Mikuni karpa reguleerimine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
supafex

Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas supafex »

Tervitus härrased!

Mure sääne, et liiga rikast segu saab kätte.
Mis võimalused Mikuni karpal on , et muuta segu koostist? Külmalt käivitades ei taha üldse tooreklappi sest siis kohe täis ja kui käib siis toorest puutudes sureb ka kohe välja. Kui aga käima saab ja mootor juba soe on siis seisma jättes uuesti käivitades tahab veica tagumist ja bena kraan peab olema suletud. Selest kõigest järeldasin seda, et liiga rikast saab kätte.
Nõukaaegsete ratastega oli lihtne seal oli 1000 ja 1 võimalust ( segukruvid, tüüsid ja siibrinõelaasendi muutmise võimalus)
Kuida aga toimetada Mikuni karpaga??!
Rattaks siis KTM LC4 640- 2000.a. supermoto.

Ettetänades

Lauri

Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Karbuss jääb karbussiks ja reguleerimise põhimõtted samaks. Kontrolli ujukit, tasapind võib kõrge olla, kui ainult kinnise kraaniga käima läheb. Nõelklapp kontrolli ka üle, see võib ka kinni jäädes asja üle uputada. Samuti võivad näiteks suuremad düüsid olla.


mayhem
Postitusi: 136
Liitunud: 14 Mai 2006, 20:12

Lugemata postitus Postitas mayhem »

kõige lihtsam variant segu reguleerimiseks kui kõik muud asjad korras (käib keihini ja dellorto kohta aga ei usu et mikuni palju erinev on:

  1. keerad segukruvi kinni (mitte ajada segi tühikäigupöörete kruviga)ja keerad manuaali tehn. andmete järgi paika.
    nt. 1,5 pööret kinnisest asendist.
    2.lased mootori soojaks ja tühikäigul 1400- 1500p/min hakkad segukruvi kruttima
  2. keerad segukruvi vastupäeva ja sealtmaalt kus mootori pöörded hakkavad muutuma jätad asendi meelde.
  3. keerad segukruvi päripäeva ja sealtmaalt kus mootori pöörded hakkavad muutuma jätad asendi meelde
  4. keerad segukruvi paika täpselt nende kahe asendi vahele kõrgeimate tühikäigupöörete peale (võistlev sõitja keerab segu veerand pööret lahjemaks st. kinnipoole kuna mootor kuumeneb rohkem ja kuuma mootoriga on sellisel juhul käivitamine kergem)

juhul kui oled segukruvi kinni keeranud ja mootori pöörded ikka ei lange on viga liiga suure avaga tühikäigudüüsis juhul kui segukruvi on 2 pööret lahti ja mootor endiselt sureb on viga liiga väikeses tühikäigudüüsis

kui karpal on palju töötunde peal siis kuluvad nõelad-düüsid ja õige tulemuse saamiseks tuleb need lihtsalt välja vahetada

niiet loe enne leiutama hakkamist esmalt manuaali

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

paar linki kust saab ingliskeeles lugeda karpa kohta, tegemist dellorto karpadega aga põhimõte on sama.
http://www.owners.heskethmotorcycles.co ... _4.html#41

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=159718

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Lugemata postitus Postitas 4cl »

Tere.

http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... 40&t=37272

Juhatan su sujuvalt ENZO jutule, nagu aru sain olete tuttavad.

http://www.mikuni-topham.de

Eelmised teemad sul ka lõpetamata, mis sai elektrisüsteemist?
Kui sul BST karpa, siis seal on Throttle sensor--jamasid elektriga, kas need asjad ei või olla omavahel seotud?


Teema algataja
supafex

Lugemata postitus Postitas supafex »

Tervitus taas!

Elektrisüsteemist niipalju, et järgmisenädala lõpuks ehk saab lõpliku diagnosi panna kuna siis peaks uus pingerelee olemas olema.
Selle kuramuse sensori kohta ei oska ma miskit öelda- ,et mis seisus ta on või kuida üldse seda verki kontrollida kannatab. Igatahes kui ratas käib ja sõita, siis ei saa küll aru , et miski näkku paneks. Kiirendab normaalselt ja kui gaasi järsku maha lasen siis miskit paukumist ei teki- järelikult täis ju ei ujuta. Jebimist on vaid käivitamisega - eks ma pea eelpool mainitud juhendamise järgi segukruviga mängima ja muud asjad üle vaatama.
Igatahes tekib mulje, et need EPC plokk ja muud karpa sensorid võiks täie rahuga nahh. saata. Tolku neist ei tundu olema ainult kuhjaga mõttetut peavalu toovad kaasa.
Kui asja lõplikult jonksu saan eks siis lõpetan algselt alustatud teemad ka.

Suured tänud kõigile härrastele kes on leidnud aega ja viitsimist mind sel pimedusega löödud rajal juhendada!!


4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Lugemata postitus Postitas 4cl »

Tere!

Paukumine ikka lahja segu tunnus. Keera aga seda alumist kruvi koomale.
Kõigepealt täitsa kinni, lugedes pöörete arvu ja meelde jättes. Siis 1,5 pööret lahti (umbes pakun BST algandmeid peast ei tea, aga need saad ise otsida).
Nüüd kui käima paned, toore kohe sisse lükkad siis võiks mõne potsu teha kui gaasi maha lased. Soojast pärast mitte üks pauk. Kui soojast pärast paugub siis alt juurde. Lõplik regull veerand pöörde kaupa.

Edu


Teema algataja
supafex

Lugemata postitus Postitas supafex »

Kus kohas see segukruvi asub? - tiirlesin eile veic aega ümber ratta aga ainus mis silma jäi oli see ujukikambri allosas ja sealt sai vaid ujukikambrit tühjendada läbi vooliku (mitte ei mõtle põhjaalust korki)
Ehk annab keegi veikse vihje?

Tänud ette!


4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Lugemata postitus Postitas 4cl »

Tere.

Vaata sinna , kus kummilutt karpa pool lõpeb. Joonis näitab, et seal on kolm kõrgendust, keskmine natuke suurem ja kõrgem kui äärmised. Keskmise sees see ongi. Ligi pääsed väikese kruvikaga.
Pilti kahjuks panna ei oska.
BST jooniste peal on ainult seda mainitud, et segukruvi algasendisse tagasi ja rõhutatud et tuleb vahetada selle kruvi rõngastihend. Ei leia kuskilt, et nt üks pööre lahti on nn. algasend. Nii, et kõigepealt keera kinni, loe pöörded ära
ja jäta meelde.
Laias laastus keerad segukruvi tühikäigul sellisesse asendisse kus soe mootor töötab kõige paremini. Hakkad kinni keerama ja siis äkki mootor enam käia ei taha. Ja nüüd tuled lahti tagasi kuni on kõige lobedam käik. Pöörded sätid siis sellest segusiibri kruvist parajaks.Parast veel teed võib olla natuke peenregulli (kui potsub)
Ja siis on selle trottle sensori mõõtmisest veel pikk jutt. Keera see trottle sensor ka küljest maha kontrolli selle olukorda(puhtust) See vist annab ajule korraldusi. Äkki selle klemmlaud??

Edu

Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

Endal siis selline mure, et motikas(DR650R) saab vähe bensiini kätte. Küünlad täiesti valged. Karpa on Mikuni BST 40. Nõela muutmisest mingit kasu pole. Vahet pole, kas ta on keskel, all või üleval. Peale pikemat kiirendust kui gaasi maha lased sureb mootor välja. Vahest ka kiirenduse ajal. Karpa ja kraani puhastasin korralikult ära. Seis ikka samasugune. Bensiini taset karpas tõstsin kah. Painutasin veidike ujuki keelt. Kasu ikka ei miskit. Ostsin veel igasugu kütuselisandeid, mis küttesüsteemi puhastama peaksid. Vahetasin bensiini jne... Kolm päeva juba järjest n*ssinud selle karpaga. Soovitage mulle, mida edasi teha? Mingit kruvi kuskilt keerata? Või peaks veel karpa, paagi ja kraani korra läbi pesema ja puhuma? Andke nüüd nõu. Tahaks ju siiski normaalselt sõita.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas mella »

Äkki võtab kusagilt õhku? Või on klapid paigast?

Kui need on korras, siis karpal on tühikäigureziim, mille tagab spetsiaalne süsteem. Seal on eraldi düüs + reguleerkruvi + spetsiaalsed kanalid. kui midagi neist on umbes või ring vales reguleeringus, ei tööta tühikäik.

Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

Mul tyhikäigul töötab muidu hästi. Ainult eelnevalt kirjeldatud viisidel ei tööta normaalselt. Homme uurin neid sinu variante. Õhku ei võta kuskilt ebasobivast kohast. See düüs on silindri poolse kummirõnga lähedal, all keskel?
Kellelgi äkki karpa skeemi või mingit manuaali anda?

Kasutaja avatar

Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

Tere.. mure siis jälle yamu tt600r'iga. Läheb käima ning saab veidi ka sõita, näiteks ümber maja hoovis ja metsas nii, erinevatel pööretel.. esimese ja teise käiguga, ei ole nagu probleemi. Aga kui sõita pikemat teed näiteks kilomeeter/kaks, hoides ühtlast gaasi, ning siis mootoriga pidurdada ennem kurvi, ja kurvi sisenedes suri välja kui gaasi peale keerasin.. hõkk. Nagu jääks bensiinist puudu. Proovisin bensiini vahetada 95-'lt 98 vastu ja kraani puhastada. Kui karpa küljest vooliku lahti kiskusin siis jooksis sealt bentsu korralikult. Sõitsin sedasi uuesti ning tegi samamoodi jälle.. ka kiirendades jättis auke sisse. Tühikäigul jääb käima ilusti aga järsku gaasi ei saa vajutada. tõmbasin tooreklappi vedikene peale ning siis sain gaasi vajutada jälle ja koduni ära kulgeda vaikselt. mida kontrollida, vaadata, puhastada, reguleerida?

peale ühte sellist sõitmist sain ta lõpuks tühikäigule käima.. filmisin veidi telefoniga et oleks mingigi ettekujutus probleemist.
http://www.youtube.com/watch?v=MsRS1AyRHyw

Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas mella »

hotik, karpa on pumbaga või ilma?

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas riksx »

Emmimehed on terve elu sellise probleemidga ringi sõitnud :P Tulemuseks oli pea alati, palju õhku vähe kütust ja siis järgmisel päeval palju kütust vähe õhku :p

Tundub, et karpa jääb siiski kuivale ja ei saa bensiini kätte. Pakun et küünal on suht hele.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS


E
Postitusi: 22
Liitunud: 14 Mär 2007, 15:29
Tsikkel: Suzuki DR BIG 89'

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas E »

vastab selline teooria tõele?

1) hoiad kohapeal pöördeid 2900 kandis, lased gaasi lahti. Kui pöörded kukuvad tühituurist madalamale ja siis tõusevad uuesti üles tühituuri tasemele -> rikas tühikäik (ehk siis probleem tühikäigutüüsi/kruvi valdkonnas)
2) hoiad kohapeal pöördeid 5000 kandis, lased gaasi lahti. Kui pöörded kukuvad tühituurist madalamale ja siis tõusevad uuesti üles tühituuri tasemele -> rikas peasegu (ehk siis probleem peadüüsi/nõelakaevu/nõela valdkonnas)

Kuidas lahja segu korral käitub? Tuurid langevad aeglasemalt kui normaalne (kui väga aeglaselt, siis lisaõhk)?


janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas janis »

Hotrod kirjutas:

Proovisin bensiini vahetada 95-'lt 98 vastu ja kraani puhastada. Kui karpa küljest vooliku lahti kiskusin siis jooksis sealt bentsu korralikult. [/url]

Kui sa karpat puhastasid kas sa avasid ka alumise ujukiruumi kaane? Sellel karpal on seal all väga vastik tihend, mis õhu kätte sattudes paisub ja enam ilusti sinna pessa ei mahu, peab kas uue tihendi ostma või väga hooilikalt jupi vahelt võtma ja kokku liimima(vähemalt xt-l selline tihend vbl uuematel mudelitel see viga parandatud). Võta karpa uuesti maha, ja puhu kõik ilusti läbi, proovi kasvõi suuga. Kui karburaator on kütusest tühi siis peab olema suuga võimalik bensiini vooliku kohapealt puhuda. Ava ujuki ruum ja liiguta ujukit samal ajal vooliku kohapealt puhudes, saad umbes teada hetke millal nõelklapp sulgub või avaneb, kontrolli ega see liiga madal pole. Samamoodi kontrolli ega bensiini pealevoolu kanal umbes ei ole. Sul on vist topeltkarpa, parempoolsel ei ole arvatavasti midagi viga, sest see rakendub alles suurematel pööretel, kuid igaksjuhuks võid sellegi ära puhastada, ja aegajalt tasub kontrollida parempoolsepoolse karpa membraani korras olekut.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas mella »

Ma olen täheldanud, et kui tühikäik on rikas, kipub ühepütine järsul gaasi andmisel sooja mootoriga seisma jääma.
Ja kui tühikäik lahja, läheb uimaselt pöördesse.

Eeldus on, et tühikäigu pöörded on õiged, sest 2x kõrgema pöördega loomulikult ei sure välja.


janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas janis »

Samas erasõnumis kirjeldas ta mulle, et kui sõidu ajal toorest rakendada siis töötab enamvähem jälle, samasugused sümptomid esinevad mu rattal siis kui paagist hakkab kütus otsa saama, lööb hinge kinni aga kui toore klapp peale tõmmata siis jälle töötab mingiaeg kuni lõplikult tühjaks jookseb. Tundub ikka, et segu liiga lahja. Karpa ei täitu piisavalt kiiresti.

Kasutaja avatar

Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

mella, karpa peaks olema ilma pumbata, kui mõtlesid kiirenduspumpa. tegelikult ei kujuta ette milline peaks see välja nägema tsikli karpal.

janis, võtsin viimati maha ka ujukikambrikaane, seal oli minumeelest selline O-rõnga sarnaselt toimiv kummitihend kaane küljes/sees. Ujukit ennast ei ma ei puutunud, sest ujukit kandev telg ei tahtnud nii lihtsalt välja tulla. Puhastasin ka parempoolse karpa.. mis rakendub suurematel pööretel. olulist mustust ei leidnud tol korral. Leidsin ainult väikese valge tera tühikäigu düüsi eest. Karpa võtsin sii maha seepärast et tühikäik hakkas peale sõitu ära kaduma ja ratas ei läinud käima soojalt jne. va toores peal. Peale puhastust hakkas nigu tööle kõik..aga ehk olen nüüd ise midagi seal ära keeranud. Kuidas võiks mõjuda selle tühikäigu segu kruvi keeramine valesse asendisse? Selle ma keerasin viimati umbes sinna paika tagasi.

Ise arvan et sõidan mootori soojaks ning vaatan üle küünla värvi, arvan miskipärast et see on kas pigem hele või siis õiget värvi, mis tekitaks veel suurema müstika praeguses olukorras.

Ujuki taseme tõstmisest, kas seda võiks teha seadsi, kui karpa on tsikli pealt eemaldatud. Kinnitan nt kruustangi vahele või kuskile, ühendan ujukikambritühjendus kanali otsa läbipaistva vooliku, suunan selle ujuki kõrvale suunaga üles. nign kallan karpasse bentsu..siis võisk näha kuhu maani see tase seal on, aga selel järgi väljast nii vaadates, kui kõrge see tase peaks olema? mingeid muid meetodeid, see karpa maha võtmine ei ole sellel rattal üldse nii mugav et ´tahaks seda tööd 5 korda järjest ette võtta.

Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas mella »

Tavaliselt on karpa ujukitasemeks tihendipinnaga paralleelsus.
AGA
Jahute siin muudkui ujukitasemest, aga ma pole elus ühelgi tsiklil pidanud seda muutma.

Hotik, ega sul membraaniga karpa ole? Kui jah, siis äkki on selle vaakumiga probleemid.
Kui pole vaakumiprobleem ja klapid OK, siis oskan kahtlustada tühikäigu vale reguleeringut või umbes kanaleid. Suruõhk ja lammutus on parimad asjad. Miskipärast mulle tundub, et sa polegi karpat maha ja pulkadeks võtnud.


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas Raigo »

pakuks ,et sul on nn tooreklapiga mingi nuzz


janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas janis »

mella kirjutas:

Tavaliselt on karpa ujukitasemeks tihendipinnaga paralleelsus.
AGA
Jahute siin muudkui ujukitasemest, aga ma pole elus ühelgi tsiklil pidanud seda muutma.

Hotik, ega sul membraaniga karpa ole? Kui jah, siis äkki on selle vaakumiga probleemid.
Kui pole vaakumiprobleem ja klapid OK, siis oskan kahtlustada tühikäigu vale reguleeringut või umbes kanaleid. Suruõhk ja lammutus on parimad asjad. Miskipärast mulle tundub, et sa polegi karpat maha ja pulkadeks võtnud.

Ma ise kuulsin ka kõigilt sama juttu, et ujukitaset pole kunagi olnud vajadust muuta, aga näe, minul selline viga oli. Aga ega enne ei muudagi kui pole kontrollinud, kas tase õige on. Põhimõtteliselt on kaks karburaatorit, üks nendest töötab vaakumi peal, suur kummist membraan. Ja teisel (põhikarpal) on ka väikene membraan küljepeal, kohe bensiini pealevoolu all, kaane taga. Seal siis väike kummimembraan koos vedruga ja surub niiöelda nupule, see sama nupp võib seal kinni olla, sinna koguneb igasugu sodi. Ma nüüd ei tea kuidas seda väikest mebraani nimetada, ongi kiirendus pump ehk. Alusta ikka sellest, et varud aega ja võtad karpa maha ja pulkadeks, siis suruõhuga kõik kanalid läbi, siis kõik samamoodi kokku tagasi ja siis lased bensu sisse ja võid läbipaistva voolikuga ujuki taset kontrollida. Ettevaatust selle membraani kaane avamisel, see võib sealt kõik hooga välja lennata ja siis ei oska enam tagasi panna.

Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

Võtsin enda karpa teist korda pulkadeks. Leidsin, et üks väike düüs, mida ma ennem ei märganud oli umbes. Muidugi puhusin ja pesin ka kõik teised düüsid uuesti bensiini ja suruõhuga läbi ning poleerisin ka karpa seintel oleva pasa ilusti maha. Arvan, et probleem on nyyd lahendatud. Täna proovima ei lähe kuna tee on väga lumine. Jääksin oma slikiga kodu õues kinni. Ehk homme katsetab.

Bensiini tase karpas võiks olla veidi üle ujuki kambri tihendi isegi. Kui karpa alumise kaane lahti keerad, siis võiksid näpud ikka õrnalt märjaks saada.
Ujuk eemalda kah kindlasti karpa küljest. Kui selle ära võtad siis tulevad mõned väikesed düüsid nähtavale, mis vajavad puhastamist. Ujukit toetava plastikust konstruktsiooni sees on kah üks väike düüs.


Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Hai,

endal Mikuni karpaga ka üks imelik anomaalia,äkki keegi sarnase jamaga kokku puutunud: kui ratas töötab,on kõik ok,pole seda jama kordagi täheldanud ka nüüd peale hoolega jälgimist...aga kui seisma jätan ja kraani kinni ei keera,siis tihtilugu mõnekümne sekund kuni paari minuti jooksul kuseb (mingi peenemat sorti kõrre kaudu,mis peakski siis ujukikambrist sinna sattunud liigse bena mootori taha vasta maad juhtima?) loigu alla...ja mitte pisikese tilga või paar,vaid lausa mõni sekund jookseb ikka konkreetse joana...ja siis vaikus,kuni mõnekümne sekundi või mõne minuti pärast võib see jama korduda,aga ei pea...aga samas hommikul on ikka päris inetu loik tsiklil all,kui kraani kinni ei keera! (inhvolisa: ratas ise Suzu DR350,karpa Mikuni BST33,kraan tavaline,st.mitte vaakumiga)

Endal loomulikult liikus mõte kohe sinna suunas,et ujuki nõelkalpp ei pea/sitane/väsinud vms,aga ei: karpa tänaseks juba mitu korda maas käinud,korduvad puhastused,bena taseme reguleerimised (küll "ujuki" paralleelsuse järgi,küll ühele-teiselepoole,kuni juba lahjaks jäämiseni pööretel...)ei muuda miskit...ja no ei näe sel nõelklapil ka otsest vigastust/defekti,pesa ka justkui ok,puhudes on nad omavahel tihedad jne...imelik ongi just see,et viga ei ole alati (alati kohe peale sõitu) ja sõites,vaid selline veids kaootiline,aga samas kui juba tuleb,tuleb sealt kõrrest alati samamoodi sorinal!? Kas võib siis ikkagi see nõel lihtsalt olla kuidagi vääralt kulunud või paakunud vms,et silmaga ei haaragi kohe,samas aga kord nagu sulgeb,ja samas mingi hetk enam jälle ei hoia kinni...?Ahjaa, vahet pole ka ratta asendil,et kas poolviltu joodikujala toel või otse seina ääres või muudpidi greenis..

Ahjaa,ja siis teine (selline vähem muret tekitav,aga kui juba,siis juba) küs ka,kui 350 4taktisel tsiklil on väidetavalt tehasepoolt segukruvi asend 1,5-1,75 pööret lahti ja tühikäik 1500-1600 pööret, kas siis praeguste ilmadega (-8 kuni -10 siinkandis) on segukruvi 2 pööret lahti ja tühikäik 1900 pööret kandis täitsa sooja mootoriga aktsepteeritav? Just tühikäik,et 300 pööret kõrgem nüüd,aga vähemaga lihtsalt hakkab jubedalt kõikuma juba ja tundub liiga väljasuremise äärel olema...samas praeguses seades kõik muu on väga ok: toorega käivitus,soojana sõitmine,nii 2000pöördega popsutades kui ka lõpuni peeneks keerates,ei mingeid viivitusi ega paukumis vms.

Omaltpoolt veel lisaks isenäppijatele Mikuni jaoks sellise lehe lugeda(seal küll BST40 aga minu 33-ga ikka väga sarnane ntks):
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=347184

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas mella »

Kui kohe peale sõitu keerad kraani kinni, kas siis ka välja jookseb?
Soojaga võib juhtuda, et paagi vent on umbes ja rõhuga pressib karpa nõelast üle.
Aga ikkagi tundub nõelklapi vea moodi olema. Kas siis pesa kulunud või vaigune või ei liigu ujuk korrektselt või on nõel kulunud.

Sama viga võib sul ka tühikäiku mõjutada. Lisaks nii vanal masinal karpa membraan, karpaluttide tihedus, küünal, süüde, klapid, õhufilter, kolvigrupi tihedus.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas sang »

endal Mikuni karpaga ka üks imelik anomaalia,

Sa küll vaatasid üle nõelklapi, aga see ei ole piisav :). Antud karpal käib nõelklapi pesa karpast välja, vt sinu viidatud lingil fotod nr 9 ja 10, needle valve. Seal on üks kummirõngas tihendiks, vähemalt minu eksemplaril oli sellest rõngast alles vaid pruun joon. Paari krooni eest uus rõngas sisse ja kõik jälle korras.

Ahjaa,ja siis teine (selline vähem muret tekitav,aga kui juba,siis juba) küs ka,

Tühikäigupöörded võiksid ikka olla pigem 1500-1600 kandis iga ilmaga..... Kõigepealt, kas sul mootor saab sellise külmaga üldse piisavalt soojaks, et hakata tühikäiku regullima? Seda on mõtet teha vaid täiesti töösooja mootoriga. Teiseks, paranda see eelmises lõigus viidatud tihendi värk ära ja vaata, kas elu muutub teiseks. Ma ei muretseks väga segukruvi asendi üle, keera seda julgemalt lahti. Külmalt peabki segu rikkam olema. Kui mu mälu mind ei peta, siis mu DR350 segukruvi oli umbes 2 1/4- 2 1/2 pööret lahti ja kõik töötas suurepäraselt.


Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Tänud kaasamõtlejatele,aga vähemalt see kõrge tühikäik õnnestus täna siiski veel madalamaks timmida.
Tõenäliselt oli/on endiselt viga bensiinis ka,kuna hommikul garaazi siirdudes tõdesin,et ratas läks toorega küll käima,aga gaasitades ei tahtnud alguses üldse käia,lärtsus ja paukus...ajapikku läks käik gaasitades küll veidi paremaks,aga ilma tooreta tühikäigust polnud mõtet unistadagi ja kui hõõguvalt leegitorult kannatas juba sigareti süüdata,siis nii tegingi ja lõpetasin selle ilmselgelt lahja seguga vägistamise...natuke rahulikult uurimaks,et mis nüüd siis veel,ning asja uurides tõdesin,et see ülevoolu bensukõrs on otsast täiesti härmas ja jääs...mida bensuga teadupärast ju juhtuda ei tohiks!
Õnneks on karpal all mingi kruvi,mille abil sai selle ujukikambri tilgatumalt tühjaks lasta ja kuna vesi raskemana alla vajub,siis juu sealt selle ööga settinu välja saigi (käisin küll siiakanti jõudes ekstra Rakveres Statist 98 võtmas,et Kadrina kohaliku väikese bensuka võimaliku sitta kvaliteeti vältida,aga juu siis "joppas" seal,või oli siis venna kuuri alt võetud ning viimati suvel rakendust leindud plekist kanku kondensi ohver vms...).Kui siis paagis ja kankus allesolev bens paar korda läbi erinevate sõelte kurnatud,siis juba järgmine katse oli jälle kõik lill...paukumist/lärtsumist enam polnud,ning kui mootor oli ikka juba täitsa soe,kannatas tühikäigu juba nii madalale lasta,et seier jäigi sinna 1500-1750 kriipsude vahele kõikuma,mis on vist sellise jämeda ja võbiseva seieri ning väikese kriipsuvahe puhul piisavalt ok,et 1600 pöördeks lugeda...igatahes oluliselt madalam pööre ka kõrva järgi eilsega võrreldes :)
Lõppkokkuvõttes ma oletan,et see imepeene avaga tühikäigudüüs (kas mingi 0.35 mõõt oli vist) on sellise vett sisaldava(sisaldanud) bensu puhul ka võimeline -10 puhul lihtsalt jäässe minema ja kui see kurnamine nüüd olemasolevat bensiini ei päästnud,siis ei imesta,kui homme hommikul alguses jälle toore toeta tühikäik puudub...kuniks juba täiesti sooja mootoriga lahti sulab?

Sanga vihje on ka tegelt hea,sest tõesti,ma selle nõela pesa küll välja võtsin ja veendusin,et see tihend on seal küll olemas ja terve...aga samas praegu meenutades,siis välja tuli ta sealt karpa korpusest ikka kuidagi eriti lobedalt...samas kummirõngaga peaks ta seal sees ikka päris kangeslt istuma,järelikult on see rõngas juba "kuivik" ja vahetan ta kindlasti välja,äkki pääseb tõesti sellest "mahakusemisest" vaid paarikroonise ehmatusega...
Aga seda ilmselt siis uuesti Tln tagasi jõudes,siin Neeruti mägedes tahaks viimased paar päeva veel ikka rohkem sadulas talve nautides kui remontides veeta.Paari päevaga muidu juba mitukümmend miili ära mõõdetud ning sellepärast olengi siin selle karpa "võimalikult hea settingu olemasolevat kasutades" teemaks võtnud,sest loomulikult äsjaostetud rattal "väidetav korralik aku" tänaste ilmadega üle 4-5 starteripöörde ei suuda salvestada ning selle jooksul peaks ratas igaljuhul käivituma,sest lumisel teel pole lootustki seda üksi käima joosta...siiamaani pole õnneks teele jäänud :D

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas sang »

Tubli on, kvaliteetne bens tagab üldiselt edu :). Muide, DR350 sööb 95 täiesti rahumeelselt, pole tarvidust 98 järgi.

Kui sa juba tsikli kallal oled ja pikk talv ees, siis võid mõelda kahe modimise peale:

  1. T-vent mod, mis on paarikümne kroonine investeering, aitab karpa ülevoolu torust bensul paremini välj voolata ja seega mootor töötab ühtlasemalt offoroadil.

  2. Filtrikopsiku avamine, kallim töö, kuna pead leidma ka suurema düüsi karpasse. Väidetavalt tagab parema käivitumise ja tsipa tõmmet kah juurde.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Mikuni karpa reguleerimine

Lugemata postitus Postitas mella »

DR-l lahmab karpa ülevoolust nii palju sõidu ajal välja, et voolamise lihtsustamiseks tuleb modifitseerida? Huvitav, palju selle kütusekulutaja kulu on? :P

sang kirjutas:
  1. T-vent mod, mis on paarikümne kroonine investeering, aitab karpa ülevoolu torust bensul paremini välj voolata ja seega mootor töötab ühtlasemalt offoroadil.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”