Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Suzuki VX800 92a (suht aeglaste pööretega ratas: tahhol punane osa algab 8500rpm ja üldine sõit ca2500-5000rpm)
Momendil siis on mootoris mineraalõli 20w-50 kuna eelmine aasta LiguiMoly 10w-40 hakkas sidurit libistama aga tookord võis viga olla ka siduris endas.
Õlikulu on ca.6000km läbimisel ca.800ml.
Eelmine aasta sai sõidetud ka siis kui väljas oli ca.+3C ja eks need määrimisomadused ole ju külmaga halvemad, tegemist ju siiski mineraalõliga.
(plaaniks:10w-40 Motul) samas on ka ju olemas Motul 15w-50 või ei kas ei tasu töötavat "komplekti" näppida ning edasi sõita selle sama Silkolene 20W-50-mineraaliga ???
Kas mineraalilt poolsündile üleminekul oleks mõistlik teha ka mootoripesu või ei ole see vajalik?
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Õpi küsimusi formuleerima. Sul on pool lk mingit segast häma.
Õlivahetused käivad mootoritootja ettenähtud sagedusega.
Õli võid kasutada ka poolsünti. Motul on hea valik.
-
- Postitusi: 496
- Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
- Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
- Tänatud: 1 kord
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Igasugused sisepesu õlid on jama ja nende kasutamine väga riskantne tegevus.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Otsi neti avarustest mudeli fännide sait ja loe sealt.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Milleks leiutada, sellel pillil peaks ju lausa õli korgi peal olema kirjas, et 10W-40. Ise sai selle mootoriga kasutatud Valvoline Durablendi või Castroli poolsünti ja ei mingit siduri libisemist eeldusel et ikka tsikli õli ja sidur korras.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Praegused mineraalid ületavad tolle aja (aeg, mil Sinu tsikkel toodeti) poolsünte oma soorituselt, seega 20W-50 igati sobilik sellele mudelile. Pole mõtet iga aasta eri õli sisse kallata, see ei anna sulle midagi. Ei mingit võrdlust ega miskit muud tarka. Rahuliku käiguga pea 20 aastat vanale VX800-le on mineraal väga mõistlik valik. Kui tahad midagi, mis külmaga paremini määriks, siis äärmisel juhul 10W-40 poolsünt. Kas tootjaks on Motul, Castrol vms, see on juba enda otsustada.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Sebar kirjutas:Igasugused sisepesu õlid on jama ja nende kasutamine väga riskantne tegevus.
Kas on kogemusi nn mootori sisepesuga ?
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Ghost kirjutas:Sebar kirjutas:Igasugused sisepesu õlid on jama ja nende kasutamine väga riskantne tegevus.
Kas on kogemusi nn mootori sisepesuga ?
Beni autokauplusest ostetud vedelikuga on kogemus täiesti olemas. Midagi hullu ta igal juhul ei teinud.
Ei tea, kas ka paremaks tegi, aga vähemalt peeti ei läinud ning ratas sõidab siiamaani rõõmsalt edasi.
Benist olen ostnud ka kütuseparandajaid, kui mingit solki olen paaki saanud - need toovad ka elu mootorile sisse.
Ehk siis seda poodi ning nende müüdava kraami kraami kohta julgen väita, et vähemalt minu rataste ja autode puhul pole nad veel midagi pepusse keeranud.
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Proovin selle ära, väidetavalt pole müüja sõnul 5 müügi aasta jooksul ühtegi probleemi olnud, küsisin ka et kas midagi ära ei või ummistada kui vana sodi lahti võtab, siis ütles et lagundab molekulideks kõik ja ei ummista midagi ära.
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Mina küll ei peseks mootorit seest kui poleks ennem veendunud et karter on puhas!
Näit ma lammutasin ühe XTZ 750 mootori lahti ja Samuti ka TDM 850 mootori. Ja XTZ 750 karteri põhjas oli hulganisti metallpuru ja tükke, need olid ilusti sinna karteri põhja nurkadesse kinni jäänud ja kuis oleks nüüd see mootori pesuga sealt lahti tulnud usun oleks võinud päris palju pahandust tekitada. Tükid aga tõenäoliselt sattusid sisse küljekaane purunemise tõttu.
Seevastu aga teine mootor oli küll igati puhas seest.
Pealegi arvan tänapäeva õlid on niigi piisavalt heade pesemise omadustega. Sest näit see TDM'i mootor oli küll puhas ei mingit setet jms saasta. Õigeaekselt vahetatud õli ja kõik on puhas!
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
Teema algataja - Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Mingit negatiivset kogemust nagu eelmise aasta sõidust ei jäänud siis ilmselt mõistlikum on ikkagi jätkata sama õliga. Jääb margivahetus ära mis ka kindlasti mingis mõttes hea, iseasi kui see õli nüüd müüki jõuab aga kui mitte eks siis lähen ikkagi poolsündi peale üle.
-
- Postitusi: 106
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
- Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
- Asukoht: Tallinn
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
20W50 sellele rattale hea küll, ja nagu eelnevalt mainitud on, on tänapäeva mineraalõlid kvaliteetsed samuti.
Ka on hea mõte iga kord sama õli kasutada, sest iial ei tea, mis lisandid eelmise õli jääkides ja uuel õlil tülli minna võivad.
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Õli visk. jne. tuleks valida ikka see mis manuaalis ette antud. Nende pesemistega ei tasuks samuti nii väga sügeleda, tänapäva õlidel on neid igasuga lisandeid lrohkem kui vaja.
Parem oleks tihedamalt õli vahetada. Küll aga võiks karteri põhja alt ära keerata ja sinna sidurist tekkinud soga eemaldada, sest seal teda on.
Päikest.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6773
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 694 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Nomaeitea!
Kui mootori seisukord on teada, miks siis mitte pesta
Ainult, et nende hirmkallite(PS! Vaadake liitri hinda) möginate asemel kasutan ise tavalist diiselkütust. Ja kui keegi viitsib ka pesuvahendite koostisosi lugeda siis selgub, et põhiliseks koostisosaks on õli vedeldi, mis iganes nimetust see kannab. Vanale õlile törts(väga hea mõõtühik ) diislit hulka, õli soojaks ja voolavus missugune.
Ärge nüüd üle ka pingutage oma teadusega!
Praktilise huvi pärast filtrenrin oma vanad õlid korralikult läbi filterkanga, milles ka üks tugev magnet sees on, ära. Ja tulemuseks on puhas kangas ja puhas magnet.
Korras mootorile ei tee ükski vajalik protseduur liiga
edu
EDIT- järgmisele postitajale: Castrol GPS probleemivabalt 750 ccm õhk-õlijahutusega mootoris.
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Kas keegi pöörab ka tähelepanu sellele, et vesijahutusega mootori õli pole mitte kõigeparem õhkjahutusega mootorile?
Õhkjahutusega mootori silindri ja kolvi töötemperatuur on kõrgem kui vesijahutusega mootoril. Sundõhkjahutusega väikse (rolleri) mootori juures on vahe tunda nii jõus kui ka rõngaste kinnipõlemine.
Kui palju õhkjahutusega mootorites hästi toimivaid õlimarke üldse saada on?
-
- Postitusi: 496
- Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
- Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
- Tänatud: 1 kord
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
ants01 kirjutas:Nomaeitea!
Kui mootori seisukord on teada, miks siis mitte pesta![]()
..................................Korras mootorile ei tee ükski vajalik protseduur liigaedu
EDIT- järgmisele postitajale: Castrol GPS probleemivabalt 750 ccm õhk-õlijahutusega mootoris.
Korralikku mootorit pole mõtet pestagi. Ma ei tea mis see head peaks tegema?
Või arvate, et kui jääb 50... 100 ml vana õli sisse on kõik kole ja õli on kohe tume ja tundus nagu mõttetu, jne,....
Oli läheb nii kui nii tumedamaks, selle vastu ei saa.
-
Teema algataja - Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
ping kirjutas:Kas keegi pöörab ka tähelepanu sellele, et vesijahutusega mootori õli pole mitte kõigeparem õhkjahutusega mootorile?
Õhkjahutusega mootori silindri ja kolvi töötemperatuur on kõrgem kui vesijahutusega mootoril. Sundõhkjahutusega väikse (rolleri) mootori juures on vahe tunda nii jõus kui ka rõngaste kinnipõlemine.
Kui palju õhkjahutusega mootorites hästi toimivaid õlimarke üldse saada on?
Ma ei saanud küll aru millise mootori kohta see jutt nüüd mõeldud oli kuid kõneall olev ratas on vesijahutusega.
-
Teema algataja - Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Jussike kirjutas:Õli visk. jne. tuleks valida ikka see mis manuaalis ette antud. Nende pesemistega ei tasuks samuti nii väga sügeleda, tänapäva õlidel on neid igasuga lisandeid lrohkem kui vaja.
Parem oleks tihedamalt õli vahetada. Küll aga võiks karteri põhja alt ära keerata ja sinna sidurist tekkinud soga eemaldada, sest seal teda on.Päikest.
Päikset tarvis
Asi ei olegi niivõrd tihedamas õlivahetuses seda teen niikuinii kord aastas või ca 6000km ringis.
Pigem on asi selles, et kuna eelmine aasta sai 10w40 asemel pandud 20w50 siis äkki on tegu vale viskooslusklassiga ning pikemas perspektiivis ei tahaks mootorile halba teha oma lollusest, õlivalikuga.
Mis puutub karteri põhja alt keeramisse siis seal on ära võimalik keerata ainult ca 5x5cm luuk ja see on ka plaanis see aasta avada ning puhastada.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Pidasin endaga pikalt nõu, kas ikka kirjutada see postitus. Peab kirjutama, isegi aadrit lastakse kõvasti...
Mida tähendab õli tähistus 20w-50, 10w-40 15w50 ja nii edasi?
Esimene number näitab õli voolavust külmalt, teine maksimumtemperatuuri millel õli veel normidele vastavalt töötab.
Lihtsamalt seletades 20w õli on samal temperatuuril palju paksem kui 10w õli. Olen ise seda kogenud, et panin tsiklisse 15w sisse 10w asemel ja vahe oli märgatav külma mootoriga. 15w õli vajas pikemalt mootori soojendamist ennem sõitma hakkamist, sest käigukast oli palju "kangem". Inimene, kes kasutab suveperioodil tsiklit igapäevaselt tööl käimiseks, teab kui palju aega on hommikul kaks minutit .
Nüüd see teine number - 30, -40, -50...
See teine number näitab õli maksimum töötemperatuuri. Kusjuures 40 ja 50 vahe on viis kraadi Celsiust.
Kui mootorile soovitatakse panna 10w40 õli, siis 10w50 sobib ka väga hästi, lihtsalt kallim on osta. Samas 10w30 ei sobi enam nii hästi, sest kaotab oma omadused madalamal temperatuuril ja seetõttu võib õlitus halvened ja siis ootab vist pikas perspektiivis kõvasti kuuma andes nukkvõlli remont.
Kui nüüd panna aga 10w40 asemel nt 20w40, siis kohe peale külmkäivitust sõitma hakates võib juhtuda, et õlitus on samuti ebapiisav, kuna õli on liiga paks. Õli kile katkeb kergemini ja esimesena saavad haiget väntvõlli liuglaagrid.
Õli valitakse ikkagi kõigepealt vastavalt tootja juhendile. Kui tootja soovitab sinna panna 10w-40 õli siis see sobib sinna väga hästi. Vastavalt kliimale soovitavad ka tootjad õli viskoosust suurendada/vähendada. Külmemas kliimas nt 5w40 ja kuumemas kliimas nt 10w50. Esimesel juhul on külmkäivitus kergem, kuna 10w õli oleks liiga paks, teisel juhul on õli maksimumtemperatuur kõrgem, et vältida puudulikku õlitust kõrgetel temperatuuridel.
Midagi veel? Jah ikka, numbrid ei tähenda, kas õli on poolsünt või täissünt või mineraal. Vaadates seda tabelit: http://www.castrolmoto.com/en/our_oils/ ... _table.php on olemas nii mineraal 10w40 kui täissünti 10w40 . Nüüd läks täitsa segaseks asi, eksole...
Tegelikult on asi ikkagi lihtne, ainult õli viskoossus 10w40 või 20w40 ei näita õli sobivust, vaid ka õli tüüp näiteks API standardile. Yamaha TDMile -94 on soovitatud sisse valada õli mille viskoosus (oil type) SAE järgi on 10w30 või 10w40 ja õli tüüp (grade) API järgi SE, SF või SG. Seega sobib kõige paremini TDMi mootorisse Castroli tootevalikust see õli: http://www.castrolmoto.com/en/products/actevo_xtra.php .
Jutud teemal, et "võidusõitjad kasutavad mineraalõlisid oma mootorites" jne. Kasutavadki, vormelites võib vabalt voolata 20w60, sest neile ei ole vaja hommikust külmkäivitamist. Nemad võtavad auto soojast garagest, võib olla eelsoojendavad õli, lasevad mootori kohapeal soojaks tiksuda, teevad paar soojendusringi, vahetavad küünlad "külmemate" vastu (vb ka õli, kes teab) ja hakkavad alles siis hagu andma. Igapäeva biker on selle aja peale veerand päevatööst juba teinud, kui need püssid õieti liikuma hakkavad.
Kasulikku lugemist:
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
Nüüd ma tuhlasin internetis kaks tundi et ennast ja teid harida kallid lugejad. Kui ma millegagi raskelt puusse panin, siis palun parandage mind, vaidleme selle asja selgeks.
Neemelt ootaks aga vastust minu küsimusele: "Mille põhjal sa soovitad inimesele 20w40 õli mootorisse valada? Kas mingi ime läbi on 20w õli tänapäeval vedelam kui oli 20 aastat tagasi ? See number näitab ju õli viskoosust. Miks sa soovid, et kaasratturil oleks hommikuti kange käigukast? Palun pikka ja põhjalikku seletust. "
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
davidsoniharald kirjutas:Kas mingi ime läbi on 20w õli tänapäeval vedelam kui oli 20 aastat tagasi
? See number näitab ju õli viskoosust.
Võib, ma pööran su maailmavaate segi?
see, kui vedel on õli, ei näita tegelikult ükski number su purgi peal õigesti. Heal juhul näitab sama tootja puhul see number, et üks õli on teisest paksem (vähem voolavam) mingil temperatuuril.
Hea näide on amordiõlid, kus ühe tootja 5w on paksem kui teise tootja 15w.
Vaata tabelit
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
davidsoniharald kirjutas:Neemelt ootaks aga vastust minu küsimusele: "Mille põhjal sa soovitad inimesele 20w40 õli mootorisse valada? Kas mingi ime läbi on 20w õli tänapäeval vedelam kui oli 20 aastat tagasi
? See number näitab ju õli viskoosust. Miks sa soovid, et kaasratturil oleks hommikuti kange käigukast? Palun pikka ja põhjalikku seletust. "
Ma ei taha pikalt kirjutada, sest pikka kirjutist ei viitsi paljud lugeda. Kõigepealt väike faktiviga, sest ei soovitanud mitte 20W-40, vaid 20W-50. Teiseks mitte ei soovitanud ma selle viskoossusega õli, vaid konstateerisin fakti, et kuna omanik seda juba kasutas, siis on see täiesti OK valik ja mingiks muretsemiseks ning liikumiseks 10W-40 peale pole põhjust. Aga see selleks...
Kui nüüd rääkida ligi 20 aastat vana tsikli õlist, siis paljude aparaatide tihendite (olgu karteripooled, karteripõhi või klapisääred) vahelt tuleb "poolsünt" ja täissünt lihtsalt läbi. Tulemuseks õlikadu kas ära põlemise või väljavoolamise teel. Puhas mineraalõli külmaviskoossusega 20W on meie kliimatingimustes täiesti piisava viskoossusega tagamaks õlitust plusskraadidega ja isegi allpool seda. Tõsi - käivitamine külmaga nõuab veidi rohkem voolu. Kuumaviskoossus 50 seevastu tagab selle, et õli ei lähe kuuma mootoriga nii vedelaks, et kaduma hakkaks õlirõhk. On päris mitmeid tsiklimudeleid, mida kimbutab just see viimane probleem. Aga tulles tagasi lõigu alguse juurde, siis paraku ei leia enamike õlitootjate valikust mineraalõli, mille külmaviskoossus oleks 10W.
Nõustun täielikult, et parim viis viskoossust valida on toetudes tootja soovitusele. Küll aga ei tähenda see seda, et see oleks ainus tee ja oma peaga mõelda ei või. Kui vaadata näiteks uusi (alates 2007, 2008 olenevalt mudelist) Honda 600cm3 sportlikke tsiklimudeleid, siis nõuab tehas õli 10W-30. Mis me nüüd siis teeme? Proovi leida selline õli Eesti tsiklipoodidest. Et tulla vastu ja täita tootja nõuet on Castrolil tootmises eraldi poolsünt GPS10W-30, mis sobitub siis ainult Honda uute nõudmistega. Ja mis on selle õli erinevus "tavapärasest" poolsünt GPS10W-40-st? Ainult viskoossuse modifitseerijates! Õli koostis ja lisandid on identsed.
Kokkuvõttes - ei taha ma sugugi, et keegi "kange" kastiga sõidaks aga ei saa ka öelda, et kui inimene paneb 20 aastat vana tsikli sisse 10W-40 poolsündi asemel mineraali, mille viskoossus veidi erinev, siis hakkab kõik lagunema ja korrektset määrimist enam ei toimu. Jään oma väite juurde, et tänapäevase õli omadused on oluliselt paremad kui 20 aastat tagasi toodetud õlidel, seega ei näe ma mingit õlituse puudulikkust sellisel asendusel ei külma ega sooja mootoriga...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 484
- Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
- Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
- Asukoht: Luhamaa
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
ise kasutan oma boxeril enamjaolt tootja poolt soovitatud 20 w mineraali, 1 tähelepanek on: nimelt meie kliimas kus külmemaid hommikuid on suhtkoht palju, siis paksema õliga (ja eelkõige suurema kubatuuriga mootorid) võiks aku ikka üpris korralik olla. sest selle paksu olluse sees käivitamise hetk nõuab omajagu energialaksu.
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Mida tähendab õli tähistus 20w-50, 10w-40 15w50 ja nii edasi?
Esimene number näitab õli voolavust külmalt, teine maksimumtemperatuuri millel õli veel normidele vastavalt töötab.
Ei taha kirjutada aga antud juhul olen sunnitud seda tegema ja ülaltoodud teksti kummutama, osaliselt.
Õige on nii: mida väiksem on talvine number (SAE 0W, 5W, 10W jne), seda madalamatel temperatuuridel jääb õli "vedelaks" – see kergendab mootori käivitamist ja kaitseb külma mootorit. Mida suurem on suvine number (SAE 30, 40, 50 jne), seda viskoossem on õli 100-kraadise temperatuuri juures ja seda paremini suudab ta mootorit kaitsta äärmuslikes töötingimustes.
Päikest ja ärge pikka viha pidage
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
mella kirjutas:davidsoniharald kirjutas:Kas mingi ime läbi on 20w õli tänapäeval vedelam kui oli 20 aastat tagasi
? See number näitab ju õli viskoosust.
Võib, ma pööran su maailmavaate segi?
see, kui vedel on õli, ei näita tegelikult ükski number su purgi peal õigesti. Heal juhul näitab sama tootja puhul see number, et üks õli on teisest paksem (vähem voolavam) mingil temperatuuril.Hea näide on amordiõlid, kus ühe tootja 5w on paksem kui teise tootja 15w.
Vaata tabelit
Amordiõli ei ole päris õige võrdlus. Pigem tundub et amordiõlide puhul markeerib tootja oma toote täitsa oma suva järgi. Tegelikult on amordiõli puhul tegemist hüdraulikaõliga mille puhul "W" tähisega markeering ei oma erilist tähendust.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
davidsoniharald kirjutas:Pidasin endaga pikalt nõu, kas ikka kirjutada see postitus. Peab kirjutama, isegi aadrit lastakse kõvasti...
Mida tähendab õli tähistus 20w-50, 10w-40 15w50 ja nii edasi?
Esimene number näitab õli voolavust külmalt, teine maksimumtemperatuuri millel õli veel normidele vastavalt töötab.
Lihtsamalt seletades 20w õli on samal temperatuuril palju paksem kui 10w õli. Olen ise seda kogenud, et panin tsiklisse 15w sisse 10w asemel ja vahe oli märgatav külma mootoriga. 15w õli vajas pikemalt mootori soojendamist ennem sõitma hakkamist, sest käigukast oli palju "kangem". Inimene, kes kasutab suveperioodil tsiklit igapäevaselt tööl käimiseks, teab kui palju aega on hommikul kaks minutit.
Nüüd see teine number - 30, -40, -50...
See teine number näitab õli maksimum töötemperatuuri. Kusjuures 40 ja 50 vahe on viis kraadi Celsiust.
Enne kirjutamist tasuks asi endale selgeks teha.
"W" tähisega number markeerib õli pumbatavuse referentsnumbri miinimumtemperatuuri. Tavanumber näitab õli viskoossust 100 C juures. Numbrid on kokkuleppelised. Näiteks mootoriõli 30 ja transmissiooniõli 90 viskoossus 100 C juures on enam-vähem sama.
-
Teema algataja - Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Nii sai siis ka Silkolene klienditeenindusega suheldud meili teel.
Vastus sealt: 20w50 OK, kuid see võib olla väheke liiga paks sellele motole ja 10w40 oleks siiski parem, kuna aitab hoida mootorit jahedamana ja on effektiivsem.
Saadeti ka mingi andmete leht kuid mulle ei ütle see kahjuks midagi, kel huvi võib vaadata ning kommenteerida.
http://img706.imageshack.us/img706/791/vtwinrange1.pdf
Seega peab ikkagi üle minema 10w-40 le. Valituks saab siis Motul 10w40 pools.
Mingit moto sise pesu nagu teha ei tahaks. Kuid mismoodi ülemineku puhul õige toimida oleks, kas moto kuumaks vana mineraal välja ning uus poolsünt sisse ?
-
- Postitusi: 111
- Liitunud: 24 Aug 2008, 13:57
- Tsikkel: Honda VFR 750
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
mind huvitaks ka see mis viimane postitaja küsis ning kui mul on üle natuke 20w 40, et kas ma võin segada seda 10w 40 ga või on selline asi täiesti ennekuulamatu?
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
Õlidel on nõue et nad peavad omavahel segunema seega see üleminek 20W 10W ei puhu üldse pilli, mingisugust mootoripesu küll ei pea tegema
Teine märge, sõna POOLSÜNTEETILINE ei tähenda teps mitte et sul pool õlist on sünteetiline, tihtipeale alla 10% sünteetilist lisandit ja mineraal õli muutub kohe poolsünteetiliseks. Turunduse nõks nö.
Seega mineraal ja poolsünt peaks vabalt ka omavahel segunema ja idee poolest ka sündid mineraalidega kuigi on räägitud et ei mingil juhul
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
Teema algataja - Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
Re: Mootoriõli:20w-50 vs 10w-40 või 15w-50? Teadjad infot paluks
No seega võime selle teema vist lukku lugeda ja jääb loota ainult et Motul poolsünt 10w40 sidur libisema ei hakka.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.