Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
skruff

Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas skruff »

Mul on kawa kle500 94 aasta oma. Probleem seisneb selles, et jahutusvedelik läheb sõidu ajal paisupaaki, aga sealt tagasi radikasse mitte. kas keegi oskab anda nõu, kuidas sellist paranähtust kõrvaldada. Tänud ette

Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 914
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Enne sõitu on paisupaak tühi? Paisupaagis peaks tosool olema kogu aeg ühtlasel tasemel. Kas radikasse ei jõua üldse tosooli ? Võta radika alumine volla lahti ja vaata kas tuleb sealt midagi, kui ei tule, siis saad lammutama hakata. Kontrolli termostaati, äkki on kinni sulanud. Ühesõnaga kontrolli, kas vee tsirkulatsioon toimub.

Kasutaja avatar

ducatist
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Juun 2007, 13:20
Tsikkel: Monster 900
Asukoht: Haapsalu

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas ducatist »

Trikk on klappides,mis tavaliselt on korgi sees.Kuumalt survega avaneb yks klapp ja laseb liigse rõhu vedeliku näol systeemist paisupaaki(et radikas lõhki ei läheks).Pärast sõitu,jahtudes tekib hõrendus,mis imeb normaalrõhu taastamiseks vedeliku tagasi.Sul on yks suund kinni,või ei lase paisupaagi kork rõhkusid tasakaalu. :wink:

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas mella »

ducatist kirjutas:

Trikk on klappides,mis tavaliselt on korgi sees.Kuumalt survega avaneb yks klapp ja laseb liigse rõhu vedeliku näol systeemist paisupaaki(et radikas lõhki ei läheks).Pärast sõitu,jahtudes tekib hõrendus,mis imeb normaalrõhu taastamiseks vedeliku tagasi.Sul on yks suund kinni,või ei lase paisupaagi kork rõhkusid tasakaalu. :wink:

sellist teooriat ma kuulen küll esimest korda. MILLISE korgi sees? Korki ei jookse ühtki voolikut!

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8872
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 380 korda
Kontakt:

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas Piipz »

minu paisupaagi korgist jookseb ka voolik läbi, peaaegu paagi põhja ;)
mis puutub aga sinu KLE500-sse, siis jahutusvedelik peab koguaeg ühel ja samal tasemel olema. ei midagi juurde ega vähemaks enne ega peale sõitu. kui mingi järsk muutus paisupaagis toimub, siis viga on ikkagi radikas või muus jahutussüsteemi osas.


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas piloot »

Alusta kõige lihtsamast ja vaata üle radikakork, kui see ei pea siis ei tõmbagi jahtudes vedelikku süsteemi tagasi, kui paisupaak suht madalal asetseb.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas koi »

Oi Mella, mõtle nüüd veidi, kas radika kork on tavaline punn! Seal tõesti kaks klappi! Ja seda juba
kümneid ja kümneid aastaid!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

Teema algataja
skruff

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas skruff »

enne sõitu on jah paak tühi, peabki olema mu arust. seda radika korgi viga ma täitsa usun ja ju sinna see koer maetud ongi.


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas madjs »

Kas ta ikka peab enne sõitu tühi olema? Minu Kle-l igatahes vedelikku poole paisupaagi jagu külmalt. Seda juba mitu aastat nii. Pole küll mõõtnud aga olen üpris kindel, et seal on sooja mootoriga vedelikku rohkem kui külmaga, selleks need paagid ju olemas ongi, aga tühi ei tohiks ta kunagi olla. Aa suhteliselt tõenäoline, et korgi viga. Kas jahutab normaalselt? Kas vent on korras?

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/

Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Targutan edasi. See koer võib ka kusakil mujal, eba tihda ühenduse vahel olla. Jahtudes ei tõmba paisu paagist
jahutus vedelikku tagasi vaid õhku selle vigase koha vahelt. :wink:

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8872
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 380 korda
Kontakt:

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas Piipz »

skruff kirjutas:

enne sõitu on jah paak tühi, peabki olema mu arust. seda radika korgi viga ma täitsa usun ja ju sinna see koer maetud ongi.

Ei pea olema tühi, kindlasti mitte. Mul seisab praegu üks KLE500 garaazhis ja ma võin öelda, et kuskile see vedelik tal ei lähe.
Manualidki ju ütlevad et enne igat sõitu kontrolli õlitaset, jahutusvedeliku taset, tulesid, pidureid, blablabla. Kuidas sa küll seda teeksid, kui paak tühi oleks.


Teema algataja
skruff

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas skruff »

ei ole jah tühi, panin pange sellega :oops: . jahtub normaalsest ja vent töötab, aga jahtudes ei lähe vedelik tagasi. tavasõidul on kõik ok, aga kui kiiremat sõitu teha ja gaasiga karmim olla, siis on pärast kõik kohad vedelikku täis. muide kas keegi oskab öelda, kas on võimalik kusagilt saada tagaistuja paremat jalatuge kusagilt samale rattale?

Kasutaja avatar

Cado
Postitusi: 873
Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
Asukoht: Keila lähistel.
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas Cado »

mis mõttes pärast kõik kohad vedelikku täis? :roll: äkki paned liiga palju jahutus vedelikku ja pressib ülajäänu välja? Paisupaagil taseme märgid peal.

--R1-- / Polaris Scrambler 500 4*4 / KTM 450 EXC & VTX 1800 ja nende vahel natuke USA rauda

Teema algataja
skruff

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas skruff »

Cado kirjutas:

mis mõttes pärast kõik kohad vedelikku täis? :roll: äkki paned liiga palju jahutus vedelikku ja pressib ülajäänu välja? Paisupaagil taseme märgid peal.

Liiga palju ma kindlasti ei pane, loogiline et nende märkide järgi panen vedelikku. välja pritsib sellepärast, et kui vedelikk paisupaagist tagasi radikasse ei lähe, siis hakkab ta paagi ülaosas olevast voolikust välja jooksma (peabki nii olema).


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas koi »

See siis ikka vist radika korgi tihendi viga. Kui radikas jahtub ja hakkab vedelikku paisupaagist tagasi
imema, saab korgi tihendi vahelt õhku ja ei ime paisupaagist vedelikku tagasi.
Või on paisupaaki minev voolik lontis kuskilt või kokku surutud?

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Re: Jahutusvedelik jääb paisupaaki

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

kui sisteemis õige kogus vedelikku ja kork on töökorras (auru- ja õhu-klapp). Siis võib silindrikaane vahelt või kusagilt jahutussärki surve tekkida. Ja pressib paisupaagi servani täis.. ja sealt välja.. Aga kui ta surub paisupaaki kindla koguse ehk sooja mooriga paisupaagi max piirini, siis peaks kõik kombes olema. Ning kui hommikul (jahtunud/puhanud mootoriga) on paagis sama palju jah. vedelikku siis ei lase õhuklapp vedelikku tagasi süsteemi. Korgi eemaldamisel peaks siis käima äratuntav heli nagu oleks süsteem vaakumis.

võibolla on see teooria mul siin peale nelipakki pisut segane ja loogikavastane kuid mulle tundub et asi peaks nii olema ehk

Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”