Küsimus õli kohta.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Jallo
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:50

Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Jallo »

Otsisin aga ei saanud aru kas seda õli: http://www.carlube.co.uk/index.cfm?product=137 võib kasutada ka märgsiduriga masina puhul?

Kasutaja avatar

tnacc
Postitusi: 409
Liitunud: 07 Nov 2007, 14:35
Tsikkel: Can-am Outlander 800
Asukoht: saaremaa

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas tnacc »

seal räägib, et sobib enamikule kaasaegsetest mootorratastest. enamus on märgsiduriga.

Planeeta korvis sündinud
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Piipz »

imelik tootja ikkagi, kodulehel ei ole õli kohta muud kirjutatud, kui et on mootorratastele.
märgsiduri puhul on muidu märked "jaso ma" ja "api sg", kui need puuduvad ja sul mingit kindlat põhjust pole, miks sa just seda õli tahad, siis ära parem osta :)


Teema algataja
Jallo
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:50

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Jallo »

Ikka hind on see määravaim tegur. 59 on liitrise pudeli hind letist ostes, täissünt on 69. Ise saaks poolsündi veel 9 eeku odavamalt kätte.

Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas reinz »

esimeses postis antud lingil on kirjas:

Specification: Exceeds API SL and JASO MA

ehk siis peaks olema API SL ja JASO MA esitatavatest nöuetest parem

Pilt

Teema algataja
Jallo
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:50

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Jallo »

:D ei pannud ise ma seda spetsifications kirja tähelegi aga eks pikk tööpäev teeb oma töö....
90 aasta 1,1 suzule peaks siuke õli ju küll hea olema?

Kasutaja avatar

tnacc
Postitusi: 409
Liitunud: 07 Nov 2007, 14:35
Tsikkel: Can-am Outlander 800
Asukoht: saaremaa

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas tnacc »

ega odav ei pruugi hea olla. kunagi sai suzu dr-ile pandud mingit OMV õli, kirja järgi sobiv, võttis sidurilt viimase töövõime.

Planeeta korvis sündinud

Teema algataja
Jallo
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:50

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Jallo »

kõike võib juhtuda. Eks erinevad õlid võivad omavahel reageeride jne. Aga kes ütleb et 230 eeku liiter maksev valvoline, mu praeguse õliga kuidagi ei reageeri ja sidurit libedaks ei muuda seetõttu?
Siia juurde küsiks et kas mootorrattale võib kah mootoripesu teha? kas selleks võib kasutada mingit eriti odavat õli, eeldusel et tuure põhjas ei hoia ja sõitma ei lähe? Või peaks kasutama mingit spets pesuõli ja kas peaksin siis lisaks kaks filtrit ostma et pesuõliga üks ja õige õliga siis teine?

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Jallo kirjutas:

kõike võib juhtuda. Eks erinevad õlid võivad omavahel reageeride jne. Aga kes ütleb et 230 eeku liiter maksev valvoline, mu praeguse õliga kuidagi ei reageeri ja sidurit libedaks ei muuda seetõttu?
Siia juurde küsiks et kas mootorrattale võib kah mootoripesu teha? kas selleks võib kasutada mingit eriti odavat õli, eeldusel et tuure põhjas ei hoia ja sõitma ei lähe? Või peaks kasutama mingit spets pesuõli ja kas peaksin siis lisaks kaks filtrit ostma et pesuõliga üks ja õige õliga siis teine?

Kui tahad läbi pesta siis pesu ajal olgu vana filter sees- pärast uue õliga uus filter. Kuigi ma ise ei ole kunagi mootori pesu teinud- vaheta lihtsalt õigeaegselt õli ja kasuta ikka head õli!

Kasutaja avatar

Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

mingit pesu pole vaja teha.
see bränd on sama solk mida müüakse ehitusmaterialipoodides oma brändina.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Piipz »

reinz kirjutas:

esimeses postis antud lingil on kirjas:

Specification: Exceeds API SL and JASO MA

ehk siis peaks olema API SL ja JASO MA esitatavatest nöuetest parem

ma ka ei pannud seda osa tähele :oops: selle hinna juures võiks katsetada küll.
mootorit vaevalt see pekki keerab, kui sidur mingit trikki teeb, siis läheb see mõne "tuntuma" õliga jälle korda tagasi.


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Niipalju kui ma seda õlivärki uurinud olen siis õli ei tohi sisaldada ala mingeid Molübdeen jms lisandeid. MOS2, Grafiit jms pask.

õlide segunemise kohalt, õli ei läbi sertifitseerimise speci juhul kui nad teiste õlidega ei segune. See on nõue.
Muidugi kes nendest nõuetest peale sertifitseerimist kinni peab on iseasi aga rohkem võiks uskuda nimekamaid õlitootjaid

API SL spec hõlmab endas SJ/SG spekki mis tavaliselt kallatakse tsiklitesse. Üldiselt API SL õli võiks nagu kärada.
JASO on juba uuem nõue, mis on ka tsikliõlidel

Üldiselt ühes artiklis räägiti et tsikli õlid on ligilähedased omadustelt rasketehnika mootori õliga. Nö Rekka "heavy duty" õlidega.
Ja see siduri libisemise jant võib ka mootorataste õlidega olla. Seega ei saa ühtselt ütelda ka mootorratta õliga sidur libisema ei hakka.
Ehe näide Liqud-Moly... (see vist sisaldab MOS2)

Siin väike jutt õlidest...
http://www.vfrworld.com/tex_vfr/tech/oil.htm

Ja veel kordan ärge peske oma mootoreid seest kui te pole kindlad et karteri põhjas mingit jama pole. Üldse see mootori pesu otstarbekus on kaheldav, kui on õli perioodiliselt vahetatud.

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

jansa
Postitusi: 46
Liitunud: 02 Nov 2008, 15:15
Asukoht: Tallinn

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas jansa »

kui sidur mingit trikki teeb, siis läheb see mõne "tuntuma" õliga jälle korda tagasi.

Nii lihtsalt see asi käibki või :shock:

Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 914
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Boobush »

jansa kirjutas:

kui sidur mingit trikki teeb, siis läheb see mõne "tuntuma" õliga jälle korda tagasi.

Nii lihtsalt see asi käibki või :shock:

No ära nüüd naiivselt looda, et kui sul sidurikettad/vedrud või korvist hambad väljas on, siis see maagiline kallis õli aitab. Lihtsalt see kallim on juba nn läbiproovitud ja ei sisalda igasugust solki, mis paneks sidurit libisema. Õlide maailm on suur ja lai, tavakasutajal on lihtsam jääda mõne tuntuma brändi juurde, mis seni pole midagi aanusesse keerand.

Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

jansa kirjutas:

kui sidur mingit trikki teeb, siis läheb see mõne "tuntuma" õliga jälle korda tagasi.

Nii lihtsalt see asi käibki või :shock:

Jep, kogetud sai eelmisel rattal vahetatud kettad ja vedrud aga ikka libises ja kui õli ära vahetasin siis ei libisenud enam. Oleks kohe õli vahetada teadnud oleks veits odavamalt ehk hakkama saanud.

Yaaa-maaa-haaa......

andrias
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
Asukoht: Võru/Tartu

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas andrias »

http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2906 On olemas need sertifikaadid. Ületab API SG ja JASO MA spetsifikatsiooni.
Endalgi õli teema aktuaalne. On keegi seda õli kasutanud?

Annaks jumal häda- küll abi ikka saab!
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Jumala eest - tehke paar tundi rohkem tööd ja ostke õli mitte ärge n...e enda ajusid igasuguste surrogaatidega. Kokkuvõttes tuleb odavam.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ma pidasin silmas mitte mingit tükkideks lendavat korvi või kärsanud kettaid. vaid et kui mingi õli ajab libisema, siis on veel võimalus päästa.
ning trammil on õigus :)


Teema algataja
Jallo
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:50

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Jallo »

see jutt on loll jutt et odav õli ei kõlba kuhugi, tänapäevased õlid võrreldes 20 aastat vanade õlisortidega on ikka nagu öö ja päev. Arusaadav et need kes 200 eeku liiter ostavad ütlevad kõigile et odavat solki ei või sisse kallata, peab tingimata teboili või castroliga sõitma. Täpselt nagu mõni vend oma armani teksade või krt teab millega.....
Põhiline on ikka see et õli korrapäraselt vahetada ja et õlikogus ikka piisav ja ilusti paigas oleks. Tea kas carlube siis vanadest saabastest teeb õli ja teboil kuu peal puuritud naftast või? Reaalsus on see et õlide põhi kipub sama olema aga lisandid on erinevad ja samuti on bränd see mis hinnale oma osa otsa pressib. Siinkohal võiks autoõlide kohta küsida et kuidas paljukirutud addinol on omale ometi bmw ja mersu ja ka porsche heakskiidu saanud?..............
Sama on ilmselt ka selle carlubega. Oleks see loogiline kui sellise käibega firma mingit solki müüks mis kõik rattad ära rikub?
Lõppkokkuvõttes võib muidugi hea kindel tunne olla kui tonni eest õli sisse kallad aga vähemalt minul on kindlasti ka siis hea tunne kui 300 eegu eest õli kallan ja ülejäänud 700 eest näiteks perega ilusa päeva veedan.
Masinad on ikka loodud meid teenima mitte meie masinaid!!!


andrias
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
Asukoht: Võru/Tartu

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas andrias »

Jah, oma kallima ratta peal eksperimenteerima ei hakka. Aga ühe käsna käigukasti faktiliselt 200.-/per liiter kallama kaa ei hakka. Lisaks pole paljudel üldsegi tööd ja raha, ning isegi kui on siis mõne tunni tööga odava ja kallima õli vahet tagasi ei teeni. Igaüks otsustagu. Rahu ja :bsmile:

Annaks jumal häda- küll abi ikka saab!
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Piipz »

No siin üks foorumikasutaja tahtis ka perega ilusat päeva veeta, aga ilus päev keerati perse sest sidur vedas kaasa.
Arvates, et äkki õli pole kaua vahetatud, pandi sisse uus õli, ka mingi odav värk, ikka vedas.
Uus õlivahetus castroliga - viga läinud.
Libisevaid sidureid minu käe alt läbi käies on päris mitu ära remonditud ainult castroli punase GPS-ga.
nii et sa võid armanidest rääkida küll, aga sul ilmselt pole kogemust, vaid on ainult arvamus.

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Jallo kirjutas:

see jutt on loll jutt et odav õli ei kõlba kuhugi... Täpselt nagu mõni vend oma armani teksade või krt teab millega....

Mis R mudelitesse puutub siis kordan veel ühe korra - kolm õli on olemas mille kliendid ei käi suunurgad allapoole oma siduri ja käimamuredega. Ülejäänud käivad - see on STATISTIKA mitte armanijutt. Ja lisaks remondile tuleb lõpuks ikkagi armaniõli sisse kallata :wink:

Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

tramm66 kirjutas:
Jallo kirjutas:

see jutt on loll jutt et odav õli ei kõlba kuhugi... Täpselt nagu mõni vend oma armani teksade või krt teab millega....

Mis R mudelitesse puutub siis kordan veel ühe korra - kolm õli on olemas mille kliendid ei käi suunurgad allapoole oma siduri ja käimamuredega. Ülejäänud käivad - see on STATISTIKA mitte armanijutt. Ja lisaks remondile tuleb lõpuks ikkagi armaniõli sisse kallata :wink:

Sinu poodi vaadates on esikohal Castrol, teine Liqui Moly, aga kolmas õnnelik?

Kasutaja avatar

zirocool
Postitusi: 175
Liitunud: 20 Apr 2007, 17:40
Tsikkel: cbr 919, cbr954
Asukoht: WA

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas zirocool »

omast kogemusest võin kaasa rääkida, et castroliga kadus ka minu rattal siduri libisemine :D
seega lasen edasi ka armaniga .. :bsmile:

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ei reklaami midagi aga Ameerikas kipub valdavaks õliks kujunema Shell Rotella 15W-40(see muuseas rekkade õli).Kusjuures seda ka RR mudelitel.Ise kasutan täissünt Power 1 Castrolilt-kui kõlbab SBK vendadele-kõlbab mulle ka,ei pea ennast paremaks :mrgreen:Üks tähele panek veel-Valvolini poolsünt trügis iga tihendi vahelt välja,kone kergelt leemendas siis castroliga mootor kuiv.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 529
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

Kes viitsib, see loeb läbi väikese testi õlidest ja üsna palju asju saab selgemaks. Artikkel pdf-s http://www.motomarket.ee/index.php?lang=est&main_id=145

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Mul 1 küsimus - kui ma kõik targad raamatud läbi loen ja kõikide maade testid läbi vaatan ja mu väärtushinnangud seetõttu muutuvad jne... kas siis statistika ka muutub või?

Viimati muutis tramm66, 10 Apr 2010, 03:04, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

soolo
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Sept 2008, 23:45
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tartu

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas soolo »

Reegel on selline -saad täpselt niipalju kui oled maksnud. Venelastel oli vist selline vanasõna et ihne maksab topelt . Kehtib ka tänapäeval. Valvoline mineraaliga libisema hakanud siduri remontisin Motuli õliga.

Kasutaja avatar

borx
Postitusi: 2004
Liitunud: 19 Aug 2005, 12:18
Tsikkel: Midnight Star 1900A
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas borx »

tramm66 kirjutas:

. kas siis statistika ka muutub või?

raudselt :mrgreen:

Alar

K-125 1951; IŽ-350 1949; IŽ-350 1950; IŽ-56 1957; IŽ-56K 1957; IŽ-56 1958; IŽ-56 1959
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Küsimus õli kohta.

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Nongrata kirjutas:
tramm66 kirjutas:
Jallo kirjutas:

see jutt on loll jutt et odav õli ei kõlba kuhugi... Täpselt nagu mõni vend oma armani teksade või krt teab millega....

Mis R mudelitesse puutub siis kordan veel ühe korra - kolm õli on olemas mille kliendid ei käi suunurgad allapoole oma siduri ja käimamuredega. Ülejäänud käivad - see on STATISTIKA mitte armanijutt. Ja lisaks remondile tuleb lõpuks ikkagi armaniõli sisse kallata :wink:

Sinu poodi vaadates on esikohal Castrol, teine Liqui Moly, aga kolmas õnnelik?

Mul selline eriti õnnistatud seis... olla kellestki ega millestki sõltumatu... pasasuu :mrgreen: Müün seda mida ise ostan. Milles ise ei ole veendunud seda ka ei osta ega müü... Samuti ei müü ma asju mida keelatakse odavalt müüa või antakse mingi naljakas katteprotsent (see teeb muidugi kokkuvõttes sama välja)... Mis õlidesse putub siis hakaku või jõed tagurpidi voolama aga 10w-50 õlidest on Castrol ja siis teised ning siis veel mingid õlid. PUNKT

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”