Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
Moderaator: Moded
Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
Tervist kõigile!
Saan juulikuus (loodan, et juulikuus ) 2012 Renault Master L4H2 kätte. Selle kaubiku eesmärk on igapäevane kasutamine tööülesannetes (ehitus ja tööstus), matkamine ja harrastused (motokross, jalgrattas, lumilaud). Bussis on 5 istumiskohta (2 ees, 3 teises reas), vahesein. Ehk tavaline "CrewCab"- buss
Mida mina tahan sellega teha/muutma:
-panna väliskardin (markiis). Siit tuleb esimene küsimus:
Kust saab kardina osta Eesti või Soome maalt
-panna teine aku koos laadimiseraldajaga
-paigaldada 1000w 12-220v adapter
-on olemas 6500w bensiinimootoriga genekas/agregaat.Kas on mõtet teha kinnine koht (suitsutoru paigaldamisega) sellele või piisab mingit liitumis-rosetti? Kas on üldse võimalik seda kasutada autost väljavõtmata?
-panna teise istmerea akna alla (vasakpoolse) kokkuklapitav laud L-vormiline
-panna kaubaruumi ülespoole riiulid, kogu ruumi pikkusega
-paigaldada kaubaruumi valgustus LED- lambide abil
-teha lisasooendust salongi. Võib olla vesisooendus jahutussüsteemist, või elekter. Webasto on autos olemas, aga esiistmete taha võiks panna mingi puhur, sest ruum on suhteliselt suur ja kevadel/sügisel on öösel juba külmovato.
-mõtlen külmikust... Milline oleks mõistlikuim panna? Minibar 220v/väike autokülmik 12v
-magamiskohad on plaanides organiseerida täispuhalduva matrassi abil (teine istmerida sel juhul on bussist ära võetav).
-tagaukstele panen sprei- ja õlipurgide riiulid
-vaheseinasse teha uks
-panna biotualetti kinnitused kaubaruumi
Siis paksuna on just need küsimused. Ja lisaks veel:
-kas on midagi puudu (need, kellel on kogemust bussis elamisega, andke nõu)
-kas on midagi, mis ei tasu tähele panemist?
-üldsed ideed/ümberrääkimised
Tänud!
P.S. Eesti keeles leiate vigasid, andku andeks!
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
Timofei kirjutas:Tervist kõigile!
Saan juulikuus (loodan, et juulikuus
) 2012 Renault Master L4H2 kätte. Selle kaubiku eesmärk on igapäevane kasutamine tööülesannetes (ehitus ja tööstus), matkamine ja harrastused (motokross, jalgrattas, lumilaud). Bussis on 5 istumiskohta (2 ees, 3 teises reas), vahesein. Ehk tavaline "CrewCab"- buss
Mida mina tahan sellega teha/muutma:
-panna väliskardin (markiis). Siit tuleb esimene küsimus:
Kust saab kardina osta Eesti või Soome maalt
-panna teine aku koos laadimiseraldajaga
-paigaldada 1000w 12-220v adapter
-on olemas 6500w bensiinimootoriga genekas/agregaat.Kas on mõtet teha kinnine koht (suitsutoru paigaldamisega) sellele või piisab mingit liitumis-rosetti? Kas on üldse võimalik seda kasutada autost väljavõtmata?
-panna teise istmerea akna alla (vasakpoolse) kokkuklapitav laud L-vormiline
-panna kaubaruumi ülespoole riiulid, kogu ruumi pikkusega
-paigaldada kaubaruumi valgustus LED- lambide abil
-teha lisasooendust salongi. Võib olla vesisooendus jahutussüsteemist, või elekter. Webasto on autos olemas, aga esiistmete taha võiks panna mingi puhur, sest ruum on suhteliselt suur ja kevadel/sügisel on öösel juba külmovato.
-mõtlen külmikust... Milline oleks mõistlikuim panna? Minibar 220v/väike autokülmik 12v
-magamiskohad on plaanides organiseerida täispuhalduva matrassi abil (teine istmerida sel juhul on bussist ära võetav).
-tagaukstele panen sprei- ja õlipurgide riiulid
-vaheseinasse teha uks
-panna biotualetti kinnitused kaubaruumiSiis paksuna on just need küsimused. Ja lisaks veel:
-kas on midagi puudu (need, kellel on kogemust bussis elamisega, andke nõu)
-kas on midagi, mis ei tasu tähele panemist?
-üldsed ideed/ümberrääkimisedTänud!
P.S. Eesti keeles leiate vigasid, andku andeks!
- markiisi saad siit: www.rimor.ee
- teise aku panemisega saad ilusti ise hakkama, eraldusrelee saad siit: http://www.autoekspert.ee/
- genekas sees on tore, aga kaks asja tekitab küsimusi. kindlasti on bussis sees rohkem müra (pead häst ära isoleerima) ja pead 100% kindel olema, et heitgaasid bussi ei satu
- vesisoojendust jahtussüsteemist ei soovita, sest siis peab mootor kogu aeg tuksuma. webasto on sul kindlast veesoojendusega thermo top. see eriti seisusoojenduseks ei kõlba kuna imeb aku kiiresti tühjaks (auto oma ventikas peab taga olema ja teise aku pealt on ka vist raske käima panna, sest reeglina seotud auto muude elektrisüsteemidega) ja kabiini eriti ei soojenda. peaksid omale hankima Webasto air top õhksoojendi, piisab täitsa ka kõige väiksemast 2 kW soojusvõimsusega aparaadist et buus ka südatalvel soojaks kütta, sellega tiksub ka auto enda akult rahulikult mitu tundi.
muu on kõik puhtalt kättevõtmise asi, keemilisi kempse on vist nüüd isegi Bauhausis saada.
külmikust veel nii palju, et korralik kompressoriga külmik, millega sooja õlle külmaks saab on mingi 1000 EUR, need muud on ikka suht jamad.
Re: Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
näed mis sa kulutad siia tuli just müügile selline asi http://www.motoringrada.ee/foorum/viewt ... p=765#p765
Re: Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
1. markiisi saad siit: www.rimor.ee
- teise aku panemisega saad ilusti ise hakkama, eraldusrelee saad siit: http://www.autoekspert.ee/
- genekas sees on tore, aga kaks asja tekitab küsimusi. kindlasti on bussis sees rohkem müra (pead häst ära isoleerima) ja pead 100% kindel olema, et heitgaasid bussi ei satu
- vesisoojendust jahtussüsteemist ei soovita, sest siis peab mootor kogu aeg tuksuma. webasto on sul kindlast veesoojendusega thermo top. see eriti seisusoojenduseks ei kõlba kuna imeb aku kiiresti tühjaks (auto oma ventikas peab taga olema ja teise aku pealt on ka vist raske käima panna, sest reeglina seotud auto muude elektrisüsteemidega) ja kabiini eriti ei soojenda. peaksid omale hankima Webasto air top õhksoojendi, piisab täitsa ka kõige väiksemast 2 kW soojusvõimsusega aparaadist et buus ka südatalvel soojaks kütta, sellega tiksub ka auto enda akult rahulikult mitu tundi.
muu on kõik puhtalt kättevõtmise asi, keemilisi kempse on vist nüüd isegi Bauhausis saada.
külmikust veel nii palju, et korralik kompressoriga külmik, millega sooja õlle külmaks saab on mingi 1000 EUR, need muud on ikka suht jamad.
Noniii!
-Markiisiküsimus lukku!
-Eraldusrelee leitud!
-Genekaga küsimus on just see, et kas kellel on kogemust selle autosse panemisega?
-Webasto olukord on selline, et esinduses panevad see, mis neil on... Talvel ma autos ei maga Panen visst elektrisooendajat lisaakust pingutatud
-Päris kallis. Mõtet ei ole selline panna, panen tavaline autokülmik 12v
Aitäh!
näed mis sa kulutad siia tuli just müügile selline asi http://www.motoringrada.ee/foorum/viewt ... p=765#p765
Liiga väike kaubaruum, ja auto on juba tellitud. Aga tänud pakkumise eest!
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
mx77 kirjutas:Miks sul üldse seda genekat nii väga vaja on?
Kriitilist vajadust kyll ei ole:) Idee oli kasutada elektriseadmeid kusagil seistes, aga kui genekas on väljas, peab seda enne magamist sisse panna ja välja lylitada. Kui genekas on sees, asjad on ju palju lihtsam
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
No kõige suurem tarbija oleks sul saund ja telku ehk, kui lisa õhksoojendust ei plaani panna. Kui valgustus LED-idega teha, siis need ei võta muhvigi. Kusjuures seda lisaõhksoojendust tasub kaaluda - pagana hea asi.
Re: Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
Üheks variandiks on olnud ka see, et on ostetud buss ja vähe soodsam järelveetav hagissuvila, ning visatud sealt tehnika ümber. Haagissuvilates on kasutusel peamiselt gaasil töötav soojendus, mis minuarust õigustas ennast suurepäraselt. Loomulikult on ka selle variandi puhul palju aretamist ja nuputamist aga kindlasti soodsam lahendus, kui neid seadmeid ükshaaval osta.
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: 07 Veebr 2012, 09:41
- Tsikkel: Aprilia RSV1000 Mille 1999'
- Asukoht: Saaremaa
Re: Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
Kogemata jäi ka selline ette. Ehk saad ideid vms
Re: Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
Gaasiseadmeid ei taha, võtavad palju ruumi. Genekaga on siukene lugu et võib tsikleid pesta, autot ka, kui on vaja - teed või kohvi keeta, panen mikrolaineahi autosse ja mul on vaja sülearvutit ja printeri kasutada, tihti juhtub nii et on seda matka ajal ka vaja... Et siis kui metsas või karjääris olen bussiga ja on vaja dokumente teha - genekas on just see õige lahendus. Siis see on juba ostetud ja selle leian paikka, aga tahan teha nii et heitgaasitoru auto väljaspoole tõmmata ja teha vibra-heli isoleerimiskasti. Siis kui kellelgi on seda kogemust - ootan kommentaare
Crafteris on kõik superluks, aga tagareaistmed mul on juba tehase poolt paigaldatud. Kui lähen tööreisi, need olevad omal kohal, kui lähen matkareisi, võtan need ära ja panen madratsi.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
no aga eks hakka ehitama, eks siis küsi kui nõu vaja on. enamuse pead niikuinii ise välja mõtlema kuidas teha.
Re: Matka/harrastus kaubik (krossibuuss), ehitamine
Tegemine algab juulikuus, praegu kogun ideid!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.