Probleem Xenonidega

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas mmz »

Niisiis sai rattale ette paigaldatud Xenontuli. Probleem aga nüüd selles, et kui mootor ei tööta, siis tuld põlema ei saa, kui mootor välja lülitada siis mõnda aega põleb väikeste vilksatustega ning siis kustub ära. Ka töötava mootoriga tekib aegajalt tule vilkumist või kustub poole sõidu pealt üldse ära. Sai voltmeetriga mõõdetud ja akupinge kõigub ühest äärmusest teise. Kas probleem võib olla akus või milleski muus? Olen elektrialal suhteliselt võhik.


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Xenon tahab üsna korralikku pinget. Äkki on sul laadimisega probleeme ja aku ei anna sellist mahtuvust nagu võiks.
Käiva mootoriga genekas toetab aga ka mitte korralikult. Kontrolli laadimine üle.

Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas mmz »

Kuidas ma seda laadimist kontrollin? :oops:

edit: Võtsin aku ööseks tuppa laadima. Teoreetiliselt peaks ju tuli siiski aku pealt töötama kui see korralikult laetud on?

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas margus014 »

muidugi peaks. Mina aga kaldun arvama, et sul kommutaator läbi.

Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas mmz »

margus014 kirjutas:

muidugi peaks. Mina aga kaldun arvama, et sul kommutaator läbi.

Misasi? :P


Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Siller »

Pingeregulaatorit peeti silmas.

Vaata laadimispinge üles. Suht kindel, et selles on sul probleem?
Ratas läheb ilusti tööle starterist?

Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas mmz »

Ratas läheb ilusti tööle, sellega mingit probleemi pole.

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Kuule aga ehk on lihtsalt mõni ühenduse jura- lõhnab vähemalt küll selle järele.

Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas mmz »

Siis ei tohiks ju vahet olla kas mootor töötab või mitte? Kui mootor seisab, siis tuli põlema ei lähe, tee mis tahad. Korra vilksatab ja kõik.


Ermpz

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Ermpz »

soovitaks kaa laadevool üle kontrollida. Pane tsikkel käima ning ühenda voltmeeter akuga.
Äkki midagi valesti ühendatud, et vooluring tekib alles peale käivitust. Kontrolli ka mass üle.

Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas mmz »

Vooluring tekib ikka varem. Hõõgniidiga kaugtuli näiteks läheb põlema küll.


Ermpz

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Ermpz »

siis tundub tõesti nagu vool jääks nõrgaks. Xenon tahab üsna käredat voolu saada, halogeen aga mitte. Vb mõtekam kuskilt elektriku juurest läbi käia kes oskab täpsemalt vaadata.
Kusjuures olen linnaliikluses paari autotki näinud millel xenon ees ning foori taga näha et tuled nagu sähviksid.

Kasutaja avatar

Mutionu
Postitusi: 39
Liitunud: 30 Juun 2008, 22:28
Tsikkel: Honda CBF1000A
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Mutionu »

Pigem probleem ikkagi mingite ühendustega või laadimisega. Xenon tarbib vähem voolu kui halogeenpirn. Autodel vilguvad lambid, millle eluiga hakkab otsa saama. Olen ise kogenud seda. Kui jagub voolu 55W halogeeenile vüi 2x55w siis peab jaguma ka 2x35w

Every piece of shit every man has to eat every day of his life is personal. They call it business.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas mmz »

Samas halogeen ei põlenud ka ühtlaselt kui näiteks suunatuld kasutasin. Suunatule vilkumisega muutus ka lähitule valgustugevus halogeenil. Seda küll vähe, aga sai siiski aru.

Kasutaja avatar

Mutionu
Postitusi: 39
Liitunud: 30 Juun 2008, 22:28
Tsikkel: Honda CBF1000A
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Mutionu »

Minu arvates tuleks üle kontrollida need massiühendused ja kõikvõimalikud pistikud mis on näiteks laadimise ahelas. ratas ise ju ka vist mitte kõige nooremas eas juba? Kõik mis liigub see kulub ju.

Every piece of shit every man has to eat every day of his life is personal. They call it business.
Kasutaja avatar

Pets222
Postitusi: 32
Liitunud: 16 Mai 2007, 18:08
Asukoht: Tallinn/Tapa

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Pets222 »

Ksenoonpirni käivitamiseks on vaja umbes 20000 volti, seega peavad ka tuledeni viivad juhtmed sellele vastu pidama! Võta ksenooni toide otse aku pealt, proovi sealt tuld põlema panna. Kuna käivitamisega probleeme pole, siis aku pirni ikka jõuab süüdata. Ja kui nüüd ikka veel vilguvad, siis hakkab pirn või plokk õhtale minema. Kui pirn on juba selline lillakas või roosakam, siis on varsti perses! Hakkab geiks :lol:
Targemad mehed soovitavad, kui on algselt halogeenid ja siis ksenoonid topitud, kogu tule toide eraldi releega akult teha!

Teine probleem, miks tuli vireleb: Kuna tsikli elektrisüstaam on teadupärast 12V, aga ksenoni pirn vajab töötamiseks 65V, siis eeldab see lisaks pirnidele ka pingemuundit, mis vajalikud pinged tekitab. Järelikult - ksenoonpirni põlemise stabiilsus otseselt seotud muundist tuleva väljundpingega. Ja ühesõnaga, odavHiinaplokk! :ner:

Suzuki GSX 600f
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas ping »

XJ originaal esituli on isegi hea. Miks talle veel xenon tuli panna?
Tähendab, et ta oli sul juba enne vigane ja selle asemel et juhtmestik korda teha panid xenoni.
Nüüd see ka korralikult ei põle ja ikkagi pead masina elektrivärgi korastamiseks raha kulutama.
Sest ebakvaliteetse toitevooluga võid xenoni toiteploki läbi lasta ja siis on see raha ka mahavisatud.

Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2042
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Kommionu »

mmz kirjutas:

Niisiis sai rattale ette paigaldatud Xenontuli. Kas probleem võib olla akus või milleski muus? Olen elektrialal suhteliselt võhik.

Njahh...
Ilmselt see, mis sa rattale installisid on suvaline Hiinlaste si?anikerdisest HID, mille ballast (kõrgepinge kastike) enamasti korralikult ei tööta...

Sõida... ja ära MÖLISE!!!
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Raiki »

sinu probleemile on lahendus: ja maksab see 350.- selle nimi on kondekad
kui mujalt ei saa siis võin ise sulle müüa selle juhtmekompl. mis vahele käib ja massjuhe tuleks kindlasti viia otse keresse mitte kasutada juhtmestiku massjuhet.

Kui sul on ka laadimisega mingi probleem, siis tee see ka korda.

Pets222 palun räägi sellest millest sa midagi tead ka :)
juhtmestik peab vastu igal juhul kuna see kõrgepinge tekitatakse ju plokis (plokk reeglina 9-16V paremad mida meie ka müüme on 9-32V) :ner: ja peale plokki pirnini lähevad kõrgepingejuhtmed....
xenoni pirn tarbib 35W seega palju vähem kui tavapirn (togi)

kui tahad otse aku pealt panna siis tuleb juhtimine läbi relee viia ...

Raiki

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas mella »

Lisaks veel, et olen näinud tulede paigaldamisel üht idiootset ja korduvat viga tsiklitel, mille tuli pöörab koos esirattaga - tulede mass kinnitatakse amordiprillide külge ja samas ei tooda sinna kusagilt raamist massijuhet. Tänu sellele hakkab miinus jõudma esiotsa läbi roolilaagrite, trosside ja võimalik, et veel mingit huvitavat teed pidi ;)

Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas mmz »

Sai laadimispinge üle mõõdetud. Ilma töötava esituleta ~ 13,5-13,6 volti, koos töötava esitulega 13 volti. Puhtalt aku pealt töötava esitulega oli pinge 12,2 volti, seega minu silmis kõik justkui ok. Mass on tõesti võetud juhtmestikust, kui nädalavahetusel aega saan siis uurin edasi mida teha annaks.

Kasutaja avatar

Virx123
Postitusi: 251
Liitunud: 08 Juun 2006, 13:58

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Virx123 »

Siklitele mõeldud xenonil peaks relee vahele vist käima...autodel peaks see juba süsteemis iseenesest olema....pane relee vahele ja probleem kaob...ma oma rattaga ka sõitsin ja vilkus nagu strobo alguses :)

Mul peaks isegi 1 vedelema kusagil

mmz kirjutas:

Sai laadimispinge üle mõõdetud. Ilma töötava esituleta ~ 13,5-13,6 volti, koos töötava esitulega 13 volti. Puhtalt aku pealt töötava esitulega 12,2 volti, seega minu silmis kõik justkui ok. Mass on tõesti võetud juhtmestikust, kui nädalavahetusel aega saan siis uurin edasi mida teha annaks.

GS 500 E -> GSX750->Yamaha 1200 Streetfighter -> ZX9R fighter
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Hans »

13V on seal piiri peal, voldikene võiks ikka rohkem olla. Vaata juhtmed-ühendused üle, ehk tõuseb :wink: . Usutavasti on el seadmed ise korras.

Hans

V-MAX

joel
Postitusi: 1826
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas joel »

Mis pööretel mõõtsid? Kui tühikäigul oli 13V, siis see on täiesti OK. Kui pöördeid oli 3k või rohkem, siis on tiba vähevõitu tõesti.

Joel
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Raiki »

Virx123 kirjutas:

Siklitele mõeldud xenonil peaks relee vahele vist käima...autodel peaks see juba süsteemis iseenesest olema....pane relee vahele ja probleem kaob...ma oma rattaga ka sõitsin ja vilkus nagu strobo alguses :)

Mul peaks isegi 1 vedelema kusagil

mmz kirjutas:

Sai laadimispinge üle mõõdetud. Ilma töötava esituleta ~ 13,5-13,6 volti, koos töötava esitulega 13 volti. Puhtalt aku pealt töötava esitulega 12,2 volti, seega minu silmis kõik justkui ok. Mass on tõesti võetud juhtmestikust, kui nädalavahetusel aega saan siis uurin edasi mida teha annaks.

jätame ka selle jutu eks
xenonid pole spets tehtus rattale ja autole
tulede storboeffekti saab lahendatud kondekatega
jutul lõpp :!: samsa kehtib ka 95% autode kohta millel tekib strobo effekt või kustutab tuled ära.

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

Pets222
Postitusi: 32
Liitunud: 16 Mai 2007, 18:08
Asukoht: Tallinn/Tapa

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Pets222 »

Nagu näha, äri juba käib, tule osta kondekas!

Vot, ma räägingi sellest, mida tean! Minu jaoks on siinses foorumis prioriteediks ikka anda nõu, mitte oma postituste arvu suurendada! Kui sa nüüd vaatasid, et mis see kutt ka teab, tal ju nii vähe postitusi.

Tubli kui sa oled karbi pealt lugenud ksenoontulede kittide sisendpinget ja väljundvõimsust! Kõrgepinge tekitatakse jah ballastidest ja sealt edasi pirninidesse lähevad korralikud juhtmed. Aga, kõrgepinge tekitatakse ju millegi arvelt, ja see ei tule ei õhust ega armastusest. Käivituseks vajab ballast umbes 15A ja kui seda kaabli liiga väikese läbilaske tõttu ei saada ei süüdata ka pirni. Ja pirn jääbki vilkuma! Kondekas on lahendus, aga esialgu oleks odavam ja tulevikule mõeldes, ikkagi toitejuhtmed, ühedused üle vaadata ning vajadusel ära vahetada. Siis relee peale mõelda ja siis alles kondekas!

Otse aku pealt paneku all mõtlesin, et korraks kontrollida ballasti ja pirni korrasolekut, kas otse aku pealt läheb pirn põlema!
Kui sedasi töötab, siis sealt edasi tulede toidet kontrollida!

Raiki kirjutas:

sinu probleemile on lahendus: ja maksab see 350.- selle nimi on kondekad
kui mujalt ei saa siis võin ise sulle müüa selle juhtmekompl. mis vahele käib ja massjuhe tuleks kindlasti viia otse keresse mitte kasutada juhtmestiku massjuhet.

Kui sul on ka laadimisega mingi probleem, siis tee see ka korda.

Pets222 palun räägi sellest millest sa midagi tead ka :)
juhtmestik peab vastu igal juhul kuna see kõrgepinge tekitatakse ju plokis (plokk reeglina 9-16V paremad mida meie ka müüme on 9-32V) :ner: ja peale plokki pirnini lähevad kõrgepingejuhtmed....
xenoni pirn tarbib 35W seega palju vähem kui tavapirn (togi)

kui tahad otse aku pealt panna siis tuleb juhtimine läbi relee viia ...

Raiki

Suzuki GSX 600f
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Raiki »

Pets222 kirjutas:

Nagu näha, äri juba käib, tule osta kondekas!

Vot, ma räägingi sellest, mida tean! Minu jaoks on siinses foorumis prioriteediks ikka anda nõu, mitte oma postituste arvu suurendada! Kui sa nüüd vaatasid, et mis see kutt ka teab, tal ju nii vähe postitusi.

Tubli kui sa oled karbi pealt lugenud ksenoontulede kittide sisendpinget ja väljundvõimsust! Kõrgepinge tekitatakse jah ballastidest ja sealt edasi pirninidesse lähevad korralikud juhtmed. Aga, kõrgepinge tekitatakse ju millegi arvelt, ja see ei tule ei õhust ega armastusest. Käivituseks vajab ballast umbes 15A ja kui seda kaabli liiga väikese läbilaske tõttu ei saada ei süüdata ka pirni. Ja pirn jääbki vilkuma! Kondekas on lahendus, aga esialgu oleks odavam ja tulevikule mõeldes, ikkagi toitejuhtmed, ühedused üle vaadata ning vajadusel ära vahetada. Siis relee peale mõelda ja siis alles kondekas!

Otse aku pealt paneku all mõtlesin, et korraks kontrollida ballasti ja pirni korrasolekut, kas otse aku pealt läheb pirn põlema!
Kui sedasi töötab, siis sealt edasi tulede toidet kontrollida!

Raiki kirjutas:

sinu probleemile on lahendus: ja maksab see 350.- selle nimi on kondekad
kui mujalt ei saa siis võin ise sulle müüa selle juhtmekompl. mis vahele käib ja massjuhe tuleks kindlasti viia otse keresse mitte kasutada juhtmestiku massjuhet.

Kui sul on ka laadimisega mingi probleem, siis tee see ka korda.

Pets222 palun räägi sellest millest sa midagi tead ka :)
juhtmestik peab vastu igal juhul kuna see kõrgepinge tekitatakse ju plokis (plokk reeglina 9-16V paremad mida meie ka müüme on 9-32V) :ner: ja peale plokki pirnini lähevad kõrgepingejuhtmed....
xenoni pirn tarbib 35W seega palju vähem kui tavapirn (togi)

kui tahad otse aku pealt panna siis tuleb juhtimine läbi relee viia ...

Raiki

kahjuks või õnneks olen xenoni paigaldusega ca. 5 aastat juba tegelenud ja vihjeks sulle et tavaline esitule kaitse ongi 15A ja see tuleb hoopis 20A vastu vahetada ...
kondekas selleks, et kui pinge sõidu ajal langeb siis kondekas selle kompenseerib ja ei kustuta sul tuld ees ära, ning võtab ka strobo effekti ka ära.
ahh ei viitsi enam siin foorumis nagunii 95% on targemad kui mina ....

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

Pets222
Postitusi: 32
Liitunud: 16 Mai 2007, 18:08
Asukoht: Tallinn/Tapa

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Pets222 »

Näha on, et ei viitsi, isegi kirjavahemärgid ära ununenud :wack:

Lihtsalt, las proovib algul heaga, kui ei aita, siis saab kondekaga :lol:

Suzuki GSX 600f

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas Siller »

Kui sa ütlesid, et aku pealt mõõdetuna oli pinge 12.xVolti. Siis sellest on kindlasti vähe. Kunagi sai ka tsiklile xenonkitti proovitud ja nii kui aku pinge väheke madal oli, enam tööle pirn ei läinud, olgugi, et tsikli vedas see aku kiirelt käima. 8)

Kasutaja avatar

Teema algataja
mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Probleem Xenonidega

Lugemata postitus Postitas mmz »

Mulle tundub hetkel kõige parema lahendusena eelpool mainitud kondekas. Kindlasti on tähtis osa ka juhtmetel, aga ma leian, et nende seisukord on siiski üpris rahuldav ja probleemiks on lihtsalt loomulik pinge kõikumine, mis ei sõltu enam nii väga juhtmestikust.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”