Jahutussüsteemi muutmine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Jahutussüsteemi muutmine

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

Ehk millise rõhu juures peaks avanema radikakorgi rõhuklapp. Rattaks on Suzuki vs750. Ei suutnud kuskilt täpsemat infot leida. Ning kas süsteem hakkab toimima ilma rõhuklapita nö avatud süsteemina?

Seoses ümberehitustega on asendunud originaalradikas koos korgiga tavalise radika vastu millel ainult sisend ja väljundots. Hetkel on isetehtud paisupaak kõige kõrgem punkt ja selle metallist korgis on pisike auk. Seega rõhu tekkimine süsteemis on välistatud. Kas eelmainitud süsteem võiks toimida, või oleks vaja selle korgi asemele auru- ja õhuklapiga kork ehitada, nagu vanadel autodel oli, nii et paisupaagiks oligi vaid radika ülemine paak. Kork lasi välja üleliigse auru ning jahtudes võttis asemele välisõhu.
Paha on see et mingi tavamõõdus kork jääb seal silma riivama ning ei mahu tõenäoliselt ka ära. Kui leiaks mõne lõdviku vahele käiva rõhuklapi, tõimiks ka selline variant ehk.

Ehk on kellelgi mõni hea idee.

Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
Kasutaja avatar

indrek91
Postitusi: 138
Liitunud: 08 Juun 2005, 22:31
Tsikkel: sinine ja paljas
Asukoht: Tallinn

Re: Jahutussüsteemi muutmine

Lugemata postitus Postitas indrek91 »

Isegi kui ta hakkab sul toimima, siis langeb juba keemistemperatuur, kuna vedelik pole rõhu all.

Life may begin at 50, but it doesn't get real interesting until about 150

olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Jahutussüsteemi muutmine

Lugemata postitus Postitas olli »

Vesi läheb 100 kraadi juures keema kui rõhku pole. Mu rattal vist ventilaator rakendub alles 110 kraadi juures näiteks.
Aga kui näiteks 3bar kaitseklapiga teed, siis saab vesi minna üle 130 kraadi enne kui keema läheb.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

Teema algataja
Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Re: Jahutussüsteemi muutmine

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

Sellest olen teadlik et keemistemp muutub vastavalt rõhule. Siis tuleb mul lihtsalt katsetada ja tempi mõõta esialgu. Siiski kahtlustan et võib keema minna sedasi, kuna ventikat mul ka ei ole enam seal.

Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
Kasutaja avatar

ducatist
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Juun 2007, 13:20
Tsikkel: Monster 900
Asukoht: Haapsalu

Re: Jahutussüsteemi muutmine

Lugemata postitus Postitas ducatist »

Ära põe,pane punane konsentraat sisse,see ei aja veel +125C ühtki mulli(digi termomeetriga testisin normaalrõhuga st. avatult).Samas sinine valmissegu läks +105C keema(samuti avatult).


olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Jahutussüsteemi muutmine

Lugemata postitus Postitas olli »

Kui spetsiaalset lõdviku vahele käivat rõhuklappi ei leia, siis nt Hydroscandist saab üleminekud, et keskküttes kasutatav klapp lõdviku vahele panna. Need rõhuklapid enamasti suht suured muidugi, ei teagi kas väiksemaid ka saada on...
http://www.worldofplumbing.co.uk/img/1/220.jpg

Aga jah, kui punane jahutusvedelik tõesti veel mullikesi ei aja 125 kraadi juures, siis ei tohiks väga probleemi olla..

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Jahutussüsteemi muutmine

Lugemata postitus Postitas petz »

... a vb-olla paneks siis juba ka küttesüsteemi paisupaagi, näit.http://www.zilmet.de/ (lol)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Re: Jahutussüsteemi muutmine

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

Aga Proovin siis lahustamata punase jahutusvedelikuga.

Hetkel asjad siis sedasi, radika ülemisest otsast läheb lõdvik kolmikusse ning üks ots üles paisupaaki ning teine alla mootorisse. Paisupaak siis raami sees. Kogu selle klapimajandusega läheks kole kitsaks..

Pilt

Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”