Rotax 122 mootor

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

Mu aprilia mx juhtus nii, et väljalaskeklappi trossi ots (see tina plönn) läks katki ja see kummi kaabel mis trossi ümber oli, kadus ära. Ehk siis kui koju jõudsun rippus ainult tühi tross.kas see rikub kuidagi mootorit kui sõita lihtsalt ilma selle trossita, et klappi taga ei ole siis seda trossi . Sõidus mingit vahet küll muidu ei ole. Jõudu on samapalju nagu ennem. Pole aru saadagi , et midagi nagu ei funka vms. Igastahes targemad mehed kellel on kogemusi selle mootoriga öelge kas see siis rikub midagi või mitte?

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1666
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 299 korda

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas RasmusL »

No mu rs-iga juhtus sama asi,tross tuli tagant ära,klapp lendas kolbi,ja lõhkus kolbi ära.Sõiduajal ma kah midagi aru ei saanud,aga otsad ta siis lõpuks andiski.Nüüd ei ole enam üldse seda klapijama.Klapp koguaeg lahti,ja suurtel pööretel oleks nagu isegi rohkem minekut.Alguses jah ei ole enam seda väänet,mis klapiga oli.Et nagu ei soovitaks eriti sul sellega seal ringi paarutada.Võta klapp lahti,ja pane tross tagasi,kui nt klapil pole vars katki läinud,nagu mul juhtus.

If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1421
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 62 korda

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Klappi pole - madalatel pööretel praktiliselt jõud puudub, kuid kõrgetel on vähe rohkem ning selle tõttu ka bensu kulu suurem.
Klapp on - madalatel pööretel ja kõrgetel pööretel jõud olemas. Hoiab ka mootorit (kuna ei liigu kogu aeg kõrgetel pööretel). Uuri siin neid vanemaid teemasid. Abiks on ka rotax 123 mootori teemad, kuna seal enam vähem sama süsteem. Tänapäeval on võimalik osta selline julla sinna, millele pole trossi vaja. Ehk siis töötab surve pealt, mis tuleb silindrist. Targemad mehed las võtku ise sõna. Ei mäleta enam seda asja. Kunagi keegi rääkis, et annab soomest tellida ja maksab kuskil 2100.-.


-mart91-

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas -mart91- »

Ronk kirjutas:

Tänapäeval on võimalik osta selline julla sinna, millele pole trossi vaja. Ehk siis töötab surve pealt, mis tuleb silindrist. Targemad mehed las võtku ise sõna. Ei mäleta enam seda asja. Kunagi keegi rääkis, et annab soomest tellida ja maksab kuskil 2100.-.

Jah, selline väljalaskeklapp täiesti olemas. Kutsutakse RAVE 2'ks. Endal on RS'l selline klapp peal ja toimib päris hästi. Paigadatud on ta kunagi AP Moto poolt.
eBay's RAVE 2 täitsa saadaval

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Ronk kirjutas:

Klappi pole - madalatel pööretel praktiliselt jõud puudub, kuid kõrgetel on vähe rohkem ning selle tõttu ka bensu kulu suurem.
Klapp on - madalatel pööretel ja kõrgetel pööretel jõud olemas. Hoiab ka mootorit (kuna ei liigu kogu aeg kõrgetel pööretel). Uuri siin neid vanemaid teemasid. Abiks on ka rotax 123 mootori teemad, kuna seal enam vähem sama süsteem. Tänapäeval on võimalik osta selline julla sinna, millele pole trossi vaja. Ehk siis töötab surve pealt, mis tuleb silindrist. Targemad mehed las võtku ise sõna. Ei mäleta enam seda asja. Kunagi keegi rääkis, et annab soomest tellida ja maksab kuskil 2100.-.

Ärge ikka Soome nüüd kah minge. Tule AGS Racing poodi ja saad komplektse klapi 1750.- raha eest. AGS on Rotax kardi mootorite ja varuosade ametlik esindaja Eestis. Mõned kardi varuosad sobivad ka siklitele nagu klapp, kolb, karpa ...

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1421
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 62 korda

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas Ronk »

HRQ kirjutas:
Ronk kirjutas:

Klappi pole - madalatel pööretel praktiliselt jõud puudub, kuid kõrgetel on vähe rohkem ning selle tõttu ka bensu kulu suurem.
Klapp on - madalatel pööretel ja kõrgetel pööretel jõud olemas. Hoiab ka mootorit (kuna ei liigu kogu aeg kõrgetel pööretel). Uuri siin neid vanemaid teemasid. Abiks on ka rotax 123 mootori teemad, kuna seal enam vähem sama süsteem. Tänapäeval on võimalik osta selline julla sinna, millele pole trossi vaja. Ehk siis töötab surve pealt, mis tuleb silindrist. Targemad mehed las võtku ise sõna. Ei mäleta enam seda asja. Kunagi keegi rääkis, et annab soomest tellida ja maksab kuskil 2100.-.

Ärge ikka Soome nüüd kah minge. Tule AGS Racing poodi ja saad komplektse klapi 1750.- raha eest. AGS on Rotax kardi mootorite ja varuosade ametlik esindaja Eestis. Mõned kardi varuosad sobivad ka siklitele nagu klapp, kolb, karpa ...

Voh vat selle firma kommentaari ootasin ka. Soovitan soojalt AGS-i poole ka pöörduda. :)


Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

Miks te ei loe mida ma kirjutasin. sõidus pole üldse vahet, Jõudu on nii madalatel kui ka kõrgetel pööretel! ja bensu kulu on ikka sama( 7l ) . ja kui räägitakse et murdub ära vms. Samamoodi võib ära murduda ka kui tross taga on. Pmst pole midagi juhtund. vaikselt sõidan, pöördesse ei lase. Aga hüppan läbi ags ja ajan asjad korda. Aitäh.

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125

Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

Aga siis peab selle klapi jaoks ju augu kah puurima.:S Noh Per**e küll. Palju see paigaldamine ja häälestamine/seadistamine kõik veel lisaks läheb?

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125

Kämbu
Postitusi: 223
Liitunud: 01 Juul 2004, 05:53

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas Kämbu »

HRQ kirjutas:
Ronk kirjutas:

Klappi pole - madalatel pööretel praktiliselt jõud puudub, kuid kõrgetel on vähe rohkem ning selle tõttu ka bensu kulu suurem.
Klapp on - madalatel pööretel ja kõrgetel pööretel jõud olemas. Hoiab ka mootorit (kuna ei liigu kogu aeg kõrgetel pööretel). Uuri siin neid vanemaid teemasid. Abiks on ka rotax 123 mootori teemad, kuna seal enam vähem sama süsteem. Tänapäeval on võimalik osta selline julla sinna, millele pole trossi vaja. Ehk siis töötab surve pealt, mis tuleb silindrist. Targemad mehed las võtku ise sõna. Ei mäleta enam seda asja. Kunagi keegi rääkis, et annab soomest tellida ja maksab kuskil 2100.-.

Ärge ikka Soome nüüd kah minge. Tule AGS Racing poodi ja saad komplektse klapi 1750.- raha eest. AGS on Rotax kardi mootorite ja varuosade ametlik esindaja Eestis. Mõned kardi varuosad sobivad ka siklitele nagu klapp, kolb, karpa ...

Olete te proovinud ka neid klappe ise paigaldada, või on seda alati AP-Motos tehtud? Sinna peaks Unipro, selle klapi avanemise anduri külge panema korra, ja vaatama mis pööretel see avaneb. Niipalju kui ma neid vaakumklapiga RS125 olen proovinud on need kõik sellised poolkõvad olnud, nagu klapp ei avaneks täielikult vms.

Kui pole vahet jõus, kui klapi tross on taga või mitte, siis järelikult pole see klapp kunagi töödanudki, ja seda pole ma ei tea kui kaua puhastatud.
Vahe on hobujõus 2x töötava ja ja mitte töötava klapiga (11kw vs 22kw)

Aprilia RS250 , CB600F HORNET

Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

Tere, uus mure. sõitsin oma aprilia mx 125 linnas ja padukat hakkas sadama. peale 20 min sadu hakkas järsku jumpsima. täpselt nagu bensiin hakkaks otsa saama. Ma ei tea, aga ma arvan et vihm mõjus kuidagi elektrisüseemile. aga ei tea. kas keegi oskaks aidata. kui homseks on ära kuivand provin uuesti ja vaatan kas jamab. küünla portselan oli must. nagu üünla piip oleks üle peksnud kah. igastahes rääkige targad...

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125

Existence

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas Existence »

lehhluur kirjutas:

Tere, uus mure. sõitsin oma aprilia mx 125 linnas ja padukat hakkas sadama. peale 20 min sadu hakkas järsku jumpsima. täpselt nagu bensiin hakkaks otsa saama. Ma ei tea, aga ma arvan et vihm mõjus kuidagi elektrisüseemile. aga ei tea. kas keegi oskaks aidata. kui homseks on ära kuivand provin uuesti ja vaatan kas jamab. küünla portselan oli must. nagu üünla piip oleks üle peksnud kah. igastahes rääkige targad...

Aga muidu mis õhufilter sul seal karpa küljes on ? Olen kuulnud et koonusfiltrid ei salli vihmast ilma .

Kasutaja avatar

FleXer
Postitusi: 369
Liitunud: 10 Juun 2007, 21:00
Tsikkel: smv 750

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas FleXer »

küünla piibujuhe on tänu lühikesele porilauale vihmaga sõites saanud märjaks. Soovitavalt, lõika plekist välja sobiva kujuga tükk, tee sinna augud ja kinnita see leegitoru kohale/raamikülge, et pori ei saaks piibule/juhtmele minna ;) Omad kogemused; illustreeriv pilt.
Pilt

oli: kymco agility 50 ; aprilia rx 50 ; mz 125 sx

Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

Ma loodan et see nii on kah:D oleks väga õnnelik.

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125
Kasutaja avatar

FleXer
Postitusi: 369
Liitunud: 10 Juun 2007, 21:00
Tsikkel: smv 750

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas FleXer »

lehhluur kirjutas:

Ma loodan et see nii on kah:D oleks väga õnnelik.

Oli nii :?:

oli: kymco agility 50 ; aprilia rx 50 ; mz 125 sx

Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

Jah oli õnneks. hommikul võtsin küünla maha ja puhastasin ja kuivatasin ära. terve valge portselani osa väljastpoolt oli süsimust. ma ei tea kas oli ülepeksnud vms. Ilge litaka pani kah siis kui ma teda üritasin märjalt eelmine õhtu veel tööle panna. Aitäh flexerile.

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125

Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

Tere,viimaselajal tekkinud niisugune probleem, et sõitsin maanteel ja järsku hakkas turtsuma ja jäi seisma ning teig paugu ära. Võtsin siis küünla maha ja küünla värv jumala vale(hallikas must) ja küünlavahe koos( see kaardus pulk ja see elektrod vms mis küünla seest tuleb. Väänasin siis selle vahe õigeks ja nii mitu korda. Ostsin lõpuks uue küünla ja samajama. Milles probleem. Täna jäin nimodi teepeale et hakkas uuesti turtsuma ja jäi päris seisma. Võtsin siis küünla maha ja küünlavahe jälle koos Ning see pulk mis peaks olema beežikas hele(minul on ta süsimust sest midagi on p*rses) .Sealt oli tükk väljas ja see tükk jäi sinna pulga ja vindi seina vahele. Mina ei oska niiugust asja seletada. Ehk keegi aitab, oskab öelda milles probleem. Katsun küünlast pilti teha ja siia panna.

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125

RKsilver
Postitusi: 454
Liitunud: 16 Mai 2006, 07:55
Asukoht: Tallinn

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas RKsilver »

lehhluur kirjutas:

Tere,viimaselajal tekkinud niisugune probleem, et sõitsin maanteel ja järsku hakkas turtsuma ja jäi seisma ning teig paugu ära. Võtsin siis küünla maha ja küünla värv jumala vale(hallikas must) ja küünlavahe koos( see kaardus pulk ja see elektrod vms mis küünla seest tuleb. Väänasin siis selle vahe õigeks ja nii mitu korda. Ostsin lõpuks uue küünla ja samajama. Milles probleem. Täna jäin nimodi teepeale et hakkas uuesti turtsuma ja jäi päris seisma. Võtsin siis küünla maha ja küünlavahe jälle koos Ning see pulk mis peaks olema beežikas hele(minul on ta süsimust sest midagi on p*rses) .Sealt oli tükk väljas ja see tükk jäi sinna pulga ja vindi seina vahele. Mina ei oska niiugust asja seletada. Ehk keegi aitab, oskab öelda milles probleem. Katsun küünlast pilti teha ja siia panna.

ma sinuasemel võtaks kiiresti silindri pea maha .

Emal oli kolm poega, kaks olid normaalsed ja kolmas oli elektroonik :)

Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

http://nagi.ee/photos/lehhluur/7751503/ pilt kah siis. Juhin tähelepanu, et see sein (ring ) kus vint on see on pealt nagu ära tambitud või pekstud? millest see siis.?

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

võta lahti, äkki annab veel midagi päästa... kolvi ja muu säärase jupid tekitavad selliseid täkkeid...


Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

njh, lahti ma võtan nagunii, aga üsimus on see, et muidu töötab mootor täiesti puhtalt, kuni jälle turtsudes seisma jääb. ja mootor käib ilusti ringi , niiet maiiusu et seal midagi sees on. Aga eks ma võtan lahti ja siis vaatab.

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

mnjh... kurat neid rotaxeid teab... detonatsioon vist küünla peale ei hakka?


Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

Tere. Ühesõnaga seis on selline, et mootor on koos. Kolvi tükid lendasid silindri sees, kolb nii ribadeks õnneks pole silinder väga hävinenud, ma arvan et igaüks imestaks et kuidas silinder terve on, kui ta seda kolbi vaatab:D. Ühesõnaga peaks siis uue kolvi ja väljalaskeklappi sebima, sest see katki.

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125

andrest

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas andrest »

Mis väljalaskeklapil viga on? Võimalik, et olen huvitatud.

Soovitaks siiski silindri ära hoonida õrnalt, näpuga tõmmates ei tohiks kriime tunda. Samas silinder + kolb koos ei ole ka väga kallis, umbes 4-5k.


Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

kevadel sai just vahetatud kolb ja silined(tutikad panin). Ma arvan et piirdun kolvivahetusega.

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125

Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

Klapp on pooleks( kraest ülespoole, niiet silkusse pole midagi kukkund). Ülemine pulk pooleks.

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125
Kasutaja avatar

Piats
Postitusi: 137
Liitunud: 08 Dets 2006, 01:20
Asukoht: Florida,Fort Lauderdale

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas Piats »

lehhluur kirjutas:

Klapp on pooleks( kraest ülespoole, niiet silkusse pole midagi kukkund). Ülemine pulk pooleks.

Mul kukkus kevadel klapp otse mootorisse ja käis seal ilusti kolisedes üles alla kuni sai korraliku kaosega hakkama :D

Kui kellegil on Usa-st vaja saada eestisse mingit tsikli juppi või midagi muud siis PM

andrest

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas andrest »

Kui klappi korda ei viitsi teha siis ma ostaks klapi süsteemi ilma labata ära, asemele võin anda väljalaskeklapi katte.


Teema algataja
lehhluur
Postitusi: 95
Liitunud: 24 Juun 2007, 23:24
Tsikkel: Aprilia SXV550;AP MX125;Virago
Asukoht: Pärnu

Re: Rotax 122 mootor

Lugemata postitus Postitas lehhluur »

Ei ma usun, et ma teen klappi süsteemi korda, sest see mootr ikkagi mõeldud klapiga töötamiseks. Ja ma usun, et sellepärast mul see kokku jooksiski. Sai mingi rämedalt kuuma

Suzuki sundiro 50 --> Gilera smt 50 --> Riga 13; Yamaha tdr 125; Aprilia mx 125
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”