Ajakirja MOTOKROSS uus nr ilmunud
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Ajakirja MOTOKROSS uus nr ilmunud
Saadaval üle Eesti suuremates kaubakeskustes ja motopoodides: Ramo, Redmoto, Yamahakeskus, Motokeskus, Manufaktuur jt. http://www.motokross.eu
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Ka meil on see ajakiri müügil.
ott@parnumoto.ee
Mootorratta kaubad, kuluosad, mootorrattad, atv-d 5665 9044
Mäevarustus Tootjalt K2 (LAUAD/SUUSAD/SIDEMED/SAAPAD)
Jalgrattad ja jalgratta varustus /Müük/ Hooldus/ Remont
THULE Sõiduauto haagised
Sõiduauto akud
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Ainult kiidusõnu. Jäägitult krossifänn ja loodame, et ajakiri tuleb minu postkasti veel kaua.
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Ei andnud rahu, käisin poes ära ja ostsin ka. Väga hea ajakiri peab ütlema. Kõige parem oli minuarust Palmi Dakari lugu ja muidugi vanakooli meeste pajatused, tase omaette. See on hea, et ei ole aiunult kross vaid ka muud teemad mis maastiku peal sõiduga seotud. Ühesõnaga ajakiri kõigile motospordi huvilistele ja sõpradele mis toimub maastikul. Jõudu tegijatele
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
ott@parnumoto.ee
Mootorratta kaubad, kuluosad, mootorrattad, atv-d 5665 9044
Mäevarustus Tootjalt K2 (LAUAD/SUUSAD/SIDEMED/SAAPAD)
Jalgrattad ja jalgratta varustus /Müük/ Hooldus/ Remont
THULE Sõiduauto haagised
Sõiduauto akud
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
tonjuh kirjutas:Ei andnud rahu, käisin poes ära ja ostsin ka. Väga hea ajakiri peab ütlema. Kõige parem oli minuarust Palmi Dakari lugu ja muidugi vanakooli meeste pajatused, tase omaette. See on hea, et ei ole aiunult kross vaid ka muud teemad mis maastiku peal sõiduga seotud. Ühesõnaga ajakiri kõigile motospordi huvilistele ja sõpradele mis toimub maastikul. Jõudu tegijatele
Tänan väga - tore kui see Dakari jupikene huvi pakkus või meelt lahutas kellegil vähemasti !:roll:
Kokkuvõtte ja mis tegelikult toimus Dakaril '09 juba järgmises Motokrossi numbris nr.3 imekaunite
piltidega ja põnevate nobesõidu härrade mõlgutustega. Seniks aga täna lõpetamine Eurospordist kell: 20.00.
napalm
-
- Postitusi: 128
- Liitunud: 08 Sept 2008, 17:01
- Tsikkel: Ducatisti
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Hommik!
Dakari jupikesest rääkides siis ei saand päris hästi aru, et miks suured twinid Dakaril keelustatud on? Muidu tõesti, artikli kirjutaja ees myts maha Lahe on lugeda natuke vabamas vormis artiklit, näiteks väljend " hullu panema". Asjalik jutt neile kes Dakarist suurt midagi ei tea!
Piimanina
-
- Postitusi: 484
- Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
- Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
- Asukoht: Luhamaa
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Piimanina kirjutas:Dakari jupikesest rääkides siis ei saand päris hästi aru, et miks suured twinid Dakaril keelustatud on?
VÕIB olla ka nn. poliitilisi põhjuseid aga peamine ilmselt see, et kiirused läksid nende elajatega liiga suureks ja laipu hakkas liiga "tihti" olema.
aga jah, Joosepilt igati lahe jutt Dakarist.
keeletoimetaja jäi seekord "kaotajaks" jah
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
dubweiser kirjutas:Piimanina kirjutas:Dakari jupikesest rääkides siis ei saand päris hästi aru, et miks suured twinid Dakaril keelustatud on?
VÕIB olla ka nn. poliitilisi põhjuseid aga peamine ilmselt see, et kiirused läksid nende elajatega liiga suureks ja laipu hakkas liiga "tihti" olema.
aga jah, Joosepilt igati lahe jutt Dakarist.
keeletoimetaja jäi seekord "kaotajaks" jah
![]()
Kaotas jah kahjuks - sry mehed Aga tegelikult on see asi keerulisem kuna Eestis pole väga sellise teksti toimetajat lihtsalt ja kui kolmas inimene seda juba üle käib ja kõiki sõnu "õigesse" järjekorda panema, pooli sõnu ja mõisted polegi eesti keeles, siis läks asi nii käest ära, et isegi mina ei suuda nii vammi panna. Ja kui te arvate, et mõni keeletoimetaja suudab seda teksti läbi lugeda mõttega nagu teie seda teete siis ....
Eks katsub ikka korrektsemalt küpsetada tulevikus. Et oli variant kas üldse mitte midagi kirjutada või siis nii nagu õnnestus, et vast kui mõni mees äkki ikkagi midagi aru saab natuke ja mingit huvi või tõuget juurde ja mis peamine terveks jääb esimese hooga, et seigelda ja võistelda siis on ikkagi hetke variant parem vast - ma vähemalt loodan.
Kui midagi katastroofilist ei juhtu päris katsub mõne korraliku enduro rally raidi laagri kah teha Eestis suvel teadjameestega kui huvilisi on. Muidugi kui kellelgi on soovi Africa poole sammuda siis alati tore ja võtke ühendust kiirelt sest korraldused ' 09 lõpuks on väga kiires asjatamise graafikus hetkel.
Twinidega on see lugu nagu dubweiser rääkis, et poliitilised põhjused, et mängime turvalisust bla bla bla. Teeme odavamaks - et jaapanlased saaksid tulla 450 peale ja kaotame üldse SP open klassi ära oli see autu meeste jutt vahepeal (et saaks japside raha endale kah tasku toppida nagu auto meestega tehakse usinasti nüüd). MM'il on 450 arvestus eraldi olemas täiesti. Lopez on 450 maailmameister olnud. 450 üleüldise klassi tegemine õnneks aga ikka ei õnnestunud sest see oleks olnud sama ohtlik kui Twinidega sõita. 450 on tõesti üks ohtlik pillikene selles keskkonnas paljudel juhtudel sest tal lihtsalt pole ressurssi minna ja tulla, null moment ja lõpp kiirus ja veel sellise kaalu juures mis sinna peale laotakse. Ainult ulme tehase pilli puhul võimalik nagu Fretigne'l oli see aasta. Ja 450 korraliku tipp pilli sõidutamine on ikka väga väga kallis. Kuskil Moroccos mägedes on hea muidugi 450 aga edasi on õudukas ja ohtlik ikka kohe. Kuna sama hooga tulid peale ka kiirusepiirangud jällegi poliitiliselt korrektse jama mängu käigus siis polnudki enam pointi selle Twiniga sõita. Polnud kumme ega midagi neile kui lahti keerasid. Ja ega peale Meoni keegi sellega väga vabatahtlikult sõita ei julgenud. See on täiesti ebareaalne kuidas näiteks see LC8 Dakari tehase pill paugatab edasi millest tehti hiljem RC8 mootori esmased lahendused )) Aga noh kurat seda ei saa pidama lihtsalt ja see on sellise massi juures ikka äärekese peal kui Africas pead sõitma kus on jõepõhjad ja kraav, kivi, tuust üllatused koguaeg kui ikka hoogu kah lasta suudad vähegi. See ratas "sukeldub" ikka hullumoodi ja alla tehase amordi sellega nopesõitu ei tee mõistusega kuidagi. Ohtlik lühidalt ja selgelt ning kui see sattub sind viskama kuskile selle massiga siis on kõik kah 50/60. Ka füüsilised eeldused peavad olema sul vähemalt nagu Comal või Romal. See pole väikese mx inimese pill. Pole väga palju vendi kes seda suudavad kuskil Mali kõrbes välja kaevata, tirida, tassida ja lohistada. Lihtsalt ei jõua ja maa ei kanna, mass käib üle sest ta ikka on raskem tee või tina. Et neid põhjuseid on nii ja na pidiseid siis aga liiga extreme ikka igat pidi nagu R900RR oli/on. Vanemaid twin pille siin väga ei puudutaks peale võib olla Honda tehase African Twini mis oli ~ 10 aastat ajast ees ja kohati täiesti tasemel ka täna, vähemalt paberi peal. Motomaania lehel Proov või mis iganes vast veel on üleval üks lugu mis sai tehtud nendest retrodest. http://www.motomaania.ee/?p=792 äkki on see, ma ei saa ise vaadata seda.
Samas on uus 690 ikka väga twini sarnane, et uus samm täiesti 660 võrreldes. Kellel vara on selleks tasub ikka osta. Siin juures pean täpsustama, et selle LC8saga ei saanud õnneks kedagi surma see pill ikka manitses korrale. Aga 10-20 km/h oli ikkagi sirge lõigu hoo vahe kuigi 700cc läksid kah üle 200km/h aga väga ikka resursi piiril pinin tuleb sealt siis juba, twin aga köhatab pingevabalt. Need pole aga väga reaalsed pikema distandsi numbrid tegelikus võistlusolukorras, mõned lõigud vaid vast. Egiptuse pool oli seda hoogu rohkem.
Tugevaid treeninguid ja rõõmsat meelt !
napalm
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
kaotas jah kahjuks - sry mehed
Aga tegelikult on see asi keerulisem kuna Eestis pole väga sellise teksti toimetajat lihtsalt ja kui kolmas inimene seda juba üle käib ja kõiki sõnu "õigesse" järjekorda panema, pooli sõnu ja mõisted polegi eesti keeles, siis läks asi nii käest ära, et isegi mina ei suuda nii vammi panna. Ja kui te arvate, et mõni keeletoimetaja suudab seda teksti läbi lugeda mõttega nagu teie seda teete siis ....
Eks katsub ikka korrektsemalt küpsetada tulevikus. Et oli variant kas üldse mitte midagi kirjutada või siis nii nagu õnnestus, et vast kui mõni mees äkki ikkagi midagi aru saab natuke ja mingit huvi või tõuget juurde ja mis peamine terveks jääb esimese hooga, et seigelda ja võistelda siis on ikkagi hetke variant parem vast - ma vähemalt loodan.
Ära alahinda Eesti inimeste võimeid, ikka leiaks kellegi, kel hammas ka sinu teksti toimetamisele peale hakkab. Hoopis teine asi on see, kui palju selle eest füüri tuleb lasta . Või nagu ütles Kenny Roberts pärast Springfield Mile'i võitu 2-taktilise Yamu TZ750-ga: Nad ei maksa mulle piisavalt sellise asjaga sõitmise eest!"
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
sang kirjutas:Seekord jäi keeletoimetaja Napalmile alla
Ega sa seda ometi puuduste hulka ei loe?
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
kõrtsmikumolu kirjutas:sang kirjutas:Seekord jäi keeletoimetaja Napalmile alla
Ega sa seda ometi puuduste hulka ei loe?
Ausaltöelda loen küll puuduseks. Olen päri, et iga kirjutaja isikuomane stiil tuleb säilitada, kuid ise toimetaks ma teksti siiski selliseks, et lisaks eestikeelsetele sõnadele on ka eestikeelsed laused ning tekstist saaks suuremas osas aru ka nö juhuslik lugeja.See on toimetaja austus oma lugeja suhtes. Olen vähemalt selles küsimuses vanamoeline ega pea õigeks kitsale grupile arusaadava slängi ja tänavakeele kasutamist sellises mahus. Paari tsitaadi väi väikese kolumni või kõrvalloo sees isegi taluks seda, küll aga mitte nii mahukas käistluses.
Lugesin samast ajakirjast veel paari lugu. Antud numbri keeletoimetaja siiski ei jaga tehnika-alastest terminitest suurt midagi, vt näiteks elementaarseid vigu terminites elektrikrossika loos.
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Motoalase, eriti veel spets. teemade nagu motokross, enduro jm. võidusõidu teema sõnavaraga pole probleem mitte ainult eesti keeles vaid ka muudes keeltes. Kõik areneb kiiresti ja mis sobib paremini lausesse ning on saab arusaadavamaks selgub aja jooksul.
Alljärgnev on küll minu isiklik arvamus ja ei pretenedeeri teadustööks
.. kuid ... kui lihtsalt motoajakirjandus omab mujal maailmas pikki traditsioone, on need eelkõige ikkagi nö. matkameeste, uunikumi. choppariehitajate ning ka ringraja pärusmaa.
MX ja Offroad ajakirjad on ka selles valguses ka seal üsna värsked ning kõige suurem kogemus on vast ameeriklastel kus protsentuaalselt on ajakirjaniku haridusega ja ala tundvaid kirjutajaid kõige rohkem.
Seal on ka paigas lihtsad terminid nagu enduro, trail, motocross, offroafd. Ehk kui loed ajakirja ja seal on kirjas offroad tsikkel ja pilti parasjagu pole, siis 99% võid kindel olla, et silme ette joonistunud XR650-LC4R koss oma race ready amortide-mootori ja raamiga ootab sind ka siis kui selle tsikliga eluliselt kohtud.
Euroopa on selles suhtes ülimalt diletantlik, terminid on nii sassi aetud, et nendes orienteerumine on lausmõtetu. Probleemiks on minu arust see, et hunnik motoajakirjanikke on sukeldunud koos oma ajakirjadega sinna segmenti kus neil tegelik arusaam asjast puudub ning tulemuseks on see, et enduro tsikliteks on meil saanud igasugu pillid millel pole enduroga vähimatki seost.
Sellest tulevad ka muud agad, on selline asi, et taksojuht võib ju iga päev autoga sõita kuid see ei tähenda, et ta autojuhtimisest teaks midagi sellel tasemel mida nimetab juhtimisoskuseks rallisõitja.
Sama lugu on mootorrattaga. Motoentusiast-reisisell võib olla läbinud avariivabalt kümneid või sadu tuhandeid kilomeetreid, kui tuleb aga algajate motokrossitrenni on ta põhimõtteliselt samal tasemel kui see kes pole elus tsikliga sõitnud. Kui erandid ja talendid va. Neid on alati
Mis sõnavarast ja keeletoimetusest me siin räägime. Tuleb lihtsalt omaks võtta ja aru saada, kuld jääb sõelale, liiv läheb ise veega minema
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
racerx kirjutas:Mis sõnavarast ja keeletoimetusest me siin räägime. Tuleb lihtsalt omaks võtta ja aru saada, kuld jääb sõelale, liiv läheb ise veega minema
Kõige lihtsam on lasta mõnel eesti keelt valdaval ja krossiasjas käppapidi sees oleval inimesel üle lugeda. Aitab palju.
-
Teema algataja
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Aitähh asjalike kommentaaride ja nõuannete eest. Keeletoimetus on jah keeruline teema, püüame anda parimat.
Toimetaja
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Minu palavad tervitused ajakirja kujundajale!Ei tea kas viga on mu vanuses või haridustasemes, aga musta teksti tumepunasel ja tumepruunil taustal on mul väääga raske omastada
Aga lahe ajakiri ikkagi!
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Sa võta teised prillid või muretse selline pult, noh nagu noodipult. Ajakirja paned sinna peale ja siis abiline valgustab nt 300 w prossega(abiline ise on lähedal siis ta saab ka lugeda), ise mõõdad kauguse paika(kiri läheb suureks ja kuldseks) ja sinna asetad tugitooli(abiline las seisab püsti). Kui mõnda sõna tõesti ei näe siis saad kasutada abilise abi(segad tema lugemist kaa). Abiline vali oma lähedaste hulgast siis saad oma tähtsust ja teadlikkust nii salamahti rõhutada.Tugitooli kõrvale aseta lauake ja kui lugemine toimub väljas siis võib abiline näit teha veel midagi lisaks nt grillida. Vabatahtlikule abilisele suured privileegid.
Ajakirja kohta üldiselt---100% puhast rõõmu-- lugemisrõõmu. Aitähh.
Madis
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Disain on sel ajakirjal tõesti täitsa moodne. Ja suurem osa lugudest kah huvitavad.
Ühe teie autori (meteameküllkes) lugude puhul on tekkinud siiski arvamus, et keeletoimetaja neid lugusid ei ole näinud, esineb päris palju elementaarseid kirjavigu (topelttähed, vale suur-väike täht, kokku-lahku kirjutamine). Lood on ise küll päris hästi õmmeldud. Paari loo juures tekkis küll küsimus, et huvitav, kuidas Napalm on üles leidnud ja intervjueerinud inimesi, kes kohati räägivad täpselt sama moodi nagu temagi. Hmm...
Ja mis probleem ikka Napalmil selle Eesti riigi ja rahvaga on, et seda nii maha teha tuleb igast asendist? Mõni mees leiab igalt poolt juutide vandenõusid, tema sittasid Eesti seadusi ja inimesi... Kuidagi ära hakkab väsitama juba.
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
sang kirjutas:Ühe teie autori (meteameküllkes) lugude puhul on tekkinud siiski arvamus, et keeletoimetaja neid lugusid ei ole näinud,
Keeletoimetaja võtaks selle töö eest 3x palga ju Pealegi nõuab see tekst kohati üsna süviti teema jagamist.
Mõni lause seal jõuab mullegi alles mõne päeva möödudes kohale.
#609
-
Teema algataja
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
kõrtsmikumolu kirjutas:Minu palavad tervitused ajakirja kujundajale!Ei tea kas viga on mu vanuses või haridustasemes, aga musta teksti tumepunasel ja tumepruunil taustal on mul väääga raske omastada
![]()
Aga lahe ajakiri ikkagi!
Ilmselt tegemist ealiste iseärasustega, minul sama jama. Oleks tegu miski kroonika või muu sarnase diagnoosiga poleks isegi punnitamise peale mõtlema hakanud aga kuna tegu igati väärt üllitisega siis tuli kohati oma nägemisorganeid kiusata. Mis teksti puutub siis inimesele kes vähegi asja lähemalt näinud ei teki probleeme. Lootus, et mõni kes asjast halligi ei tea ajakirja omandab on kaduvväike.
4cl sind pean lohutama. Kotka nägemine läheb iseenesest mööda. Isegi ravida pole vaja. Veidi kannatust ja juba tatsad sinagi sangluupidega ringi ja porised kui mõni kotkapilguline on osanud musta kirja tumehallile taustale panna.
Igaljuhul tegijatele jõudu ja tahtmist. Hea asja olete teinud.
-
Teema algataja
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Tore on kuulda positiivseid vastukajasid.
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Tere.
Lugupeetud toimetajale on selline teadaanne, et kui Te sääl kavatsete hakata napalmi teksti "toimetama"siis andke siin varakult teada. siis ma enam ei telli
Ja Pärnu Offroad 2009 plaadi eest aitähh.
Madis
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
4cl kirjutas:Tere.
Lugupeetud toimetajale on selline teadaanne, et kui Te sääl kavatsete hakata napalmi teksti "toimetama"siis andke siin varakult teada. siis ma enam ei telli
Ja Pärnu Offroad 2009 plaadi eest aitähh.
Kas see oli nüüd eravestlus või pidi ajakirja vahel miski plaat olema?
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
bitter kirjutas:4cl kirjutas:Tere.
Lugupeetud toimetajale on selline teadaanne, et kui Te sääl kavatsete hakata napalmi teksti "toimetama"siis andke siin varakult teada. siis ma enam ei telli
Ja Pärnu Offroad 2009 plaadi eest aitähh.Kas see oli nüüd eravestlus või pidi ajakirja vahel miski plaat olema?
-
Teema algataja
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Plaat oli tellijatele ja saab ka osta kodulehelt. http://www.motokross.eu/kross/
-
Teema algataja
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Inimesed räägivad, et ei leia ajakirja poest. Kui on probleeme, andke teada, mis on teie kodupoed ja ma vaatan järgi, kas seal peaks numbreid olema ja kui tõesti ei ole, leiame võimaluse, kuidas ajakiri teile toimetada.
parimate soovidega
annela@motokross.eu
Re: Ajakirja MOTOKROSS 2 nr ilmunud
Uus number kohe-kohe ilmumas!
paavst, Marko758, Hollu, tonjuh ja yanksel - meie 05.06. toimunud väikesest "mudamaadlusest" ka nupuke sees.
Tänud yankselile veelkord fotode eest!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.