Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Tere!
Pean tegema väikese uurimuse saksa keele diplomi eksami jaoks. Valisin teemaks: Kas võiks mõni Eesti väikelinn ( näiteks Viljandi, Põlva vms.) olla liiklusmärgi vaba? Saksamaal prooviti seda Bohmte linnas ja Hollandis Drachtenis ja see töötas. Idee on selles, et siis kõik liiklejad arvestavad teineteise ning parema käe reegliga. Kas see võiks liiklusõnnetusi Eestis ka vähendada? Sooviks arvamusi, kas ollakse selle projekti poolt või vastu ja eriti hea , kui ka vanus lisataks.
Ette tänades
Jaanus Liigand
PS. selle projekti kohta Euroopa Liidu tasandil saab lugeda : http://www.shared-space.org
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Kindlasti selle projekti poolt, sama prooviti ka ühes Inglismaa väikelinnas ning see samuti toimis. Samuti võiks proovida mis saab kui eemaldada kiirusepiirangud mõnel maanteel. Vanuseks siis 18
-
- Postitusi: 152
- Liitunud: 25 Juul 2008, 16:53
- Tsikkel: 300 EXC Six Days 2022, TRS One
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Ma küll kahtlen selle projekti mõttekuses.
Teede läbilaskevõime väheneb ja sujuvat liiklusvoolu enam pole. Igasugune pidurdamine ja kiirendamine saastab ka rohkem õhku. Usun, et parema tulemuse saab kui linna piirkiirust vähendada.
Edit: vanus on 21
-
- Postitusi: 508
- Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
- Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
jaanuspoiss kirjutas:... et siis kõik liiklejad arvestavad teineteise ning parema käe reegliga....
Jajah. Ja lehmad lendavad
esimest pole mõtet isegi kommenteerida.. teise arvestamisega - näen töökoha asukoha tõttu iga tööpäev et see on ka täielik raketiteadus Eesti inimeste jaoks.
-
- Postitusi: 318
- Liitunud: 01 Mär 2006, 16:13
- Asukoht: Saue
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Viljandi on vist ikkagi natuke suur selleks, et sealt liiklusmärke eemaldada. Lihtsam ja vähem kahjutekitav oleks liiklusmärkide eemaldamine Kiviõlist või mõnest muust väikelinnast, sest seal liikluskoormus pole seal nii suur ja liiklus jääks ikkagi samaks nagu see oli koos märkidega, sest kohalikel oma igapäevaseid marsruute tehes on liikluskorraldus juba pähe kulunud.
Vanus: 16
Baotian Freedo 4
Stella V-50
Müüa Fiat Panda 06!
-
Teema algataja
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
See peaks ikka väga väike linn olema, Viljandi on selleks liialt suur ja tänu läbisõitjatele on ka liiklustihedus üpris suur. Aga näiteks Otepääl oleks see minuarust täiesti mõeldav.
19
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Euroopas töötab, sest inimesed arvestavad ka teiste liiklejatega, siin on igaüks iseenda eest väljas nagu mingi võistlus käiks ja alguses oleks kõvasti kolinat kuulda. Inimesed sõidavad üldjuhul vanast harjumusest ja tunde järgi, märke ei panda tähele.
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
- Tsikkel: vfr
- Asukoht: tallinn
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Kui töötas euroopas siis töötab ka siin, liiklusmärke on kindlasti mõttetult palju, kuid osa märke võiks siiski jääda, hoiatusmärgid näiteks. selle süsteeemi põhimõte on selles, et selle asemel et märkide ja reeglite abil igaühele pulkadeni ette kirjutada mis ta peab tegema, sundida igaühte ise mõtlema ja olukordades orienteeruma, ja selgub, et see on efektiivne, st üllatus üllatus sellises olukorras ei olegi kõik tropid ja hoolimatud ja mis kõik veel, muutunud olukord sunnib muutma ka mõtteviisi. tasub kindlasti proovimist.
-
- Postitusi: 203
- Liitunud: 16 Aug 2007, 02:33
- Tsikkel: Aprilia Tuono
- Asukoht: Jõgeva/Tallinn
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Kindlasti on mõte sees, aga mina sellises linnas, eriti Eestis küll sõita ei julgeks.
20
http://www.pohjatuultepojad.net
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1968
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 186 korda
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
tonytonn kirjutas:Euroopas töötab, sest inimesed arvestavad ka teiste liiklejatega, siin on igaüks iseenda eest väljas nagu mingi võistlus käiks ja alguses oleks kõvasti kolinat kuulda. Inimesed sõidavad üldjuhul vanast harjumusest ja tunde järgi, märke ei panda tähele.
Täiesti nõus, ise päevast-päeva valgas ja pähe kulunud kus mingisugune kiirusepiirang, eesõigus, ja poliisi sõõrikuringil.
Probleem tekiks aga just sissesõitjatega, mõned lätlased panevad seal linnapeal päris segast ikka.
(Valgas @ üks fooriga ristmik päälinnamehed )
-
- Postitusi: 437
- Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
- Tsikkel: Yamaha R1 track only
- Asukoht: Tallinn | Nõmme
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
mõte tegelikult on ju tore, kuid kahtlen tõesti, et see meil toimiks... üks asi, et inimesed sõidavad tõesti suures osas harjumusest ning teisie külje pealt nn rullnokad - kes siis niigi suhteliselt sülitavad LE peale kui eesti teedel hakatks arvestama ka sellega, et sinu kõrval autos ( kaherattalisel ) olev inimene tahab jõuda õhtuks koju samamoodi nagu sinagi siis ja alles siis saaks mõelda selle peale. Sujuva liilusvoo koha pealt ei oskagi kohe ölda, võimalik, et asi oleks sujuvam, kui kõik arvestaks kõigiga, kuid võib minna ka see hoopis hullemaks. Üldiselt meeldiv, et siukest asja proovitud mujal ja edu Sulle uurimusel! 21
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Kardan, et see ei toimiks. Eesti inimesed kipuvad paraku mitte märkide, vaid pähe kulunud liikluskorralduse järgi sõitma, mida iseloomustab väga hästi kaos, mis järgneb sellele, kui kuskil liikluskorraldust muudetakse - pooled sõidavad nii, nagu nad alati sõitnud on, uuele korraldusele tähelepanu pööramata, paar "lolli" järgivad märki ja saavad teiste pahameele enda kaela ning mõned ei saa üldse pihta, mis toimub, panevad lihtsalt silmad kinni ja sõidavad "tugevamal on õigus" põhimõtet järgides.
Kasvõi siinsamas välja pakutud Otepääl sõidavad kõik niikuinii mälu järgi ja märke ning liikluskorralduse muudatusi keegi tähele ei pane. Mul on suvekodu esine tänav juba vähemalt neli aastat ühesuunaline olnud, kolm korda võite arvata, kas ma olen üks ainsaid lolle, kes seal tõesti ainult lubatud suunas sõidab. Mul oleks ka mugavam valest tänavaotsast, st. keelumärgi alt, sisse sõita, kuid südametunnistus ei luba. Ülejäänud linnaelanikele ei paista see aga mingeid probleeme tekitavat, liiklus käib kahes suunas ja sissesõidu keelu märk on seal kõigest ilu pärast.
Iseenesest see muidugi kedagi väga tõsiselt ei sega, tõmmatakse kõrvale, et kaks autot läbi mahuksid ja ongi kõik, kummaline on selline käitumine lihtsalt. Ent kui linna satub mõni võõras, kes kohalike tavasid ei tunne ning naiivselt märke jälgib, võivad tagajärjed natukene koledad olla.
-
- Postitusi: 147
- Liitunud: 11 Mär 2005, 15:29
- Asukoht: tartu
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Tartus Karlova linnaosas sisuliselt toimibki liiklus ilma märkideta (märgid küll on kuid vajadus sisuliselt puudub nende järele) ja kõik kohad on paremakäereeglit täis, lisaks veel ohtralt 30km/h alasid. Isiklikult üritan vältida seda linnaosa, sest mulle ei meeldi igal ristil pidurdada. Eespool mainitud keskkonna probleem on ka üsna ilmne. Hommikuti tööle minnes on sealsed ristmikud igassuunas täis ning kehtib taas tugevama või ülbema reegel. Tegelikkuses paljud siiski ei arvesta teistega ja üritavad ristil läbi lipsata, eeldusel, et niikuinii peavad ka kõik teised pidurdama, et siis teoreetiliselt on ristmik ju puhas.... Mulle selline linn ei meeldiks, kuid kui katsetada siis tõesti mõnes väikses väikelinnas nt Mustveel või Kallastel. 31
-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Aga milleks väikelinn? Korjaks parem Tallinnast märgid maha. "Nalja" saaks mitme suurusjärgu võrra rohkem. Seda enam, et päris paljudel on seal niikuinii ükskõik, neile ei kehti mingid märgid.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
-
- Postitusi: 282
- Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
- Tsikkel: VTX 1800
- Asukoht: Tallinn.Randvere
- Tänatud: 1 kord
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Jah suhtumine on eestlasele tüüpiline.katsetame,aga ärge krt minu kodu juures seda tehke. Kuskil kaugema ikka
Minupoolest täitsa pro. Ja ei usu,et sellest suurt jama tuleb.Need kes ignoreerivad paremakäe reeglit jne on varsti jalamehed. Politseil ka selgem otsustada,kes süüdi. Praegu ristmikutel kokkusaanutale ju alati põles mõlemile roheline tuli.
Teiste riikide praktika on vastupidi näidanud,et liiklus muutub sujuvamaks ja ohutumaks.
40
Re: Kas teha mõni eesti väikelinn liiklusmärgi vabaks?
Usun, et väiksemas kohas toimiks.
Elan ise väikeses elurajoonis, kus märgid puuduvad ja tänu madalale koormusele pole muud juhtunud kui et üks kord suutsid kaks prouat kitsas kohas oma peeglid puruks sõita.
Omavahel saavad hakkama autojuhid, ratturid, lapsevankritega emad (kõnniteid ei ole) ning kõik ülejäänud. Nähtavus on muidugi päris hea (mitte nagu ntx Kivimäe väikestel tänavatel, kuhu õppesõitjaid armastatakse viia).
Küll aga on tekkinud fenomen, et T-kujulistel ristmikel annavad eelisõigust omavad juhid enamasti vasakult tulijatele teed. Samas olen seda mujalgi (ntx suured parklad) tähele pannud.
Põhimõtteliselt eeldab selline korraldus madalat liikluskoormust ja head nähtavust.
Suuremate koormuste puhul mul sellesse usku ei ole. Kas te kujutate ette näiteks, et sõites mööda mõnd linnas asuvat peamagistraali, peaks iga suubuva tänavajupi ees teed andma, kui sealt keegi tuleb? Kogu liiklus käiks võimenduvas stop'n'go rütmis.
Juhtusin paar aastat tagasi kuulma kellegi liikluseksperdi juttu, et saksamaa suure koormusega teedel piisab ummiku tekitamiseks tiheda liikluse korral ka sellest, kui keegi ootamatult rida vahetab. Taganttulija peab pidrdama, selle taga sõitev juht pidurdab juba rohkem ja nii tekibki laviin mis päädib mitmetunniste ummikutega, kus pealtnäha põhjust ei olegi. Lihtsalt ühes kohas hakati pidurdama ja see võimendus.
-
Teema algataja
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.