Õli kaob.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

Õliga on jama, vahetasin paar päeva tagasi õli ära. Täna vaatan õliaknasse, näen, et vähe oli on. Lasen õli välja ja 1l oli alles 750 ml. Kuhu see kaduda võis? Sumpast igatahes ma sinist ei näinud.


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas madjs »

No kui loiku all pole siis pidi ta ikka läbi sumpa vist minema, mujale pole nagu eriti võimalik. Palju sa peale õlivahetust nende paari päevaga maha kimasid?

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

madjs kirjutas:

No kui loiku all pole siis pidi ta ikka läbi sumpa vist minema, mujale pole nagu eriti võimalik. Palju sa peale õlivahetust nende paari päevaga maha kimasid?

Mingi 60 - 70 km.


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas madjs »

jegesmesh kirjutas:
madjs kirjutas:

No kui loiku all pole siis pidi ta ikka läbi sumpa vist minema, mujale pole nagu eriti võimalik. Palju sa peale õlivahetust nende paari päevaga maha kimasid?

Mingi 60 - 70 km.

Krt seda siis teab kuhu ta sul kadus, oled kindel, et ikka normi sisse kallasid? Nii väikse läbisõiduga 250g õli kadumine peaks end ikka kuidagi välja näitama. Küünalt oled vaadanud?

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

madjs kirjutas:
jegesmesh kirjutas:
madjs kirjutas:

No kui loiku all pole siis pidi ta ikka läbi sumpa vist minema, mujale pole nagu eriti võimalik. Palju sa peale õlivahetust nende paari päevaga maha kimasid?

Mingi 60 - 70 km.

Krt seda siis teab kuhu ta sul kadus, oled kindel, et ikka normi sisse kallasid? Nii väikse läbisõiduga 250g õli kadumine peaks end ikka kuidagi välja näitama. Küünalt oled vaadanud?

Just vahetasin küünla ära, praegu pole vaadand. Aa, kas ma pean vaatama kui pasane ta on?


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas madjs »

Vaata igaks juhuks jah, kui õli läbi silku veab siis peaks see küünla pealt ka näha olema, nõgine vms

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

Thesaarlane
Postitusi: 674
Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
Tsikkel: Kawasaki 636
Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
Tänatud: 1 kord

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas Thesaarlane »

Sa kindlasti tead, et kui sa õli vahetad ja paned normi sisse, siis osa õli läheb uude filtrisse ( natuke läheb ka vanasse). Alati pane peale õli valamist tööle ja siis lase veidi seista ja siis tseki uuesti.

A sa kindlasti teadsid seda.

Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

madjs kirjutas:

Vaata igaks juhuks jah, kui õli läbi silku veab siis peaks see küünla pealt ka näha olema, nõgine vms

Nõgi ei ole. Ainult tahmane.


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas madjs »

jegesmesh kirjutas:
madjs kirjutas:

Vaata igaks juhuks jah, kui õli läbi silku veab siis peaks see küünla pealt ka näha olema, nõgine vms

Nõgi ei ole. Ainult tahmane.

Kui alles küünalt vahetasid ei tohiks se tahm seal paksult olla, kui tahm veel must ka on siis lõhnab küll väga rikka segu või õli järgi silindris.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/

karlerik110
Postitusi: 23
Liitunud: 27 Mär 2005, 10:48
Tsikkel: Openklassi sääru
Asukoht: Viljandimaa

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas karlerik110 »

Kas sellel rattal üldse on õlifiltrit :roll:

Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

madjs kirjutas:
jegesmesh kirjutas:
madjs kirjutas:

Vaata igaks juhuks jah, kui õli läbi silku veab siis peaks see küünla pealt ka näha olema, nõgine vms

Nõgi ei ole. Ainult tahmane.

Kui alles küünalt vahetasid ei tohiks se tahm seal paksult olla, kui tahm veel must ka on siis lõhnab küll väga rikka segu või õli järgi silindris.

Ei ole paksult, siuke pruunikas on. Kuidagi imelik kuidas see õli silkusse saab 500km eest on vahetatud kolvirõngad.


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas madjs »

Ei ole paksult, siuke pruunikas on. Kuidagi imelik kuidas see õli silkusse saab 500km eest on vahetatud kolvirõngad.[/quote]

No aga kuhugi ta ju kaob, rohkem võimalusi nagu ei näe, et kas kallasid vähem sisse, kuskil on leke, või imeb läbi silku. Vaevalt sul vargad külas käisid ja 250g õli ära viisid.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

madjs kirjutas:

Ei ole paksult, siuke pruunikas on. Kuidagi imelik kuidas see õli silkusse saab 500km eest on vahetatud kolvirõngad.

No aga kuhugi ta ju kaob, rohkem võimalusi nagu ei näe, et kas kallasid vähem sisse, kuskil on leke, või imeb läbi silku. Vaevalt sul vargad külas käisid ja 250g õli ära viisid.[/quote]

Homme vaatan kõik korralikult üle. Siis annan teada.

Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

Viga leitud. Ikka läbi silindri läheb asi. Tõmbasin sumpaotsa seest näpuga ülee, tulemus: näpp õline ja tuju halb. Küsimus selline, et kas tsiklitel on ka sellised asjad nagu klapisääre tihendid? Selline küsimus sellepärast, et kolvirõngad on vahetatud 500km eest ja kaldusin arvama, et ei ole nendes asi.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas Piipz »

jegesmesh kirjutas:

Küsimus selline, et kas tsiklitel on ka sellised asjad nagu klapisääre tihendid?

On küll :) Ja on enamus ratastel ka täiesti vahetatavad.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Klapisääretihendite viga tuleb tavaliselt välja, kui pärast pikemat seismist mootorit käivitad. Reeglina valgub peas olev õli pikemal seismisel silindrisse või kanalitesse. Töötava mootori puhul sealt nii palju õli ei tule, sest peas surve praktiliselt puudub (kui need tihendid muidugi täitsa läbi ei ole).

Seega kui mootor viskab pärast öist seismist tõsise pahvaku on klapisääretihendid. Kui mitte siis on ikka kolvirõnga süüdi.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Rõngad vahetasid, kas silinder ka silindriliseks sai? Mida ovaalsem on, seda kauem kulub aega rõngaste sissetöötamiseks ja ka siis tõmbab koos tossuga osa õli jee. Kusjuures mitte vähe. See viga küll leeveneb mõnesaja km pärast.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

Tsikkelröövel kirjutas:

Rõngad vahetasid, kas silinder ka silindriliseks sai? Mida ovaalsem on, seda kauem kulub aega rõngaste sissetöötamiseks ja ka siis tõmbab koos tossuga osa õli jee. Kusjuures mitte vähe. See viga küll leeveneb mõnesaja km pärast.

See juhtus nii järsku. Ma ei usu et 2007 aasta masinal juba seal ovaal sees on.

EDIT : Alguses ei olnud mingit jama, et õli kaob vms. Ja eile avastasin, et see 250ml kadunud nagu vits vette.

Viimati muutis jegesmesh, 11 Aug 2009, 12:10, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

mx77 kirjutas:

Klapisääretihendite viga tuleb tavaliselt välja, kui pärast pikemat seismist mootorit käivitad. Reeglina valgub peas olev õli pikemal seismisel silindrisse või kanalitesse. Töötava mootori puhul sealt nii palju õli ei tule, sest peas surve praktiliselt puudub (kui need tihendid muidugi täitsa läbi ei ole).

Seega kui mootor viskab pärast öist seismist tõsise pahvaku on klapisääretihendid. Kui mitte siis on ikka kolvirõnga süüdi.

Kohe lähen garaazi ja vaatan kas lööb siis sinise londi tagant välja.

Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

Ei löönud ta mingi sinist järsku välja. Aga kui panna käsi sumpa ette ja lasta tühikäigul tiksuda siis tuleb ikka õlilebra käe külge.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Su jutust ei tulnud välja kas silinder hoonitud ka sai,kui ei siis võid uusi rõngaid ostma minna .Klapisäärte tihendid võivad olla ka parasjagu nii palju kulunud,et suitsu käivitamisel ei viska aga vähehaaval imeb vahelt õli ikkagi.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

franz125 kirjutas:

Su jutust ei tulnud välja kas silinder hoonitud ka sai,kui ei siis võid uusi rõngaid ostma minna .Klapisäärte tihendid võivad olla ka parasjagu nii palju kulunud,et suitsu käivitamisel ei viska aga vähehaaval imeb vahelt õli ikkagi.

Ei ole hoonitud. Omal oli ka see plaan, et ostan koos rõngastega säärekad ka ära. Kindluse mõttes.

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Kui sa sooja mootoriga õli välja lasid, siis enmaus võib jääda silindripea sisse, õlikanalitesse, õlifiltrisse. Millise mootoriga sa õlitaset vaatasid (külma/soojaga)? Pealegi lõhn jääb iga masinaga käekülge.

PiltPilt
Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

--DogFood-- kirjutas:

Kui sa sooja mootoriga õli välja lasid, siis enmaus võib jääda silindripea sisse, õlikanalitesse, õlifiltrisse. Millise mootoriga sa õlitaset vaatasid (külma/soojaga)? Pealegi lõhn jääb iga masinaga käekülge.

Õli filtrit ei ole sel masinal. Külma mootoriga lasin. See on juba kindel, et kolvirõngad või midagi on läbi. Sest sumpa seest näpuga tõmmates oli näpp õline.

Kasutaja avatar

Teema algataja
jegesmesh
Postitusi: 648
Liitunud: 03 Veebr 2009, 18:37
Tsikkel: poolik veel
Asukoht: Jõgeva

Re: Õli kaob.

Lugemata postitus Postitas jegesmesh »

Mitu km sissesõitu soovitate kolvirõngastele?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”