Palju karta ratta vanust

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
hanneshk
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Dets 2008, 19:23
Tsikkel: Honda Varadero XL1000

Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas hanneshk »

pakutakse 84a Virago 700 ratast, kardan natuke vanust aga müüja väidab, et ega väga vahet pole kas 84 või 94, pidid nii kindlad olema, et vanus väga tähtsust ei oma. Võib sellel jutul mingi tõepõhi all olla? Muidugi saan ma aru, et sõltub ka kuidas hoitud on aga seda on väga raske kindlaks teha.


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Raigo »

hanneshk kirjutas:

pakutakse 84a Virago 700 ratast, kardan natuke vanust aga müüja väidab, et ega väga vahet pole kas 84 või 94, pidid nii kindlad olema, et vanus väga tähtsust ei oma. Võib sellel jutul mingi tõepõhi all olla? Muidugi saan ma aru, et sõltub ka kuidas hoitud on aga seda on väga raske kindlaks teha.

Mõõda kompressioon üle, siis ei pea vanust nii väga kartma :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
hanneshk
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Dets 2008, 19:23
Tsikkel: Honda Varadero XL1000

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas hanneshk »

palju sellisel rattal normaalne kompressioon oleks


_______________________________
Paadid, Klaasplasttööd.
www.paadipood.ee
Kasutaja avatar

mototydruk
Postitusi: 523
Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
Tsikkel: Kawa
Asukoht: Tartu

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas mototydruk »

mul 88a Honda ja täis püss ja terve nagu purikas...muidugi niikauaks, kui ma ta ära lõhkusin..eks ta ole ka kuidas joppab...mine vaata tsikkel mõne targemaga üle :)

Kawasaki EX 250, Honda CBR 600f, Yamaha Virago 1100cc ajutine kasutaja suvi 2010, Kawasaki gtr 1000 cc, Honda Magna VF 750, Honda CBR 600 F2, Kawasaki Vulcan 750cc
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1965
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Tavastia
Tänanud: 149 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Vint »

Vanus on kindlasti viimane asi mida vaadata, tasuks lihtsamaid põhiasju silmas pidada nagu: kas esiamordid ajavad õli välja,
et simmerite vahelt mingit löga ei immitse, kuidas sidur lahutab, tagumise kiige loksumine, (eriti va "prolink" :twisted: )
kui hästi mootor käivitub jne... (vanemate rataste puhul kehtib reegel: mida rohkem omanike on olnud, seda rohkem üllatusi võib esineda )


Remsu

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Remsu »

terv. vanust ära karda vaata ratta üldist seisukorda kuidas hoitud on seda on kohe näha kas on müügi eelselt värvitud või mitte.
vaata kas on kasutamise jäljed või on hoolega läikima aetud.


Zidist
Postitusi: 878
Liitunud: 15 Aug 2004, 09:47
Asukoht: Viimsi

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Zidist »

Remsu kirjutas:

terv. vanust ära karda vaata ratta üldist seisukorda kuidas hoitud on seda on kohe näha kas on müügi eelselt värvitud või mitte.
vaata kas on kasutamise jäljed või on hoolega läikima aetud.

Värvitud ratas on siis paha??? :shock:

Kasutaja avatar

Magimees
Postitusi: 369
Liitunud: 18 Juul 2006, 23:06
Tsikkel: Aprilia Shiver 750cc
Asukoht: Nõmme

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Magimees »

Autodel on vanusega jamad (roostetavad läbi jne) Tsiklitel sarnast probleemi pole väikse kasutuse ja talvel soolatud teedest hoidumise tõttu , sellepärast ka vanusest nii suurt tolku pole. Põhitegur ikkagi kuidas masinat kasutatud ja kui tihti ka korralikku hooldust tehtud. Otsi keegi targem kaasa, kui ise pole kõvasti motondusega tegelenud, kuna asju, mida kontrollida on palju. Samas ise kontrollides võib ekstaasi ka minna, endalgi juhtunud... vaatasin paarist probleemist mööda kuna peale proovisõitu suu kõrvuni ning unistasin juba üksinda teedel lendamisest :) , Edu ratta otsimisel!

Võrr-> Stella 50cc -> Moskva 125cc ->Dirt bike 110cc ->Kawasaki KMX 125cc -> Aprilia Shiver 750 cc

Remsu

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Remsu »

Mitte see ei ole paha et rattas värvitud vaid see kuidas tehtud. Võta keegi targem kaasa. siin raske seletada Värvimise trikke ja seda peab
teadja oma silmaga nägema.


Remsu

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Remsu »

värviga saab vägahästi tähelepanu ära tõmmata probleemselt kohalt kuskil raamilt, puksilt jne.

Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 481
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: 890R, TE300 TBI ja FE350
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Vanadel Viragotel vist pidi mingi starteri "kala" ka olema. Et vahepeal ei hambu vms, käib aind kõrrrrrr aga mootorit ringi ei vea. Pidavat tüüpviga olema. Jutud vähemalt käivad, et nii on... :?

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19 ->EXC300 22''->890 Adventure R 23' & FE350 20' & TE300 24'
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6772
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 694 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Prii
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Prii »

Junzu kirjutas:

Vanadel Viragotel vist pidi mingi starteri "kala" ka olema. Et vahepeal ei hambu vms, käib aind kõrrrrrr aga mootorit ringi ei vea. Pidavat tüüpviga olema. Jutud vähemalt käivad, et nii on... :?

Tegemist on starteri siduriga või kuidas keegi seda ka ei nimetaks, mis vahepeal "läbi annab". Sellist viga kohanud ka teistel Yamahadel.

Vabandust OT eest.

Braap..


Suska
Postitusi: 115
Liitunud: 03 Jaan 2008, 23:26
Tsikkel: Suzuki

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Suska »

Ei oska konkreetselt isegi samast mudelist midagi rääkida, kuid mul on 2 125'st võrri. Üks 88 ja teine 87, 87 läbisõit on 30k, teisel näitab 50k. Arvatavasti teine ring 88 aasta omal (ehk 150k). 87 aasta tehnika on ikka VÄGA palju korralikum. Nende aastate vahe on väike, kuid tõesti, kõik oleneb. Võta targem mees kaasa ja vaata asi üle. Edu! :)

Kasutaja avatar

Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

Erinevalt autodest ei loe ratta vanus mitte midagi. Vaadata tuleb ratta olukorda.
Enamus inimestele on nende tsikkel lõbusõidukiks, see tähendab et pole raske leida 30 aasta vanuseid tsikleid mis on peaaegu uues seisundis.

Tutikat 1983 aasta Katana't tahab keegi? : http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=4

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750


Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Tutikat 1983 aasta Katana't tahab keegi? : http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=4

mamma mia. ja selle eest 12 kilo euri välja käia.
kui tõsine vanakraami fänn juba olla, siis võib selle papi eest 2-3 tk. WW-2 aegset fritsude zündappi saada.

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas spinna »

Kunagi vist juba oli jutuks? On küll kohati vahe sees ja just vanusest/läbisõidust olenevalt. Mingil kroomil (VN???) pidi mootoris võllid puksidel istuma ja vahetad ainult koos karteriga. Ja hind pidi nutu peale ajama. Võrdle nüüd siis sellega, et vajadusel vahetad lihsalt mõned kuullaagrid ära.

Suzuki GSX 750 Inazuma

Zidist
Postitusi: 878
Liitunud: 15 Aug 2004, 09:47
Asukoht: Viimsi

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Zidist »

Kas teemaalgataja mõtleb seda ratast: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html :?:

Ise käisin seal 535 Viragot vaatamas.
Koha nimi peaks olema Motostar ning sealne müügimees on väga osava jutuga. Istmenahad ja/või küljekotid on sealsetel ratastel väga suures osas uued (ei tundu eriti usaldusväärsed pealtnäha) ning rehve ja muid detaile puhastatakse hoolega silikoonõliga, et ikka läigiks ja säraks. Ühel rattal olid jäänud ka juhtmed spray värvi alla. Läbisõitu ära kindlasti tõepähe võta, kõigil seal on 25 - 35 tuhat kellal. Olen sõitnud 77 tuhat läbi sõitnud 750 Viragoga ning oli tipp - topp.

Kasutaja avatar

unimüts
Postitusi: 147
Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas unimüts »

Oil-Cooled kirjutas:

Erinevalt autodest ei loe ratta vanus mitte midagi. Vaadata tuleb ratta olukorda.
Enamus inimestele on nende tsikkel lõbusõidukiks, see tähendab et pole raske leida 30 aasta vanuseid tsikleid mis on peaaegu uues seisundis.

Isiklikult nii ei vaataks. Tsiklitega on nagu naistega. Kellele emad kellele tütred, kelle pojale üldse vanaemad.
Minu väike kogemus on lihtne. Mida uuem ja väiksema ls masin on seda töökindlam ta on.(loomulikult on ka erandeid, seega väga lammas ei tasuks olla ostmisega, eelnevad uuringud on alati heaks ettevalmistuseks, mis ostjat ootab) Kui sa tahad remontida võta venelane, kui tahad sõita siis isiklikult hoian suure kaarega neist uunikumidest eemale. Sest see jutt, et remont odav see on naistele sauna vahepalaks.
Bikedega olen seetõttu kogenud, et kui üle 10a vana on masin, siis tuleb masinast hoiduda. (kui just ei ole hea tuttava masin olnud ja vigu pole esinenud. Kui sõber sitta masinat pakub siis hea võimalus ubinate kallale hiljem minna :twisted: :twisted: ) Krossikatega samas üle 5a vanad "uunikumid" nõuavad juba suuremaid kulusid.
See on minu isikliku kogemuse pealt.
Samas hetkel on hea pattseis, st rumal on minu arust see, kes raha välja käib hetkel. Sest parimad pakkumised on alles ees ja võidumees on see, kes oma masinast lahti saab. (togi)

Yamaha Fazer fzs 600 (1998)- naisele
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...
Kasutaja avatar

mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas mmz »

Samas vähegi korralikemate vanemate rataste müüjatel on vist suhteliselt nutune seis. Turg on igasuguseid kaheldava väärtusega masinaid täis ja enamasti ostetakse vast ikka hinna ja aastaarvu järgi. Ja kui ostjal peaks raha natuke rohkem olema, siis ostab pigem vingema ja võimsama romu kui korralikus seisus vanema ratta.

Kasutaja avatar

Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

mmz kirjutas:

Samas vähegi korralikemate vanemate rataste müüjatel on vist suhteliselt nutune seis. Turg on igasuguseid kaheldava väärtusega masinaid täis ja enamasti ostetakse vast ikka hinna ja aastaarvu järgi. Ja kui ostjal peaks raha natuke rohkem olema, siis ostab pigem vingema ja võimsama romu kui korralikus seisus vanema ratta.

See võib nii olla Eestis kus asjaarmastajaid veel vähe. Ida-Euroopa sündroom mängib vast ka veel rolli ("Mul see VIIMANE MUDEL!", "Krt, mees, mul see KÕIGE UUEM!").
Lääne pool teevad aga firmad nagu näiteks http://www.classicbikes.co.uk/ head businessi.
Ära unusta ka seda et kui ostad uue või peaaegu uue tsikli siis see on paari aasta pärast vaid pool oma präegusest hinnast väärt.
25 aasta vanuse tsikli eest saad paari aasta pärast vähemalt sama mis präegu, tõenäoliselt ka rohkem (kui sa ta korras hoiad).
Tõelised klassikud nagu Kawa Z1 või 1969 aasta CB750 on paremad investeeringud kui mistahes panga investeerimisfondid.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750


argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Ratta juures mängib peale tehnilise külje suurt rolli ka selle edasimüümise võimalus, mis on vanema aastaarvu puhul alati problemaatilisem. Kuna antud isendil järelturg suht kehv, siis praegune müüja otsib samamoodi oma jutuga a la "vahet pole mis aasta" üht lolli, kellele see tsikkel kaela sokutada.
Tehnilisest poolest ei tasu korralikke 80-ndate aastate japsi tsikled karta, lastehaigusi neil leidub, aga mitte ületamatuid. Nagu juba varem mainitud, Yamahadel on nõrgaks kohaks starteri vabajooks (enamasti piisab 3 rulliku ja vedrude vahetamisest).

Teine asi on muidugi klassikud. Aga 84a väike Virago on tõelisest klassikust väga kaugel (kui peakski selleks kunagi saama) ja mingit väärtuse tõusu vaevalt oodata on. Aastaarv ei tähenda klassikuks saamisel mitte midagi, oluline on inimeste emotsionaalne side mingi margi/mudeliga. Esimesed tõsised superbiked nagu Kawa Z1 või Honda CB750 on tõesti kõva hinnahüppe teinud, aga näiteks 70-ndate alguse Yamaha XS1 müüakse suht kommiraha eest. Samuti ei tasu hindu puhta kullana võtta classicbike-s, neis on 30-50% õhku võrreldes turu keskmisega.

Kasutaja avatar

Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

argo_1974 kirjutas:

aga näiteks 70-ndate alguse Yamaha XS1 müüakse suht kommiraha eest.

Kus sa selle peale tuled? XS1 on tagaotsitav klassik mille eest küsitakse rasvast hinda.

Viragost vast kunagi tõelist klassikut ei saa aga sa ostad ta 1000 euri eest, paar aastat hiljem müüd ta 1000 euri eest maha. Isegi kui sa paari aasta pärast ta eest 750 euri saad, mis siis, uue tsikli väärtus langeb paari aastaga tuhandeid eurosid.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750

Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Re: Palju karta ratta vanust

Lugemata postitus Postitas Nigga »

Ega pimedal kõrvaltänaval ratta vanusega kohtuda küll ei tahaks jah... :shock:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”