1. leht 2-st

hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 00:35
Postitas korke

Mure siis selline ,et tsikkel sööb küünlaid ja tõmbab täis.
Lihtsalt lambist hakkab jamama. Vahest kaob üks pütt ära ja sureb lihtsalt välja. Üle 3000 pöörde ei lähe ning hakkab 3000 pöörde peal detoneerima. Kui sellest alast välja saab kõrgemale siis lihtsalt pole jõudu tsiklil korralikult ( 2/3 ehk alles võimsusest) Vahest jääb mulje ,et see kõik hakkab toimuma kui mootor on kuumaks läinud.

Õli ta ei söö
Küünlad on õiged ja uued
kütusegu on paigas (13 AFR)
Juhtmestik korras.
Süüde on originaal.

Oskab keegi asjaliku nõu anda ?


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 08:29
Postitas Piipz

võibolla loll küsimus aga kõik vaakumiotsad oled üle kontrollinud? äkki saab kuskilt lisaõhku, kuuma konega annab tunda? kas sa "motor starter" nimelist sodi oled igale poole lõdvikutele lasta üritanud? minu kogemuse puhul annavad augud/praod kohe märku.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 09:57
Postitas StreetMoto

Ma räägin sulle ikka jätkuvalt - sõida kõrgema oktaanarvuga kui 98. Endal sul on suurendatud surveaste ja see ei kannata nii madala oktaanarvuga kütust. Proovi järgi - see on ju odavam ja lihtsam kui mootorit lahti katkuda ja viga otsida.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 10:17
Postitas ping

Võibolla täpsustaks mõne tehnikaga rohkem kursis oleva sõbra abil väljendit "sööb küünlaid".
Küünaldel tekkivad vigastused tavaliselt valest mootori tööreziimist.
Näiteks; isolaatori või selle emaili riknemine, elektroodide põlemine, häiretakisti põlemine, jne.....
Või on lihtsalt karp praak küünlaid mis ei tööta antud surveastmega mootoris. Kui surveaste on üle 9 peaks igaksjuhuks iga uue küünla eraldi stendis ülekontrollima.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 10:23
Postitas Kalapea
StreetMoto kirjutas:

Ma räägin sulle ikka jätkuvalt - sõida kõrgema oktaanarvuga kui 98. Endal sul on suurendatud surveaste ja see ei kannata nii madala oktaanarvuga kütust. Proovi järgi - see on ju odavam ja lihtsam kui mootorit lahti katkuda ja viga otsida.

Kui me räägime korke turbobusast siis turbotamiseks tehakse surveaste kas teiste kolbidega või paksema tihendiga madalaks ,et saaks turbole rohkem rõhku peale keerata.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 10:34
Postitas sepp
--DogFood-- kirjutas:
StreetMoto kirjutas:

Ma räägin sulle ikka jätkuvalt - sõida kõrgema oktaanarvuga kui 98. Endal sul on suurendatud surveaste ja see ei kannata nii madala oktaanarvuga kütust. Proovi järgi - see on ju odavam ja lihtsam kui mootorit lahti katkuda ja viga otsida.

Kui me räägime korke turbobusast siis turbotamiseks tehakse surveaste kas teiste kolbidega või paksema tihendiga madalaks ,et saaks turbole rohkem rõhku peale keerata.

Korke busal on turbo v ? sellel on sama palju turbot kui palju on turbot minu pesusvammil :mrgreen:


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 10:48
Postitas justcraizy

no turbonatorit osad peavad ka turboks :D

Üks enda kogemus: Eelmisel masinal tekitas sarnase probleemi vigane süütepool. 3000 pöördeni läks väga väga vaevaliselt, sellest kõrgemal töötab enamvähem kenasti aga jõud 0.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 11:18
Postitas Kalapea
sepp kirjutas:
--DogFood-- kirjutas:
StreetMoto kirjutas:

Ma räägin sulle ikka jätkuvalt - sõida kõrgema oktaanarvuga kui 98. Endal sul on suurendatud surveaste ja see ei kannata nii madala oktaanarvuga kütust. Proovi järgi - see on ju odavam ja lihtsam kui mootorit lahti katkuda ja viga otsida.

Kui me räägime korke turbobusast siis turbotamiseks tehakse surveaste kas teiste kolbidega või paksema tihendiga madalaks ,et saaks turbole rohkem rõhku peale keerata.

Korke busal on turbo v ? sellel on sama palju turbot kui palju on turbot minu pesusvammil :mrgreen:

Sorry, läks vähe põõsasse sellisel juhul aga kuskil ole mingi ulme jutt, et turbod värgid nitrod, ületame 350km/h ja mida iganes veel, siis sõidame sellega tänaval, rinkal, kiirendusel ja siis krossi kah vabast ajast.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 12:01
Postitas sepp

see peab paika, et nitro on peal.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 12:17
Postitas allan777

Ma räägin sulle ikka jätkuvalt - sõida kõrgema oktaanarvuga kui 98. Endal sul on suurendatud surveaste ja see ei kannata nii madala oktaanarvuga kütust. Proovi järgi - see on ju odavam ja lihtsam kui mootorit lahti katkuda ja viga otsida.

seda võiks proovida küll.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 12:46
Postitas Hitchiker

No küll on pealkiri teemal, ma tõmban kah ennast vahel täis, aga küünlaid ei söö....


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 13:28
Postitas offf

Nõrk, Hitšakas, nõrk! Mina tõmman ennast alatihiti täis ja vanal ajal on esinenud ka küünalde söömise juhtumeid, kui enam mitte midagi muud peale hammustada ei olnud. Rammusad on küünlad küll, ainult kuidagi tuimad teised.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 13:57
Postitas Nimegakasutaja

Nii nagu ma Korke sulle laupäeval ütlesin, et viga peab olema süütes. 1. Kõrgema surveastme korral peaks kasutama külmemaid küünlaid. 2. Kontrolli kas süüde ikka paigas. 3. Piibud võiks üle kontrollida. Kõrgemat okataanarvu ei soovitaks eriti, proovi kasutada võimalikult värsket kütust mis pole sul kuskil garaaži nurgas nädalaid soojas seisnud. Tõenäoliselt hakkab sul rattal mootor täisjooksma alles siis kui küünlad enam ei tööta korralikult. Sest nitro pilli kohta on 13 juba maru vaene õhu ja kütte segu. Peaks ikka rihtima 12-12.5.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 15:17
Postitas pacaan
Nimegakasutaja kirjutas:

Kõrgemat okataanarvu ei soovitaks eriti,

muus osas 100% nõus aga
Rivo - mis põhjustel sa seda väidad? Tean, et igasugu racing ja odavlahendusbensiinide (lennuk) puhul on palju probleeme, kuid minu teada on need tekitatud nende kütuste muudest keemilistest & füüsikalistest eripäradest (liiga "kuiv" või "söövitav" jms lood) aga teoorias ei tohiks lihtsalt kõrgem oktaanarv otseselt negatiivselt mõjuda ju? või?

eriti Korke (jt ülelaetud / kõrgema surveastmega mootorite) puhul kus suurem detonatsiooni oht on olemas.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 15:20
Postitas korke

Süütepoolid on korras.
Kütus oli värske.
Süüde on stroboga mõõdetud ja paigas.
On õiged ja külmemad küünlad.

Nimegakasutaja kirjutas:

Nii nagu ma Korke sulle laupäeval ütlesin, et viga peab olema süütes. 1. Kõrgema surveastme korral peaks kasutama külmemaid küünlaid. 2. Kontrolli kas süüde ikka paigas. 3. Piibud võiks üle kontrollida. Kõrgemat okataanarvu ei soovitaks eriti, proovi kasutada võimalikult värsket kütust mis pole sul kuskil garaaži nurgas nädalaid soojas seisnud. Tõenäoliselt hakkab sul rattal mootor täisjooksma alles siis kui küünlad enam ei tööta korralikult. Sest nitro pilli kohta on 13 juba maru vaene õhu ja kütte segu. Peaks ikka rihtima 12-12.5.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 15:48
Postitas justcraizy

Kas alati lööb ühe kindla püti tagant ära või kuidas jumal juhatab?


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 16:03
Postitas korke

Nii nagu jumal juhatab :roll:

justcraizy kirjutas:

Kas alati lööb ühe kindla püti tagant ära või kuidas jumal juhatab?


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 16:24
Postitas franz125

Kui sul selline tunne,et asi hakkab siis kui mootor kuumaks läheb võib-olla asi selles,et kütus kuumeneb ja hakkab mullitama.Ega ma Busa küttesüsti(eriti ümber ehitatut)ei tunne aga oma ratas käitub sarnaselt kui on kuum ilm ja mingi peatuse teen.Läheb mingi 5-10km et kütus uuesti maha jahtub ja segu õigeks reguleerub.Lihtsalt mõte selline :wink:


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 16:28
Postitas harimal

Korkel peaks paak olema tagaratta juures ehk mootorist võrdlemisi eemal. Kui ta seda ümber sättinud pole..


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 16:32
Postitas korke

Paak asub tagakiige sees ning pump ei ole kuum.

franz125 kirjutas:

Kui sul selline tunne,et asi hakkab siis kui mootor kuumaks läheb võib-olla asi selles,et kütus kuumeneb ja hakkab mullitama.Ega ma Busa küttesüsti(eriti ümber ehitatut)ei tunne aga oma ratas käitub sarnaselt kui on kuum ilm ja mingi peatuse teen.Läheb mingi 5-10km et kütus uuesti maha jahtub ja segu õigeks reguleerub.Lihtsalt mõte selline :wink:


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 19:28
Postitas franz125

ˇVõib-olla,et originaal süütekõver ja kõrgendatud surveaste ei sobi mingist hetkest alates kokku,eriti 98 bensuga.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 20:33
Postitas Nimegakasutaja
pacaan kirjutas:

Rivo - mis põhjustel sa seda väidad? Tean, et igasugu racing ja odavlahendusbensiinide (lennuk) puhul on palju probleeme, kuid minu teada on need tekitatud nende kütuste muudest keemilistest & füüsikalistest eripäradest (liiga "kuiv" või "söövitav" jms lood) aga teoorias ei tohiks lihtsalt kõrgem oktaanarv otseselt negatiivselt mõjuda ju? või?

eriti Korke (jt ülelaetud / kõrgema surveastmega mootorite) puhul kus suurem detonatsiooni oht on olemas.

Mida kõrgem oktaanarv, seda kõrgem põlemistemperatuur, lisaks ka veel kütused oktaanarvu kasvades muutuvad jah kuivemaks. Oktaanarvu kasvades tuleks tegelikult muuta ka süüdet. Tavatingimustes seda muidugi ei tehta, küll aga võistlusspordis. Koos nitroga pole mingit mõtet mootorit üle doseerida. Kui Korke ainult vabalthingava mootoriga sõidaks siis ju võib kasutada kõrgemat oktaanarvuga kütust.

Aga see 98 sõitmine puht minu isiklik arvamus ega põhine mingile teaduslikule uuringule. Küll on siin katsetatud igasugu erinevaid kütuseid alustades lennukist ja lõpetades racing kütustega. Aga kõige paremini on toiminud pill ikka tavalise 98 kütusega.

Küünalde kõrbemine viitab detonatsioonile. Detonatsioon tuleb valest süütest, mitte valest kütusest. Vastavalt kütusele muudetakse süüdet. Väga kardinaalsete muudatuste puhul see asi muidugi ei toimi. Aga kolvi muudatus ma arvan tõstis surveastme 13,5 ehk 15 peale, kui sedagi. Ja selline muutus ei nõua ilmtingimata kõrgemat oktaanarvu.

Ehk peaksid ka pihustid üle kontrollima, et ennem kasutasid VP racing kütust, ehk tegi see pihustitele haiget. Ja jätkuvalt väidan et küttesegu sinu mootori jaoks liiga lahja. Ja kasuta tavalisi küünlaid mitte iriidiume. Iriidiumid ei kannata täispasandamist ja hakkavad peale paari korda juba puterdama.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 21:23
Postitas justcraizy

sry et risustan korke su teemat, aga enese harimise eesmärgil: mida tähendab "kuivem kütus"?


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 21:28
Postitas korke

Kuiv sõna otseses mõttes. Mine osta liiter lennuki kütust ja siis 98 statoili ning vala käe peale, siis tunned sõrmede vahel.

justcraizy kirjutas:

sry et risustan korke su teemat, aga enese harimise eesmärgil: mida tähendab "kuivem kütus"?


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 22:35
Postitas jakim

Lennukikütus sisaldab pliid. Isegi 100LL kütus, mis on nimejärgi low lead sisaldab rohkem pliid, kui autokütustele lubatud. Kuidas see teie mootoritele mõjub seda ei tea, teoreetiliselt ladestub klappidele, küünaldele ka.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 06 Juul 2009, 22:44
Postitas franz125
korke kirjutas:

Kuiv sõna otseses mõttes. Mine osta liiter lennuki kütust ja siis 98 statoili ning vala käe peale, siis tunned sõrmede vahel.

justcraizy kirjutas:

sry et risustan korke su teemat, aga enese harimise eesmärgil: mida tähendab "kuivem kütus"?

Kui juba lörtsimiseks läks siis ma kah küsin,mis mõju see"kuivus"avaldab?Kuivad puud näiteks põlevad kiiremini ja valusamini :wack:


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 07 Juul 2009, 09:17
Postitas sang
jakim kirjutas:

Lennukikütus sisaldab pliid. Isegi 100LL kütus, mis on nimejärgi low lead sisaldab rohkem pliid, kui autokütustele lubatud. Kuidas see teie mootoritele mõjub seda ei tea, teoreetiliselt ladestub klappidele, küünaldele ka.

Plii hävitab kahte olulist elementi: katalüsaatorit ja (nõksa vähem) lambdat. Klappidele mõjub pigem positiivselt, olles lisa"määrdeks" kontaktpindadel.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 07 Juul 2009, 11:06
Postitas StreetMoto

Küünalde kõrbemine viitab detonatsioonile.

Korke on ennast teemat tehes valesti väljendanud. Küünlad ei kõrbe seal ära sugugi!Küünlad näevad välja võttes täpselt samasugused nagu uhiuuena pakendist võttes. Ilusad haljad - pole ei tahmased, kulunud ega kõrbenud. Samuti on süütetestriga kontrollitud süütepoolidest genereeritav "sädeme tugevus" ja see vastab ning ületab kõikvõimalikud normid. Seega ei söö see Busa mingeid küünlaid. Häda (plärtsumine, plörtsumine ja tühikäigul väljasuremine) on kuskil mujal.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 07 Juul 2009, 11:53
Postitas pacaan

plii on minu teada tänava autokütustes keelatud mitte kuskile mootorisse ladestumise tõttu vaid keskkonnanõuete tõttu, võimalik, et lühendab ka O2 sensori kasutusiga ja kindlasti katalüsaatoriga (samuti ju tegelikult keskkonna nõue) ei saa koos kasutada. suur osa populaarseid kõrgoktaanilisi "racing" kütuseid on pliid sisaldavad kütused.

mis kütuste "kuivust" puudutab siis on vahe kasvõi kõrvaga kuulda välist kütusepumpa kasutades, liigkuiva puhul hakkab pump sõna otseses mõttes "kiuksuma" - seega võib eeldada, et kütuse määrimisomadused erinevates sõlmedes on siiski piisavalt olulised.


Re: hayabusa sööb küünlaid ning tõmbab ennast täis.

Postitatud: 07 Juul 2009, 12:16
Postitas ping

Süütepoolist tuleva "sädeme tugevus" ei olegi nii tähtis kui pikkus.
Vajalik süütepoolist tuleva sädeme pikkus (mm) peab ületama küünla elektroodide vahe (mm) korda surveaste korda 1,5.
Näiteks 1.1mm* 12*1,5=ca 20mm.
Kuna osadel süütepoolidel on kaitseks sisse ehitatud lisa sädevahe siis need poolid ei ole suutelised nii pikka sädet välja andma.
NGK kataloog annab Hayabusa tavaküünlaks CR9E sädevahega 0,7mm aga asenduseks olevatel kuld/pallaadium ja iriidium küünalde tähises olev X (tähendab suurendatud sädevahet) sädevahet ei anna.
Siin võibki olla probleem, et suurendatud surveaste + suurendatud sädemevahega küünlad ja süütepool ei suuda tööks vajalikku sädet anda.