1. leht 1-st

Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 24 Veebr 2009, 21:03
Postitas ints0000

Mootori kokkupanemisel tekkis probleem, et väntvõlli ja nukkvõlli märke polnud võimalik täiesti täpselt paika panna, kuna kett on natuke veninud. Nukkvõlli märk ei ole päris kohakuti, kui väntvõlli märk on paigas, kui hamba võrra nihutada, siis on jälle teisele poole mööda.
Nihutada oleks vaja vähem, kui poole hamba võrra.

Hetkel seadistasin nii, et kui väntvõlli märk on paigas, siis nukkvõlli märk on kohe jõudmas paika. Igaksjuhuks teistpidi ei julgenud panna.

Manualis oli klapiveoketi kohta öeldud ainult niipalju, et: "kulub väga vähe VA õlinälg" ja "vahetada siis, kui pole võimalik enam pingutada".
Pingutus toimub automaatselt ja pinguti on alles poole peal ja kett on ilusti pingul.
Läbisõitu 47000(võimalik et ka 147000) silindrid olid kulumise piirile lähenemas, saaled olid ok, klapid/vedrud/juhtpuksid olid juba vahetatud.
Kas keegi oskab öelda, kui täpselt need märgid paigas olema peavad? Kas seda ketti ei pea veel vahetama?


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 24 Veebr 2009, 21:08
Postitas yeekim

Aasta võtsin lambist aga iseenesest ei ole uus kett kallis- http://shop.wemoto.com/pictures.dyn?u=2147871qqq3640657


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 24 Veebr 2009, 21:32
Postitas ints0000

See ei sobi. Mul on SOHC tüüpi mootor, sellel käib lühem kett.
Keti vahetus eeldab uuesti mootori täielikku lahtivõtmist ja uusi tihendeid :(


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 24 Veebr 2009, 21:37
Postitas yeekim
ints0000 kirjutas:

See ei sobi. Mul on SOHC tüüpi mootor, sellel käib lühem kett.
Keti vahetus eeldab uuesti mootori täielikku lahtivõtmist ja uusi tihendeid :(

Võta siis samalt lehelt sobiv kett!
Sellel on lukk kaasas, tõmbad vana ketti välja võttes uue läbi.

Edu


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 24 Veebr 2009, 22:08
Postitas ints0000

Just uurisin seda lehte, vanemate mudelite kohta pole võimalik seda ketti valida üldse.
Vana kett on ilma lukuta, kuid ettevaatlikult õnnestuks see ka pooleks lõigata.
Uue keti võiks ka pikema võtta, selle DOHC oma, eeldusel et selle saab ilusti lühemaks teha.(ennem muidugi tuleb vana pealt hambad ära lugeda).
Ketilukust pilti polnud, kas see on sarnane nagu tavalised ketilukud ja splindiga või kokkuneeditav vms?


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 24 Veebr 2009, 22:12
Postitas yeekim
ints0000 kirjutas:

Just uurisin seda lehte, vanemate mudelite kohta pole võimalik seda ketti valida üldse.
Vana kett on ilma lukuta, kuid ettevaatlikult õnnestuks see ka pooleks lõigata.
Uue keti võiks ka pikema võtta, selle DOHC oma, eeldusel et selle saab ilusti lühemaks teha.(ennem muidugi tuleb vana pealt hambad ära lugeda).
Ketilukust pilti polnud, kas see on sarnane nagu tavalised ketilukud ja splindiga või kokkuneeditav vms?

Ma ei ole Sinu ratta aasta-arvu suhtes hiromant aga seal ka vanematele mudelitele ketid olemas koos needitava ketilukuga.

Edu

EDIT1 wemotos 78-81a masinatele needitav kett olemas


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 24 Veebr 2009, 22:28
Postitas ints0000

Aasta arvu ei tea ma ise kaa kindlalt, kuna mul on ainult mootor ja mingid osad raamist(raamil pole aastat märgitud) Piltide põhjal oletan, et tegu on 1980 aasta rattaga.

Tänud :bsmile: Tellin sealt uue keti ja loodetavasti see lahendab probleemi.


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 25 Veebr 2009, 11:17
Postitas grahv
ints0000 kirjutas:

Manualis oli klapiveoketi kohta öeldud "vahetada siis, kui pole võimalik enam pingutada".

ja pinguti on alles poole peal ja kett on ilusti pingul.

Aga mille pärast sa üldse põed? See pole ometi mingi tippsport seades mootor - vaevalt et sa poole hamba vahet märkaksid. Uus kett ei pruugi ka ülitäpset ajastust võimaldada... ja pealegi hakkab see ka kohe tasapisi paigast venima. ;)


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 25 Veebr 2009, 12:23
Postitas ints0000

Vahetuse kasuks otsustasin lihtsalt sellepärast, et see vana kett loksub keti ratta keskelt juba, kui äärtest on pingul ja ta näeb suht kehv välja ja selle uue hind pole kaa kuigi suur ca 500+ eek.


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 04 Mai 2009, 14:31
Postitas ints0000

Täna sain uue keti kätte. Aga nüüd tekkis probleem, et millega see kett mootori peal uuesti korralikult kokku needitakse. Alasi ja haamri variant ei sobi ju.
Kas on selleks mingi spetsiaalne tööriist olemas või kuidas see kokkupanek käib?


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 04 Mai 2009, 15:57
Postitas argo_1974

Vanematel Yamaha nukakettidel on ühe lüli needipead soontega märgistatud, see siis lahtipressimise koht.
Uus kett pressitakse kinni, selleks on olemas spetsiaalsed tangid, mis näevad välja midagi poldilõiketangide sarnast, ainult teistsugused otsad.


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 04 Mai 2009, 18:25
Postitas ints0000

Uuel ketil pole mingisugust teistmoodi lüli küljes, seega võib vist ükskõik millise lahti pressida?
See lisa lüli on selline, et selles lahtises otsas on ümmarguste tiftide otsas augud.

Kust selliseid tange saab või ehk on mõnda pilti/joonist nendest otsadest, et mõnest poldilõiketangidest vms ise teha?
Kas poldilõiketangide all oli mõeldud selliseid http://www.autostore.ee/klrcatalog/16477.jpg ?


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 04 Mai 2009, 18:29
Postitas Margusxx

ja mina tobu võtsin mootori lahti keti vahetuseks, et ei peaks ise neetima.. nahuijaa nad üldse siis ta kokku needivad kui pealepanekuks vaja uuesti lahti pressida... mõtle sellele...


Re: Yamaha XS400 klapiveokett

Postitatud: 04 Mai 2009, 18:47
Postitas ints0000

Kokku needitakse see sellepärast, et kui on käsil mootori kap. remont, siis arvatavasti vahetatakse ka kett ja siis on ju mootor osadeks ja jääb ise neetimise vaev ära lihtsalt.