2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
Moderaator: Moded
2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
Sain eile kokku Põlva ARKi peremehega ja ta rääkis, et järgmisel aastal on Põlvas ja teistes väikelinnades tsiklilubade tegemisel ilmselt kriips peal!!!!! Ise ma pole täpsemalt veel uurinud, kuis ARK-i kodulehel olevat ka see direktiiv, et eksami sooritamisel olevad muudatused sees.
Peamine on see, et sõidad mööda koridori kiirusega 30 ja pead takistusest mööda pöikama ja siis sama kiirusel 50. Ja olevat veel möned lisad mis tsiklist tuleb teha. Vähemalt Põlvas seda teha ei saa, kuna plats ei vöimalda. ARK peab tagama ka ohutuse. Sama jama ka teistel väikelinnadel . Raha vastava platsi ehitamiseks ei anta,
Vat selline kehva uudis.
Aga ehk talvel midagi möeldakse välja- mine tea........
Ivar
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
Ma ei tea kui palju see just konkreetse jutuga kokku sobib, kuid ma KUULSIN, et B-kat libedasõidu koolitus hakkab samuti ARKis toimuma. Ja sinna alla liigitatakse ekonoomne sõit ka ja kuuldavasti kui seal sõidul vea teed, siis saadetakse korduseksamile juhilube tegema, mitte ekonoomset sõitu. Ja mingi jutt oli seoses sellega, et kui sul on B-kat olemas näiteks ja sa soovid A-katti ka, siis ei tohi eksamil ühtki viga teha, kuna vastasel korral kui arkis tsiklisõidul "feilid" siis peatatakse ka olemasolevad B-kat juhimisõigus ära. Ma tahaks esmasp. ARKi helistada ja küsida järgi, Need jutud on nagu õudusunenägu.
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
makuke kirjutas:Ma ei tea kui palju see just konkreetse jutuga kokku sobib, kuid ma KUULSIN, et B-kat libedasõidu koolitus hakkab samuti ARKis toimuma. Ja sinna alla liigitatakse ekonoomne sõit ka ja kuuldavasti kui seal sõidul vea teed, siis saadetakse korduseksamile juhilube tegema, mitte ekonoomset sõitu. Ja mingi jutt oli seoses sellega, et kui sul on B-kat olemas näiteks ja sa soovid A-katti ka, siis ei tohi eksamil ühtki viga teha, kuna vastasel korral kui arkis tsiklisõidul "feilid" siis peatatakse ka olemasolevad B-kat juhimisõigus ära. Ma tahaks esmasp. ARKi helistada ja küsida järgi, Need jutud on nagu õudusunenägu.
Külajutt. Erineva kategooria load ei ole kuidagi omavahel seotud. Siis võiks ju B kategooria käru lubade tegemisel ka ära võtta kui käruga hakkama ei saa.
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
Muudatused kehtivad juba,oli vist 2-st novembrist,mis puudutab A katti.Nii harjutuste suhtes,kui varustuse suhtes.Riigiteatajas kõik kirjas.
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
Ehk viskad linki?
Edit:
Senise 0-30-pidurdus asemel on 0-50-pidurdus.
Pidurdusteekond 16m
«Harjutuse sooritamiseks tuleb sooritada vähemalt kaks manöövrit. Esimene manööver sooritatakse teise või kolmanda käiguga kiirusel vähemalt 30 km/h ning 3–5 m enne takistust tuleb sellest ümber põigata ja pidurdamata taastada endine sõidujoon. Teine manööver takistusest ümberpõikel sooritatakse kiirusel vähemalt 50 km/h, kusjuures takistusest ümberpõige toimub 8–10 m enne takistust. Takistusest võib ümber põigata eksamineerija valikul vasakult või paremalt.»;
« 1) A-kategooria ja A1-alamkategooria eksamimootorratas peab olema varustatud sidevahendiga, mille abil saab pidada sidet eksamineeritavaga;
2) mootorrattaga sõidueksami andmisel peab eksamineeritaval seljas olema eredavärviline valgustpeegeldav vest, turvariietus ja ta peab kasutama nõuetekohast turvavarustust (nõuetele vastav ja sobiva suurusega motokiiver, mootorratturi saapad või muud kinnised hüppeliigesekaitsega saapad, mootorratturi kaitsekindad, vähemalt põlve-, õla- ja küünarliigesekaitsmed).»; - ehk siis A-kati tegija peab minema kohale täielikus sõiduvarustuses. Seega kui tuttavaid ei ole kes oleks nõus laenama siis 6k väljaminek on kindel värk.
Muutus on veel see, et juhul kui teed eksami automaatkäigukastiga siis saad lubadele vastava märke.
Teooriaeksami temaatikat on ka uuendatud, mis võib tähendada uusi küsimusi ja kuna ARK ei anna vastavat materjali ise välja, siis võib teooriaeksamile minnes olla üllatus suur, kui vastu vaatab midagi muud.
Ehk siis tubli töö ARK. Järjekorrad on sageli mitu kuud ja lubade saamist tehakse aina raskemaks, mis tähendab, et paljud inimesed peavad minema mitmendale ringile.
-
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
Vähemalt osad autokoolid on juba praeguseks hankinud põlvekaitsmed, kaitsmevestid ilmselt samuti olemas või kohe-kohe tulemas. Saapad... no talvesaapad on ju pea kõigil inimestel olemas?
See platsi teema on omaette asi, kisub sinna laest vaadatud asjade rubriiki-
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
Steelrider kirjutas:See platsi teema on omaette asi, kisub sinna laest vaadatud asjade rubriiki-
Palju kulub maad, et näiteks 125se customiga saada sisse kolmas käik ja kiiruseks vähemalt 50 km/h? + ca 10 meetrit ümberpõikeks + ca 10 meetrit sõidujoone taastamiseks + ca 16 meetrit pidurduseks + x meetrit, et harjutuse sooritamine oleks turvaline. See seab eksamiplatsi pikkusele miinimumnõuded. Ja paraku ei ole tänasel päeval laest võetud probleem.
andrest kirjutas:Teooriaeksami temaatikat on ka uuendatud, mis võib tähendada uusi küsimusi ja kuna ARK ei anna vastavat materjali ise välja, siis võib teooriaeksamile minnes olla üllatus suur, kui vastu vaatab midagi muud.
Aga kas teooriaeksam peaks olema kontoll kui hästi keegi on suutnud küsimuste vastused pähe õppida? Igapäevane liiklus on ju ka midagi muud kui testidest pähe õpitud situatsioonid.
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
Ka enda sõidukoolil on kaitsmed olemas, aga need on küllaltki kulunud ja kipuvad sõidu ajal lahti tulema, samas õlakaitset ei ole kuulnud ma olevat üheski sõidukoolis ja sama lugu ka saabastega.
kill, muidugi on reaalselt olukorrad teistsugused, aga olgem ausad, keda see kotib. Et lube saada pead sa suutma pähe tuupida vastused, mitte osata liigelda igas olukorras.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
Tundub, et kõik need "käigud" liiguvad tavainimese "parimaks teenindamiseks", sest ARK ikka kuulub vist teenindajate hulka.
Mõningad aastad tagasi kirjutati ka eeskirja, et haagisega sõidukiga tuleb teha harjutusena nn. ämmaboks nii nagu muude sõidukitega, eks proovige seda teha vastavalt eeskirjades olevate mõõtmete järgi kuigi eeskirjade koostajad väitsid, et nimetatud harjutus on heaks kiidetud kõrgete spetsialistide poolt, õnneks pärast tuliseid vaidlusi kuulati ka praktikute arvamust ja seejärel märgiti nimetatud harjutus siiski soovitatavaks, mitte aga kohustuslikuks
Ei mäleta enam autorit, kelleks osutus üks autoõpetaja, kes ütles, et autokool suudab õpilase õpetada roomama, mitte aga vigursõitu tegema, enamjaolt see ju nii ka on ja mõistusega autojuht õpib hiljem kõige paremini oma kogemustest, peatähtis, et talle on autokoolis suudetud selgeks teha, mis on ohutunne ja seda ka reallses elus rakendada, kui see pole aga õnnestunud ja see omaenese mina koos kõiketeadva tarkusega üle kipub karjuma, siis pole midagi teha.
Ühe korraliku eksamisõidu suudab enamus ennast vaos hoida ja tasa ning targu reeglite järgi käituda, mis hiljem aga saab näitab elu ise. Ja kui keegi aga räägib, et pole oma võimeid kordagi üle hinnanud, siis seda rääkigu küll kodus vanaemale, kui temagi seda usub.
ARK-i eeskirjade koostajatele, sest nemad need eelnõud teevad ja ministeeriumis vaid kinnitatakse, tahaks vaid soovitada, et nad jääksid reaalsuse piiridesse ja omaenese tooli õigustamiseks, ei ragistaks tühja-tähja peale ajusid, oleks huvitav teada millal viimatei nii nemad kui ka vastavd eksamineerjad ise praktiliselt vastavate sõidukitega sõitsid, vabandust neid sõidukeid juhtisid.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
andrest kirjutas:Esimene manööver sooritatakse teise või kolmanda käiguga kiirusel vähemalt 30 km/h.
Kahjuks pole ammu suurte "plastmassidega" sõitnud, aga ... aidake mulle nüüd meelde tuletada, mis kiirusel keskmiselt R, X ja muude selliste tähistega ratastel teine ja kolmas käik vahetatakse?
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
Ühest teemast mõni aeg tagasi selgus, et tonnine gixxer pidi vist 167 esimese käiguga välja jooksma Eks siis igaüks võib umbes hinnata teise ja kolmanda käigu vastavat kiirust. Samas ilmselt on võimalik ka 6-ndaga 40-ga sõita, aga see pole lihtsalt kuigi mugav.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 371 korda
- Kontakt:
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
näe, sõnusingi ära, just jõudsin välja öelda, et ark on ära unustanud, et osad mootorrattad on juba automaatkastiga ning palju lihtsam oleks ju lube teha, eraldi märget ei tule ju.
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
andrest kirjutas:Muutus on veel see, et juhul kui teed eksami automaatkäigukastiga siis saad lubadele vastava märke.
Piipz kirjutas:näe, sõnusingi ära, just jõudsin välja öelda, et ark on ära unustanud, et osad mootorrattad on juba automaatkastiga ning palju lihtsam oleks ju lube teha, eraldi märget ei tule ju.
Kuskohast te selle automaatkäigukasti välja lugesite?
Mootorsõidukijuhi eksamineerimise ja talle juhtimisõiguse andmise eeskiri ning juhiloa vormid
§ 13. Üldnõuded sõidueksamil kasutatavale sõidukile
(8) Kui juhtimisõiguse taotleja sooritab sõidueksami siduripedaalita või A- või A1-kategooria korral käsikäigukastiga sõidukil, märgitakse see ära vastava koodiga eksami põhjal välja antud juhiloal. Sellise märkega juhiluba kehtib üksnes siduripedaalita või A- või A1-kategooria korral käsikäigukastiga sõiduki juhtimiseks.
Seletage nüüd blondiinile kuidas auto puhul on automaatkäigukast ja käsikäigukast erinevad asjad ja tsikli puhul üks ja sama.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
kill kirjutas:A- või A1-kategooria korral käsikäigukastiga sõidukil
Vjatka, Vjatka Elektron, vanemad Vespad ja Lambrettad, BMW R35 - huvitav, kes nendega Eestis kavatseks sõidueksamile minna?
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
kill kirjutas:(8) Kui juhtimisõiguse taotleja sooritab sõidueksami siduripedaalita või A- või A1-kategooria korral käsikäigukastiga sõidukil, märgitakse see ära vastava koodiga eksami põhjal välja antud juhiloal. Sellise märkega juhiluba kehtib üksnes siduripedaalita või A- või A1-kategooria korral käsikäigukastiga sõiduki juhtimiseks.
edit: uniselt ei tasu kirjutada
Re: 2009.a. probleemid eksamisõiduga!!!!
allar146 kirjutas:minu tsiklil küll siduripedaali pole, paistab nagu rohkem heebli moodi
![]()
õigekeelsussõnaraamat: pe.daal <20: -daali, -.daali> seade, millele jalaga surutakse.
oeh... siduripedaalita sõiduki all peetakse silmas B-, C-, D-kategooria sõidukeid, A-kategooria sõidukid on ju eraldi välja toodud.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.