Yamaha XS400 klapiveokett

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Mootori kokkupanemisel tekkis probleem, et väntvõlli ja nukkvõlli märke polnud võimalik täiesti täpselt paika panna, kuna kett on natuke veninud. Nukkvõlli märk ei ole päris kohakuti, kui väntvõlli märk on paigas, kui hamba võrra nihutada, siis on jälle teisele poole mööda.
Nihutada oleks vaja vähem, kui poole hamba võrra.

Hetkel seadistasin nii, et kui väntvõlli märk on paigas, siis nukkvõlli märk on kohe jõudmas paika. Igaksjuhuks teistpidi ei julgenud panna.

Manualis oli klapiveoketi kohta öeldud ainult niipalju, et: "kulub väga vähe VA õlinälg" ja "vahetada siis, kui pole võimalik enam pingutada".
Pingutus toimub automaatselt ja pinguti on alles poole peal ja kett on ilusti pingul.
Läbisõitu 47000(võimalik et ka 147000) silindrid olid kulumise piirile lähenemas, saaled olid ok, klapid/vedrud/juhtpuksid olid juba vahetatud.
Kas keegi oskab öelda, kui täpselt need märgid paigas olema peavad? Kas seda ketti ei pea veel vahetama?

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6801
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 460 korda

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Aasta võtsin lambist aga iseenesest ei ole uus kett kallis- http://shop.wemoto.com/pictures.dyn?u=2147871qqq3640657

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Teema algataja
ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

See ei sobi. Mul on SOHC tüüpi mootor, sellel käib lühem kett.
Keti vahetus eeldab uuesti mootori täielikku lahtivõtmist ja uusi tihendeid :(

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6801
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 460 korda

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas yeekim »

ints0000 kirjutas:

See ei sobi. Mul on SOHC tüüpi mootor, sellel käib lühem kett.
Keti vahetus eeldab uuesti mootori täielikku lahtivõtmist ja uusi tihendeid :(

Võta siis samalt lehelt sobiv kett!
Sellel on lukk kaasas, tõmbad vana ketti välja võttes uue läbi.

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Teema algataja
ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Just uurisin seda lehte, vanemate mudelite kohta pole võimalik seda ketti valida üldse.
Vana kett on ilma lukuta, kuid ettevaatlikult õnnestuks see ka pooleks lõigata.
Uue keti võiks ka pikema võtta, selle DOHC oma, eeldusel et selle saab ilusti lühemaks teha.(ennem muidugi tuleb vana pealt hambad ära lugeda).
Ketilukust pilti polnud, kas see on sarnane nagu tavalised ketilukud ja splindiga või kokkuneeditav vms?

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6801
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 699 korda
Tänatud: 460 korda

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas yeekim »

ints0000 kirjutas:

Just uurisin seda lehte, vanemate mudelite kohta pole võimalik seda ketti valida üldse.
Vana kett on ilma lukuta, kuid ettevaatlikult õnnestuks see ka pooleks lõigata.
Uue keti võiks ka pikema võtta, selle DOHC oma, eeldusel et selle saab ilusti lühemaks teha.(ennem muidugi tuleb vana pealt hambad ära lugeda).
Ketilukust pilti polnud, kas see on sarnane nagu tavalised ketilukud ja splindiga või kokkuneeditav vms?

Ma ei ole Sinu ratta aasta-arvu suhtes hiromant aga seal ka vanematele mudelitele ketid olemas koos needitava ketilukuga.

Edu

EDIT1 wemotos 78-81a masinatele needitav kett olemas

Viimati muutis yeekim, 24 Veebr 2009, 22:34, muudetud 1 kord kokku.
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Teema algataja
ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Aasta arvu ei tea ma ise kaa kindlalt, kuna mul on ainult mootor ja mingid osad raamist(raamil pole aastat märgitud) Piltide põhjal oletan, et tegu on 1980 aasta rattaga.

Tänud :bsmile: Tellin sealt uue keti ja loodetavasti see lahendab probleemi.


grahv
Postitusi: 1189
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas grahv »

ints0000 kirjutas:

Manualis oli klapiveoketi kohta öeldud "vahetada siis, kui pole võimalik enam pingutada".

ja pinguti on alles poole peal ja kett on ilusti pingul.

Aga mille pärast sa üldse põed? See pole ometi mingi tippsport seades mootor - vaevalt et sa poole hamba vahet märkaksid. Uus kett ei pruugi ka ülitäpset ajastust võimaldada... ja pealegi hakkab see ka kohe tasapisi paigast venima. ;)

Kasutaja avatar

Teema algataja
ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Vahetuse kasuks otsustasin lihtsalt sellepärast, et see vana kett loksub keti ratta keskelt juba, kui äärtest on pingul ja ta näeb suht kehv välja ja selle uue hind pole kaa kuigi suur ca 500+ eek.

Kasutaja avatar

Teema algataja
ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Täna sain uue keti kätte. Aga nüüd tekkis probleem, et millega see kett mootori peal uuesti korralikult kokku needitakse. Alasi ja haamri variant ei sobi ju.
Kas on selleks mingi spetsiaalne tööriist olemas või kuidas see kokkupanek käib?


argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Vanematel Yamaha nukakettidel on ühe lüli needipead soontega märgistatud, see siis lahtipressimise koht.
Uus kett pressitakse kinni, selleks on olemas spetsiaalsed tangid, mis näevad välja midagi poldilõiketangide sarnast, ainult teistsugused otsad.

Kasutaja avatar

Teema algataja
ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Uuel ketil pole mingisugust teistmoodi lüli küljes, seega võib vist ükskõik millise lahti pressida?
See lisa lüli on selline, et selles lahtises otsas on ümmarguste tiftide otsas augud.

Kust selliseid tange saab või ehk on mõnda pilti/joonist nendest otsadest, et mõnest poldilõiketangidest vms ise teha?
Kas poldilõiketangide all oli mõeldud selliseid http://www.autostore.ee/klrcatalog/16477.jpg ?

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

ja mina tobu võtsin mootori lahti keti vahetuseks, et ei peaks ise neetima.. nahuijaa nad üldse siis ta kokku needivad kui pealepanekuks vaja uuesti lahti pressida... mõtle sellele...

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Teema algataja
ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Kokku needitakse see sellepärast, et kui on käsil mootori kap. remont, siis arvatavasti vahetatakse ka kett ja siis on ju mootor osadeks ja jääb ise neetimise vaev ära lihtsalt.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”