milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
tere mure sis selline et ei tea milliseid rullikuid osta et rollu kiirus suureneks.
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
väga informatiivne... igatahes proovi võtta alguses pooled välja (ühtlaselt) enne kui midagi ostma hakkad
-
Teema algataja
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
no kui ma pooled välja võtan mis se siis muutma peaks?
-
Teema algataja
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
kui tahad kiirust suurendada, vali raskemad rullid:)
-
Teema algataja
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Andres92 kirjutas:kui tahad kiirust suurendada, vali raskemad rullid:)
tänud
-
Teema algataja
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Plekatsil peaks päris suur rullivalik olema. Soovitav oleks digikaaluga oma vana rull üle kaaluda.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Variaatori raskused, ehk siis rullid ei mõjuta sõiduki tippkiirust üldse!
See ei kehti mingit ekstreemselt ülemõistuse kergete või üliraskete kohta, millega variaator lihtsalt enam mootori kasulikus pööretevahemikus enam normaalselt ei tööta.
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Aga mis vahe on kui panna tiba suuremad või vastupidi väiksemad rullikud.Soovitati mulle suuremaid kui poisi keewayle uusi rullikuid ostsin,väideti,et kohalt minek on jõulisem.On see ka nii?
Parimat.
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Kui võrdled käigukastiga aparaadiga, siis raskemate rullidega olukorda võiks ligilähedaselt samastada kõrgema käiguga kohaltvõttu ja võimalikult varast käiguvahetust üles - hoolimata sellest, kas mootoril jõudu ja pöördeid selleks on või mitte (kui mootoril jõudu jätkub, siis saab ju kiiremini kohalt minema küll).
Kergemate rullidega on aga vastupidi: esimese käiguga minema ja võimalikult hilja käike vahetama. Kuigi mootor võibolla ulub juba ammu oma pööretepiirajas.
Liig-kergete rullidega "viimase käiguni" ei jõutagi - enne on juba mootori põõrded laes ja energiat (tugevneva tsentrifugaaljõu näol) rullikute liigutamiseks enam kusagilt juurde ei tule.
Ja liiga raskete rullidega raksatatakse suht liikumahakkamise alguses kohe kiirelt "kolmas" või "viies" käik sisse - ja püütakse mootori madalatel ja jõuetutel pööretel liikumist alustada.
-
Teema algataja
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Tere Mix.
Vaatan et seletad selle probleemi ilusti lahti.
Kas seletaksid ka selle lahti miks on erinevad vedrud valge,roheline jne.
Asub see vedru siis taga rihmarattal.
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Njaahh... spetsiifiline rollerivärk pole küll mu tugevam külg.
Need värvid... neistki olen aimu saanud pigem just selle sama foorumi vahendusel.
Minule on jäänud mulje, et tuuningjuppide tootjad on värvikoodi võtnud abiks vedrude erinevate jäikuseastmete (või peaks ütlema "elastsuseastmete") tähistamiseks. Et siis näiteks kollased vedrud on kokku surutavad (või laiali venitatavad) mingi ühesuguse kindla jõuga ja punased jällegi kollastest x njuutonit erineva jõuga. Milline värv millist vedrutugevust konkreetselt tähendab - mina ei tea.
See "tagumine rihmaratas" peaks olema siis variaatori veetav ratas. Kuna ülekanne toimub kiilrihma vahendusel ja selle pikkus ei saa muutuda samal ajal, kui rihma surutakse rullikute jõul vedava ratta suuremale diameetrile, siis peab ta vastavalt veetaval rattal saama minna tolle väiksemale diameetrile (sügavamale põskede vahele). Ühtlasi saavutatakse vedava ja veetava ratta üheaegse läbimõõdu muutmisega suurem ülekandesuhete vahemik, milles variaator töötab. Neid veetava ratta põski surutakse kokku (ja vastu kiilrihma külgi) vedru jõul. Vedru jõud peab tagama piisava haardumise kiilrimaga. Lisaks on veel oluline teada, et kui mootori töötades rullikud püüavad tsentrifugaaljõu toimel variaatori vedavat ratast kokku suruda ja rihma suuremale diameetrile suruda, siis samaaegselt peab see sama jõud rihma vahendusel tagumiselt rattal "põsed" laiemale suruma, et rihma väiksemale diameetrile tõmmata. Selleks aga on tarvis ületada sellesama veeetava ratta põski kokkusuruva vedru elastsusjõud. Kui kasutada erineva tugevusega (tähistatud erinevate värvidega) vedrusid, siis on võimalik jällegi muuta variaatori tööomadusi. Tulemus peaks olema üsna sarnane rullikute kaalu muutmisega - nõrgem vedru võimaldab väiksemate pöörete juures "käiku üles vahetada" ja jäigem vedru vajab rohkem pöördeid. Nii on variaatori, kui tervikliku süsteemi töö üsna mitmest näitajast mõjutatav ja tema täpne töölesaamine üsna peen teadus.
Lisaks on tagumise rihmaratta sees rolleril minuteada ka automaatsidur, mis jällegi rakendub pöörlemisel tekkiva tsentrifugaaljõu abil. Sellegi klotsid on rahu-olukorras siduritrumlist eraldatud vedrude jõul, mida valmistatakse samuti erineva jäikusega ja need erinevused peavad samuti olema mingil moel tähistatud (jällegi värviga?). Erinvate vedrude abil saab paika seada selle pööretepiirkonna, mil sidur rakendub - mis aga jällegi oluline kohaltvõtul ja kiirendamisel.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Mix kirjutas:Vedru jõud peab tagama piisava haardumise kiilrimaga. Lisaks on veel oluline teada, et kui mootori töötades rullikud püüavad tsentrifugaaljõu toimel variaatori vedavat ratast kokku suruda ja rihma suuremale diameetrile suruda, siis samaaegselt peab see sama jõud rihma vahendusel tagumiselt rattal "põsed" laiemale suruma, et rihma väiksemale diameetrile tõmmata. Selleks aga on tarvis ületada sellesama veeetava ratta põski kokkusuruva vedru elastsusjõud. Kui kasutada erineva tugevusega (tähistatud erinevate värvidega) vedrusid, siis on võimalik jällegi muuta variaatori tööomadusi. Tulemus peaks olema üsna sarnane rullikute kaalu muutmisega - nõrgem vedru võimaldab väiksemate pöörete juures "käiku üles vahetada" ja jäigem vedru vajab rohkem pöördeid. Nii on variaatori, kui tervikliku süsteemi töö üsna mitmest näitajast mõjutatav ja tema täpne töölesaamine üsna peen teadus.
Lisaks peab juurde mainima ka pisiasja, et mida "jäigem" survevedru, seda suurem on ka surve rihma külgedele ja sellega seoses ka hõõrdetakistus. Selliste pisikeste ja vähevõimsate mootorite puhul on aga iga tagarattani jõudev kw komakoht väga arvel.
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
ok. see on 50 kohta, kuid Oldmoped kõnele kuidas saaks 150cm3 nende rullidega mängida? eesmärk ei ole mega lõppkiirus vaid see, et saaks esimesena jalust ära... et siis mind huvitab kiirendus kuni nt. ---60km/h
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
pigem otsida netiavarustest soovitusi konkreetse mudeli kohta
-
Teema algataja
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
mayhem kirjutas:pigem otsida netiavarustest soovitusi konkreetse mudeli kohta
aga mul on selline mudel mida kellegil pole
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Mootori tüübi järgi saab juba palju öelda. 4T 50cm3 hiinlased enamus 139 QMB või midagi väga sarnast.
-
Teema algataja
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
mul 2takti 50cc, mootoripeal kirjas minngi qj........... edasi ei mäleta , aga minu uuringue järgi minngi Qianjiang ei saa ma aru enam
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Oleks Qinqi, oleks asi ants, sedasorti masinaid leidub siin küll ja küll.

-
Teema algataja
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Prets kirjutas:Oleks Qinqi, oleks asi ants, sedasorti masinaid leidub siin küll ja küll.
no ma räägin
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
Kuna kettülekandega hiinakaga tegu pole, siis pakun, et suure tõenäosusega on tegemist meil vägagi levinud hiina kahetaktilise 1E40QMB mootorimudeliga. Sinu antud tootja peaks kasutama selle mootoritähise ees veel kahte tähte QJ(QianJiang) ja seega peaks olema mootoril tähis QJ1E40QMB. Kasutab sama ka meil tuntud CPI ja Keeway.
Kas on tuttav? Variaatorikaas võib olla neil tiba erinev, samuti 10` tagarattaga mudelil on variaatoriosa lühem, sisu üks.
http://motor.mortch.com/products/scoote ... 40qmb.html#;
Lühema varaiaatoriosaga mudel http://www.qjiang.com.cn/images/75.gif
Kui sama mootor, siis rullide mõõdud on 15x12 ja rulli kaal originaalis peaks olema 6,5g.
-
Teema algataja
Re: milliseid rullikuid osta kas raskemaid või kergemaid?
holma kirjutas:Kuna kettülekandega hiinakaga tegu pole, siis pakun, et suure tõenäosusega on tegemist meil vägagi levinud hiina kahetaktilise 1E40QMB mootorimudeliga. Sinu antud tootja peaks kasutama selle mootoritähise ees veel kahte tähte QJ(QianJiang) ja seega peaks olema mootoril tähis QJ1E40QMB. Kasutab sama ka meil tuntud CPI ja Keeway.
Kas on tuttav? Variaatorikaas võib olla neil tiba erinev, samuti 10` tagarattaga mudelil on variaatoriosa lühem, sisu üks.
http://motor.mortch.com/products/scoote ... 40qmb.html#;
Lühema varaiaatoriosaga mudel http://www.qjiang.com.cn/images/75.gif
Kui sama mootor, siis rullide mõõdud on 15x12 ja rulli kaal originaalis peaks olema 6,5g.
minul on mootoril tähis qj1e39qmb mis se peaks tähendama? silinder tuleb ülespoole mitte ettepoole nagu nendel pilttidel.
-
Teema algataja
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.