Probleem Xenonidega
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 427
- Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
- Tsikkel: Yamaha R1
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Probleem Xenonidega
Niisiis sai rattale ette paigaldatud Xenontuli. Probleem aga nüüd selles, et kui mootor ei tööta, siis tuld põlema ei saa, kui mootor välja lülitada siis mõnda aega põleb väikeste vilksatustega ning siis kustub ära. Ka töötava mootoriga tekib aegajalt tule vilkumist või kustub poole sõidu pealt üldse ära. Sai voltmeetriga mõõdetud ja akupinge kõigub ühest äärmusest teise. Kas probleem võib olla akus või milleski muus? Olen elektrialal suhteliselt võhik.
Re: Probleem Xenonidega
Xenon tahab üsna korralikku pinget. Äkki on sul laadimisega probleeme ja aku ei anna sellist mahtuvust nagu võiks.
Käiva mootoriga genekas toetab aga ka mitte korralikult. Kontrolli laadimine üle.
-
Teema algataja - Postitusi: 427
- Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
- Tsikkel: Yamaha R1
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Probleem Xenonidega
Kuidas ma seda laadimist kontrollin?
edit: Võtsin aku ööseks tuppa laadima. Teoreetiliselt peaks ju tuli siiski aku pealt töötama kui see korralikult laetud on?
-
Teema algataja - Postitusi: 427
- Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
- Tsikkel: Yamaha R1
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Probleem Xenonidega
margus014 kirjutas:muidugi peaks. Mina aga kaldun arvama, et sul kommutaator läbi.
Misasi?
Re: Probleem Xenonidega
Pingeregulaatorit peeti silmas.
Vaata laadimispinge üles. Suht kindel, et selles on sul probleem?
Ratas läheb ilusti tööle starterist?
-
Teema algataja - Postitusi: 427
- Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
- Tsikkel: Yamaha R1
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Probleem Xenonidega
Kuule aga ehk on lihtsalt mõni ühenduse jura- lõhnab vähemalt küll selle järele.
-
Teema algataja - Postitusi: 427
- Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
- Tsikkel: Yamaha R1
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Probleem Xenonidega
Siis ei tohiks ju vahet olla kas mootor töötab või mitte? Kui mootor seisab, siis tuli põlema ei lähe, tee mis tahad. Korra vilksatab ja kõik.
Re: Probleem Xenonidega
soovitaks kaa laadevool üle kontrollida. Pane tsikkel käima ning ühenda voltmeeter akuga.
Äkki midagi valesti ühendatud, et vooluring tekib alles peale käivitust. Kontrolli ka mass üle.
-
Teema algataja - Postitusi: 427
- Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
- Tsikkel: Yamaha R1
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Probleem Xenonidega
siis tundub tõesti nagu vool jääks nõrgaks. Xenon tahab üsna käredat voolu saada, halogeen aga mitte. Vb mõtekam kuskilt elektriku juurest läbi käia kes oskab täpsemalt vaadata.
Kusjuures olen linnaliikluses paari autotki näinud millel xenon ees ning foori taga näha et tuled nagu sähviksid.
Re: Probleem Xenonidega
Pigem probleem ikkagi mingite ühendustega või laadimisega. Xenon tarbib vähem voolu kui halogeenpirn. Autodel vilguvad lambid, millle eluiga hakkab otsa saama. Olen ise kogenud seda. Kui jagub voolu 55W halogeeenile vüi 2x55w siis peab jaguma ka 2x35w
-
Teema algataja - Postitusi: 427
- Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
- Tsikkel: Yamaha R1
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Probleem Xenonidega
Samas halogeen ei põlenud ka ühtlaselt kui näiteks suunatuld kasutasin. Suunatule vilkumisega muutus ka lähitule valgustugevus halogeenil. Seda küll vähe, aga sai siiski aru.
Re: Probleem Xenonidega
Minu arvates tuleks üle kontrollida need massiühendused ja kõikvõimalikud pistikud mis on näiteks laadimise ahelas. ratas ise ju ka vist mitte kõige nooremas eas juba? Kõik mis liigub see kulub ju.
Re: Probleem Xenonidega
Ksenoonpirni käivitamiseks on vaja umbes 20000 volti, seega peavad ka tuledeni viivad juhtmed sellele vastu pidama! Võta ksenooni toide otse aku pealt, proovi sealt tuld põlema panna. Kuna käivitamisega probleeme pole, siis aku pirni ikka jõuab süüdata. Ja kui nüüd ikka veel vilguvad, siis hakkab pirn või plokk õhtale minema. Kui pirn on juba selline lillakas või roosakam, siis on varsti perses! Hakkab geiks
Targemad mehed soovitavad, kui on algselt halogeenid ja siis ksenoonid topitud, kogu tule toide eraldi releega akult teha!
Teine probleem, miks tuli vireleb: Kuna tsikli elektrisüstaam on teadupärast 12V, aga ksenoni pirn vajab töötamiseks 65V, siis eeldab see lisaks pirnidele ka pingemuundit, mis vajalikud pinged tekitab. Järelikult - ksenoonpirni põlemise stabiilsus otseselt seotud muundist tuleva väljundpingega. Ja ühesõnaga, odavHiinaplokk!
Re: Probleem Xenonidega
XJ originaal esituli on isegi hea. Miks talle veel xenon tuli panna?
Tähendab, et ta oli sul juba enne vigane ja selle asemel et juhtmestik korda teha panid xenoni.
Nüüd see ka korralikult ei põle ja ikkagi pead masina elektrivärgi korastamiseks raha kulutama.
Sest ebakvaliteetse toitevooluga võid xenoni toiteploki läbi lasta ja siis on see raha ka mahavisatud.
Re: Probleem Xenonidega
mmz kirjutas:Niisiis sai rattale ette paigaldatud Xenontuli. Kas probleem võib olla akus või milleski muus? Olen elektrialal suhteliselt võhik.
Njahh...
Ilmselt see, mis sa rattale installisid on suvaline Hiinlaste si?anikerdisest HID, mille ballast (kõrgepinge kastike) enamasti korralikult ei tööta...
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Probleem Xenonidega
sinu probleemile on lahendus: ja maksab see 350.- selle nimi on kondekad
kui mujalt ei saa siis võin ise sulle müüa selle juhtmekompl. mis vahele käib ja massjuhe tuleks kindlasti viia otse keresse mitte kasutada juhtmestiku massjuhet.
Kui sul on ka laadimisega mingi probleem, siis tee see ka korda.
Pets222 palun räägi sellest millest sa midagi tead ka
juhtmestik peab vastu igal juhul kuna see kõrgepinge tekitatakse ju plokis (plokk reeglina 9-16V paremad mida meie ka müüme on 9-32V) ja peale plokki pirnini lähevad kõrgepingejuhtmed....
xenoni pirn tarbib 35W seega palju vähem kui tavapirn
kui tahad otse aku pealt panna siis tuleb juhtimine läbi relee viia ...
Raiki
Re: Probleem Xenonidega
Lisaks veel, et olen näinud tulede paigaldamisel üht idiootset ja korduvat viga tsiklitel, mille tuli pöörab koos esirattaga - tulede mass kinnitatakse amordiprillide külge ja samas ei tooda sinna kusagilt raamist massijuhet. Tänu sellele hakkab miinus jõudma esiotsa läbi roolilaagrite, trosside ja võimalik, et veel mingit huvitavat teed pidi
-
Teema algataja - Postitusi: 427
- Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
- Tsikkel: Yamaha R1
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Probleem Xenonidega
Sai laadimispinge üle mõõdetud. Ilma töötava esituleta ~ 13,5-13,6 volti, koos töötava esitulega 13 volti. Puhtalt aku pealt töötava esitulega oli pinge 12,2 volti, seega minu silmis kõik justkui ok. Mass on tõesti võetud juhtmestikust, kui nädalavahetusel aega saan siis uurin edasi mida teha annaks.
Re: Probleem Xenonidega
Siklitele mõeldud xenonil peaks relee vahele vist käima...autodel peaks see juba süsteemis iseenesest olema....pane relee vahele ja probleem kaob...ma oma rattaga ka sõitsin ja vilkus nagu strobo alguses
Mul peaks isegi 1 vedelema kusagil
mmz kirjutas:Sai laadimispinge üle mõõdetud. Ilma töötava esituleta ~ 13,5-13,6 volti, koos töötava esitulega 13 volti. Puhtalt aku pealt töötava esitulega 12,2 volti, seega minu silmis kõik justkui ok. Mass on tõesti võetud juhtmestikust, kui nädalavahetusel aega saan siis uurin edasi mida teha annaks.
Re: Probleem Xenonidega
13V on seal piiri peal, voldikene võiks ikka rohkem olla. Vaata juhtmed-ühendused üle, ehk tõuseb . Usutavasti on el seadmed ise korras.
Hans
-
- Postitusi: 1826
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Probleem Xenonidega
Mis pööretel mõõtsid? Kui tühikäigul oli 13V, siis see on täiesti OK. Kui pöördeid oli 3k või rohkem, siis on tiba vähevõitu tõesti.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Probleem Xenonidega
Virx123 kirjutas:Siklitele mõeldud xenonil peaks relee vahele vist käima...autodel peaks see juba süsteemis iseenesest olema....pane relee vahele ja probleem kaob...ma oma rattaga ka sõitsin ja vilkus nagu strobo alguses
Mul peaks isegi 1 vedelema kusagil
mmz kirjutas:Sai laadimispinge üle mõõdetud. Ilma töötava esituleta ~ 13,5-13,6 volti, koos töötava esitulega 13 volti. Puhtalt aku pealt töötava esitulega 12,2 volti, seega minu silmis kõik justkui ok. Mass on tõesti võetud juhtmestikust, kui nädalavahetusel aega saan siis uurin edasi mida teha annaks.
jätame ka selle jutu eks
xenonid pole spets tehtus rattale ja autole
tulede storboeffekti saab lahendatud kondekatega
jutul lõpp samsa kehtib ka 95% autode kohta millel tekib strobo effekt või kustutab tuled ära.
Re: Probleem Xenonidega
Nagu näha, äri juba käib, tule osta kondekas!
Vot, ma räägingi sellest, mida tean! Minu jaoks on siinses foorumis prioriteediks ikka anda nõu, mitte oma postituste arvu suurendada! Kui sa nüüd vaatasid, et mis see kutt ka teab, tal ju nii vähe postitusi.
Tubli kui sa oled karbi pealt lugenud ksenoontulede kittide sisendpinget ja väljundvõimsust! Kõrgepinge tekitatakse jah ballastidest ja sealt edasi pirninidesse lähevad korralikud juhtmed. Aga, kõrgepinge tekitatakse ju millegi arvelt, ja see ei tule ei õhust ega armastusest. Käivituseks vajab ballast umbes 15A ja kui seda kaabli liiga väikese läbilaske tõttu ei saada ei süüdata ka pirni. Ja pirn jääbki vilkuma! Kondekas on lahendus, aga esialgu oleks odavam ja tulevikule mõeldes, ikkagi toitejuhtmed, ühedused üle vaadata ning vajadusel ära vahetada. Siis relee peale mõelda ja siis alles kondekas!
Otse aku pealt paneku all mõtlesin, et korraks kontrollida ballasti ja pirni korrasolekut, kas otse aku pealt läheb pirn põlema!
Kui sedasi töötab, siis sealt edasi tulede toidet kontrollida!
Raiki kirjutas:sinu probleemile on lahendus: ja maksab see 350.- selle nimi on kondekad
kui mujalt ei saa siis võin ise sulle müüa selle juhtmekompl. mis vahele käib ja massjuhe tuleks kindlasti viia otse keresse mitte kasutada juhtmestiku massjuhet.Kui sul on ka laadimisega mingi probleem, siis tee see ka korda.
Pets222 palun räägi sellest millest sa midagi tead ka
juhtmestik peab vastu igal juhul kuna see kõrgepinge tekitatakse ju plokis (plokk reeglina 9-16V paremad mida meie ka müüme on 9-32V)ja peale plokki pirnini lähevad kõrgepingejuhtmed....
xenoni pirn tarbib 35W seega palju vähem kui tavapirnkui tahad otse aku pealt panna siis tuleb juhtimine läbi relee viia ...
Raiki
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Probleem Xenonidega
Pets222 kirjutas:Nagu näha, äri juba käib, tule osta kondekas!
Vot, ma räägingi sellest, mida tean! Minu jaoks on siinses foorumis prioriteediks ikka anda nõu, mitte oma postituste arvu suurendada! Kui sa nüüd vaatasid, et mis see kutt ka teab, tal ju nii vähe postitusi.
Tubli kui sa oled karbi pealt lugenud ksenoontulede kittide sisendpinget ja väljundvõimsust! Kõrgepinge tekitatakse jah ballastidest ja sealt edasi pirninidesse lähevad korralikud juhtmed. Aga, kõrgepinge tekitatakse ju millegi arvelt, ja see ei tule ei õhust ega armastusest. Käivituseks vajab ballast umbes 15A ja kui seda kaabli liiga väikese läbilaske tõttu ei saada ei süüdata ka pirni. Ja pirn jääbki vilkuma! Kondekas on lahendus, aga esialgu oleks odavam ja tulevikule mõeldes, ikkagi toitejuhtmed, ühedused üle vaadata ning vajadusel ära vahetada. Siis relee peale mõelda ja siis alles kondekas!
Otse aku pealt paneku all mõtlesin, et korraks kontrollida ballasti ja pirni korrasolekut, kas otse aku pealt läheb pirn põlema!
Kui sedasi töötab, siis sealt edasi tulede toidet kontrollida!Raiki kirjutas:sinu probleemile on lahendus: ja maksab see 350.- selle nimi on kondekad
kui mujalt ei saa siis võin ise sulle müüa selle juhtmekompl. mis vahele käib ja massjuhe tuleks kindlasti viia otse keresse mitte kasutada juhtmestiku massjuhet.Kui sul on ka laadimisega mingi probleem, siis tee see ka korda.
Pets222 palun räägi sellest millest sa midagi tead ka
juhtmestik peab vastu igal juhul kuna see kõrgepinge tekitatakse ju plokis (plokk reeglina 9-16V paremad mida meie ka müüme on 9-32V)ja peale plokki pirnini lähevad kõrgepingejuhtmed....
xenoni pirn tarbib 35W seega palju vähem kui tavapirnkui tahad otse aku pealt panna siis tuleb juhtimine läbi relee viia ...
Raiki
kahjuks või õnneks olen xenoni paigaldusega ca. 5 aastat juba tegelenud ja vihjeks sulle et tavaline esitule kaitse ongi 15A ja see tuleb hoopis 20A vastu vahetada ...
kondekas selleks, et kui pinge sõidu ajal langeb siis kondekas selle kompenseerib ja ei kustuta sul tuld ees ära, ning võtab ka strobo effekti ka ära.
ahh ei viitsi enam siin foorumis nagunii 95% on targemad kui mina ....
Re: Probleem Xenonidega
Näha on, et ei viitsi, isegi kirjavahemärgid ära ununenud
Lihtsalt, las proovib algul heaga, kui ei aita, siis saab kondekaga
Re: Probleem Xenonidega
Kui sa ütlesid, et aku pealt mõõdetuna oli pinge 12.xVolti. Siis sellest on kindlasti vähe. Kunagi sai ka tsiklile xenonkitti proovitud ja nii kui aku pinge väheke madal oli, enam tööle pirn ei läinud, olgugi, et tsikli vedas see aku kiirelt käima.
-
Teema algataja - Postitusi: 427
- Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
- Tsikkel: Yamaha R1
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Probleem Xenonidega
Mulle tundub hetkel kõige parema lahendusena eelpool mainitud kondekas. Kindlasti on tähtis osa ka juhtmetel, aga ma leian, et nende seisukord on siiski üpris rahuldav ja probleemiks on lihtsalt loomulik pinge kõikumine, mis ei sõltu enam nii väga juhtmestikust.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.