Käivitusprobleem dr big
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Käivitusprobleem dr big
Tere! Algaja küsib siis nõu! dr big on nii,et käivitamisel vaja peale siduri alla vajutada ka see teine hoob (kompressiooniklapp või kes seda mis nimega kutsub) ,alles siis võtab starteri järgi,ning kui lasta lahti see kompressioonihoob siis võtab mootori järgi... probleem selles et ühel päeval enam ei võtnud mootorit järgi.. starter ise teeb küll häält..
Loodan et saate aru mida mötlen, ning et ma väga terminitega puusse ei pane
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Käivitusprobleem dr big
krt kui ma ei eksi, siis sa mõtled ikkagi tooreklappi, mitte kompressioonihooba, see pole ju mingi krossikas? või oli tõesti vanematel big-idel kompressioonilüliti ka?
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Piipz kirjutas:krt kui ma ei eksi, siis sa mõtled ikkagi tooreklappi, mitte kompressioonihooba, see pole ju mingi krossikas? või oli tõesti vanematel big-idel kompressioonilüliti ka?
Jep, vanematel doktoritel on käega lülitatav dekompressor.

-
- Postitusi: 28
- Liitunud: 02 Aug 2007, 20:07
- Tsikkel: DR BIG 800S
- Asukoht: Jõgeva
- Tänanud: 1 kord
Re: Käivitusprobleem dr big
Kui mootorit ei vea ringi võib viga olla starteri "vabajooksu siduris" ( ei tea päris täpselt selle nimetust).
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Ning kus ma leida võin selle vabajooksu siduri? starteri otsas siis kohe?
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Käivitusprobleem dr big
kalmer1989 kirjutas:Ning kus ma leida võin selle vabajooksu siduri? starteri otsas siis kohe?
See on peidus magneeto taga
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: 02 Aug 2007, 20:07
- Tsikkel: DR BIG 800S
- Asukoht: Jõgeva
- Tänanud: 1 kord
Re: Käivitusprobleem dr big
Siit saad manuaali ja uurida natuke asjade asetust mootoris http://www.timguy.net/sites/drbiginfo/DrBIGmanuals/
Mis häält ta teeb kui starteri nuppu vajutad ?
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Õiget häält teeb ,aga kui lasen hoova lahti siis peaks mootori järgi võtma aga ketrab samamoodi tühja
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
Re: Käivitusprobleem dr big
siis vaata kas klapikambrikaane küljes paremal poolel see võll ikka keerab tagasi kui kangi lahti lased? Kui ei siis proovi käega aidata tagasi keerata. Kui ikka jama siis klapid peas v6i mingi muu jama seal kaane all.
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Intstom kirjutas:siis vaata kas klapikambrikaane küljes paremal poolel see võll ikka keerab tagasi kui kangi lahti lased? Kui ei siis proovi käega aidata tagasi keerata. Kui ikka jama siis klapid peas v6i mingi muu jama seal kaane all.
Võll keerab tagasi küll,mul sinna lisavedru veel pandud mis ta tagasi tõmbaks paremini
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Omk. Teeks paar asja üheselt selgeks:
kalmer1989 kirjutas:vaja peale siduri alla vajutada ka see teine hoob, alles siis võtab starteri järgi
Starteri peab järgi võtma ja väntvõlli pöörama hakkama kohe kui nuppu vajutad (ja sidur all). Iseasi kas starter üksi jakasab kompressiooni ületada, või jääb toppama kui dekot ei kasuta. Kas sul nuppu vajutades ajab starter väntvõlli ringi (või vuristab ise niisama tühjalt)?
kalmer1989 kirjutas:ning kui lasta lahti see kompressioonihoob siis võtab mootori järgi
Kas sa mõtled seda et kui deko lahti lased, siis hakkab mootor küll popsuma, aga hetkel ei käivitu? Või mõtled midagi muud?
Käsideko tuleb alla vajutada ainult korra enne starteri andmist, mitte pikalt käega all hoida. See on vajalik selleks, et ainult esimene survetakt mööda lasta ja et starter jõuaks väntvõllile piisavalt hoogu/inertsi anda järgmise "päris" survetakti ületamiseks ja siis juba ka käivitumiseks. Kui hoiad käega vägisi dekot all kauem või kui ta ise automaatselt maha ei tule, siis on tõesti oht väljalaskeklapid rikkuda... kompressioon kaob ja mootor jääbki vuh-vuh-vuh ringi käima ega käivitu.
Et milline olukord sul siis on, kui:
- anda starterit ilma dekota
- anda starterit kui dekohoob on eelnevalt alla vajutatud
?
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Ma ei saanud küll aru, mida mõtled mootori järgivõtmise all, kuid kui starter mootorit siiski ringi ajab.
On minul dr800ga olnud järgmised kalad:
Peale seismist ja niisket ilma oksüdeerus punase suretus nupu tööpind ära. Lüliti koost lahti. Pinnad puhtaks ja elu lill.
Samuti on nalja teinud süütelukk, mis on suzukidel mõnus naljahammas. Süüde sees. Starter toimib, kuid sädet ei ole.
Süüde välja sisse ja elu jälle lill.
Iseasi, kas sul sellest abi on...
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
grahv kirjutas:Kas sa mõtled seda et kui deko lahti lased, siis hakkab mootor küll popsuma, aga hetkel ei käivitu? Või mõtled midagi muud?
Deko lasen lahti ja ei võta järgi mootorit.
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
kalmer1989 kirjutas:Deko lasen lahti ja ei võta järgi mootorit.
Küsiksin ka veelkord üle, mida tähendab ei võta järgi mootorit?
Kas seda, et mootor ei käi üldse ringi? Või seda, et käib ringi, kuid ei käivitu ega isegi luba seda?
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Esimest posti lugedes võiks eeldada, et "ei võta mootorit järgi kuid starter häält teeb", järelikult ei vea starter mootorit.
Kood: Vali kõik
:roll:
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Ega sa autole mõeldud mootoriõli pole sisse valanud? Mõned vabajooksusidurid seda ei salli.

-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
kalmer1989 kirjutas:Deko lasen lahti ja ei võta järgi mootorit.
Sittagi ei saa aru... Kas "mootori järgi võtmine" on sinu mõistes käivitumine?
Sa pead deko ainult alla vajutama enne starteri nupu vajutust ja ta tuleb õigel ajal ise maha! Seda ei pea ega tohikski ise all hoida ja siis millagi lahti lasta...
Kui sa starteri nuppu vajutad kas siis starter hakkab ringi vurama?
Vastus: EI/JAHKui starter käib ringi, kas veab ka väntvõlli pöörlema ja kolvi liikuma? (vat see on - "võtab mootori järgi")
Vastus: EI/JAHKui starter veab väntvõlli kaasa, JA DEKOT EI NÄPI, kas siis starteril tekib algul vääääga raske koht kui üritab kolbi ÜSS-ist üle lükata?
Vastus: EI/JAHKui enne starteri andmist deko alla vajutad, AGA ALL EI HOIA, kas siis veab normaalselt tümp-tümp-tümp, aga lihtsalt ei käivitu?
Vastus: EI/JAH
Katsu nendele küsimustele selged vastused anda, siis vast saame miskit aru kah.
ps: suurest hirmust juba ratas müügis? vaatame enne, äkki polegi miskit viga
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 18 Aug 2009, 22:03
- Tsikkel: DR800 / SE300R
- Asukoht: Harjumaa Harku vald
Re: Käivitusprobleem dr big
Vanematel Big'idel (750 ja 800 kuni 90.a) on tõesti manuaalne dekompressiooniklapp. Et asi põnevam oleks, siis on Suzuki lisanud deko-heeblile ka lüliti. Kui el.süsteem on originaal ja keegi pole seda lülitit eemaldanud, siis ei olegi võimalik starterit anda, ilma et oleks esmalt deko heeblit sikutanud. Starter lihtsalt ei saa voolu peale. Deko heeblit ei ole vaja starteri kerimise ajal all hoida. Piisab kui enne starteri andmist tõmbad korra hoova sisse ja lased lahti. Klappe lahti hoidev nukk jääb tööasendisse ja hüppab ise õigel hetkel vahelt ära. Eeldusel et ta ikka töökorras on ja tross õigesti reguleeritud.
kalmer1989 kirjutas:
"Deko lasen lahti ja ei võta järgi mootorit." See kirjeldus on üsna vähe ütlev.
Korrektne käivitusprotseduur - süüde sisse, tõmbad deko heebli korraks põhjani ja lased lahti. Seejärel annad starterit. Väntvõll teeb 1 pöörde üle töötakti avatud väljalaske klappidega ja seejärel peaks dekoklapp üsna valju klõpsuga väljalaskeklapid vabastama (kas teeb seda? )
Nüüd on oluline selgeks saada, mis sul edasi toimub:
-kas starter ei jõua enam vedada üle kompressiooni? Sellisel juhul aku nõrk, starter kutu, voolukadu kuskil vms.
-starter kerib mootorit sama kergelt edasi? Järelikult deko ei vabasta väljalaskeklappe või puudub muul põhjusel kompressioon.
DR Bigi mootoril ei juhtu midagi, kui käiva mootoriga dekot tõmmata, klapid kolbi ei puuduta.
Edit:
grahv jõudis ette, tegutse tema näpunäidete järgi ja anna üheselt mõistetav info. Siis saad abi ka.
Re: Käivitusprobleem dr big
Ja kui siiski peaks starteri vabajooksusiduri viga olema ,siis mul on selline asi pakkuda.
http://fotoalbum.ee/photos/tomingasi/77046453/
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
grahv kirjutas:kalmer1989 kirjutas:Deko lasen lahti ja ei võta järgi mootorit.
Sittagi ei saa aru... Kas "mootori järgi võtmine" on sinu mõistes käivitumine?
Sa pead deko ainult alla vajutama enne starteri nupu vajutust ja ta tuleb õigel ajal ise maha! Seda ei pea ega tohikski ise all hoida ja siis millagi lahti lasta...
- Kui sa starteri nuppu vajutad kas siis starter hakkab ringi vurama?
Vastus: JAH- Kui starter käib ringi, kas veab ka väntvõlli pöörlema ja kolvi liikuma? (vat see on - "võtab mootori järgi")
Vastus: EI
Ma ju räägin et ei võta mootorit järgips: suurest hirmust juba ratas müügis? vaatame enne, äkki polegi miskit viga
Hetkel jh suuresti aja ja vaba raha puudumine
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
isakene kirjutas:Ega sa autole mõeldud mootoriõli pole sisse valanud? Mõned vabajooksusidurid seda ei salli.
Koterman saabus enne seda kui sisse sai valatud castrol 4t 10w-40
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=222515
uuri seda teemat pole küll dr aga viga võib sama olla,endal se probleem sama moodi lahendatud ,ehk siis starteri vabakäigu siduri vedru katki.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Ega nüüd vist muud varianti polegi kui küljekaas maha - kuskil hambad puru või see sidur. Siduri sisu on muide sama mitmetel vanematel suzu mootoritel... Sellist vedru nagu ktm-l seal pole, küll aga kuluvad klotside tööpinnad samamoodi. Kui klotsid pole veel liialt kulunud, siis annab nad teistpidi panna.
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Keegi siit foorumist oleks nii pädev seda laiali kookima ja korda tegema? Endal vaba aja puudus suuresti.
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
tiam kirjutas:Kui el.süsteem on originaal ja keegi pole seda lülitit eemaldanud, siis ei olegi võimalik starterit anda, ilma et oleks esmalt deko heeblit sikutanud. Starter lihtsalt ei saa voolu peale. Deko heeblit ei ole vaja starteri kerimise ajal all hoida. Piisab kui enne starteri andmist tõmbad korra hoova sisse ja lased lahti. Klappe lahti hoidev nukk jääb tööasendisse ja hüppab ise õigel hetkel vahelt ära. Eeldusel et ta ikka töökorras on ja tross õigesti reguleeritud.
Kui ma korra hooba vajutan jääb nukk küll õigesse asendisse aga see lüliti ise ei lase enne starterit järgi kui hoova korra alla vajutan ja samal ajal starterit annan...
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
kalmer1989 kirjutas:aga see lüliti ise ei lase
Viska see lüliti sealt vahelt minema...
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Võtsin magneeto poolse kaane pealt ja leidsin starteri ühe hammasratta millel oli võll pooleks läinud-teadmata põhjustel.
http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=2357793
Kas selle võlli võib lihtsalt uue treida,täis materjalist? see nn originaalvõll nagu toru st keskelt tühi...
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
grahv kirjutas:kalmer1989 kirjutas:aga see lüliti ise ei lase
Viska see lüliti sealt vahelt minema...
Tehtud
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
Teema algataja - Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
Intstom kirjutas:Ja kui siiski peaks starteri vabajooksusiduri viga olema ,siis mul on selline asi pakkuda.
http://fotoalbum.ee/photos/tomingasi/77046453/
Magneeto poolset mootori kaant pole pakkuda?
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Käivitusprobleem dr big
kalmer1989 kirjutas:võll pooleks läinud-teadmata põhjustel.
Põhjus tuleks välja uurida - ega pole vabajooksu sidur kinni kiilunud. Et kui mootor käivitus, siis lõi/väänas puruks... Või vanematel DR-del, millel pole veel eraldi sidurilaadset vidinat (torque limiter) starteri ees, võib ka lihtsalt mootori tagasilöök käivitamisel pilpaid tekitada.
kalmer1989 kirjutas:Kas selle võlli võib lihtsalt uue treida,täis materjalist?
See on ikkagi teatud tugevusega/karastatud ja sileda pinnaga - ajutiselt vast aitab hädast välja kuni uue saad. Liiga pehme läheb kõveraks, liiga jäik lööb järgmisel korral kannest või karterist tükid välja. Mis on vist juba niigi juhtunud? (Just selle vältimiseks uuematel see torque limiter vahele pandigi)
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.