoritele 50…500cm. Surve kuni 14:1. Sobib kasutamiseks „vabalthingavates“ mootorites autorallis, - ringrajal, -kiirenduses; motokrossis, -ringrajal, -quadides, -mootorkelkudes, -jettides; veemotos.
RON 113 ; MON 107 - R+M/2 110
Tihedus .720-.735 @ 15* C
Värv – purpur (lilla)
Hind: 59,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
.
VP 113
.
Uus „standard“ 4-taktistele „vabalthingavatele“ kiirenduse, krossi, ralli, ringraja jne tsikli ja automootoritele. Surve kuni 14:1. VP 113 annab kuni 2% rohkem võimsust kui konkureerivad 110-114 oktaanarvuga destillaadid ja 3..4% rohkem võimsust võrreldes tavatankla bensiiniga. Võib nõuda 1…2 mõõtu suuremat düüsi.
RON 117,5 ; MON 108,5 - R+M/2 113
Tihedus .719 @ 15* C
Värv – roheline
Hind: 69,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
.
C 16
.
Kasutatakse kiirendusautode turbomootorites ilma ja koos nitroga. Surve kuni 17:1
MON 117
Tihedus .735 @ 15* C
Värv – sinine
Hind: 80,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
.
VP Import
.
Maksimum võimsus ja väändemoment suurtel pööretel kõikidele kiirendusautode/tsiklite ja vormelite mootoritele. Turboga ja/või nitroga. Annab 5% rohkem võimsust kui C16 ja samalaadsed hapnikuvabad destillaadid.
MON 120+
Tihedus .744 @ 15* C
Värv – värvitu
Hind: 150,00 krooni / liiter - 19L metallkanister
allikas: http://www.ktm.ee/?page_id=195
Kommionu kirjutas:Pole küll reegel, aga aastaid kasutasime rinkal lennuki ja statoili 98 bentsude segu... vahekorras 1/4 lennukit (114 RON oli vist oktaanarv) ja 3/4 statoili 98-at...
Lada VFTS-idele käis ka sama segu ja eks mõnigi rahvarallur kasutab seda tänaselgi päeval..
Vana kooli mehed soovitavad sellisele lisada natukene 2T õli, kuna see lennukikütus on "kuiv"
Ise kasutab rattal ja perevagunil 98 Nestest. Aga eks ta üks paras "Leedu pohlamoos" ole, võrreldes seda, mida Soomest paaki saad.
-
- Postitusi: 2392
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
95 nii nelja kui kaherattalistes. Üks asi on see mis "tundub" parem olevat, teine on reaalsed faktid. Trammi kiirenduse tulemused on fakt. Igapäevaelus võiks selleks olla näiteks kütusekulu. Tallinn-Tartu trassil katsetades ei ole veapiiri ületavat erinevust täheldanud. Samuti ei ole kiirenduses märgatavat vahet tunda. Tahma kogunemise probleeme ei ole täheldanud. Mis veel ..? Pöörded piirajas sõites võibolla tõesti on annab mõne hobuse lisaks, no ja siis ...? Võistlustel on nagunii hoopis teised kütused nagu eelpool lugeda võisime.
Välismaa kütused on "ökonoomsemad", sellega olen 100% päri. Aga Eestis ei ole mingit reaalset põhjust leidnud miks 98-t 95-le eelistada. Väide et 98-t on raskem solkida või et 95 tuleb "venemaalt" ja 98 mingist müstilisest "euroopa" tehasest ei ole minu jaoks pädevad.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Rubberoid kirjutas:mulle öeldi et 98 kasutades lähevad leegitorud siniseks 95 aga mitte?
Kusjuures ise sõidan 95-ga. Pannes ühe korra 98 olid leegikad kohe sinised. Erilist mineku vahet küll ei täheldanud.
Mootor pritsung, lisasid ei kasuta.
Autol segan diisli sisse 2T õli (umb. 200g 60L kohta).
Kurat ja mul sama asi liitekohast täitsa sinised
Hakkan mõtlema et kui ratta ostsin seda ei täheldanud.
...
Kasutan baigil 98-t ning krossikal lennukibensu ja 98 segu 1/2.
Krossikal on kohe aru saada kui paned lennukit sisse.
Baigi peal ei ole veel proovinud aga peaks vist proovima et aru saada.
Aga üldiselt on jah meie eestis müüdav bensiin täielik solk...
Kawasaki KX250F `13
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.