125 VS. 400-600 cc hardenduro
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 48
- Liitunud: 29 Juul 2008, 15:40
- Tsikkel: honda
- Asukoht: Tallinn , Lääne-virumaa
125 VS. 400-600 cc hardenduro
Nimelt käis täna porihunnik sõitmas yamaha dt 125-ga. Rada oli üsnagi raske ning kohati tekkis tunne, et enam kiiremini ei ole võimalik lihtsalt sõita.
Rada sisaldas siis mahalangenud puid, kopraauke, roopaid jne.125-se eelis on see, et ta on oluliselt lühem näiteks husabergist, kergem ning konkreetsel mudelil oli esimese käigu tühipöörde kiirus võrreldav tibusammudega Tekkis mõte,et kas "võimas" enduro oma meeletu jõuga kulgeks seal tõepoolest kiiremini?
Küsimus suurele ringile siis selline , et kas nn."hardenduro" rajal on siis võimas tsikkel kiirem või ei?
Loomuliklt ei tohi rajal olla suuri tõuse
-
- Postitusi: 318
- Liitunud: 01 Mär 2006, 16:13
- Asukoht: Saue
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Loogiliselt võttes peaks olema, sest kiirendus on ''haardendul'' parem. Kuigi sulle võis tunduda, et enam kiiremini sõita ei saa, siis selle kiiruse, mis sulle maksimumiks tundus saavutab ''haardendu'' kiiremini, mis tähendab, et suurema kiirusega saad läbida pikema maa ja sealt tulebki ringi aja vahe võrril ja suurema mootoriga tsiklil.
EDIT: Targemad mehed parandage kui ma asjast valesti aru saanud olen või asja valesti mõistan.
Baotian Freedo 4
Stella V-50
Müüa Fiat Panda 06!
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
porihunnik kirjutas:Nimelt käis täna porihunnik sõitmas yamaha dt 125-ga. Rada oli üsnagi raske ning kohati tekkis tunne, et enam kiiremini ei ole võimalik lihtsalt sõita.
Rada sisaldas siis mahalangenud puid, kopraauke, roopaid jne.125-se eelis on see, et ta on oluliselt lühem näiteks husabergist, kergem ning konkreetsel mudelil oli esimese käigu tühipöörde kiirus võrreldav tibusammudega
Kas võimsamaga saab kiiremini, sõltub ikka rohkem sõitjast
Kui sa pead oluliseks tibusammu kiirust ja suurt mäge kardad, siis tõenäolislet liigud sa väga aeglaselt.
Tegelikult mida väiksem mootor, seda lihtsam on sõita. Samas liiga väike mootor jätab väiksema sõiduoskuse korral hätta mudas ja mägedes.
Suurem mootor nõuab raskemat sõitjat või kõva füüsisega meest.
125 2T või 250 4T on kergema sõitja jaoks täitsa OK.
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
125cc tsikliga sab ka Dakari sõita
Ivo Kastan (jajah, see tundmatu eesti sõitja) jõudis Honda Monkey jms baasil ehitatud pocketiga 4. etapini, siis lagunes mootor lõplikult koost.
vt ka http://www.ivokastan.cz/
-
Teema algataja - Postitusi: 48
- Liitunud: 29 Juul 2008, 15:40
- Tsikkel: honda
- Asukoht: Tallinn , Lääne-virumaa
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
mella kirjutas:porihunnik kirjutas:Nimelt käis täna porihunnik sõitmas yamaha dt 125-ga. Rada oli üsnagi raske ning kohati tekkis tunne, et enam kiiremini ei ole võimalik lihtsalt sõita.
Rada sisaldas siis mahalangenud puid, kopraauke, roopaid jne.125-se eelis on see, et ta on oluliselt lühem näiteks husabergist, kergem ning konkreetsel mudelil oli esimese käigu tühipöörde kiirus võrreldav tibusammudegaKas võimsamaga saab kiiremini, sõltub ikka rohkem sõitjast
Kui sa pead oluliseks tibusammu kiirust ja suurt mäge kardad, siis tõenäolislet liigud sa väga aeglaselt.
Tegelikult mida väiksem mootor, seda lihtsam on sõita. Samas liiga väike mootor jätab väiksema sõiduoskuse korral hätta mudas ja mägedes.
Suurem mootor nõuab raskemat sõitjat või kõva füüsisega meest.125 2T või 250 4T on kergema sõitja jaoks täitsa OK.
Mella, arvad, et nt. lärmi võistlusel võiks 125-se enduroga võistelda suurte "hardendurodega"?
-
- Postitusi: 77
- Liitunud: 04 Mai 2007, 00:30
- Tsikkel: KTM RFR
- Tänatud: 6 korda
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Kui sul on korralik 125 enduro mitte mingi hiina ime siis võid vabalt ka Lärmi endurol esiotsa mees olla.Trenni tuleb teha! Muideks Nikopensius sõitis veel mõni aasta tagasi 125 rattaga ja ega ta selle pärast aeglasem polnud.
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
porihunnik kirjutas:Mella, arvad, et nt. lärmi võistlusel võiks 125-se enduroga võistelda suurte "hardendurodega"?
Nikopensiuse all esiviisikusse kindlasti. ja kui sõita ei oska, siis 125 on lihtsam sõita, ehkki vahe ilmselt on paar kolm kohta viimaste seas
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
sang kirjutas:125cc tsikliga sab ka Dakari sõita
Ivo Kastan (jajah, see tundmatu eesti sõitja) jõudis Honda Monkey jms baasil ehitatud pocketiga 4. etapini, siis lagunes mootor lõplikult koost.
vt ka http://www.ivokastan.cz/
pildil toodud pilliga Dakari ei sõideta, kui vaadata paagi suurust. Rally Raid pill siiski.
eks nende võrridega see juhtubki et Dakari kogupikkusele vastu ei pea... kahetaktiliste häda et hooldust pead nii tihti tegema, et see muutub Dakari sugustel sõitudel võimatuks.
kaks nädalat järjest iga päeva ca 1000km läbida on kahetaktilise jaoks ülikeeruline
ja kahetaktilise eelis tuleb siiski tehniliselt keerulisel rajal välja mitte pikkadel, kiiretel radadel.
Parandage, kui eksin!
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
Teema algataja - Postitusi: 48
- Liitunud: 29 Juul 2008, 15:40
- Tsikkel: honda
- Asukoht: Tallinn , Lääne-virumaa
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Huvi pärast võiks isegi 125-sega võistlema tulla.Aga see võistlemine on ka nii keeruliseks aetud, et jube.Litsensid jne. Lihtsam on ikkagi tuttavatega metsas "kärnatada", ei pea mõtlema mingite reeglite peale vaid saab hoopis rahulikult SÕITA.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
creativ kirjutas:kaks nädalat järjest iga päeva ca 1000km läbida on kahetaktilise jaoks ülikeeruline
ja kahetaktilise eelis tuleb siiski tehniliselt keerulisel rajal välja mitte pikkadel, kiiretel radadel.
Parandage, kui eksin!
Loogika on üldiselt õige... aga see masin on neljataktiline.
Ülalpool pildil oleva masinaga sõitis Kastan keskeuuroopa rallit Hungary-Romania, dakari masin tal suurema paagiga.
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
eks nende võrridega see juhtubki et Dakari kogupikkusele vastu ei pea... kahetaktiliste häda et hooldust pead nii tihti tegema, et see muutub Dakari sugustel sõitudel võimatuks.
kaks nädalat järjest iga päeva ca 1000km läbida on kahetaktilise jaoks ülikeeruline
ja kahetaktilise eelis tuleb siiski tehniliselt keerulisel rajal välja mitte pikkadel, kiiretel radadel.
Parandage, kui eksin!
Eksid, parandan
Antud pilli peal on tegemist on siiski 4T mootoriga, nagu kõigil teistelgi Monkey'del ja nende kloonidel.
Aga see ei muuda suures plaanis asja, tüüp pidi katkestama, sest õli voolas sõidu ajal mootorist välja rohkem, kui jõudis peale valada Aga enne seda oli mugav: jäi tsikkel liivadüüni kinni, siis võtsid teise sülle ja tõstsid toekamale pinnasele ümber
Konkreetsel pildil ei ole jah tsikkel dakari varustuses, neid pilte saab vaadata Kastani kodulehelt, kuid tehnika on enda olemuselt sama. Täielik tühikargaja ta siiski ei ole, on 9 korda eelnevalt Dakaril võistelnud ja kuuel korral ka lõpetanud. Seekord valis Monkey platvormiks muuhulgas seepärast, et on oma kodumaal sellelaadsete tsiklite ja nende juppidega hangeldav diiler. Eks ta vuhab selle tsikliga ka Euroopas pikemaid sõite teha, ma arvan, ega päris lambist ei saa kah Dakarile sellise asjaga kohale ilmuda.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
sang kirjutas:Eksid, parandan
Antud pilli peal on tegemist on siiski 4T mootoriga, nagu kõigil teistelgi Monkey'del ja nende kloonidel.
Aga see ei muuda suures plaanis asja, tüüp pidi katkestama, sest õli voolas sõidu ajal mootorist välja rohkem, kui jõudis peale valada
Aga enne seda oli mugav: jäi tsikkel liivadüüni kinni, siis võtsid teise sülle ja tõstsid toekamale pinnasele ümber
Konkreetsel pildil ei ole jah tsikkel dakari varustuses, neid pilte saab vaadata Kastani kodulehelt, kuid tehnika on enda olemuselt sama. Täielik tühikargaja ta siiski ei ole, on 9 korda eelnevalt Dakaril võistelnud ja kuuel korral ka lõpetanud. Seekord valis Monkey platvormiks muuhulgas seepärast, et on oma kodumaal sellelaadsete tsiklite ja nende juppidega hangeldav diiler. Eks ta vuhab selle tsikliga ka Euroopas pikemaid sõite teha, ma arvan, ega päris lambist ei saa kah Dakarile sellise asjaga kohale ilmuda.
igaljuhul respect sellile ja seda kindlasti et ta mingi lambikonn ei ole. taust on austust vääriv.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Klikkan siin Raketibaasi enduro fotosi läbi, ning otsin mis rattaga vana Lärm rajal oli?
Äkki keegi pani tähele?
KTM 300exc 2takti?
jaa jah leidsin..... http://nagi.ee/photos/lendkalalendkala/ ... et/149343/
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
porihunnik kirjutas:Huvi pärast võiks isegi 125-sega võistlema tulla.Aga see võistlemine on ka nii keeruliseks aetud, et jube.Litsensid jne. Lihtsam on ikkagi tuttavatega metsas "kärnatada", ei pea mõtlema mingite reeglite peale vaid saab hoopis rahulikult SÕITA.
Pigem ma arvan, et sa ei oska lihtsalt niipalju sõita, et julgeks võistlema minna
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Olenevalt rajast valitakse ratas
Pikal ralli rajal on raskem ratas millel suuremad paagid ja rohkem varustust, muidugi peab ka vastupidavust olema.
Keerukal nikerdamise rajal võta kergem ratas, muidugi tankimise intervall tuleb tihedam.
Sõitmise kiirus oleneb mehest ja tema oskustest, seega on nii ja naa.
Vahel on küll nii, et juhuslikult kogematta läbid mingi olukorra jube kiirelt tänu raske ratta inertsile, aga see ei ähe vist arvesse
porihunnik kirjutas:Nimelt käis täna porihunnik sõitmas yamaha dt 125-ga. Rada oli üsnagi raske ning kohati tekkis tunne, et enam kiiremini ei ole võimalik lihtsalt sõita.
Rada sisaldas siis mahalangenud puid, kopraauke, roopaid jne.125-se eelis on see, et ta on oluliselt lühem näiteks husabergist, kergem ning konkreetsel mudelil oli esimese käigu tühipöörde kiirus võrreldav tibusammudegaTekkis mõte,et kas "võimas" enduro oma meeletu jõuga kulgeks seal tõepoolest kiiremini?
Küsimus suurele ringile siis selline , et kas nn."hardenduro" rajal on siis võimas tsikkel kiirem või ei?
Loomuliklt ei tohi rajal olla suuri tõuse
KTM EXC 530 R '08
JAWA 350-638 '84
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
mella kirjutas:porihunnik kirjutas:Huvi pärast võiks isegi 125-sega võistlema tulla.Aga see võistlemine on ka nii keeruliseks aetud, et jube.Litsensid jne. Lihtsam on ikkagi tuttavatega metsas "kärnatada", ei pea mõtlema mingite reeglite peale vaid saab hoopis rahulikult SÕITA.
Pigem ma arvan, et sa ei oska lihtsalt niipalju sõita, et julgeks võistlema minna
Esmakordselt satub minu silma Mella suust puhast kulda -
Ja kui post oli läbi loetud jõudis mulle ka lõpuks ajusse arusaam - mix mina ei võistle
Aga sinna kõrvale tekkis kohe spekulatsioon - kas raketibaasi rajal oleks Traieli mehed oma rattaga esikolmikus ????????
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
HusabergHooligaN kirjutas:Klikkan siin Raketibaasi enduro fotosi läbi, ning otsin mis rattaga vana Lärm rajal oli?
Äkki keegi pani tähele?
KTM 300exc 2takti?jaa jah leidsin..... http://nagi.ee/photos/lendkalalendkala/ ... et/149343/
2 takti küll aga seekord oli tal ktm 250
-
Teema algataja - Postitusi: 48
- Liitunud: 29 Juul 2008, 15:40
- Tsikkel: honda
- Asukoht: Tallinn , Lääne-virumaa
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Mõni "hardenduro" mees võiks siis tulla L-Virumaa metsadesse mõõtu võtma
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Yamaha DT ei kvalifitseeru mingitpidi enduroks, see on tavaline trail bike. Ma ei tea kuidas seda eesti keeles öelda, otsene tõlge lohistama on üsna kohane, veerema ehk sobilikum, ehk siis lihtsalt "pallide loksutamise tsikkel" (PLT )
Kui kaalust rääkida siis oma pluss 120 kilogrammiga paberite järgi mingisse eilsesse endurotsikli kategooriasse võib ju lahterdada, tegelik elu on selline et see kaal on täna ka liiga suur E3 ehk open klassis.
Muidugi au ja kuulsus, et keegi rassib säärase jõuetu ja tiguaeglase, olematute amortide, eelajaloolise juhitavusega metsas palkide ning kurat teab mille peal.
Keegi kobises siin ennist et selle kastani pillil on liiga väike paak Dakari jaoks. Kulla mees, see on Honda Monkey ! Võtab umbes kaks liitrit sajale, no tal tuunitud ja varustust kõvasti peal, see venitas ehk lausa oma kolm pool liitrit sajale ära. 18 liitriga sõidab 500 kilti vabalt, Silma järgi tal umbes selline paak seal ongi.
Need mootorid sõidavad ilma remondita kui ei tuuni 100 000 rahulikult, võidusõidus juhtub mõndagi ja kui karterisse augu kukud ega siis ei päästa miskit.
Mootorrattad
Enduro - vastavalt FIM reeglitele klassidesse E1, E2 ja E3 liigituvad tsiklid ( Honda CRF X, Yamaha WR, KTM EXC, Gas Gas EC jne)
Hardenduro - sama mis eelmine ainult et tuunitud ( neid saadakse tasuta pluss palk)
Trail bike - Yamaha DT, XT, Suzuki DR, DRZ, Honda XL, ja see vaikeste CRF F seeria, Derbi mopeedid ja hiina imed ( kaasa arvatud need hiina motokross rattad ).
Off Road - igasugu ralli ja muud suurekubatuurilised või special projektid ( Honda XR R, KTM LC4 R projektid jne)
Dual Sport - BMW, X Challenge, KTM LC8 jne Pillid mis on dual kahes mõttes ehk siis keegi saab juhi küljes ka rippuda ergonoomiliselt
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Rada sisaldas siis mahalangenud puid, kopraauke, roopaid jne.125-se eelis on see, et ta on oluliselt lühem näiteks husabergist, kergem ning konkreetsel mudelil oli esimese käigu tühipöörde kiirus võrreldav tibusammudega Tekkis mõte,et kas "võimas" enduro oma meeletu jõuga kulgeks seal tõepoolest kiiremini?
Küsimus suurele ringile siis selline , et kas nn."hardenduro" rajal on siis võimas tsikkel kiirem või ei?
Loomuliklt ei tohi rajal olla suuri tõuse [/quote]
Ei saa nud sellele küsimusele vastamata jätta...
Sellisel rajal nagu sa kirjeldad, kui panna kaks võrdväärset ( oskustega) sõitjat sõitma võidu näiteks siis Yamaha DT125, KTM525 siis näevad nad teineteist ainult kahes kohas, stardis ja peale finishit peolauas. 525 mees on kohtumise ajaks purupurjus (kui joob).
Lohutuseks, kui võistlejatel on aga näiteks 125SX ja 525SX siis ei ole tulemust võimalik ennustada, sest sellisel juhul on tegemist võidusõiduga.
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
racerx kirjutas:Sellisel rajal nagu sa kirjeldad, kui panna kaks võrdväärset ( oskustega) sõitjat sõitma võidu näiteks siis Yamaha DT125, KTM525 siis näevad nad teineteist ainult kahes kohas, stardis ja peale finishit peolauas.
Kui arvestada, et küsija oma DT-ga Eestist välja niikuinii ei läheks.. Kui DT Nikopensioni kätte anda, on ta sellega esikümnes meie kestvuskrossidel (kui lõpuni kestab). Järelikult Eestis on sellega etteotsa asja küll Trikiga vastus
-
Teema algataja - Postitusi: 48
- Liitunud: 29 Juul 2008, 15:40
- Tsikkel: honda
- Asukoht: Tallinn , Lääne-virumaa
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Kustutasin jutu aga nöe keegi jõudis ette
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Porihunnik, ära heida meelt mu jutust, lisan väikse positiivse noodi. Saab DT sadulas ratsutada ikka. Lihtsalt ütle uhkelt trailbaik, mitte enduro. Lisab sõitjale väärtust.
-
Teema algataja - Postitusi: 48
- Liitunud: 29 Juul 2008, 15:40
- Tsikkel: honda
- Asukoht: Tallinn , Lääne-virumaa
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Kergelt liiga spetsiifiliseks ei lähe nimi? DT on trailbike, trasalp on rally touring vms. Kõik võiksid lihtsalt endurod olla
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Kõik võiks lihtsalt motikad ka minupärast olla, kuid seni kuni on biker.ee foorumis mootorratta teemalisi teemasid pole põhjust nii nauditavat lihtsat elu loota, sa pole isegi veel aru saanud mis motikas sul on.
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
Sellisel rajal nagu sa kirjeldad, kui panna kaks võrdväärset ( oskustega) sõitjat sõitma võidu näiteks siis Yamaha DT125, KTM525 siis näevad nad teineteist ainult kahes kohas, stardis ja peale finishit peolauas. 525 mees on kohtumise ajaks purupurjus (kui joob).
Teine variant:
Kui 525ga sõitja oli dt 125ga ainult sõitnud ja näeb 525 esimest korda, siis need näevad teineteist ka haiglas, kui dt sõitja toob apelsiine 525le
Sellised rattad vajavad treeninguid´enne võidusõitu.
-
- Postitusi: 484
- Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
- Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
- Asukoht: Luhamaa
Re: 125 VS. 400-600 cc hardenduro
racerx kirjutas:Yamaha DT ei kvalifitseeru mingitpidi enduroks, see on tavaline trail bike. Ma ei tea kuidas seda eesti keeles öelda, otsene tõlge lohistama on üsna kohane, veerema ehk sobilikum, ehk siis lihtsalt "pallide loksutamise tsikkel" (PLT
)
Trail tähendab ingl. keeles: rada. Nii, et termin "trail bike" on üsna üheselt võetav:
need tsiklid on mõeldud sõitmiseks metsateedel, radadel jne.
Aga veeremisest ja "lohistamisest" saab lahti siis, kui umbes 1000 kuupi kottide alla juurde lisada
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.