Zid'i karpa lekib
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Zid'i karpa lekib
Tervist,
Mureks see, et üle öö läks masin piixu. Esialgu sai karpa puhastatud, läbipuhutud ja reguleeritud ning esimesed 15 käivitust ja mootorisoendamist käis täitsa ühtlaselt ja mõnusalt. Ent täna juhtus nii, et niipea kui käigu sisse panin (sidur ei olnud päris lahutatud) suri mootor poole pöörde pealt välja ja ilge hunnik bensiini voolas karpast maha. Kakkusin karpa lahti, puhusin kõntsa jälle välja ja kontrollisin ujukinõela üle, paistis, et liigub ja peab küll, samas kokku pannes oli ikka sama värk, et karpa jookseb täis ja ühe konkreetse augu kaudu tühjaks. Mootor käivitub endiselt esimesest löögist, aga lööb pöörded põhja ja sureb välja - sarnast käitumist olen tähendanud, kui benapaagil on kraan kinni, seega mingil põhjusel ei saa ta bensu vist kätte.
Mul on igatahes mõistus otsas, tundub nagu oleks nõela pesas mingit kõntsa veel sees, et ta ei liigu või siis on kuidagi ujukid katki läinud.
Karpa mudeliks pole mitte Jikov ega K-39 nagu neile originaalis pandi, vaid miski kandiline BING millelt leidsin ainult numbrid 18/10/105, aga mudelit mitte. Google ka vastuseid ei paku.
Ühesõnaga, millisest otsast probleemi lahendama hakata?
Re: Zid'i karpa lekib
Ega muud varianti tegelt ikkagi polegi, kui uuesti karpa lahti ja ujukit ja nõelklappi uurima. Ma enam ei mäleta peast, kas Bing'il oli, aga näiteks vene K-39-l on nõelklapi nõela otsas piiiisike elastne seibikene. Kui karpat lammutades-puhastades tolle ära kaotad, siis nõelklapp enam pidama ei jää. Uuri, kas tollel Bing'il ka too seibike peaks olema ja kas ta sel juhul oma kohal on.
Ujukipaar peaks olema mingist bensiinikindlast vahtmaterjalist ja need tõenäoliselt viga pole saanud, kuid see keeleke, mille kaudu ujukid mõjuvad nõelklapi nõela, võib olla suures putitamisetuhinas veidi ära paindunud ja ei tõsta enam nõela piisavalt kõrgele, et "klapp" sulguks.
Vaata ka, et ujukid ise ei takerduks kusagile ujukikambri seina vastu puutudes.
-
Teema algataja
Re: Zid'i karpa lekib
Tänud soovituste eest, lähipäevil lähen teen jälle näpud bensiiniseks.
Aga 2 küsimust on tegelikult veel meelel - 1. kas see on normaalne nähtus, et peale igat käivitust leian õhupuhasti torust bensiini ja 2. kuna zid'il akut pole, siis kipuvad tuled tühikäigul virvendama, ehk siis kas panin tühikäigu pöörded liiga madalaks või peaksin viga otsima juhtmetest/genekast?
Re: Zid'i karpa lekib
Õhupuhasti torusse ei tohiks bensiini sattuda. Oled kindel, et see ikka bensiin on? Võibolla on õhufiltri svamm liiga märg ja sellest pihustub ja koguneb õli sinna torusse. Karburaatorist tuleb veidi bensiinihaisu kah ja jääbki mulje, et toru on bensiinine. Kui tõesti ongi bensiin seal torus, siis pead kontrollima karburaatori ja mootori vahel olevat membraanklappi. Kas see on ikka terve ja "rahuolukorras" sulgub korralikult.
Kui noorel inimesel on huvi zidiga "nokka tõsta", siis on võimalik esimese ületõstmisega see toru karburaatorist valguva bensiiniga ära uputada.
Tuled võbelevad tõesti madalatel pööretel. Selle vastu suurt midagi teha ei saa. Saad ainult vähendada miinimumini lampide tarbitavat võimsust ja see vähendab võbelemist madalatel pööretel ja pidurdamisel ja suunanäitamisel. Ees on originaalis 25W+25W_12V lambipirn. See on OK! Kuid kui see läbi läheb, siis samasugust on meil raske leida, küll aga on sarnase sokliga 35W+35W lampe saada ja need siis aja jooksul ka satuvad zidide laternasse. Vaata, et sul oleks ikka originaal ja kui pole, siis püüa see ikka leida. Energia kokkuhoiu nimel tegin mina kunagi oma rattal tagatule ümbner valgusdioodide peale - muidu oli nii, et kui näiteks väikesel kiirusel pidurit vajutasin, siis jäi esilatern üsna pimedaks ja kui veel samal ajal (enne ristmikku) suunda ka näitasin, siis häiris see poolpimeda laterna plinkimine ikka päris tugevalt. Tänapäeval on selleks juba müügil sobiva sokliga valgusdioodidega "pirnid". Isegi esimese gabariidilambikese ja spidoka valgustuse vahetasin võimalikult väikesevõimsuselise vastu. Ainult suunakaid sa väikesevõimsuseliste LED tulede vastu vahetada ei saa - seda ei võimalda koormusele reageeriv bimetall relee/katkesti. Peaksid siis selle asendama elektroonilise suunareleega, kuid see on kasutatava pulseeriva vahelduvvoolu tõttu raskendatud.
No ja tõesti on üheks võimaluseks mitte lastagi mootoril nii madalatel pööretel töötada, et ta enam tulesid ära toita ei jõua - väljapääs olukorrast on seegi..
-
Teema algataja
Re: Zid'i karpa lekib
enda zidil kah tuled virvendasid tühikäigul...eelmine omanik rääkis et kõikidel zididel pidi nii olema
-
Teema algataja
Re: Zid'i karpa lekib
Tundus siiski olevat vägagi bensiin seal torus, nii lõhna kui värvi poolest. Svammi märg olemise võib üpriski välistada, kuna masin pole kordagi see aasta vihma ega üleüldse vett näinud, lisaks sain oma näputestriga seda maha monteerides veenduda, et ta kuiv on.
Mis membraanklappi puutub, siis see on minu jaoks tühi maa. Äkki saad näiteks lingi mõnele pildile anda, sest tõesti ei tea, mida täpselt otsida.
Re: Zid'i karpa lekib
Ok, siis on vast karburaatorist ikka see vedelik sinna sattunud. Tagasilöögiga või nii..
Svamm nüüd "kuiv" küll ei tohiks olla. Ja sõites vihmas ja õhuniiskusest ta märjaks ka ei saa. Aga ta peab olema kergelt filtriõliga niisutatud, et tolmukübemeid paremini enesega siduda. Kasutajajuhendis lubati kunagi teda ka sama mootoriõliga niisutada, mida bensu sisse segad. Olen seda ka ise teinud ja tulemuse üle ei kurda. Ainult filtri puhastamise/pesemise ja uuesti niisutamise intervall peab olema lühem.
Esialgse otsimise peale ma zidi membraanklapi pilti kusagilt ei leidnud. Näidiseks laenasin kusagilt mingi rolleri suht sarnase jupi pildi:
http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/Thum ... height=480
Paikneb tema karburaatori ja mootori vahel tolle mustast kummist kollektori taga ja on süvitstatud mootorisse. Kinnitatud nelja poldi abil. Tema funktsiooniks on lubada gaasidel ja küttesegul liikuda ainult karburaatorist mootori suunas - mitte vastupidi. Et siis väldib tagasilööki mootorist karburaatorisse. Ehitus ja tööpõhimõte on hästi lihtne ja kui teda näed, saad kohe aru, et mis ja kuidas.
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Zid'i karpa lekib
Juhul, kui reed valve klapilehti või kogu kupatust vaja ja ZID-i originaali pole saada, siis sobib üks ühele DERBi Senda oma. Proovitud.
-
Teema algataja
Re: Zid'i karpa lekib
SigaVõiJänes kirjutas:Tänud soovituste eest, lähipäevil lähen teen jälle näpud bensiiniseks.
Aga 2 küsimust on tegelikult veel meelel - 1. kas see on normaalne nähtus, et peale igat käivitust leian õhupuhasti torust bensiini ja 2. kuna zid'il akut pole, siis kipuvad tuled tühikäigul virvendama, ehk siis kas panin tühikäigu pöörded liiga madalaks või peaksin viga otsima juhtmetest/genekast?
et mul oli jawa ja sellel oli sattunud kh bensiin õhupuhastisse sest ta oli vist kärupeal liiga kaua külili aga see puhasta kindlasti ära ja kontrolli karbuss uuesti ära ja vaata et kõik oleks ilus ja klapiks
-
Teema algataja
Re: Zid'i karpa lekib
Nonii, mõned ajad küll möödas, aga täna haarasin härjal sarvist ja panin masina käima. Sain esimesed sõidud tehtud ja väga hüva on.
Hinge jäid aga närima paar küsimust:
Proovisin, mis ma proovisin, aga mina üle 45km/h sellega välja ei punnitanud. Nibin-nabin suutsin liiklusvoolus püsida. Kohati hakkas ta puterdama ka ja nagu poos kinni - pisut gaasiga jebimist ja hakkas edasi minema. Kiirendus ja jõud jäävad ka kõvasti alla poole seda, mida ma oodanud oleks. Kust võiks otsida viga?
Niipalju mõtlesin ise välja, et esiteks on muidugi rehvid pooltühjad, teiseks käimakast allavahetustel koliseb ja kolmandaks sidur hakkab võtma alles siis, kui hooval puudub 1mm käigu lõpust. Lahendused muidugi keerulised vast ka pole: Rehvid täis lasta, käimakasti uus õli sisse, aga mis siduriga ette võtta?
Teine suur mure on see, et esipiduri tross on nii pingule keeratud, kui vähegi saab, aga pidur ise nagu ei töötakski. Õrnalt-õrnalt võtab kinni. Sellega siis äkki uued klotsid ja tross ja peaks kombes olema?
Re: Zid'i karpa lekib
Siduri ja piduri trosse annab reguleerida selle poldiga, millest tross läbi läheb. Kui need lõpuni väljas ja ikka ei vunka, siis siduri hooba saab liigutada veidi tagasi. esipiduritel ei mäleta, et saaks reguleerida.
Kui hooba tagasi liigutad, siis muutub jõuõlg ja sidur hakkab raskemalt käima. vajutada on raskem. endal oli sama moodi. juhul kui veel hoova sees see punn ka ei keerle, siis hakkab trossi murdma ja läheb varsti katki.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.